Wasofski’s Curriculum Vitae

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gisteren geen tijd gehad om te loggen ivm werk voor school. Heb tot 1u vorige nacht bezig geweest, dan night protein shake, om 6u opgestaan en dan proats shake. Werd er misselijk van en dan de bus nemen is geen pretje. Vandaag geen training en hier de post die ik gisteren had moeten plaatsen:

Had in de namiddag B12 geïnjecteerd. Bevindingen: geen verbetering in eetlust, verzadigingsgevoel na de maaltijd is anders, energierijker niet echt.

Armen training:

Crossed Arm Hammer Curl, DB per arm
    12x14
    10x16
    8x18
    7x20

Close grip bench press
    12x55
    12x55
    11x55
    9x55
    volgende keer iets lager starten, werk mijn eerste oefeningen liefst iets opbouwender op ipv gewoon werksets te doen.

Double Arm High Cable Curl
    3 sets 12,5kg per kabelstation

One Arm DB Extension
    3 sets 12kg

Rope Curl
    3 sets 27,5kg

Vlak BB skullcrusher
    3 sets met 30kg
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Gisteren avond nog even gaan stappen, was niet zo goed uitgeslapen en dan Benen training:

Squat, nog paar weken in deze gym zonder squatrek dus iets lager in gewicht blijven en barbell in de nek tillen en wat werken op uitvoering.
      5 sets: 12x50kg

Leg press:
      3 sets 190kg (full stack)

Seated Calf Raises, iets hoger in herhalingen (12-15 keer)
      2 sets 120kg
      2 sets 130kg

Good Mornings
      3 sets 40kg

Lying Leg Raises, doe deze al liggend op de bench bank.
      4 sets 8kg tussen mijn voeten geklemd.

Decline Twisting Crunches
      4 sets zoveel ik er kan

Vandaag 3de keer B12 zetten, ga stoppen met die B-50 vitamine pil, ligt een beetje op mijn maag, misschien na volgende week terug innemen.
      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Niets bijgekomen vergeleken met vorige week, bulken zal dus weer zoals gewoonlijk traag vooruit gaan.

Reden is niet alle maaltijden die op het programma stonden kunnen wegwerken door:
        1) gebrek aan eetlust
        2) last van mijn maag, oorzaak lijkt me van die B-50 pillen NOW Foods - Vitamin B-50 Caps - 100 Caps , lijkt op mijn maag hetzelfde effect te hebben als biergist.
        3) tijdsgebrek ivm met mijn studies

zal deze week dit allemaal proberen beter te doen, tips zijn altijd welkom.

En dan de training van vandaag:

Bench Press.
        12x60kg
        12x70kg
        8x75kg
        7x80kg
        4x85kg

Incline DB Press
        4 sets met 26kg per arm

Flat DB Flys
        3 sets met 18kg per arm

Seated MP Press, ging een hoop beter dan vorige week:
        12x30kg
        12x30kg
        12x30kg

En afgesloten met

Crucifix Flys
        3 sets 14kg per arm

Bent Over DB Laterals, lager in herhalingen met meer gewicht, 12kg was namelijk bezet.
        3 sets 13kg per arm

Comment

Vandaag rug gedaan:

Deadlift:
          12x60
          12x100
          10x120
          6x130
          6x130

Chin ups
          3 sets, 14kg DB tussen mijn benen

Lat Pulldown, close grip
          3 sets 70kg

DB Row
          1 set 32kg
          3 sets 34kg, dumbbell is zelf samengesteld op 50mm baartje, denk dat ik zelfs nog iets meer kan dan 34kg.

Bat Wings
          4 sets 16kg volgende week verhogen.

Al 2 dagen de 3400kcals weggewerkt, feelsgoodman.

Comment

Lekker groeieeee!! :-D
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Lekker groeieeee!! :-D
              Yeah buddy!! Vandaag ging ook weer goed kwa voeding, misschien dan toch de B12.

Armen training:
              Crossed Arm Hammer Curl, DB per arm
              12x14
              10x16
              10x18
              7x20

Close grip bench press
              12x55
              10x60
              8x60
              6x65
              f*ck met een lager gewicht starten zoals ik vorige keer poste, was het vergeten, dus gewoon iets hoger geëindigd.

