NickP's log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lekker hoor dat het weer de goeie kant op gaat maar wees nog wel een beetje voorzichtig he
    Goed gejat is het halve werk!

Comment

• Goed nieuws Nick!

Upright rows KAN slecht voor je schouders zijn, maar dat ligt er vooral aan hoe hoog je de oefening doet.
      Zorgen dat je ellebogen niet boven schouderhoogte uitkomen.
      Ik zou gelijk verder gaan bij hem voor je lies man, kan alleen maar positief zijn.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Misschien een idee om de upright rows met cable + touw te doen? Om zo het geforceerde deel van de beweging eruit te halen.

Herstel ze! Maar dat gaat wel goed komen!

Comment

• Ook uitkijken met de pullover. Licht in gewicht pakken, en op techniek.
          Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

• @east
            @Rain
            @jivajo
            @aldo

Bedankt voor reacties, ik zal niet te hard van stapel lopen want als ik 1 ding niet wil is het wel WEER geblesseerd raken. Upright row dus goed op oefenen wat betreft techniek!
            Cables gaat hem sws niet lukken want train thuis en heb die dingen niet,
            Pull over tsjaaa: wat het 'probleem' een beetje is aldo: hij was van mening dat ik een relatief zwaar gewicht moest pakken omdat mijn spiervezels (langzame en snelle om het zo maar even te noemen) Snel getraind moeten worden.

Laten we zeggen: ik moet redelijk explosief de beweging maken omdat met handbal je heel explosief moet zijn en dynamisch etcetera. Mocht ik dus aan mijn arm getrokken worden of iets dergelijks dan moeten de spiervezels zo snel mogelijk reageren, zodat ze dus kunnen tegenwerken. Zijn de spiervezels dan langzaam, dan is de kans het grootst dat het weer fout gaat.

Comment

• Upright rows met weerstandsbanden g

Comment

• Of dumbells ipv barbell

Beter voor je polsen ook
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Had je al op meerdere plekken goed onderbouwd zien reageren maar nu je log gevonden
                  Balen dat je door je schouder zo weinig kan! Handbal is wel vet, en gaat idd erg hard. Mijn vriend heeft dit op hoog niveau gedaan maar aangezien zijn sleutelbeen rechts in 2en ligt mag hij het niet meer doen. Nu maar gaan keepen bij een zaalvoetbalteam.
                  Maar je schreef ook last te hebben van je lies. Stomme vraag wellicht als ik zie hoe doordacht je traint, maar rek je voldoende? Last in de lies kan ook te maken hebben met onvoldoende flexibiliteit. Dan krijg je er vooral last mee met squat (en er op lijkende oefeningen) omdat je dan met je benen wat uit elkaar, gewicht er op de boel oprekt bij wijze van.

Comment

• Dan wordt het met dumbells! Weerstandsbanden, die van de fysio bedoel je dexie? want die heb ik wel maar is nogal lastig construeren dan.

Hee kline! gevonden inderdaad haha, leuk!
                    Klote voor je vriend, is idd een mooie sport en gaat er hard aan toe.
                    Lies zou inderdaad door onvoldoende flexibiliteit kunnen komen, ben er nu ook mee bezig om dagelijks de boel met wat statische stretch oefeningen wat flexibeler te maken. Ik heb ook het idee dat als ik squat ik meer naar links leun waardoor de linkerlies meer te voortduren krijgt dan de rechter en dat daar het probleem ook licht. Misschien is de oorzaak daarvan dat de flexibiliteit niet goed is.

Ik doe nu zo'n 2 á 3 stretches voor de lies maar merk nog geen verschil, maar op den duur zou dit dan wel kunnen helpen hoop ik. Ik doe dit nog niet zo'n lange tijd dus misschien vergt het ook wat tijd.

Comment

• Beterschap en sterkte met je revalidatie
                      17 Jaar 190CM 76KG

Comment

• Misschien sumo squat met laag gewicht als dymische rekoefening? Maar prima dat je flexibilteit aanpakt! Is altijd goed voor je lichaam.

Comment

• Dussss, zo even fullbody training. Beta alanine erin en de lipjes beginnen al wat te tintelen. Beter houd dit na een paar dagen/weken gebruik wel even op, vond het in het begin nog wel grappig maar nu alleen irritant.

Wel wat spannend om weer bovenlichaam te mogen belasten, ben benieuwd wat er nog mogelijk is en zal niks forceren. speed reps, paused reps zal t allemaal wat doen om maar even het gevoel te hebben dat ik wat gedaan heb.

Comment

• @tonijnvreter
                            Thanks!
                            @kline
                            idd een idee, maar zoals het nu gaat is het wel te doen gelukkig

Ging prima, rustig aan gedaan met bovenlichaam en ik merk dat squat met lager gewicht maar echt dikke concentratie en contractie in de spier + mmc en niet locken en hoge intensiteit VEEL meer met je spieren doet in mijn geval dan met hoog gewicht en wat minder van alles hierboven.
                            Lopen is best lastig, al meteen na de training dus ga er vanuit dat mijn benen goed aangepakt zijn

Back squat:
                            10 x 10, 10 x 40, 5 x 60
                            4 x 12 x 65 (1 setje in ongeveer 25/30 seconden)

Standing calf raise:
                            4 x max x 65

Romanian deadlift:

4 x 10 x 40

Flat bench press:

20 x 10 techniek
                            10 x 20 speedreps
                            1 x 12 x 30
                            1 x 20 x 30
                            2 x 12 x 35 (voelde redelijk goed aan, voor zover dit mogelijk is met dit gewicht wel redelijk goed gevoel in pecs maar valt me tegen, achja rustig aan met schouder)

Flyes:
                            4 x max x 7

One arm dumbbel row:
                            4 x 10 x 12 kg (goed letten op techniek en rekening houden met de schouder, deze was al redelijk lastig dus dit zal ik nog flink op moeten bouwen..)

Al met al wel weer blij dat ik weer kon trainen maar dit is weer met de pussyweights waar ik mee begonnen ben 9 maanden terug met fitness.

Ach dat moet ik maar voor lief nemen, kijk waar dynobet nu alweer is na zijn schouderblessure dus als je maar goed genoeg bezig bent en genoeg geduld hebt komt het vanzelf.
                            Laat het nou net zo zijn dat ik graag snel resultaat wil, maar ik weet wel beter.

Comment

• Korte maar intensieve training gedaan gister, benen en rug zijn flink vermoeid dus die kan ik niet trainen vandaag. Supercompensatie wordt hem dus niet.

Bench press in superset met flyes
                              15 x 20 speedreps
                              5 x 30
                              4 x 12 x 35, explosief

flyes 4 x max x 7, voelde mn ecto pecs zo goed werken eindelijk, en dat met dit gewicht al: voorspeld veel goeds dus wanneer ik weer richting oude niveau kan gaan trainen.

Dumbbell row in superset met pendlay row

3 x 12 x 12 ea. explosief

pendlay row 3 x 10 x 30, explosief

Comment

• Langzaam maar zeker gaat het goed komen met je kerel! Keep it up!
                                1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
                                Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X