Trainingslog ProudPizza

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by emielos View Post
    Brandend gevoel niet lekker?

Wel nice dat je nog iets hebt gedaan. Hoe kwam het opeens dat jij je zo min voelde?
    Soms wel, soms niet. Kan ook behoorlijk een training in de weg zitten vind ik, en dat is jammer.

Denk misschien iets met m'n bloeddruk, hoewel wanneer de huisarts het gemeten had ze zei dat het goed was. Maar kan per meetmoment verschillen denk ik. Vooral met spierspanning waarbij ik me adem inhoud (zoals buikspieren aanspannen) heb ik het zelfde als dat je te snel opstaat. En vandaag witte vingers die bij aanraking piinlijk prikte, niet zoals een slaaphand en was ook niet koud. Daarbij dus die zwarte ontlasting, welke nog onderzocht wordt. Hb waarde was goed: 9,3.

Ga nu naar stage maar voel me alweer een natte theedoek. Afgelopen dagen ook enorm veel geslapen, maar lijkt er niet op dat vermoeidheid het probleem is want het maakt geen ruk verschil.
    Food is an important part of a balanced diet.
    ~Fran Lebowitz

Comment

• Zwarte ontlasting? Maar mooie meisjes poepen niet?

Brandend gevoel is inderdaad niet fijn, je neemt wel lang genoeg rust tussen sets? Misschien dat het wat brandt omdat je nog moet wennen aan de hogere reps.

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
        Zwarte ontlasting? Maar mooie meisjes poepen niet?

Brandend gevoel is inderdaad niet fijn, je neemt wel lang genoeg rust tussen sets? Misschien dat het wat brandt omdat je nog moet wennen aan de hogere reps.
        Sorry, voortaan hou ik m'n mond, nu is natuurlijk alle charme er vanaf

Denk vooral wennen aan de nieuwe oefeningen. Iets als een incline bench heb ik nog nooit gedaan, op nu 2x na. Merk het namelijk met veel nieuwe oefeningen in dit schema namelijk wel: SLDL, walking lunges, incline BP. Merk dat ik na deze oefeningen vooral veel spierpijn achteraf ook heb gehad tot nu toe. Denk een kwestie van gewenning, want rust hou ik wel voldoende, gewoon totdat het goed voelt om weer te gaan. Juist geen autistische tijd, dat werkt niet bij mij

--

Vandaag weer langs geweest bij de huisarts
        Bloeddruk kon niet beter: 120/86
        Hartslag aan de lage kant: 56 (voor mijn 18 jaar, vrouw en nog maar paar maanden met KT bezig vind ik)
        Nog even bloed laten prikken voor: creatine, TSH, B12 (zit daar sowieso op de ondergrens, even checken of dit niet verergert is) en ALAT. Fecestest was gelukkig goed, ookal ben ik van mezelf niet zo'n bangeschijtert
        ~Fran Lebowitz

Comment

• Imgur: The most awesome images on the Internet
          De rechterfoto's zijn van 3/1 en de linkerfoto's van vandaag. Geen foto's van benen omdat je daar nu (nog) geen verschil kunt gaan zien. Ik weet nog steeds niet zeker of het gewichtsverlies nou komt door het ziek zijn of het cutten, maar ik blijf gewoon even aankijken hoe het verloop verder gaat. Het is natuurlijk vrij veel, 2 kilo in 10 dagen...
          Hieronder heb ik even wat stats genoteerd. Laatste kolom zijn m'n voedingsmiddelen gemiddeld van 9 t/m 15 januari. Voer alles in in myfitnesspal, ook al is het vaak hetzelfde of course.

4/1 15/1 Kcals 1836
          Gewicht 66.6 kg Gewicht 64.7 kg Eiwit 124 gr
          Taille 69 Taille 67 Carbs 176 gr
          Heup 87 Heup 85.5 Vet 68 gr
          Ik wil vandaag weer proberen te trainen. Gaat beter met de duizeligheid en heb er vooral zelf enorm veel zin in! Heeft iemand ervaring met dit filmpje? https://youtu.be/mRznU6pzez0 Wil dit misschien gaan proberen. Misschien zijn er andere methodes die effectief kunnen werken? Tips zijn welkom!
          ~Fran Lebowitz

Comment

• Lage hartslag is op zich goed he. En 56 is gewoon ok / normaal toch?
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
              Lage hartslag is op zich goed he. En 56 is gewoon ok / normaal toch?
              Is het ook, vond het gewoon aan de lage kant zitten. Had met mijn omstandigheden toch meer rond de 70 verwacht in rust. Misschien heb ik gewoon een heus sporthart van nature
              ~Fran Lebowitz

