Levensgenieters log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by erik1982 View Post
    De eerste behoefte van een spiercel na de training is herstellen van de glycogeen voorraad. De inname van koolhydraten bevorderd dat herstel. Of het noodzakelijk is hangt van je hele voedingsschema af en wat je eet voor je training. Bij het eten van langzame koolhydraten is de kans groot dat die koolhydraten vrijkomen tijdens of na de training en je dus de glycogeen vooraden al gaat herstellen. Bij carbcycling o.i.d. eet je koolhydraten rond de training om te herstellen. Bij een bulk/cut cyclus in de bulk fase komt het wel of niet nuttigen van koolhydraten na de training misschien minder kritisch door het dagelijks energie overschot. Het is dus niet rechtlijnig uit te leggen of je wel of geen koolhydraten direct na de training moet nuttigen.
    Je denkt laat ik het weer even lekker onduidelijk maken.Bedankt.

Comment

Als het allemaal zo simpel zou zijn zou iedereen met een beetje discipline een goed fysiek hebben. Voeding is lastig, maar wel het belangrijkste wapen om het fysiek te bouwen waar je naa toe wil.

Comment

Nou, discipline + goede genen en je hebt geen voedingschema nodig.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
          Discipline een geen voedingsschema?
          Zelfs dan zullen je resultaten ver van optimaal blijven. Of geloof jij in spontane syntheses vanuit niets?

Comment

Goh, waarom let ik eigenlijk nog op mijn voeding....................
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

In de sportschool zitten weleens jongens met een mooi fysiek zonder voedingschema

die doen hun hele leven aan sport, trainen hard en eten gewoon goed.

Maar op bodybuilding niveau is het wel essentieel idd.

Comment

De meesten moeten echt wel beginnen met een voedingschema. De enkelen die het zonder redden kan je op 1 hand tellen. Maar het gaat dan om optimaal resultaat en halen van doelen.
                Voor een recreant maakt het niet zo heel veel uit, als er verder weinig of geen doelen zijn die gehaald moeten worden.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  De eerste behoefte van een spiercel na de training is herstellen van de glycogeen voorraad. De inname van koolhydraten bevorderd dat herstel. Of het noodzakelijk is hangt van je hele voedingsschema af en wat je eet voor je training. Bij het eten van langzame koolhydraten is de kans groot dat die koolhydraten vrijkomen tijdens of na de training en je dus de glycogeen vooraden al gaat herstellen. Bij carbcycling o.i.d. eet je koolhydraten rond de training om te herstellen. Bij een bulk/cut cyclus in de bulk fase komt het wel of niet nuttigen van koolhydraten na de training misschien minder kritisch door het dagelijks energie overschot. Het is dus niet rechtlijnig uit te leggen of je wel of geen koolhydraten direct na de training moet nuttigen.
                  goede post. alleen met het dikgedrukte stukje ben ik het niet eens. In een bulk, is het juist belangrijk om carbs pre en/of post workout te nemen icm eiwitten.

door training kun je de glycogeen opslag vergroten. en als je dan op het juiste moment glucose in de spieren pompt door koolhydraten voor en of na de training te nemen, gaat meer glucose richting spieren, en daardoor minder naar vetcellen.

dus juist als je een overschot aan kcal tot je neemt, en de kans dat de cellen al verzadigd zijn, het grootst is, lijkt het mij goed om gebruik te maken van dit voordeel van je koolhydraten rondom je wokout te plaatsen. (waarmee ik niet zeg dat mensen meer koolhydraten moeten gaan eten dan ze nu ook doen, enkel dat ze een significant deel van hun dagelijkse inname pre en post workout moeten nemen).

voorbeeldje daarvan:
                  stel je eet normaal in je bulk 4000 kcal per dag. e300, k425, v121.
                  6 maaltijden per dag.

maaltijd 1(ontbijt): 100g carbs
                  maaltijd 2: 50g
                  maaltijd 3: 50g
                  pre workout maaltijd (90-120min voor workout): 75g
                  post workout shake: 50g
                  post workout maaltijd: 100g
                  maaltijd 6: Voor het slapen: no carbs
                  (op de high carb maaltijden minder/weinig vetten, op de lower/low carb maaltijden meer vetten. eiwitten evenredig verdelen over de maaltijden).

