Originally posted by Theodore Rex
View Post
Ik ben sowieso een hele slechte eter en in periodes dat ik probeer niet te blowen is het helemaal een ramp, na nog geen week weeg ik nog 63 kg... Desondanks vind ik mijn progressie nog wel meevallen, zeker rekening houdend met het feit dat ik rustig aan moet doen omwille van mijn schouder(s)...
"Volume is the key driver to hypertrophy" dacht ik intussen begrepen te hebben, dus leek het mij logisch om te proberen een maximaal volume te draaien, zeker omdat de intensiteit bewust iets lager wordt gehouden...
Afhankelijk van het risico op blessures/ongevallen probeer ik elke set amrap of amrap -1 te doen en om geen risico's te nemen met pezen en gewrichten wacht ik liever met verhogen tot ik een bepaald aantal reps heb gehaald... Bij sommige oefeningen wil ik ook graag een aantal reps per sessie halen, of daar nu 3 of 6 sets voor nodig zijn is van minder belang, als ik die reps maar haal...
Als lifter mag ik dan een complete noob zijn, als 42-jarige heb ik wel een aantal werk- en sportervaringen gehad die mij hebben geleerd wat voor mij werkt en wat niet - en om iéts van voldoening te hebben heb ik het gewoon nodig om diép te gaan, ik wil na een sessie wel voélen dat ik gewérkt heb...
Maar nu zit ik wéér te proberen mezelf te verdedigen en te proberen mijn aanpak te verantwoorden, sorry daarvoor...
Mijn grootste fout van de voorbije week is dat ik de "squat + UB"-dagen vòòr de DL-dagen had moeten doen ipv erna en dat ik de volgorde van de UB oefeningen nog niet helemaal goed heb - en uiteraard véél te weinig eten en slapen...
Behalve progressie maken is het belangrijkste dat ik het graag blijf doen en momenteel heb ik het eigenlijk wel naar mijn zin, dus waarom veranderen?
De enige verandering waar ik 110% voor open sta én werk van ga maken is dat squatten, voor de rest moet ik over alles ns n nachtje slapen...
Comment