Help schema 16 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oldnewbie
    replied
    Enzo Gozen al bij een dokter geweest voor je pijnklachten ?

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    De reden om cardio niet voorafgaande aan je krachttraining te doen is inderdaad om te zorgen dat je nog "vers en fit" bent voor je krachttraining.

Als ik jou was zou ik niet wachten met dat doktersbezoek, maar het al na het weekend doen. Je klaagt al lang genoeg dat je pijn hebt.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Haha ja het blokkeert je lucht als het ware. Waardoor je dus minder zuurstof krijg en spieren bij longen groeien ofzo lol zoek maar op hardkopen mondkap

Ik train elke werkdag behalve weekend. Dus als ik zou rennen beter weekend. Je zegt niet voor training en alsnhet moet na training. Waarom? Omdat ik moe word en je vreest 5x5 niet te doen of is er iets lichamelijks?

Hmm ja ik ga nog paar maanden kijken en pols zo stil mogelijk te houden weetje en anders huisarts want heb miss lichte scheur denk ik en moet nniet erger wordej.

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Ik ben vergeten hoeveel dagen per week je krachttraining doet. Als je niet alle dagen krachttraining doet is het het beste om cardio te doen op dagen dat je geen krachttraining doet. En geen cardio te doen op die dagen dat je wel krachttraining doet. Als dat niet mogelijk is en je zowel krachttraining als cardio op dezelfde dag moet doen dan is het beter om de cardio als laatste te doen.

Misschien moet je eens een dokter naar die pols laten kijken. Als je pijn hebt is het niet goed. Pijn is het duidelijkste signaal wat je kunt krijgen dat er iets fout zit. Wat ik vermoed is dat je hand "achterover knikt" bij die oefeningen. Dat is niet goed voor je pols.

Ik had nog niet eerder van dat training masker gehoord. Het klinkt als onzin.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Nee meer spiermassa zowiezo.

Ow is dat zo waarom dan?
    Raad je dan aan om cardio dan helemaal links te laten liggen of wel einde van training of juist een dag dat ik niet train zoals weekend.

---------

Gisteren voelde ik me pols wel zeker pijn doen zoals bij chest supported row of barbel curl Al helemaal bij hammer curls. Bij hammer curls moet echt doorbijten in begin van de pijn enkel laatste sets doen minder pijn. Ik probeer niet me pols te bewegen maar nog steeds voel je hem vies. De scheur of wat het ook is zit aan mijn ellepijp zeker..

-----

laatste vraag wat is je mening over die hardloop maskers. Helpen ze echt zoja wat is functie en is het gevaarlijk? https://www.fitness-seller.nl/phantom-training-mask/
    Last edited by Enzo Gozen; 18-10-2017, 15:27.

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Gefeliciteerd.

Dus je gewicht is toegenomen van 67 kg tot 72 kg? Heb je het idee dat je meer spiermassa hebt gekregen? Of ook meer lichaamsvet doordat je meer bent gaan eten?

Als je cardio en krachttraining wilt combineren (niet de meest optimale situatie) dan kan je het beste geen cardio voorafgaande aan je krachttraining doen. Dus de cardio komt als laatste, achteraf.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Dankje ik zal het onthouden. Little boy is gisteren 17 geworden.

Ik checkte voor het eerst na maanden hoeveel ik weeg nadat ik volledig ging voor gym (bijna elke dag).

ik was 67 maanden geleden en nu ben ik rond 72kg komt vast door het eten. Ik wil nog videos laten maken hoe ik squat, pendlay row, deadlift en maybe overheadpress ofzo

--

Is het erg als ik 15 ren voor/na training of is het beter om dat te laten en gwn dan park van een uur of 2 te pakken met rennen xd puur voor extra verbranding enzo

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Originally posted by Enzo Gozen View Post
    Ah dus eerst beginnen met 5x6 van 12 kilo
    Daarna als ik meer kan 7x6 proberen van 12 kilo opdat ik later weer de 5x5 kan aanhouden met groter gewicht got it. Of bedoel je gelijk pak 7x6? Xd
    Ik zal een getallenvoorbeeld nemen.
    Stel: 12 kg kan je 5x5, 15 kg kan je niet 5x5 en het lukt maar niet om 5x5 te bereiken. Wat doe je?
    Je gaat terug naar 12 kg. En dan ga je het volume vergroten. 5x5 is totaal 25 reps. Dat wil je vergroten en daar trek je een paar trainingen voor uit (dit gaat niet in 1 dag). Dus je gaat 5x6 oefenen tot je dit kunt. Als je dat kunt ga je 5x7 oefenen tot je dit kunt. Als je dit kunt, kan je al 35 reps in plaats van 25 reps, met 12 kg.
    Nu probeer je opnieuw 15 kg en kijk je of je 5x5 kunt doen.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Ah dus eerst beginnen met 5x6 van 12 kilo
    Daarna als ik meer kan 7x6 proberen van 12 kilo opdat ik later weer de 5x5 kan aanhouden met groter gewicht got it. Of bedoel je gelijk pak 7x6? Xd

--

Ik ren ook nu na training park ff paar keer, niks slechts toch af en toe alleen.

