Help schema 16 jaar

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan je me de oefening vertellen die ik moet doen af en toe

    Comment


    • Originally posted by Enzo Gozen View Post
      Kan je me de oefening vertellen die ik moet doen af en toe
      Je bedoelt oefeningen om je core te trainen? Crunches, sit-ups, plank. Teveel om allemaal op te noemen. Kijk maar eens op YouTube naar core exercises. Dat zal je vast wel inspiratie opleveren.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

      Comment


      • Ik zou voor de lol wel handstand willen oefenen maar dan uiteindelijk op hoogte aan een paal lijkt me wel vet. Of de flag leren. Kan ik dat ook gewoon voor de lol doen naast me oefeningen?
        Last edited by Enzo Gozen; 15-10-2018, 17:03.

        Comment


        • Natuurlijk kan je dingen "voor de lol" doen, zolang je geen blessures oploopt doordat je ondoordachte dingen doet.
          Stel je voor dat je niks meer voor de lol zou mogen doen, dan zou het leven erg saai worden.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

          Comment


          • Haha ja tochhh!!!!!!

            maar uhm kan je een goede video vinden hoe je handstand leert je hebt zoveel en verschillende manieren?

            Comment


            • niet_hier wat is creatine iemand zei me je moet dat doen anders ga je nooit heel veel kunnen tillen?

              Comment


              • Originally posted by Enzo Gozen View Post
                niet_hier wat is creatine iemand zei me je moet dat doen anders ga je nooit heel veel kunnen tillen?
                Creatine is een van de meest gebruikte supplementen. Er is daardoor ook veel over geschreven, onder andere op dit forum. Als voorbeeld: https://forum.bodynet.nl/forum/voedi.../2040-creatine
                Simpelweg gezegd:
                (*) Creatine maakt dat je spieren sterker worden en je zwaardere gewichten kunt tillen. Echter, dit effect verdwijnt weer als je ophoudt met het gebruik van creatine; het is dus niet permanent.
                (*) Creatine zorgt ervoor dat je spieren meer vocht "opzuigen" waardoor ze er voller en groter uitzien. Je zult dus zwaarder worden door de extra vocht. Ook dit vocht verdwijnt als je ophoudt met het gebruik.
                (*) Belangrijk om te weten: creatine werkt niet voor iedereen. Voor ongeveer 1 op de 4 personen heeft het geen effect. Waarom dit zo is is niet precies bekend, maar heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met je overige voeding en je "aanleg". Ik heb zelf creatine geprobeerd en voor mij werkte het niet. Ik werd er wel zwaarder van door de extra vocht, maar werd er niet merkbaar sterker van. Dus ben ik er mee opgehouden, want waarom zou ik geld uitgeven aan een supplement als ik er geen baat bij heb?

                Of creatine voor jou werkt is moeilijk van tevoren te voorspellen. Je zou het gewoon een tijdje kunnen proberen (het is niet zo erg duur) en kijken wat het voor je doet. Als je besluit om het te gaan gebruiken moet je weten dat er twee fases zijn: een oplaadfase en een onderhoudsfase. De oplaadfase is de eerste paar dagen dat je het gebruikt. Gedurende deze periode neem je dagelijks een grotere hoeveelheid zodat je spieren "opgeladen" worden met extra creatine. Daarna komt de onderhoudsfase waarin je iedere dag een wat kleinere hoeveelheid neemt. Dit zorgt ervoor dat de hoeveelheid creatine in de spieren op het gewenste niveau blijft. Hoeveel gram je moet nemen tijdens beide fases staat aangegeven op de verpakking.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                Comment


                • 1) Kwa gewicht toename. Is dat dan echt negatief dus kwa vet? Of gewoon op positieve wijze breed want wil niet een buikje of sixpack verliezen haha

                  2) en kan je dan uitwerken voor mij de oplaadfase en onderhoudsfase hoeveel ik moet innemen over de periode om te testen of het ├╝berhaupt werkt hoelang is dat dan en waar moet ik opletten

                  3) zijn er ook nadelige gevolgen?