Double Arm High Cable Curl
              3 sets 12,5kg per kabelstation

One Arm DB Extension
              3 sets 12kg

Rope Curl
              1 sets 27,5kg
              2 sets 30kg ging ook nog goed strict

Vlak BB skullcrusher
              1 set 30kg
              2 sets 35kg

Comment

Kun je een beetje beknopt uitleggen wat voor voordelen B12 kan bieden? Heb geen zin om die hele buil tekst te lezen. (Sorry als je dat al gedaan hebt en ik het over het hoofd heb gezien)
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Kun je een beetje beknopt uitleggen wat voor voordelen B12 kan bieden? Heb geen zin om die hele buil tekst te lezen. (Sorry als je dat al gedaan hebt en ik het over het hoofd heb gezien)
                  Echt beknopt is het niet, maar 28 paginas tekst gereduceerd tot 2

Had het nog nergens geplaatst dus hier is het dan:

The Science Behind: ‘Synthelamin – Appetite Stimulator’

B12 – cobalamine

Geen verschil tussen natuurlijk cobalamine en plasma cobalamine

Oraal moet 5-10keer zo’n hoge dosis worden genomen tegenover injecteren voor het zelfde effect.

HONGER

Belangrijke functies:

Cobalamine zorgt voor een reeks enzymatische reacties.
                  En ook nog van belang is de synthese van nucleïnezuren en het metabolisme van koolhydraten en vetzuren.

Hoe verhoogt B12 de eetlust

De verhoging van de eetlust zal vermoedelijk tot stand komen door de omzetting van Histamine tot N-methylhistamine via de methionine cyclus.

Veranderingen van de histidine (en histamine) concentraties in de hersenen worden geassocieerd met voedselopname.
                  Er zijn 3 histamine receptoren (H1, H2, H3) bij het regelgevingproces:

N-methylhistamine is een anatgonist op de histamine H1-receptoren en stimuleert zo de eetlust en gewichtstoename.

Terwijl het een agonist is op de H3 receptor waar het de synthese en afgifte van de hersenen histamine verkleint en vergroot zo de honger.

Algemeen gezegd gaat het eetlustremmende histamine geconverteerd worden naar de eetlust stimulerende N-Methylhistamine en dit zou een totale effect van toenemende eetlust hebben.

Vitamin B12 een Meester Molecule

Vitamine B12 doet veel meer dan eetlust en energie te verhogen.
                  Rol als intracellulaireantioxidant

Opname

Opname via voeding is complex. Het komt voor gebonden aan een dierlijk eiwit en wordt gesplitst door pepsine. Pepsine worden pas in voldoende hoeveelheden in de maag geproduceerd als er genoeg zoutzuur aanwezig is. Via een R-binder eiwit wordt het naar de dunne darm vervoerd en daar zal het moeten binden met een intrinsic factor (IF) alvorens het in de bloedsomloop terecht kan komen.
                  In het lichaam zal het een rol spelen in de methionine en krebscyclus alvorens het in de verschillende cellen van het lichaam terecht komt.

Bij te weinig zoutzuur en te weinig IF zal de opname van cobalamine laag zijn.

Hersenfunctie

Cobalamine onderhoud myeline rondom zenuwen en behoud zo een gezond zenuwstelsel. Het voorkomt schade en zorgt zo onrechtstreeks voor een beter immuunsysteem.

Foliumzuur heeft een goede werking in het bijstaan bij het omzetten van het aminozuur homocysteine inmethionine​. Bij inafwezigheid van B12 wordt foliumzuur gevangen, wat leidt tot gevaarlijke hoogtes in toxische homocysteïne.

Er is een verband met lage bloedspiegels van foliumzuur en cobalamine en verhoogde totaal homocysteïne niveaus werden geassocieerd met de ziekte van Alzheimer

Cardiovasculaire Problemen: B12 – Homocysteine

Teweinig B12, daling Methionine cyclus. Veel homocysteine.

Verlies elasticiteit bloedvaten en beschadiging (waardoor cholesterol, collageen en calcium kan hechten aan de binnenwand). Ook zal er een daling zijn in de productie van stikstofmonoxide en vervolgens de bloeddruk laten stijgen.

B6, B12 en foliumzuur (B9) breken homocysteïne af.