Comment

• 15/1/2016 - Week 2, dag 2 (B)
                BP

2x5 20 kg
                1x5 20 kg
                1x3 25 kg
                1x2 35 kg
                2x5 40 kg
                1x4 40 kg
                Kostte me allemaal wat meer moeite dan normaal. Lachen, laatste rep (5e rep 3e set) kwam niet hoger dan 5 cm, heb ik hem over me heen laten rollen. Toen overeind gaan zitten en daarna de bar op de grond neergelegd. Het kan toch zonder spotter

Seated row (1st time)
                2x5 15 kg
                1x5 15 kg
                1x3 20 kg
                1x2 25 kg
                1x5 30 kg was te zwaar, kon niet goed maar schouderbladen naar elkaar toetrekken
                2x5 25 kg
                Even een zittende row oefening ivm nog wat duizeligheid met voorover leunen

Deadlift

2x5 20 kg
                1x3 40 kg
                1x2 55 kg
                1x4 70 kg

Glute bridge
                3x8 35 kg burnn
                Nu alleen met hakken ipv hele voet op de grond en benen goed tegen elkaar

Bicep curl ss Rolling triceps extension
                3x8 7 kg per kant

Nu weet ik echt niet meer hoeveel die ez-bars en kleine bb's wegen bij basic fit. Vorige week kreeg ik de ez-bar met 5 kg beiderzijds niet 3x8 omhoog (dacht dat het in totaal 15 kg was) & nu lukt 3x8 7 kg me net aan en zonder cheat reps?!

Training had niet veel langer moeten duren, voel dat dit net genoeg was. Nu nog 1.5 km lopen naar het huis van m'n vriend, douchen en dan hou ik t voor gezien voor vandaag
                Last edited by ProudPizza; 15-01-2016, 22:37.
                ~Fran Lebowitz

Comment

• 18/1/2016 - Week 3, dag 1 (C)
                  Het was zo ziek druk dat ik cardio tussendoor "moest" doen op het eind... Wat een gekkenhuis 2 uur daar geweest terwijl ik dit normaal in net geen uur zou redden. Was hartstikke blij dat ik weer lekker kon gaan trainen volgens m'n schemaatje

Leg press
                  3x5 40 kg
                  1x3 60 kg
                  1x2 70 kg
                  1x5 90 kg
                  2x5 100 kg (PR)

7 min lopen (5%, 3.5 km/h, 31 kcal) Moest wachten op m'n buddy die dit schema nog niet begonnen was en hij wist niet wat de oefeningen inhielden toen ik hem appte wat vandaag op het programma stond (nadat ik al leg press gedaan had)

OHP
                  3x5 12.5 kg
                  1x3 17.5 kg
                  1x2 20 kg
                  3x5 25 kg

Walking lunges (hh/been, kg/kant)
                  2x5 6 kg
                  1x5 6 kg
                  1x3 7 kg
                  1x2 8 kg
                  3x8 10 kg
                  Even met dumbells dit keer en iets lichter, herstel na vorige keer duurde 6-7 dagen. Merkte dat ik met bb best snel buiten adem raak

Standing calve raises
                  3x12 40 kg

CGBP
                  2x5 10 kg
                  1x5 10 kg
                  1x3 15 kg
                  1x2 20 kg
                  3x8 25 kg
                  Vind deze wel erg fijn tot nu toe

Lopen 13 min (5.5%, 5 km/h, 81 kcals)
                  Crosstrainer 6 min (60 kcals)
                  Toen ging m'n hoofd kloppen en kwam wat duizeligheid op

Lat pulldowns reverse close grip
                  3x8 30-35-35 kg (PR)
                  ~Fran Lebowitz

Comment

• 20/1/2016 - Week 3, dag 2 (A)
                    Squat

3x5 20 kg
                    1x3 35 kg
                    1x2 45 kg
                    3x5 55 kg
                    Lichter gepakt. Squat was al 16 dagen geleden dus voelde wat onwennig aan en dit was voldoende nu

SLDL
                    3x5 20 kg
                    1x3 25 kg
                    1x2 35 kg
                    3x5 40 kg
                    Rug bleef mooi recht alleen ga ik met m'n kont naar voren richting de bb als ik bijna helemaal omhoog ben

Dumbell row
                    3x8 8 kg
                    Diepe ruk uitvoering :') maar dat V-ding was in gebruik, mensen hielden hem bij zich voor allerlei apparaten, en anders krijg ik de bb in m'n kruis bij t-bar row. Dit wordt geen row oefening voor mij

Incline BP
                    3x8 25 kg
                    Voelde dat best goed in schouders. Doe hem ook bewust op een 40 graden bench omdat ik vooral schouders wil meepakken

Pull down plate loaded

3x8 40-45-45 kg aan schijven (PR)
                    Voelde heerlijk

HIIT
                    15s max, 1min rustig (5x)
                    Moer dit weer gaan opbouwen. Hartslag ging tekeer en was buiten adem, wel geen zweet behalve klef gevoel

Lying leg raises
                    3x8
                    Niet te veel anders gaat het m'n compounds in de weg zitten. Maar merk dat buikspieren niet zijn wat ze ooit waren. Denk dat ik een core oefening ga doen wanneer ik er zin in heb en het goed voelt
                    ~Fran Lebowitz

Comment

• Is je trainingsschema ook van PEsc?

