I am Aesthetic & Athletic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoi!
    even een berichtje voor later, ik volg

Comment

• Originally posted by suusje86 View Post
      Hoi!
      even een berichtje voor later, ik volg
      Hey Suus, welkom!

__________________________________________________ ___

Vanmiddag biceps en benen getraind.
      De biceps had ik gisteren wegens tijdgebrek nog niet intensief genoeg getraind, dus nog even 2 oefeningen voordat mijn legday kon beginnen.

Incline Bench cable curl
      (armen/ellebogen naar achteren gericht. 2 kabels, 2 armen tegelijk)

stuk of 4-5 sets, 8 x 27-32kg

Staande dubbele biceps curl in cable cross

stuk of 4 sets, 8-10 x 20kg per arm

Leg press

opgebouwd tot 10 x 330kg

Squat

opgebouwd tot 5 x 140kg

Benen waren al flink vermoeid vanwege de leg press, dus hier had ik merkbaar moeite mee.

SLDL

opgebouwd tot 6 x 130kg

Normaal kan ik wel zwaarder gaan, maar vanwege de backpump nam de pijn de overhand en kon ik me niet meer op de oefening focussen. Tussendoor heb ik wel m'n onderrug proberen te foamrollen maar die backpump is daarmee niet in 1 keer verdwenen.

Sissy squat in Leg extension

Opgebouwd tot 12 x BW met 20kg schijf voor m'n borst

Gigantische pomp in m'n quads, yeaahhh

Omdat die SLDL niet lekker ging vanwege die backpump, dan maar de:

Seated Leg Curl

Opgebouwd tot 12 x 80kg

Normaal vind ik deze oefening niet zo relaxed maar heb 'm toch maar even goed aangepakt. Ook hier uiteindelijk een goede pomp in hammies. Benen zaten op het laatst dus wel mooi vol.

Afgemaakt met kuiten

Calf Raise in Recrumbent Leg Press

stuk of 5 sets 100kg terug lopend naar 85kg in laatste set.

Seated Calf Raise (unilateral)

stuk of 4 sets 10-12 x 80-85kg per been

En daarmee was legday klaar.

__________________________________________________ ____

Toen nog even snel een fotootje in de groepsleszaal gemaakt, kuitjes nog lekker vol hehe.
      Foto is niet helemaal scherp, maar ja fuck it
      Ik probeer die X-shape nog iets meer te krijgen, dus ik ben benieuwd of ik dit nog kan verbeteren..

Fijne avond!

Comment

• Sissy SQ in de leg extension.. Maak daar eens een foto van? Ben je zo lang dat je toch wel diep kan dan? Of zie ik het verkeerd voor me
        Ik heb in mijn gym gevraagd voor een echte sissy, mis dat!

Comment

• Originally posted by suusje86 View Post
          Sissy SQ in de leg extension.. Maak daar eens een foto van? Ben je zo lang dat je toch wel diep kan dan? Of zie ik het verkeerd voor me
          Ik heb in mijn gym gevraagd voor een echte sissy, mis dat!

Ik heb een filmpje op youtube gevonden hoe ik het ongeveer uitvoer, en het is toevallig ook nog eens hetzelfde merk en model leg extension (Precor).

Alleen vind ik twee dingen niet goed aan dit filmpje:

1) Ze leunt te ver voorover, alsof ze aan het squatten is. Bij een sissy moet ze haar romp loodrecht ten opzichte van de grond houden om een zwaardere hefboom te krijgen.

2) Door die zwaardere hefboom zullen je voeten over de grond naar voren willen glijden. Daarvoor zet ik een aerobics step en verzwaar de step met twee of drie 20kg schijven boven op de step. Die step kan ook niet verder naar voren glijden omdat die tegen het frame van het toestel aan staat. Mijn voeten steek ik onder de step door. En met een opgevouwen buikspiermatje bekleed ik m'n wreef zodat je de randen van de step niet voelt en je kan zo een perfecte sissy squat maken. Net zo comfortabel en effectief als een echt sissy toestel.

Tip: Zet de pin altijd op het zwaarste gewicht, want je wilt dat de rol onder je knieholte niet naar achteren beweegt als je een zware hefboom hebt. Die rol kan je op het toestel altijd nog hoger en lager afstellen voor lange of korte benen.

Last edited by Aesthetic and Athletic; 19-10-2015, 23:32.

Comment

• Vandaag was het weer borst/tricep dag.