                  4) betekend het dat je van 'nature' dus zond3r creatine niet meer zo heftig kan tillen

                  5) ik train 5x per week ban maandag tot vrijdag en weekend rust. Wissel met workout A en B, maar in originele is A normale squats en B front. Nu doe ik normale squats elke keer dus 5x per week Elke keer als ik kom trainen. Iemand zei dat niet goed is om elke keer te squaten maar tot nu toe geen last van gehad?

                  6) en iemand zei me je hebt betere oefeningen waar je tricep beter belast dan rolling tricep extension en mijne te licht is klopt dat
                  Last edited by Enzo Gozen; 09-11-2018, 08:37.

                  Comment


                  • 1) Nee, het is geen vet. Het is water. En het hoopt zich op in de spieren, dus je spieren lijken er een beetje groter/voller uit te zien.

                    2) De hoeveelheid die je dagelijks moet gebruiken staat aangegeven op de verpakking van het product dat je koopt. Het advies is per merk enigszins verschillend. Als je het een maandje uitprobeert kan je beoordelen of het voor jou werkt.

                    3) Men zegt dat er geen nadelige gevolgen zijn.

                    4) Je moet de invloed van creatine niet overschatten. Stel dat je kunt deadliften met 100 kg. En met creatine 110 kg. Als je stopt met het gebruik van creatine zal je kracht terugvallen tot het niveau van voorheen, dus je kunt weer deadliften met 100 kg. Sommige mensen raken hierdoor "mentaal verslaafd" aan creatine want ze kunnen het niet uitstaan dat hun kracht terugvalt van 110 naar 100 kg.

                    5) Iedere dag squaten is inderdaad wat te veel. Ik weet dat jij nog jong bent, en dus zal je lichaam sneller herstellen na een training dan voor oudere mensen. Ondanks dat vind ik iedere dag squaten te veel. Zowel de normale squats als de front squats vormen een belasting voor je bovenbenen en je rug. Die spiergroepen krijgen onvoldoende tijd om te herstellen van de inspanning. Naar mijn mening zou het beter zijn als je na een dag squat een dag geen squat doet. Dus bijvoorbeeld: squat op maandag, woensdag en vrijdag. Op dinsdag en donderdag geen squat.

                    6) Nu kom je in het gebied van "persoonlijke voorkeuren". Er zijn veel soorten oefeningen om je triceps te trainen. Sommige mensen vinden oefening A beter werken, anderen doen liever oefening B. Welke jij het beste vindt werken kan je alleen uitvinden door zelf verschillende oefeningen uit te proberen. Ik doe zowel de rolling triceps extension alsook de triceps pulldown (voorbeeld hier: https://www.youtube.com/watch?v=2-LAMcpzODU ). Beide oefeningen voelen verschillend aan en, in mijn geval, belasten de triceps op een iets andere manier.
                    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                    Comment


                    • Hahah ik ben nu al sinds weken 18 jaar geworden!

                      Maar ik voeg jou oefening bij tricep dan hierbij officieel toe voor extra belasting. Dus elke keer dat ik ga trainen 1x wel en 1x niet squaten en dan maakt niet uit bij welke workout A of B gewoon dat ik die tussenpauze van 1 dag heb maar dat betekrmt wel dat als ik vrijdag heb gesquat ik maandag weer mag squaten want weekend train ik niet haha.

                      Dit is nu mijn workout is B niet wat te kort? Zeker als ik dus niet ga squaten soms of valt dat wel mee. In ieder geval ik pak al mijn spieren? Kan er niks bij hoeft niet?

                      A:
                      Squats*
                      Bench press
                      Pendlay row
                      Chest supported row
                      Biceps barbell and dumbels
                      Calf raises

                      B:
                      Squats*
                      Deadlift
                      overhead press
                      Pull ups
                      Rolling tricep extension + triceps pulldown

                      Comment


                      • Dus je doet de ene dag training A en de volgende dag training B? In dat geval zou ik het als volgt aanpassen:

                        Training A: doe hier de squat.