Comment

• Originally posted by Hansi View Post
                        Is je trainingsschema ook van PEsc?
                        Pesc had me een fotootje gestuurd van een voorbeeld opzetje en heb daar nog wat aanpassingen aan gedaan. Volume van sommige oefeningen wat omlaag, calve raises toegevoegd en standaard buikspieroefening eruit. En omdat ik geen pull ups/chins kan daar vervanging voor. Wilde wat meer focus op schouders, hams en glutes en wel genoeg compounds, geen 100 isoltieoefeningen. Dus dit komt allemaal mooi uit
                        ~Fran Lebowitz

Comment

• Originally posted by TaraSmit View Post
                          Pesc had me een fotootje gestuurd van een voorbeeld opzetje en heb daar nog wat aanpassingen aan gedaan. Volume van sommige oefeningen wat omlaag, calve raises toegevoegd en standaard buikspieroefening eruit. En omdat ik geen pull ups/chins kan daar vervanging voor. Wilde wat meer focus op schouders, hams en glutes en wel genoeg compounds, geen 100 isoltieoefeningen. Dus dit komt allemaal mooi uit
                          Check. Lijkt me een leuk schema.

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
                            Lage hartslag is op zich goed he. En 56 is gewoon ok / normaal toch?
                            Toen ik nog marathons liep had ik in de ochtend met wakker worden een hartslag van 34. Ben toen naar de dokter geweest ermee en in het ziekenhuis op zo fiets geweest waar je steeds zwaarder moest tot je niet meer kon. Ze waren verbaasd dat mijn hartslag weer zo snel naar beneden ging. Maar was niks om me zorgen over te maken als je bloedruk gewoon normaal is dan was het goed zeiden ze.

Comment

• Rust hartslag van 34 is wel heel ziek. Zit je 'vlakbij" prof wielrenners etc.

Maar zoals carl zegt nergens om je druk over te maken. Ik heb ook een rust hartslag van rond de 54, is bij ons een familietrekje ( lage hartslag). Misschien bij jou ook wel. Zolang je bloeddruk normaal is en je gaat niet af en toe nokkie dan is er niks aan de hand lijkt mij.
                              Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Originally posted by CarlB View Post
                                Toen ik nog marathons liep had ik in de ochtend met wakker worden een hartslag van 34. Ben toen naar de dokter geweest ermee en in het ziekenhuis op zo fiets geweest waar je steeds zwaarder moest tot je niet meer kon. Ze waren verbaasd dat mijn hartslag weer zo snel naar beneden ging. Maar was niks om me zorgen over te maken als je bloedruk gewoon normaal is dan was het goed zeiden ze.
                                Woh dat is echt bizar laag inderdaad. Gelukkig dat jouw bloeddruk dan ook gewoon goed is. Vond het gewoon al laag klinken, natuurlijk alles liever dan een té hoge bloeddruk.

Originally posted by emielos View Post
                                Rust hartslag van 34 is wel heel ziek. Zit je 'vlakbij" prof wielrenners etc.

Maar zoals carl zegt nergens om je druk over te maken. Ik heb ook een rust hartslag van rond de 54, is bij ons een familietrekje ( lage hartslag). Misschien bij jou ook wel. Zolang je bloeddruk normaal is en je gaat niet af en toe nokkie dan is er niks aan de hand lijkt mij.
                                Volgens mij moeder inderdaad ook een familietrekje zei ze toen ik vertelde wat m'n hartslag was. Wellicht als ik nog langere tijd duizelig blijf dat ik even om een testje ga vragen bij inspanning etc, kijken of het ergens enorm veranderd op dat moment.

Ben nu niet echt standaard meer duizelig maar heb wel dat m'n ogen soms wat wegdraaien van een beeld, of als bijvoorbeeld met m'n ogen erg in een "hoek" moet kijken (naar boven/beneden/opzij) of snel van positie verander. Misschien ook even oogtest laten doen, kan ik uitsluiten of het daar iets mee te maken heeft.
                                ~Fran Lebowitz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X