Reaching A-Status

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Ruhl View Post
    Hoeveel kcal zit je nu op dan?

Dan bedoel ik niet de junk dagen
    haha, 6300 (junkdagen vermenigvuldigen met 5 a 6 )
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Haha ja die dagen van 10.000+kcal ken ik wel.

Kan jij straks wel dag tegen zeggen
      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

• Dit vind ik altijd een van de leukste logs om te lezen, erg motiverend!

Wat is precies het idee achter het 'op gewicht blijven' deze weken?

Comment

• zieke db press man!

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
            Dit vind ik altijd een van de leukste logs om te lezen, erg motiverend!

Wat is precies het idee achter het 'op gewicht blijven' deze weken?
            Bedankt kerel,altijd fijn om te lezen!

We hebben 12 weken vol gebouwd met alles erop en eraan.
            Gewicht is toen 21 kilo gestegen waarvan we er nog 18 over hebben in de 5de week off.

Omdat we weten dat we aankomende zaterdag weer on gaan totaan minimaal midden december (waarschijnlijk langer) wilde we mijn lichaam wat rust geven door even alles eruit te halen en te kijken in hoeverre de massa er blijft zitten.

Er zijn veel "discussies" over wel of niet off gaan,maar na enkele gesprekken gehad te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat dit hetgene was waar we nu voor wilde gaan.

In deze periode heeft ook een volledige week van niet trainen gezeten om mijn lichaam echt rust te geven zowel mentaal als fysiek.

Originally posted by Protasius View Post
            zieke db press man!
            Bedankt maat,

Ik stond er zelf ook wel van te kijken aangezien ik deze bijna nooit meer doe en al helemaal niet op een stijlere incline.

Comment

• Gaat hier allemaal goed zo te zien.
              Heerlijk die DP idd.

Men ik wou dat ik zoveel kon junken hahaha. Bij mij werkt 1 maaltijd al op de weegschaal.
              Stats: 74kg at 11%
              Vision: 85kg at 8%

Comment

• @gripmaster - nog een paar dagen en die epic junkdagen behoren behoren tot het verleden

Vandaag quads gedaan bij All Sports in Amstelveen samen met 2 collega's (gast en een meid)
                Normaliter train ik een beetje mee en tel ik het niet als een tranignsdag,maar deze week wilde ik wel even voluit gaan en mijn quads trainen.

Squats
                10 x 110
                10 x 120
                05 x 150
                05 x 160

Smith machine lunges - laag blijven voor meer spanning
                3 sets - 10 reps
                1 sets - 10 reps + wat static holds voor de lekkere lactaat opbouw (hier werd ik lekker vervloekt)

Smith machine narrow stance squats - ver naar voren staan enwederom laag blijven
                3 sets - 10 reps

Walking lunges met 18 kilo db's
                3 sets van 20 passen

Leg extensions
                2 sets compleet tot failure met partials / holds / negatives ect.

Ni een paar uur naar de training heb ik al moeite met lopen ,dus dat beloofd wat voor morgen.

Goed begin van de week

Comment

• Originally posted by Mvos View Post

We doen ook liever meer cardio erin dan de voeding te snel omlaag.
                  Meer voeding erin betekend,voller,meer kans op spierbehoud,maar vooral meer energie om te trainen.

Misschien dat meer eten en meer cardio voor jou beter aan voelt maar denk je niet dat uren cardio op een dag een grotere aanslag op je lichaam is dan een paar honderd kcals minder?
                  BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Volgens mij doet hij geen uren cardio.

We zijn geen marathon lopers
                    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

• 20minuten volgens mij.

Comment

• Originally posted by Gus View Post
                        Misschien dat meer eten en meer cardio voor jou beter aan voelt maar denk je niet dat uren cardio op een dag een grotere aanslag op je lichaam is dan een paar honderd kcals minder?
                        Ik snap je punt Gus,maar je moet het anders zien.

Eten willen we zo hoog mogelijk houden,maar uiteraard met mate.
                        Je moet in je onderhoud zakken ,maar op een gegeven moment kom je op een zo laag kcal deficit dat de voorkeur uitgaat naar meer eten en meer cardio.

Als we een gewone cut nemen is het makkelijker om gewoon wat kcals te minderen ,omdat je toch nog zo "hoog" zit in je totaal.

cutten naar een wedstrijd nivo luistert veel nauwer dan een gewonen cut,waarbij erg kleine dingen een groot verschil kunnen maken.
                        Vergeet ook niet dat er ook nog andere dingen in het spel zijn die meespelen.

Daarbij is mijn cardio ook nog lit ,dus erg inspannend is het (nog) niet.

Comment

• Ik denk dat ik zelf ook meer zou eten en meer cardio zou doen als ik kijk naar mijn eigen afgelopen cut periode.

Echt diep cutten geeft echt een mindfuck als je veel honger hebt. Meer kunnen eten is dan goed, plus meer cardio is om van je honger gevoel af te zijn ook prettig. Cardio op low-carb ofzo is niet leuk, maar je hebt in ieder geval geen honger in die tijd dat je op de loopband staat.

Dat is ook allemaal wat waard lijkt mij.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Oke helder, thx voor de uitleg. Ik had in mijn vraag geen rekening gehouden dat een wedstrijd prep een stuk zwaarder is dan een 'normale' cut
                            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Gisteren met Iron mind wezen trainen en dat was weer als vanouds super gezellig.

Borst / biceps stond er op het programma en dat zijn altijd wel leuke trainingen.

Flat BB bench:
                              opgebouwd naar 140 kilo en daarna nog een lichte set met partials / iso holds - branden en een flinke pomp tot gevolg

Incline DB press:
                              opgebouwd naar 50 kilo DB's en naar die flat bench zat er best nog wel wat kracht in - viel niet tegen.

Machine Fly's:
                              Full stack - en de laatste set was een drop set.

Cable cross
                              paar sets gedaan ,maar ik voelde er weinig meer van,omdat alles helemaal vol zat.

pull down concentration curls - voor mij de biceps oefening waarbij ik echt mijn biceps op een andere manier voel dan bij een standaard curl.
                              Natuurlijk blijft het een curl ,maar het kunnen voelen en een goede contractie krijgen met wat je doet is erg belangrijk.
                              De beweging maken of een goede rep maken zijn 2 verschillende dingen,maar jammer genoeg begrijpt niet iedereen dat.

cable hammer curls
                              3 sets - 10 reps
                              1 set van licht naar zwaar en weer naar licht - 5 reps per keer

high pulley curls
                              x aantal sets met veel knijpwerk

wrist curls
                              4 sets - 10/15 reps

Daarna kon ik iron mind helpen bij het poseren om zijn fysiek beter te kunnen laten uitkomen.
                              Er zijn veel kleine dingen die het beeld van je fysiek compleet kunnen veranderen als je weet waar je op moet letten.

Goede en gezellige dag gehad!

Comment

• Is dat IM op de achtergrond in de zwarte tanktop?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X