Aj's Powerlog(Powered by Iguana)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by rain View Post
    Hey AJ,
    Als je mij een pm stuurt, moet je wel zorgen dat je inbox leeg is!
    385 regels en een half uur typen verder blijkt dat ik het niet kan versturen!! #$%&%##.
    Ha Rain,

Sorry man. Hij is nu weer leeg hehe
    181 cm 85 kg 14%
    Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• UB:

Incline Bench Press:
      4*10*40 kg

Hele stricte en rustige uitvoering.

Paused Bench Press:
      5*5*60 kg

Al weer iets zwaarder gegaan. Ging prima.

Military Press Paused:

12*40 kg (iets te gek maybe, maar borst heeft hier toch zo goed als rust en was nog zeker geen max)
      4*5*40 kg

Floor Press:
      4*8*50 kg

Begon met pauze, daar voelde ik mijn borst wel wat. Dus maar over gegaan op touch en go.

Ja ik voel dat ik er klaar voor ben. Volgende week dus beginnen met het nieuwe schema! Heb er weer zin in
      181 cm 85 kg 14%

Comment

• Succes met je nieuwe schema

Comment

• Originally posted by Sjoerdd View Post
          Succes met je nieuwe schema
          Thanx Sjoerd.

Zo de eerste cutweek is voorbij. Gelijk al flink afgevallen. Eigenlijk te veel naar mijn mening.

Vorige week:
          78,4 kg
          11% volgens nek-taillemeting
          Taille: 80 cm

Nu:

77,1 kg
          Vet% volgens nek-taillemeting: 10%
          Taille: 79 cm

Ik wijt het grote gewichtsverlies aan het zout in me lichaam. De afgelopen week had ik vakantie en heb ik mijn brood vervangen voor rijst met noten. Doordat ik nu zo snel ben afgevallen zal het cutten wss maar heel kort duren. Wil niet lager dan de 76,5 kg gaan in de cut. Voel mezelf wel echt heel dun nu. Fysiek ziet er niet uit vind ik..

Schema voor de aankomende periode is bijna klaar. Zal hem postten wanneer ik hem heb.
          Last edited by Arend-jan; 22-02-2015, 10:37.
          181 cm 85 kg 14%

Comment

• Maar wat is je doel?
            Het verliezen of je gewicht omlaag?
            Als je al snel stopt met cutten, zal het voornamelijk vocht zijn waardoor je gewicht zakt .
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Maar wat is je doel?
              Het verliezen of je gewicht omlaag?
              Als je al snel stopt met cutten, zal het voornamelijk vocht zijn waardoor je gewicht zakt .
              Mijn doel is om vet te verliezen in de cut. Toen ik begon met cutten had ik me voorgenomen om 2 kg gewicht te gaan verliezen en om dan te stoppen met cutten. Ik had nooit gedacht dat dit zo kort zou duren. Ja goed ik kan ook nog even langer doorgaan om nog meer vet te verliezen. Dan heb ik wel wat meer ruimte straks bij het bulken. Waar denk je dat ik slim aan doe? Mijn vet% is nu 10% volgens de nek-taillemeting.
              181 cm 85 kg 14%

Comment

• Dubbel
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Persoonlijk zou ik 10% prima vinden, zeker omdat je een krachtschema volgt.
                  Als je echt vet wilt verliezen en niet ook(vooral?) vocht zoals nu, zal je nog wat langer door moeten gaan.
                  Maar 10% is perfect om verder te bouwen toch ?
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Persoonlijk zou ik 10% prima vinden, zeker omdat je een krachtschema volgt.
                    Als je echt vet wilt verliezen en niet ook(vooral?) vocht zoals nu, zal je nog wat langer door moeten gaan.
                    Maar 10% is perfect om verder te bouwen toch ?
                    Ik denk zelf inderdaad dat ik door zal gaan tot ik mijn gewichtsdoel heb bereikt. Dan zal ik inderdaad zo rond de 9% zitten, maar waarschijnlijk vooral veel vocht hebben verloren. Ik wil na deze cut ook wel redelijk net blijven eten. Dan denk ik ook wel dat ik het vocht ook wel binnen de perken kan houden.

Ik vind wel dat deze korte cut en bulkperiodes me goed afgaan. Tijdens het cutten neemt mn buik en gewicht echt zienderogen af, maar stijgt mijn kracht wel gewoon. Terwijl mijn taille tijdens het bulken niet of nauwelijks stijgt.
                    181 cm 85 kg 14%

Comment

• Wat een training net!

Squat:
                      5*3*100 kg

Voor het eerst in tijden Low-Bar gesquat. Het ging goed. Wel betwijfel ik of ik hiermee net zo sterk ben als met High-Bar. Ga het wel zeker weten een kans geven. Normaal gesproken kun je hier veel meer gewicht mee. Moet wel mijn onderrug hierbij in de gaten houden.

Pull Ups:
                      3*5*BW+12,5 kg
                      3*BW+12,5 kg
                      4*BW+12,5 kg

Al stukken beter dan vorige keer.

Box Squat:
                      7*3*110 kg
                      5*110 kg (PR!!)

Vorige training faalde ik nog op de 4*110 kg. En nu als 13de squat set 5 reps heheh

Dumbell Curl:
                      4*8*17,5 kg

Stiff Legged Deadlift:
                      4*10*60 kg

Rollouts:
                      2*10*BW
                      7*BW

Helemaal gesloopt! Een super lekkere training!
                      181 cm 85 kg 14%

Comment

• Dit is het schema waarmee ik me de komende weken ga uitleven, waarvoor weer super veel dank aan het meesterbrein Iguana!