                        Training B: doe geen squat maar focus op de deadlift. Mocht de training te kort worden dan kan je hier leg curl en leg extension toevoegen. Ik ga er van uit dat jouw gym hier wel machines voor heeft. Tevens kan je hier een buikspieroefening toevoegen, bijvoorbeeld crunches of sit-up.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                        Comment


                        • Bedankt! En had een vraagje is er iets als een afbouwen na je sessie zeg maar squats pak ik 35 kilo 35 kilo ik doe warming up bijvoorbeeld met 15 kilo daarna 25 en Daarna pas 5x5 die 35 kilo. Alleen.na me sessie hoor ik dan nog even wat licht gewicht t3 pakken? Zie soms.mensen namelijk afbouwen of is dat pas als je echt veel pakt?

                          Comment


                          • Wat je waarschijnlijk gezien hebt is een andere trainingstechniek dan de techniek die je zelf gebruikt. Het heeft niks met "afbouwen" of "cooling down" te maken. Deze andere techniek heet "drop sets". Hierbij doe je eerst de lichte warmup sets en de zware werksets. Als de zware werksets uitgevoerd zijn verlaag je het gewicht ("drop the weight") en doe een extra set tot je niet meer kunt. Dan verlaag je het gewicht nogmaals en doe je weer een set tot je niet meer kunt.
                            De gedachte achter deze trainingsmethode is dat je de spiergroep nog verder vermoeit dan met alleen de zware werksets. En dat dit bijdraagt tot extra spiergroei. Dit werkt echter alleen als je niet bij je zware werksets vroeger ophoudt om energie over te houden voor de dropsets. Je moet bij de zware werksets echt tot het uiterste gaan, en het gevoel hebben dat je geen extra sets en reps meer kunt doen. Als je dan er nog een dropset uitperst dan heeft het zin. Maar omdat dit zo zwaar is voor je spieren is het niet aan te raden om dit te vaak te doen. En ook niet om het bij alle oefeningen te doen.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                            Comment


                            • Mooi om te weten bedankt! En trouwens heb je wat advies kwa voeding. Mijn voedingspatroon is nu in ochtend shake, daarna hele dag niks tot middag als ik terug kom can school dan vol proppen en uitbuiken tot ik ga trainen en dan na trainen weer shake en iets erbij een maaltijdje

                              nu heb ik begrepen het is beter om juist om om 2 3 uur te eten en kleine porties te eten maar is lastig want weet nooit wat ik moet eten. Maar iemand zei je waarom maak je niet gewoon bij wijze van kilo rijst en dan elke dag kleine bakje meenemen en gooi je tonijn in blik erdoor heen en dat elke dag en soms wat gekookte eieren. Af en toe salade enzo door de dag. Wat vind jij en wat kan ik allemaal eten. Ik kan vetten en eiwitten me doel wel halen maar Koolydraten niet maar wil wel groot worden op goede manier. Gewoon breed.

                              Comment


                              • Mooi om te weten bedankt! En trouwens heb je wat advies kwa voeding. Mijn voedingspatroon is nu in ochtend shake, daarna hele dag niks tot middag als ik terug kom can school dan vol proppen en uitbuiken tot ik ga trainen en dan na trainen weer shake en iets erbij een maaltijdje of wat dan ook aanwezig is

                                nu heb ik begrepen het is beter om juist om om 2 3 uur te eten en kleine porties te eten maar is lastig want weet nooit wat ik moet eten. Maar iemand zei je waarom maak je niet gewoon bij wijze van kilo rijst en dan elke dag kleine bakje meenemen en gooi je tonijn in blik erdoor heen en dat elke dag en soms wat gekookte eieren. Af en toe salade enzo door de dag. Wat vind jij en wat kan ik allemaal eten. Ik kan vetten en eiwitten me doel wel halen maar Koolydraten niet maar wil wel groot worden op goede manier. Gewoon breed.

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X