Benchpress

10 x 60kg
            10 x 60kg
            10 x 100kg
            8 x 120kg
            4 x 130kg
            7 x 120kg
            10 x 110kg

Kracht komt weer terug, ik zit nu naar schatting weer op zo'n 85% van mijn sterkste periode

Incline Benchpress

10 x 60kg
            10 x 60kg
            6 x 100kg
            2 x 110kg (3e rep fail)
            4 x 100kg

Nooit eerder geprobeerd om 110kg incline te drukken. Wil ik wel vaker gaan doen.

Incline Dumbbell Press

10 x 36kg
            12 x 40kg
            12 x 40kg
            12 x 40kg
            12 x 40kg

Chest Press Machine

12 x 100kg (FS)
            15 x 100kg
            15 x 100kg
            15 x 100kg

Incline (15 graden) Dumbbell Flyes

10 x 24kg
            10 x 28kg (laatste twee met hulp)
            8 x 28kg
            8 x 28kg
            8 x 22kg

Schouder begon weer te zeuren, balen maar ik had inmiddels toch wel genoeg gedaan voor de borst. Door naar de triceps dus.

High incline (75 graden) Overhead arm Extension (EZ bar)

10 x 30kg
            12 x 40kg
            11 x 50kg
            9 x 55kg
            7 x 55kg (8e fail)

Incline (30 graden) Overhead Arm Extension (EZ bar)

15 x 40kg
            12 x 45kg
            12 x 45kg

Pressdown (korte stang)

12 x 45kg
            15 x 60kg
            12 x 70kg
            9 x 80kg
            12 x 40kg (triceps touw)

Liggende Dumbbel Arm Extensions (2 dumbbells)

Aflopende sets zonder pauze: 20 x 10kg -> 20 x 7kg -> 30 x 5kg

Aflopende sets zonder pauze: 20 x 10kg -> 20 x 7kg -> 20 x 6kg

Chest Press Machine (smalle hammer greep)

3 sets van ergens tussen de 50-70kg, had ik niet genoteerd.

Commentaar:
            Het was weer een beste training met lekker veel volume. Ik weet nog steeds hier en daar kleine aanpassingen te vinden om steeds meer intensiteit uit m'n trainingen te halen. De spierpijn voelt ook iets dieper dan voorheen, wanneer ik spierpijn krijg tenminste.

Minpuntje is dat ik nu weer een nieuwe soort irritatie in m'n schouder voel. Het is een andere soort irritatie in de schouder dan waar ik een half jaar geleden een paar maanden zoet mee was. Oorzaak is denk ik een te wijde dumbbell fly die ik bijna 2 weken geleden deed. Het is gelukkig niet echt pijnlijk te noemen maar ik voel wel iets zeuren. Hopelijk wordt dat snel weer minder. Ik moet het in ieder geval even in de gaten blijven houden.

Morgen tijd voor rug, schouders en biceps.

Comment

• Wat ik me de laatste tijd afvraag, is of de sissy squat echt wat toevoegt.
              Jij doet hem dan nog met een 20 kg schijf voor je, maar de meesten doen het bodyweight.
              Is het dan niet net als bv 'Isometric Chest Squeeze'(je borst aanspannen dmv je handen in elkaar te knijpen)?
              Dan voel je ook je borst flink branden, net als je quads bij sussy squad.
              Maar zou dat genoeg belasting zijn voor groei?
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by rain View Post
                Wat ik me de laatste tijd afvraag, is of de sissy squat echt wat toevoegt.
                Jij doet hem dan nog met een 20 kg schijf voor je, maar de meesten doen het bodyweight.
                Is het dan niet net als bv 'Isometric Chest Squeeze'(je borst aanspannen dmv je handen in elkaar te knijpen)?
                Dan voel je ook je borst flink branden, net als je quads bij sussy squad.
                Maar zou dat genoeg belasting zijn voor groei?
                Die sissy squats voel ik absoluut in m'n quads, daar is geen twijfel over mogelijk. Ik voel het duidelijk branden en het meest in de rectus femoris, dus de bovenkant van m'n bovenbenen. Sinds ik die er meestal bij doe op legday lijken m'n quads beter te groeien. Squat/Deadlift/Leg press blijft uiteraard wel de basis van m'n beentrainingen.

Ik gebruik extra gewicht om bij de sissy's om de rep range zo rond de 10x te houden, anders kan ik nog iets langer doorgaan.
                Ik hou de schijf niet met m'n handen vast voor m'n borst, maar ik laat de schijf in de binnenkant van m'n ellebooggewrichten rusten met m'n armen gekruist over elkaar. Dan span je vrijwel niks aan in je bovenlichaam en ligt de focus helemaal op je benen.

