Bij Overhead press pak ik 25 kilo. Maar van 90% goede reps faal ik af en toe 10% omdat ik balans verlies of door me rug ga want voel hem soms in me rug omdat het zware naar achter me hoofd leunt. Maar denk dat ik zwakke rug heb miss is dat ook mede oorzaak me rug.
Maar moet ik voor nu alleen maanden (of tot het weg gaat) alleen deadlift weghouden that sit?
En optrekken doe ik nog met de machine ben bij 14 kilo. Hierna is er nog 8 en dan 2.5
Blijven afbouwen naar de 0 kilo tot ik heel goed kan optrekken, of stoppen en optrekken maar dan met lange pauzes en heel veel moeite.
Help schema 16 jaar
Collapse
X
-
Advies om deadlift te laten voor even..
Hernia? Ik voel hem in me rug meer niet is het zo erg?
Kan maar ik mag voorlopog geen deadlift meer doen totdat ik helemaal niks voel in me rug van niet.hier (denk dat techniek gwn goed doe btw)
Update: bovenrug pijn is eigenlijk gwn 60% weg. alleen onderrug is zoals altijd nog zelfde gebleven maar moet zeggen minder pijnlijk dwn bovenrugLast edited by Enzo Gozen; 20-08-2017, 01:08.
Leave a comment:
-
Welke advies heb je precies niet opgevolgd? Heb je met slechte techniek gelift? En/of ben je bijvoorbeeld te zwaar gegaan?
Als je serieus denkt dat het goed mis is met je rug kan je na het weekend het beste een afspraak maken bij de huisarts. Een hernia oid is niet fijn... Mijn advies is in ieder geval rust en niks forceren. Zowel voor deadlift als andere oefeningen niet.
Je kan hier ook wel eens een filmpje posten met de uitvoering van je lifts zodat we gericht(er) feedback kunnen geven. Als je onherkenbaar wilt zijn doe je een hoodie op en film je vanaf de zijkant.
Leave a comment:
-
Originally posted by Enzo Gozen View PostDus ik kan doorbijten en doorleven met kapotte rug of ik moet dus vanaf nu deadlift weglaten voor een paar weken of hoe precies?
Je moet leren om naar je lichaam te luisteren en te stoppen als het je zegt dat het niet goed gaat.
Leave a comment:
-
Oké me rug is nu werkelijk (sorry taalgebruik) gefu*kd. Me onderrug is gwn gebroken eigenlijk (figuurlijk), boven en midden gedeelte is in gestoken met een zwaard. Ik heb advies van @niet.hier niet gevolgd. Dit is het resultaat nu lol.
Ik bleef deadliften omdat ik dan vreesde dat ik niet genoeg de spiergroep trainde die hoort bij de deadlift. En voornamelijk omdat ik dacht 'stel je niet zo aan'.
Dus ik kan doorbijten en doorleven met kapotte rug of ik moet dus vanaf nu deadlift weglaten voor een paar weken of hoe precies?
ps. Verder gaat alles lekker kwa trainingen ook het verhogen gaat goed. Zit nu alleen mee met me rug.
Leave a comment:
-
Originally posted by Enzo Gozen View Post1. In de schema staat de oefeningen die ik noemde met 3x.. (zie boven) terwijl ik ze altijd 5x5 heb gedaan. Moet ik nu volgen hoeveel in de schema staat of 5x5 blijven doen zoals ik eerst deed wat ik tevens gwn aankon.
2. Ik vind het echt raar, bijv bij optrekken dan verzamelt me huid bij elkaar als me hand om de bar is en omdat ik optrek gaat me huid mee. Of bijv bij pedlay row omdat ik de bar pak met me handen en de bar drukt naar beneden etc. En nog andwre dingen. maar me maten voelen niks
3. Denk je? Ik ga gewoon soms bijna elke dag gym. En volg gewoon schema, workout A is pendlay workout B is deadlift. En dat wissel ik om en om. Hoe verminder ik dit dan? Dus het lag echt niet aan de houding die ik nam? Want thuis, buiten, school nooit iets gevoeld. Sinds ik werk elke dag en ook alleen tijdens werk. Daarna niet meer. Miss is het omdat me onderrug hele tijd gespannen is?
2. Zoals ProudPizza al suggereert denk ik dat het eelt is. Ik denk dat je de handschoenen beter achterwege kunt laten.
3. Probeer eens een tijdje slechts eenmaal per week deadlift te doen. De overige keren dat je de B training doet sla je de deadlift over. Of vervangt het door iets anders wat niet je onderrug belast. Dan kan je vrij snel bepalen of er inderdaad sprake was van overmatige belasting als gevolg van de deadlift in combinatie met je werk.