Maandag:

Squat: 5*3*100 kg (houden we op dit gewicht, focus ligt op de Paused Box Squat)
                        Weighted Pull Ups: 5*3-5
                        Paused Box Squat: laag in de reps en gewicht flink opvoeren
                        Dumbell Curl: 4*8
                        Stiff Legged Deadlift: 4*10
                        Ab Wheel Rollouts: 3*max

Dinsdag:

Incline Bench: vertraagde smolov (sets wel iets verlaagd)
                        Paused Flat Bench: vertraagde smolov (sets wel iets verlaagd)
                        Military Press: 5*(3-5)
                        Floor Press: 4*8
                        Optioneel: One Arm Overhead Extensions: 4*8

Donderdag:

Deadlift
                        Squat: 5*2*90 kg
                        Weighted Pull Ups: 5*3-5
                        Dumbell Curl: 4*8
                        Glute Ham Raise: 4*8
                        Ab Wheel Rollouts: 3*max

Vrijdag:

Incline Bench: vertraagde smolov (sets wel iets verlaagd)
                        Paused flat Bench: vertraagde smolov (sets wel iets verlaagd)
                        Mitsitary Press: 5*(3-5)
                        Floor Press: 4*8
                        Optioneel: One Arm Overhead Extensions: 4*8

Volume op de bank en schuine bank ligt nu erg hoop. Een dag van Smolov bestaat nu bijvoorbeeld uit 8*3 schuine bank en 8*3 normale bank. Ben benieuwd hoe dit uitpakt. Heb er weer ziek veel zin in!
                        181 cm 85 kg 14%

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
                          Voor het eerst in tijden Low-Bar gesquat. Het ging goed. Wel betwijfel ik of ik hiermee net zo sterk ben als met High-Bar. Ga het wel zeker weten een kans geven. Normaal gesproken kun je hier veel meer gewicht mee. Moet wel mijn onderrug hierbij in de gaten houden.
                          Toen ik het voor het eerst probeerde (low-bar) voelde het niet lekker. Ik had het toen (te snel) opgegeven. Ik zou inmiddels niet anders meer willen. Je kunt inderdaad meer gewicht verplaatsen, maar toegegeven: het is eventjes wennen.
                          2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                          14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                          25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

• Originally posted by Pascal Jongejan View Post
                            Toen ik het voor het eerst probeerde (low-bar) voelde het niet lekker. Ik had het toen (te snel) opgegeven. Ik zou inmiddels niet anders meer willen. Je kunt inderdaad meer gewicht verplaatsen, maar toegegeven: het is eventjes wennen.
                            Zelf heb ik het ook meermaals een training geprobeerd. Op die manier leer je het nooit aan. Ga het nu gewoon deze hele periode proberen. Lukt het dan nog niet goed dan ga ik weer terug naar high-bar. Het heeft bij mij deels te maken met het aanpassen aan de nieuwe oefening en deels dat mijn hamstring veels te zwak zijn.

Jouw idee sterkt me er wel in dat ik het nu echt moet volhouden
                            181 cm 85 kg 14%

Comment

• Rustige UB-training zojuist:

Incline Bench Press:

4*6*60 kg

Zoals gezegd doe ik nu de schuine en normale bank met een variant op Smolov. Gewicht stelt nu nog niks voor, maar wordt snel zwaarder.

Paused Bench Press:
                              4*6*60 kg

Paused Military Press:
                              5*5*45 kg

Ook hier een instapgewicht gekozen. Wil deze per training met 2,5 kg gaan ophogen.

Floor Press:
                              4*8*65 kg

Dumbell Overhead Extension:
                              8*17,5 kg
                              8*22,5 kg
                              20*22,5 kg (lol had echt te veel energie)

Is niet zo lang geleden dat ik nog met moeite 4*8*22,5 kg deed haha
                              181 cm 85 kg 14%

Comment

• Wat een kut training!

LB:

Deadlift:
                                5*60 kg
                                5*80 kg
                                3*100 kg
                                3*120 kg (ging al verrekte zwaar!)
                                0*120 kg

Gewoon echt een drama dit! Mijn hamstrings kunnen het volume totaal niet aan. Heb ook altijd spierpijn aan mijn hamstrings, zowat de hele week door. Gewoon een gekut.

Squat:
                                5*2*90 kg

Chin Ups:
                                3*BW+12,5 kg
                                3*BW+15 kg
                                3*BW+17,5 kg
                                3*BW+20 kg
                                8*BW

Kijk dit gaat goed!

Dumbell Preacher Curl:
                                8*7,5 kg
                                8*10 kg
                                2*8*12,5 kg
                                6*12,5 kg

Liep van de week al te twijfelen of ik nou nog wel wilde cutten. Had de hele week al last van allemaal spierpijn, waar ik tussen de trainingen ook heel niet van kon herstellen, vooral in mijn hamstrings. Deze faal was voor mij de druppel. Ik vind dat ik nu wel droog genoeg sta voor nu. Wanneer ik nog lager in vet wil van de zomer dan doe ik dat tegen die tijd wel. Wil wel echt op gaan letten dat mijn vet niet te veel oploopt.

Stats einde cut:
                                77,2 kg
                                10/11% volgens nek-taillemeting

Wil foto uploaden, maar hij werkt niet.
                                181 cm 85 kg 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X