maar als je 4000 kcal eet. en je eet normaal e300, k300, v177.
                  dan zul je het wellicht anders verdelen:

maaltijd 1(ontbijt): 75g carbs
                  maaltijd 2: 10g
                  maaltijd 3: 15g
                  pre workout maaltijd (90-120min voor workout): 75g
                  post workout shake: 25g (dextrose/vitargo)
                  post workout maaltijd: 100g
                  maaltijd 6: Voor het slapen: no carbs
                  (op de high carb maaltijden minder/weinig vetten, op de lower/low carb maaltijden meer vetten. eiwitten evenredig verdelen over de maaltijden).

je neemt dus niet meer carbs dan je normaliter zou doen in je schema, maar je verdeelt ze gewoon iets anders over de maaltijden. en hebt de grootste inname van carbs bij ontbijt, en pre en post workout. en probeert zo ervoor te zorgen dat je lichaam van de totale aantal carbs die je zowieso al van plan was om te nemen ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk opgenomen word door spieren, en zo min mogelijk eindigen in vetcellen. (en hoeveel je in totaal precies neemt, heeft natuurlijk ook invloed, en hoe goed jij reageert op higher of lower carb, is iets wat je zelf moet uitvinden).

In een bulk is het een reeler "gevaar", dat kcal eindigen in vetcellen. en daarom dat het me juist ook erg belangrijk lijkt in een bulk, om de kcal zoveel mogelijk richting spieren te sturen, om zo de vettoename te beperken.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Zo doe ik het inderdaad ja om in de bulk zo min mogelijk vet aan te zetten.

Comment

dyno, bedoel je met (dextrose/vitarge) een van twee, of een combinatie?

heb laatst eens gevraagd bij de subbs shop hier in de buurt en ik begon over vitargo, en hij maakte ervan dat dat altijd een creatine mix is maar dat hoeft niet toch? wat is een mooie variant van vitargo om post workout te nemen?

Comment

Originally posted by tha man View Post

heb laatst eens gevraagd bij de subbs shop hier in de buurt en ik begon over vitargo, en hij maakte ervan dat dat altijd een creatine mix is maar dat hoeft niet toch? wat is een mooie variant van vitargo om post workout te nemen?
                        een van de twee. verder ben ik niet goed genoeg bekend met vitargo. ik gebruik zelf altijd dextrose.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by tha man View Post

Ik meen me te herinneren dat er idd een variant was, die heette dan ook creavitargo, maar dat is geen normale vitargo.

ff snel opgezocht, dat is van BMS; creavitargo. linkje: CreaVitargo - Carbs - Vitargo - CreaVitargo - Body en Fitshop

Maar is dus absoluut geen gewone vitargo. linkje: BulkPowders.co.uk : Bodybuilding, Sports and Nutritional Supplements

De meeste NL wedstrijdbodybuilders en pro's gebruiken dingen als vitargo.
                          Bij mij gaat er ook binnen korte tijd Vitargo in komen.
                          Last edited by marnop; 12-01-2011, 12:19.

Comment

Ik blijf gewoon dextrose nemen,lekker goedkoop.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                              goede post. alleen met het dikgedrukte stukje ben ik het niet eens. In een bulk, is het juist belangrijk om carbs pre en/of post workout te nemen icm eiwitten.
                              Ik zie net dat in mijn post dat ik er koolhydraten heb neergezet, daar had snelle voor moeten staan.
                              Omdat men in de bulk vaak voor de training aan al een grote hoeveelheid koolhydraten nuttigt, de afgifte hiervan enige tijd duurt en dat de glycogeen bij aanvang al maximaal gevuld zijn het leegraken sneller word aangevuld door koolhydraten uit een pwo maaltijd en daardoor het nuttigen van snelle koolhydraten misschien minder kritisch is, naar mijn mening.

Comment

Ik vind trouwens de laatste posts van Erik en Dynobet helemaal top.
                                Werd wel eens tijd dat er duidelijk verteld wordt waar carbs toe dienen na een training en wat het doet.
                                Teveel mensen denken nog steeds dat je van carbs herstelt of beter herstelt en dat is dus onzin.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X