Leave a comment:
-
Eelt heb je nodig en bouw je inderdaad op met krachttraining. Zonder die eelt doen je handen een stuk meer pijn als je een zware barbell vast hebt. Zet maar eens een pincet/nagel in het huiddeel met eelt en zonder eelt, dan voel je het verschil wel. Mijn eelt is er wel eens afgegaan en toen was ik niet blij op het moment dat ik weer 100 kg kon gaan deadliften...
Daarom is het onzin om handschoentjes te gaan dragen. Dit werkt ook averechts voor gripkracht, in zoverre dat de dikte van de barbell als het ware vergroot wordt omdat er nog een laag (het handschoentje) overheen valt. Je hebt dus meer dikte dat je dan vast moet grijpen.
Leave a comment:
-
1. In de schema staat de oefeningen die ik noemde met 3x.. (zie boven) terwijl ik ze altijd 5x5 heb gedaan. Moet ik nu volgen hoeveel in de schema staat of 5x5 blijven doen zoals ik eerst deed wat ik tevens gwn aankon.
2. Ik vind het echt raar, bijv bij optrekken dan verzamelt me huid bij elkaar als me hand om de bar is en omdat ik optrek gaat me huid mee. Of bijv bij pedlay row omdat ik de bar pak met me handen en de bar drukt naar beneden etc. En nog andwre dingen. maar me maten voelen niks
3. Denk je? Ik ga gewoon soms bijna elke dag gym. En volg gewoon schema, workout A is pendlay workout B is deadlift. En dat wissel ik om en om. Hoe verminder ik dit dan? Dus het lag echt niet aan de houding die ik nam? Want thuis, buiten, school nooit iets gevoeld. Sinds ik werk elke dag en ook alleen tijdens werk. Daarna niet meer. Miss is het omdat me onderrug hele tijd gespannen is?
Leave a comment:
-
1. Ik snap je vraag niet.
2. Blaren? Welke oefeningen veroorzaken blaren? Ik train zonder handschoenen dus kan daar niet over adviseren.
3. Je werk plus je krachttraining is kennelijk een (te?) zware belasting voor je onderrug. Wat je zou kunnen proberen is om minder vaak deadlift te doen. Die oefening is het zwaarste voor je onderrug. Hoe vaak per week doe je nu deadlift?
Leave a comment:
-
Hmm ik heb weer paar dingetjes.
1, ik kom erachter na 3/4 maanden vol getrained te hebben dat barbel curl en Hammer curl 3x10 en chin/pull up 3x5 en rolling triceps extension 3x10
Maar al die tijd deed ik alles 5x5 en dat lukte.. is dat een probleem moet ik nu gwn de 3x volgen bij die oefeningen of toch 5x5 aanhouden.
2. Heb echt last van die blaren bij je vingers. Heb soort handschoenen gehaald maar die zijn hard van de buitenkant dan van de binnenkant van mijn hand waar ik juist alles mee vasthoud lol. Is dit te verhwlpen of moet ik gwn betere handschoenen zoeken, opties?
3. Door werk achter kassa (ik sta vaak dan zitten is niet comfortabel), en vakkenvullen Etc krijg ik echt last van mijn onder rug. Ik probeer expres me borst voren te houden maar daar wordt het er niet beter op, wat is een goede houding want het irriteert als ik naar gym ga want voel hem dan soms.
Ps. De pendlay row toch verlaagd weer naar 10 links en 10 rechts ipv 12. Evem opnieuw opbouwen hh
Leave a comment:
-
Ja maar ik heb hem al juist verhoogt naar 12.5(left/right)
dus voor ik Bankdrukken weer wil verhogen moet ik.paar keer trainen met 12.5 totdat ik gewend ben en dan pas ik die 5x6 5x7 enzo toe voor naar de 15.
Pendlay row 12.5 (left/right) is gister avond met moeite 5x6 gelukt, maar dan ook echt met moeite. Ik ga volgende keer 5x7 proberen als het niet lukt nog een keer 5x6 en anders verlaag ik.hem gwn toch
Leave a comment:
-
Dus je kunt bank doen met 12.5 kg en dan 5x5? Echter, je weet dat je de volgende training niet 15 kg 5x5 kunt doen? In dat geval ga je de volgende training niet verhogen naar 15 kg, maar blijf je bij 12.5 kg. En doe je 5 sets van 6 reps (5x6).
Leave a comment:
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
12 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 day ago -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
5 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...5 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-