Kanttekening is wel dat het ook bekend is dat sissy squats niet al te goed voor je knieën zijn. De krachten op je knie zijn net als bij de leg extension heel anders dan bij een squat. Daar moest ik in het begin even aan wennen maar vooralsnog hou ik 'm erin omdat het voor mij echt iets toevoegt qua intensiteit, heb ik het idee.
                Staande sissy squats waarbij je je knieën naar voren laat knikken en je bovenlichaam naar achteren laat hellen en een paal vasthoudt, zou ik overigens nooit doen. Die verneuken je knieën volgens mij nog sneller.

Comment

• Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                  Kanttekening is wel dat het ook bekend is dat sissy squats niet al te goed voor je knieën zijn. De krachten op je knie zijn net als bij de leg extension heel anders dan bij een squat. Daar moest ik in het begin even aan wennen maar vooralsnog hou ik 'm erin omdat het voor mij echt iets toevoegt qua intensiteit, heb ik het idee.
                  Staande sissy squats waarbij je je knieën naar voren laat knikken en je bovenlichaam naar achteren laat hellen en een paal vasthoudt, zou ik overigens nooit doen. Die verneuken je knieën volgens mij nog sneller.
                  Dan kun je beter front squats doen. Prima oefening voor de quads en geen onnodige slijtage in je kniegewrichten.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Dan kun je beter front squats doen. Prima oefening voor de quads en geen onnodige slijtage in je kniegewrichten.
                    Klopt, front squats zijn zeker een stuk beter voor je knieën. Die heb ik eergisteren trouwens ook met m'n beentraining gedaan. Al moet ik me daar ontzettend bij focussen om de stang op z'n plaats te houden. Daarom is die niet echt m'n favo oefening, maar ook die houd ik er zo nu en dan in.

Comment

• Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                      Klopt, front squats zijn zeker een stuk beter voor je knieën. Die heb ik eergisteren trouwens ook met m'n beentraining gedaan. Al moet ik me daar ontzettend bij focussen om de stang op z'n plaats te houden. Daarom is die niet echt m'n favo oefening, maar ook die houd ik er zo nu en dan in.
                      Kwestie van door de zure appel heen bijten. Toen ik ermee begon vond ik het ook niet zo fijn. Door die stang voelt het soms alsof je gewurgd wordt maar na verloop van tijd gaat het prima. Gewoon heel veel sets doen.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Kwestie van door de zure appel heen bijten. Toen ik ermee begon vond ik het ook niet zo fijn. Door die stang voelt het soms alsof je gewurgd wordt maar na verloop van tijd gaat het prima. Gewoon heel veel sets doen.
                        Morgen is het weer legday, dan ga ik die frontsquat maar weer eens proberen.

Vandaag had ik een rug, schouder en bicep training in een nieuwe Fit for Free vestiging in Eindhoven.
                        Ik ben inmiddels een jaar lang gewend om op toestellen van Precor te trainen, maar deze nieuwe vestiging heeft de nieuwe Technogym lijn. De reguliere lijn met steekgewichten en ook de Technogym Pure Strength lijn (plate loaded).
                        Ik had geen zin om de training te loggen, maar heb wel aardig getraind.
                        Ik voel nu al de spierpijn in mn rug opkomen, nice.

Morgen probeer ik iets meer te loggen. Fijne avond!

Comment

• Zijn wel fijne apparaten he.

Comment

• Waarom gebruik je geen straps bij frontsquat?
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                              Zijn wel fijne apparaten he.
                              De meeste Pure Strength apparaten zijn wel fijn ja, vooral die lat pulldown en chest press vind ik top.

Originally posted by rain View Post
                              Waarom gebruik je geen straps bij frontsquat?
                              Ik had het wel eerder geprobeerd, maar zelfs met straps voelde het niet geweldig aan.
                              Maar met de gekruiste grip ging het gisteren op zich wel goed. De stang hoog op m'n schouders tegen m'n keel aan, lichaam zo rechtop mogelijk. Ik voelde het ook goed in de quads, dus dat is wel een verbetering. Alleen bij een hoger gewicht wordt het nog steeds lastiger om de stang op z'n plaats te houden.
                              Vanmiddag heb ik tijd om de beentraining van gisteren te loggen, dus tot later!

Comment

• Voordat het beter voelt met die straps ben je ook wat sessies verder. Dat vergt gewoon wat tijd. Maar als de gewichten omhoog gaan sta je wel stukken stabieler vergeleken met die gekruiste armen.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X