@ M: ja man. Strepen erbij krijgen vanwege toename van massa is altijd nice. Dat betekent nog meer lijnen als al die zooi er straks weer afkomt
PHAT week 13 (na 2 weken vakantie)
Bench press 2 x 5-6 90kg, 1 x 1 110kg met hulp (bijna PR)
Niet locken, ellebogen naar buiten.
Incline db press (stand 5-6) 2 x 7 28kg ea, 1 x 5 28kg ea, 2 x 4 30kg ea
Goed gefocust op beheerst uitvoeren, tragere reps indien nodig, paused reps etc.
Seated cable fly 3 x 6 30kg + 4 25kg
Goede stretch, focus om bewegingsbaan van de armen, kwaliteit > kwantiteit. Strepen op de pecs van de mediale zijde verlopen intussen meer naar lateraal. Diepere strepen dus, ondanks toename van vet% etc.
Standing cable fly hoog/midden/laag 3 x 3-5 x 3
Blijven focussen op handhaving techniek
Db pull over 3 x 3 26kg ea (voor stretch) + 30 sec rekken
Triceps
Weighted dips 3 x 3 bw+20kg + bodyweight tot falen
Db extensions 3 x 5-6 8-12kg ea
1 arm cable pushdown 3 x 8-15 12 gewichten
Rope pushdown dropset na de cable pushdowns
Biceps
EZ-bar bar curls 1 x 12 strict +10kg aan schijven, 2 x 6 strict + 4-6 cheat curls +20kg aan schijven
Incline T curls 3 x 5-6 8-10kg ea (Thanks Mvos!)
Rope curls 3 x 6-10 60-70kg
Hammer curls strict en met meer momentum of cheat de laatste reps 3 x 6-15 8-16kg ea
Hier kreeg ik opmerkingen van een paar gasten om me heen dat ik moest oppassen dat ik niet zou ontploffen, niet normaal, ziek etc.
They don't know what's coming...
Forearms
Reverse wrist curl kleine rechte stang 1 x 15, 2 x 10 +2,5kg
Reverse wrist curl normale barbell 2 x 5 40kg, 2 x 8-10 30kg
Voortaan iets lager gewicht en wat hoger in reps om meer de burn te gaan. Wat techniekjes toegepast. Traag en beheerst.
Echt pijnlijk, onderarmen zagen er indrukwekkend uit.
Commentaar:
Mijn lievelingstraining is dit momenteel. Echt een fijne training, de connectie met borst is vele malen beter en met armen heb ik nooit echt moeite gehad om die goed te voelen. Dus dit is echt een ultieme pomp training om behoorlijk veel te flexen en wat te poseren.
Volgende training nog meer flexen en vooral meer poseren. Chest flexen gaat met de dag beter en daar heb ik veel profijt van tijdens mijn chest training.
Op naar de 42-43cm armomtrek koud.
Hier en daar wat nieuwe oefeningen, dus dat vergt weer extra focus soms om er "meer" uit te kunnen halen, maar dat is een kwestie van tijd.
Ik zal morgen even wat omtrekken meten om te kijken waar de kg's (zijn) gaan zitten.
PHAT week 13 (na 2 weken vakantie)
Bench press 2 x 5-6 90kg, 1 x 1 110kg met hulp (bijna PR)
Niet locken, ellebogen naar buiten.
Incline db press (stand 5-6) 2 x 7 28kg ea, 1 x 5 28kg ea, 2 x 4 30kg ea
Goed gefocust op beheerst uitvoeren, tragere reps indien nodig, paused reps etc.
Seated cable fly 3 x 6 30kg + 4 25kg
Goede stretch, focus om bewegingsbaan van de armen, kwaliteit > kwantiteit. Strepen op de pecs van de mediale zijde verlopen intussen meer naar lateraal. Diepere strepen dus, ondanks toename van vet% etc.
Standing cable fly hoog/midden/laag 3 x 3-5 x 3
Blijven focussen op handhaving techniek
Db pull over 3 x 3 26kg ea (voor stretch) + 30 sec rekken
Triceps
Weighted dips 3 x 3 bw+20kg + bodyweight tot falen
Db extensions 3 x 5-6 8-12kg ea
1 arm cable pushdown 3 x 8-15 12 gewichten
Rope pushdown dropset na de cable pushdowns
Biceps
EZ-bar bar curls 1 x 12 strict +10kg aan schijven, 2 x 6 strict + 4-6 cheat curls +20kg aan schijven
Incline T curls 3 x 5-6 8-10kg ea (Thanks Mvos!)
Rope curls 3 x 6-10 60-70kg
Hammer curls strict en met meer momentum of cheat de laatste reps 3 x 6-15 8-16kg ea
Hier kreeg ik opmerkingen van een paar gasten om me heen dat ik moest oppassen dat ik niet zou ontploffen, niet normaal, ziek etc.
They don't know what's coming...
Forearms
Reverse wrist curl kleine rechte stang 1 x 15, 2 x 10 +2,5kg
Reverse wrist curl normale barbell 2 x 5 40kg, 2 x 8-10 30kg
Voortaan iets lager gewicht en wat hoger in reps om meer de burn te gaan. Wat techniekjes toegepast. Traag en beheerst.
Echt pijnlijk, onderarmen zagen er indrukwekkend uit.
Commentaar:
Mijn lievelingstraining is dit momenteel. Echt een fijne training, de connectie met borst is vele malen beter en met armen heb ik nooit echt moeite gehad om die goed te voelen. Dus dit is echt een ultieme pomp training om behoorlijk veel te flexen en wat te poseren.
Volgende training nog meer flexen en vooral meer poseren. Chest flexen gaat met de dag beter en daar heb ik veel profijt van tijdens mijn chest training.
Op naar de 42-43cm armomtrek koud.
Hier en daar wat nieuwe oefeningen, dus dat vergt weer extra focus soms om er "meer" uit te kunnen halen, maar dat is een kwestie van tijd.
Ik zal morgen even wat omtrekken meten om te kijken waar de kg's (zijn) gaan zitten.
Comment