--

Dit is nu mijn momentele niveau, "per arm" bijv 20 kilo betekent dat het gewicht 20 zowel links (20) als rechts (20) is.

WORKOUT A
    Squats: 15 kilo (per arm) + bar
    Bankdrukken: 15 kilo (per arm) + bar
    Chest supported rows: 16 kilo (per arm)
    Pendlay row: 10 kilo (totaal) + bar
    Hammer/Barbell curl: 14 kilo (per arm)
    Kuit: 15 kilo (per arm) + bar //

WORKOUT B
    Squats: 15 kilo (per arm) + bar
    Overhead press: 25 kilo (totaal)a
    Deadlift: UNKNOWN - STOP
    Pull ups: GEWICHT - 9 kilo = ?? (totaal)
    Rolling triceps extension: 16 kilo (per arm)
    Last edited by Enzo Gozen; 11-10-2017, 17:01.

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Er is inderdaad overal veel suiker voorhanden en het is niet altijd makkelijk om daar vanaf te blijven. Zelfdiscipline is belangrijk om succes te behalen.

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Als je er mentaal tegen opziet om het gewicht te verhogen kan je het ook op 12.5 kg laten. En dan zoveel mogelijk sets van 6 reps proberen te doen. Als je vijf sets kunt doen dan ga je sets van zeven reps doen.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Uhm Bankdrukken 12.5 links en 12.5 rechts. (Stang)
    dus ik moet nu link 15 en rechts 15 pakken 5x4 terwijl ik 12.5 al nogal zwaar vind maar wel nog net te doen om af te ronden. Ja ik loop daar vast ik doe nu al tijdje 12.5 links en rechts alleen ik kon hem niet opbouwen. Dus dacht miss terug naar 10 maar blijkbaar moet ik hem anders pakken?

verder gaat goed ik volg schema standvastig doe niks erbij of eraf. Ga bijna elke dag gym en af en toe keertje lekker hardlopen park in weekend

voeding ik eet altijd na training eieren, kwark, cornflakes ligt eraan wat er is en daarnaast indien aanwezig gwn warme maaltijd. Ik betrap mezelf wel soms met af en toe veel suikers eten, nog ff afleren want ik kon dat goed beheersen maar veel bezoek laatste tijd (dode familielid condoleren) haha dus veel lekkers aanwezig.

lichaam, mwa biceps zijn wel duidelijk dik geworden haha borst ook schouder enzo. Been vet ook wel wat minder. Maar buik, borst en toch wel been ook nog vet lagen actief. Blijft teleurstellend wetende dat ik degene ben die af en toe even foutief veel suikers eet lol.

Binnenkort nog ff video's laat ik u zien van me pendlay row en squats ff beoordelen haha

En laatste punt is is dit voldoende of moet ik meer krachttraining, meer triceps of ja weet ik het anadere spieren. Sommige vrienden pakken andere machines enzo maar wel.zelfde spier maar dat is onnodig voor mij laat maar ik denk wel dat deze schema me wel een kast kan maken haha
    Last edited by Enzo Gozen; 23-09-2017, 23:28.

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    12.5 kg? Is dat de hoeveelheid gewicht die je aan 1 kant op de barbell doet? De barbell zelf weegt 20 kg (meestal). Dus het totaal zou in dat geval 45 kg zijn. Of gebruik je een dumbbell van 12.5 kg in iedere hand?
    Als je al een tijdje op de gewicht vastgelopen bent kan je het volgende proberen: doe 15 kg aan iedere zijde en probeer 5 sets van 4 reps te doen. Dus een beetje meer gewicht en 1 rep per set minder. Misschien helpt dit je om over dat "dode punt" heen te komen.

Hoe gaat het verder? Wat voor progressie maak je op de andere oefeningen? Is je lichaamsgewicht aan het veranderen?

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Hallo,

heb de deadlift tot op heden geskipt. Alles gaat opzicht wel redelijk alleen heb ik vraag

Bankdrukken kan ik afronden 5x5 met 12.5 maar dan voel ik hem echt zwaar. Dit doe ik nu al een tijdje. Maar ik kan zeker nog niet upgraden dus moet ik ff voorlopig 10 pakken voor paar weken en daarna weer 12.5?

of gwn blijven doorgaan met 12.5 ondanks dat het zwaar aanvoelt (maar kan het wel net afrondenn5x5)
    Last edited by Enzo Gozen; 22-09-2017, 18:07.

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    OHP: volgens mij is het niet de bedoeling dat het gewicht, als het boven je hoofd is, naar achteren beweegt. Je armen moeten verticaal blijven, of iets voor je hoofd blijven. Anders verlies je de controle over het gewicht. Misschien doe je er goed aan om eens wat video's op YouTube te bekijken waarin uitleg gegeven wordt over OHP.

Optrekken: gewoon doorgaan met het afbouwen van de ondersteuning door de machine totdat je je volledige lichaamsgewicht kunt optrekken.

Leave a comment:

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X