Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Wanneer je op rustdagen low/no carbs doet he heb je dan niet verdomde last van spierpijn de volgende dag? Bijv. na zaterdag, zondag spierpijn van vrijdag?
denk je alleen niet dat je meer kcal nodig hebt op je rustdagen.. Je hebt tenslotte ook kcal nodig op rustdagen om te kunnen groeien, lijkt mij!
dat is nou het leuke van carbcyclen, je probeert de fatgains te beperken. zodra je meer kcals gaat eten doet het idee 'carbcyclen' het teniet.
de verhoudingen zijn prima geregeld, je traint alleen op high dagen bij de bulk van een carbcycle, hooguit 1 low dag.
de rest van de low/no dagen train je niet, op high dagen heb je minder proteine nodig omdat er zat insuline wordt aangemaakt en je minder katabol bent.
op low dagen heb je wat meer proteine nodig omdat de aanmaak van insuline wat lager is als bij de high days.
en no days zegt het al, is eigenlijk voor een gedeelte je glycogeen in je spieren wat te verlagen, die dag heb je ook de meeste proteine nodig en wat meer vetten maar geen kcal overschot. op deze dag wordt ook aangeraden niet te trainen, behalve wellicht wat cardio op licht/medium werk.
je kunt dus zoals ik zeg weinig rotzooien met de verhoudingen, je kunt wel als het volgens jou te langzaam gaat een no of een low dag vervangen voor een high dag. dus dan heb je 4 high dagen verspreid over 7 dagen. alleen 2 high dagen achterelkaar blijft een 'no go'.
@topic...
lekker getraind, 4 oefeningen borst gedaan en 2 tricep
reps lag tussen de 5-12. en de laatste set wat meer dan 12..
-incline BP
-cable crossover
-incline machine press
-decline machine press
denk je alleen niet dat je meer kcal nodig hebt op je rustdagen.. Je hebt tenslotte ook kcal nodig op rustdagen om te kunnen groeien, lijkt mij!
Heb je ook, je kan op rustdagen gerust meer carbs eten aangezien je als je zwaar traint ook carbs nodig hebt om weer alles aan re vullen zeker met low carbdagen zijn high carbs op rustdagen effectief, en zou ik ze zelfs in de nacht nemen in de vorm van brinta.
Lichaam kan van die ene dag extra carbs geen vet aanzetten, veel broscience wat kant nog wal raakt als men denkt dat ze ervan vet worden.
"You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Heb je ook, je kan op rustdagen gerust meer carbs eten aangezien je als je zwaar traint ook carbs nodig hebt om weer alles aan re vullen zeker met low carbdagen zijn high carbs op rustdagen effectief, en zou ik ze zelfs in de nacht nemen in de vorm van brinta.
Lichaam kan van die ene dag extra carbs geen vet aanzetten, veel broscience wat kant nog wal raakt als men denkt dat ze ervan vet worden.
Tjah, het is ook gewoon een kwestie van kijken wat werkt voor jou. Broscience kan wel een meerwaarde hebben om je ideeën uit te breiden om weer nieuwe dingen voor jezelf uit te proberen. Het is en blijft toch allemaal een kwestie van trial and error, denk ik dan maar. De ene reus groeit op 3000kcal en er zijn ook kleinere gasten die pas aankomen als ze constant 4000+kcal wegwerken. Dat maakt bodybuilding aan de ene kant zo leuk, maar wel zo lastig..
dat is nou het leuke van carbcyclen, je probeert de fatgains te beperken. zodra je meer kcals gaat eten doet het idee 'carbcyclen' het teniet.
de verhoudingen zijn prima geregeld, je traint alleen op high dagen bij de bulk van een carbcycle, hooguit 1 low dag.
de rest van de low/no dagen train je niet, op high dagen heb je minder proteine nodig omdat er zat insuline wordt aangemaakt en je minder katabol bent.
op low dagen heb je wat meer proteine nodig omdat de aanmaak van insuline wat lager is als bij de high days.
en no days zegt het al, is eigenlijk voor een gedeelte je glycogeen in je spieren wat te verlagen, die dag heb je ook de meeste proteine nodig en wat meer vetten maar geen kcal overschot. op deze dag wordt ook aangeraden niet te trainen, behalve wellicht wat cardio op licht/medium werk.
je kunt dus zoals ik zeg weinig rotzooien met de verhoudingen, je kunt wel als het volgens jou te langzaam gaat een no of een low dag vervangen voor een high dag. dus dan heb je 4 high dagen verspreid over 7 dagen. alleen 2 high dagen achterelkaar blijft een 'no go'.
Ik snap de beredenering qua logica inderdaad. Carb cycling is een mooi principe, maar ik wist niet dat je zo zo'n groot tekort in kcal zou hebben per dagen. Ik dacht dat het carb cycling principe er op gebaseerd was dat je op rustdagen je carbs verlaagd en die kcal opvult met vetten, maar dat is dus niet zo bij deze manier? Ikzelf weet niet of ik dan wel massa aan zou zetten als me kcal zo zouden fluctueren, maar hey als het voor jou werkt. Zou het zeker prima zijn natuurlijk. Ik wil dit principe ook nog een keer gaan proberen, kijken hoe of wat.
Wordt het niet weer eens tijd voor een fotootje van je fysiek op dit moment? No offense maar je post de hele tijd fotos mbt je wedstrijd. En daar stond je er ook super bij maar denk dat je ook wel weer een beetje vooruit mag kijken.
Wordt het niet weer eens tijd voor een fotootje van je fysiek op dit moment? No offense maar je post de hele tijd fotos mbt je wedstrijd. En daar stond je er ook super bij maar denk dat je ook wel weer een beetje vooruit mag kijken.
zal over 2 weekjes wat fototjes maken , eerst effe de low carb/cycle laten inslaan.. niet heel boeiend overgens. en op korte termijn ook geen wedstrijd plannen. en op dit moment begeleider loos live life
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment