Help schema 16 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enzo Gozen
    replied
    Ik heb de bank juist nu verhoogt naar 12.5
    gisteren 1e x daarmee getraint. Bedoel je dat ik nu terug naar 10 moet en opbouwen. Want 12.5 lukt wel hoor alleen gaat echt net net.

Ja pendlay row ga ik nu proberen de verhoging.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Bedankt man! Ja misschien wel ik ga proberen recht te blijven staan. En bank en pendlay te doen wat je zei. Ik meld de updates!

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Zowel voor bankdrukken als Pendlay row hou je het gewicht hetzelfde maar ga je de komende training 5x6 doen. Als dat lukt, dan de training daarop 5x7. Als de 5x6 niet lukt dan verlaag je het gewicht (bijvoorbeeld 10 kg) en ga je 5x6 en de volgende training 5x7 doen. Als dit wel lukt dan verhoog je weer naar 12.5 kg en doe je eerst 5x5 en de volgende training probeer je 5x6. De training daarop 5x7.

Vraag 2: ik denk dat je rug nog wat zwak is. Met de OHP train je, als bijeffect, je rugspieren om netjes rechtop te blijven staan.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Hmm de Hammer curl gaat 12 kilo wel goed heb net gedaan. Ook de Barbell curl naar 25 lukt wel redelijk.

Alleen de 12.5 (links en rechts) Bankdrukken lukt echt net net voor 5x5.
    Zelfde geld voor pendlay row met 12.5 links en rechts. Ik kan het ook 5x5 doen maar dan ook echt net net. Dit blijven aanhouden totdat ik eraan wen en door kan gaan? Of zoals je zei opnieuw opbouwen.

En vraag 2. Overhead press gebruik ik 25 kilo met zo een bar die je ook gebruikt voor Barbell Curls zeg maar. Alleen ik voel hem naast waar je hem ook hoort te voelen, ook een beetje in me rug. Is dit omdat het te zwaar is?

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Zolang je de oefening met nette vorm kunt uitvoeren, en 5x5 kunt doen, kan je het gewicht blijven verhogen. Als je niet zeker bent of je techniek correct is kan je iemand anders vragen om eens naar je uitvoering te kijken. Moet je natuurlijk wel iemand in de gym vinden waarvan je denkt dat 'ie er verstand van heeft.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Oké ik ga het zometeen nog 1x proberen.
    Trouwens Barbell curl etc pak ik 20/25.
    Althans heb opgebouwd naar daar.

Maar ik zie andere grote gasten dat ook pakken?
    Ben ik slecht bezig of moet ik blijven verhogen als ik het aankan?

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Als een oefening meerdere trainingen achter elkaar niet lukt dan doe je er goed aan om het gewicht wat te verlagen. En dan opnieuw opbouwen.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Bedankt. Trouwens ik probeer 5x5 5x6 5x7 bij wat ik niet kan verhogen. Bankdrukken, barbel/hammer curls lukt wel ondanks dat je hem goed voelt zwaar ook. Squats ook je komt moeilijk omhoog

Maar pendlay rows daarin tegen ik heb al moeite genoeg met 5x5 wat ik al een tijdje doe. Als ik 5x6 probeer is dat echt lastig achter elkaar, moet ik gwn doorbijten en niet aanstellen?

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Je moet je ervan bewust zijn dat dat resultaat (12%) slechts een schatting is. Maar het interesseerde me of die schatting 15%, 20%, 25% of hoger zou zijn. Als je het slechtste resultaat van de schatting wilt zien dan moet je je nekomvang naar beneden afronden (-0.5 cm) en tegelijkertijd je buikomvang naar boven afronden (+0.5 cm). In dat geval geeft de calculator het hoogste vetpercentage. Doe je het omgekeerde dan geeft de calculator het laagste vetpercentage. Dit geeft je een indicatie van de onnauwkeurigheid op de schatting. 12% is een behoorlijk laag getal, velen zouden dat graag willen bereiken.

Iedereen die zit lijkt veel vet op zijn/haar buik te hebben. Zelfs als je plaatjes van zittende bodybuilders bekijkt dan lijkt dat zo. Het is geen goede maatstaf om die zittende positie te nemen.

In jouw geval kan het zijn dat je vetpercentage niet hoog is, maar dat je weinig spiermassa hebt en daardoor denk je dat je vet bent. In zo'n geval zie je sneller resultaat in de spiegel als je krachttraining gaat doen en geen cardio doet.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Heb ongeveer gedaan miss mis ik paar 0.5 of cm of heb juist meer gedaan haha

Lichaamsvet: 12.0%Aantal kilo's vet: 8.4 kg.Vetvrije massa: 61.6 kg.

Maar de grap is als ik zit ziek ik duidelijk dikke laag vet op.me buik als ik sta zie je nog die rode lijnen strepen doordat als ik zit vet in lagen verdeeld bij me buik. Maar dan is wel me buikvet verdwenen soort van haha (als ik sta) Ook me voeten onder me dijbeen hangt het naar beneden als een boxbal zo ook me borst best vettig. Vandaar dat ik 1 dag vol op vet wilde. Maar als je zegt enzo is niet nodig wat je nu doet zal.helpen dan ga ik voor dat hahaha

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Het maakt niet uit wat je doet: fietsen, lopen, crossfit, afwisselen. Het is allemaal goed. En dertig minuten per sessie is meer dan voldoende.

Edit: kan je je vetpercentage eens afschatten met deze website: http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/ Je hoeft alleen maar je nekomtrek en buikomtrek te meten.
    Last edited by niet_hier; 26-07-2017, 07:13.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Raad je mij aan om dan af te wisselen met bijv fietsen en loopband Etc? En hoelang ongeveer hiermee bezig zijn, een uur?

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Met krachttraining doe je ook aan vetverbranding. Daar heb je niet per se cardio voor nodig. De hoeveelheid energie (kcal) die je verbruikt per uur is min of meer in dezelfde orde van grootte. Maar als je graag cardio doet moet je dat vooral gaan doen.
    Je kunt zogenaamde steady state cardio gaan doen, zoals fietsen op een vast tempo, of lopen/rennen op de loopband op een vast tempo.
    Of HIIT: High Intensity Interval Training, waarbij je rustige periodes afwisselt met sprints. HIIT kan je ook op de fiets of op de loopband doen.
    Natuurlijk hoef je cardio niet in de gym te doen: je kunt dit ook buiten doen.
    Wat je beter kunt vermijden is om krachttraining en cardio op dezelfde dag te doen.

Leave a comment:

• Enzo Gozen
    replied
    Bedankt.niet hier!!! Love#

Trouwens ik.wilde na zomervakantie 1 dag nemen in de week waar ik enkel vol ga voor vetverbranding oftewel fietsen, loopband Etc..

Heb je een Workout wat ik dan op die dag kan doen? Of raad je het niet aan

Leave a comment:

• niet_hier
    replied
    Nee, je hoeft er niet direct mee te stoppen als je dat leuk vindt. Er is wel een mentaal addertje onder het gras: soms kijken mensen naar hun schema en gaan zich bij de eerste paar oefeningen inhouden want "er komen nog zoveel oefeningen deze training". Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Bij alle oefeningen moet je tot je maximum gaan. Als je geneigd ben om dit gedrag/denkwijze te volgen, dan is het beter om minder oefeningen op je schema te hebben staan.

Leave a comment:

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X