Ontsteking

Chronische ontsteking gaat meestal gepaard met oxidatieve stress.
                  Recente studies suggereren dat cobalamine (vitamine B12 derivaten) de oxidatieve stress responsen kan moduleren, waaronder die van de ontstekingsreactie.

De antioxiderende eigenschappen van cobalamine zijn waarschijnlijk het gevolg van een combinatie van directe en indirecte effecten: stimulatie van methionine synthase activiteit, directe reactie met reactieve zuurstof en stikstof soorten, een glutathion sparend effect, en wijziging van signaalmoleculen, wat leidt tot inductie van stressreacties.

Kanker

Er zijn geen experimentele resultaten gepubliceerd waaruit blijkt dat vitamine B12 de groei van kwaadaardige cellen stimuleert. In feite wijzen deze resultaten erop van het tegendeel, dat methylcobalamine de proliferatie van kwaadaardige cellen remt in cultuur en in vivo. Dit omdat cobalamine van belang is bij de celdeling en de overdracht van de genetische code van alle nieuw gevormde cellen door de productie van zowel de DNA-en RNA (het duidelijkst in het beenmerg en myeloïde cellen) en dus zo zorgt dat er geen halve DNA strengen worden geproduceerd die dus kankerbevorderend zijn.

Toxiciteit

Nergens zijn er rapporten die aanwijzen dat hoge dosissen cobalamine toxisch zijn, een hoge dosis cobalamine wordt veilig geacht.

Dit is wat ik er uit verstaan heb en me iets wat relevant leek. Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Comment

Benen training van vandaag ongeveer dezelfde als vorige week:

Squat, barbell in de nek tillen en wat werken op uitvoering.
                    5 sets: 12x50kg

Leg press:
                    3 sets 190kg (full stack)

Seated Calf Raises, 15 reps
                    2 sets 130kg
                    2 sets 140kg

Good Mornings
                    3 sets 45kg

Lying Leg Raises
                    4 sets 8kg tussen mijn voeten geklemd.

Decline Twisting Crunches
                    4 sets zoveel ik er kan

Nog een week dit schema aanhouden, dan loopt ons abbo af in de huidige sportschool dus dan een weekje rusten en verkennen in de nieuwe en dan schema samenstellen.

Comment

De 3 redenen die ik vorige week aanhaalde heb ik zo goed mogelijk proberen te elimineren, ben 0,8kg aangekomen. Zal proberen de progressie deze week door te zetten.

En dan de borst-schouders training:

Bench Press.
                      12x60
                      12x70
                      9x75
                      6x80
                      5x85

Incline DB Press
                      4 sets met 26kg per arm

Flat DB Flys
                      3 sets met 18kg per arm

Seated MP Press
                      12x30
                      10x35
                      10x35

Crucifix Flys
                      1 set 14kg per arm
                      2 sets 15kg per arm

Bent Over DB Laterals
                      3 sets 13kg per arm

Comment

vind je wel een goede bench hebben als ik je bw zie!
                        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Oke duidelijk.

Ben benieuwd of je er echt voordeel van gaat hebben! :-D
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

Originally posted by kojak View Post
                            vind je wel een goede bench hebben als ik je bw zie!
                            Thnx! Ik voer hem uit zoals Dave Tate het uitlegt, zijn filmpje ben je hier wel al eens tegen gekomen. Moeilijkste vond ik de nadruk leggen om je eigen in de bank proberen te drukken ipv de baar omhoog. Maar uiteindelijk heeft dit bij mij toch een hoop geholpen.

Oke duidelijk.

Ben benieuwd of je er echt voordeel van gaat hebben! :-D
                            Hou jullie op de hoogte.

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                              Thnx! Ik voer hem uit zoals Dave Tate het uitlegt, zijn filmpje ben je hier wel al eens tegen gekomen. Moeilijkste vond ik de nadruk leggen om je eigen in de bank proberen te drukken ipv de baar omhoog. Maar uiteindelijk heeft dit bij mij toch een hoop geholpen.
                              Ik doe hem ook zoals dave tate het uitlegt. Ben nog steeds bezig om aan me techniek te werken want het lijkt makkelijker dan dat het is.
                              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Mooie progressie! Wij hebben ongeveer dezelfde stats qua gewichten, al ben ik 18cm langer en hoger vetpercentage. Zou graag op jou vetpercentage komen.

Succes met trainen, keep it up!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X