Help schema 16 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enzo Gozen
    replied
    Wow die tip van deadlift is goud bedankt!

Haha en squats als ik het borst/rug zo recht mogelijk houd en me dijbenen rechtstaan leun ik soms naar achter heeft u tips ervoor

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Calve raises: inderdaad, voor je kuiten. Die gaan lekker branden als het zwaar wordt.
    Deadlift: ja, dat voel je in je rug. Maar het moet natuurlijk geen pijn doen. Span je rugspieren en buikspieren aan zodat je bovenlichaam en ruggengraat een rechte lijn blijft en niet krom gaat staan. Dit is een moeilijke oefening dus die moet je vaak oefenen. Veel video's kijken, en anderen in de gym om advies vragen, is niet verkeerd.
    Back squats is makkelijker dan front squats. Voorlopig is het niet nodig dat je beiden doet.
    Squats: je bovenbenen moeten een horizontale stand bereiken voordat je weer omhoog gaat. Zak niet te ver door, dat vinden je knieën niet zo fijn.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    5X5 schema

Hallo, die calf raises was toch voor kuiten?
    ik stond half met me voeten op een balk en pakte paar kilo 8 a 10 dumbbells beiden handen en drukte steeds met me tenen omhoog.

En deadlift (tijdens training niet na) voel ik hem bij me rug hoort dat?

en owja, front squats kan ik niet doen want die bandjes zijn er niet? Is er ander alternatief of zal ik houden op back squats?

En moet ik zeg maar bij squats helemaal.naar beneden tot ik niet meer kan dus zitten zoals een baby bij het doen van een boodschap. Of moeten mijn dijbenen 1 rechte lijn zijn?
    Last edited by Enzo Gozen; 26-04-2017, 11:50.

Leave a comment:

• ProudPizza
    replied
    Ik ben van mening dat zo'n machine weinig gaat helpen voor pullup progressie. Het tegengewicht kruipt een beetje achter je lichaam aan naar mijn idee.

ik zou voorstellen om te begin met de chin/pullups dir je kan voor de eerste set. Daarna doorgaan met negatieven; dat is vanaf bovenin (dus met je gezicht voor de bar) jezelf zo langzaam mogelijk laten zakken. Zo vaak als je kan. Na 3-4 trainingen probeer je je tweede set dan ook met volledige chin/pullups te doen.

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Ja, die pull-up machine is een prima alternatief als je nog niet sterk genoeg bent om jezelf op te trekken. Totdat je sterk genoeg geworden bent.

Leave a comment:

• mucci
    replied
    Originally posted by Enzo Gozen View Post
    Yes duidelijk bedankt heren.
    Morgen moet ik front squats doen, wie weet lukt het niet haha heb nog veel spierpijn. Maar dan doe ik tot hoever ik aan kan.

Trouwens er staat Chin/pul up. Hahaa ik trek me hooguit 4x max op
    Er is wel een machine, waar je gewicht kan instellen, dan ga je met je knieën op een platte balk, en hou je met je handen een stang vast (1 links en 1 rechts) en trek je jezelf Naar boven. Die balk duwt dan onder je knieën een beetje zodat het optrekken niet al te zwaar word. Kan ik dit dan gebruiken als alternatief? Totdat ik zelf heel veel kan optrekken haha of traint het niet goed
    is een uitstekend alternatief!

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Yes duidelijk bedankt heren.
    Morgen moet ik front squats doen, wie weet lukt het niet haha heb nog veel spierpijn. Maar dan doe ik tot hoever ik aan kan.

Trouwens er staat Chin/pul up. Hahaa ik trek me hooguit 4x max op
    Er is wel een machine, waar je gewicht kan instellen, dan ga je met je knieën op een platte balk, en hou je met je handen een stang vast (1 links en 1 rechts) en trek je jezelf Naar boven. Die balk duwt dan onder je knieën een beetje zodat het optrekken niet al te zwaar word. Kan ik dit dan gebruiken als alternatief? Totdat ik zelf heel veel kan optrekken haha of traint het niet goed

Leave a comment:

• ProudPizza
    replied
    Originally posted by niet_hier View Post
    Voorlopig is dat niet handig. Over een maand of zo moet je nog maar eens denken of je extra oefeningen wilt toevoegen.
    Ben het hiermee eens. Eerst de basis onder de knie krijgen.

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Maar het is dus onnodig en niet handig om de sixpack of rug enzo extra te trainen oké bedanjr
    Voorlopig is dat niet handig. Over een maand of zo moet je nog maar eens denken of je extra oefeningen wilt toevoegen.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Oké ik zal er stevig aan blijven vasthouden.

Maar het is dus onnodig en niet handig om de sixpack of rug enzo extra te trainen oké bedanjr

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Dat verbaast me niks dat je na de eerste training zo veel spierpijn hebt. Je spieren zijn niet gewend om werk te doen. Je doet er verstandig aan om het originele 5x5 schema te volgen en niet nu al allerlei andere dingen tussendoor te gaan doen. Dat gaat je originele schema in de war gooien.
    En ja, je moet met de laagst mogelijke gewichten beginnen. Pas als je de oefeningen goed kunt uitvoeren kan je langzaamaan de gewichten verhogen.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Hallo meneer, wouw wouw en nogmaals wouw
    ik kan niet eens normaal lopen laat staan trap op of af haha. Had niet eens gestrekt wat super eztreem dom is maar ja leren van fouten Maar ik voelde niet echt mijn r buikspieren of rug?

Ligt dat omdat ik oefening niet goed deed? Was wel 'oke' naar m'n weten Of... in ieder geval miss is er nog een training die sixpack doet want vandaag schema A woensdag doe ik B vast een ander oefening die sixpack ook doet. Anders train ik die wel met buikoefeningen. Kan dat kwaad, nee toch
    Last edited by Enzo Gozen; 18-04-2017, 22:49.

Leave a comment:

• ProudPizza
    replied
    Lekker direct met 5x5 beginnen. Omdat je daarbij start met een lege stang kan je je goed focussen op een juiste techniek van de oefeningen.

Ik kan begrijpen dat je je vervelend voelt bij het beginnen met een lege stang. Zo is iedereen ooit begonnen... Daarbij is een goed begin het halve werk.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Heb het probleem zeg maar dat de oefeningen te zwaar zijn en eng ofzo xd. Zeg maar squats, denk steeds dat ik het fout doe en kan alleen stang heffen haha beetje shame. Is het dan niet eerst handig om wat maanden in gym spieren te kweken opdat ik daarna de 5x5 goed kan uitvoeren. Of is dat juist de bedoeling dat ik zo moet beginnen (ben 16 he)

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Ben van plan om
    Maandag, Woensdag, Vrijdag te fitnessen
    Heeeeeeeel miss dan af en toe (2% kans ivm luiheid) hardlopen op zondag. Maar mijn vraag is ik heb nog spierpijn van woensdag. Is het dan erg als ik op vrijdag weer naar de gym ga ondanks me spierpijn.
    Driemaal per week is goed. Zoals ProudPizza al zegt moet spierpijn je niet tegenhouden. Als je echter een oefening gaat doen waarbij je een spier gebruikt die nog erg pijnlijk is dan moet je het voorzichtig doen en stoppen als die spier pijnlijk blijft. Je kunt beter een training wat minder zwaar trainen, dan twee weken langs de kant staan met een blessure.

Leave a comment:

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X