NickP's log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by rainman View Post
    Waarom wil je bij schouders perse hoger met gewicht?
    Blijf de komende tijd gewoon even op het gewicht dat goed voelt ipv risico lopen.

Schouders groeien ook wel van meer herhalingen hoor, ik train ze ook niet met veel gewicht.
    Ik zit nu al stuk of 3/4 trainingen op 30 met MP, nog niks verhoogd alleen die pees voelde raar. Schouder verder geen last van, en met frontsquat was het meer dat het pijn deed aan het bot bij schouder ipv de spier zelf.

Comment

• Rainman heeft gelijk, beter wat rustig aan met de schouders dan iets forceren en spijt krijgen.
      Een pees die raar doet kan ook gaan ontsteken bij grote belasting.
      Je schouders krijgen best veel op hun donder met andere bovenlichaam trainingen ook.
      Doe er maar voorzichtig mee.

Comment

• @rain en @knul
        Voor de zekerheid zal ik dan de MP weer verlagen naar 25 en proberen 4 x 12 te doen, bedankt.

Filmpje frontsquat:
        https://www.youtube.com/watch?v=qfO_...ature=youtu.be

Comment

• Ik zie dat je op die dag ook bp en cgbp pakt en met je schouder verleden zou ik het zeker rustig aan doen zoals al eerder gezegd
          Goed gejat is het halve werk!

Comment

• Diepte ziet er goed uit bij de front squat. Houd het bij niet meer dan 5 reps per set. Het zijn niet de benen maar de andere ondersteunende spieren die er de brui aan geven.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

• Mijn schouders groeien zelf het beste op super strikte (side, doe ik vooral) raises.
              Front raises doe ik niet, maar ik weet zeker dat als je al vormen van raises gewoon strikt doet met max 10-12kg db's dat deze echt wel groeien afhankelijk van hoe sterk je bent.

Ik train me schouders zelf vaak maar met 5-8kg db per hand voor de side raises of reverse fly. M'n schouderomtrek is nog nooit zo toegenomen het afgelopen jaar..

Zeker gezien jouw situatie zou ik de military press even ondergeschikt laten qua zwaar werk!
              "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
                Ik train me schouders zelf vaak maar met 5-8kg db per hand voor de side raises of reverse fly. M'n schouderomtrek is nog nooit zo toegenomen het afgelopen jaar..
                !
                Sluit me hierbij aan.. pak zelfs zelden de 8kg..

Nick: doe jij nog specifieke oefeningen voor je schouders? soort rek oefeningen? Zelf ook een beetje last van op het moment..
                1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
                Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

• Originally posted by east1977 View Post
                  Ik zie dat je op die dag ook bp en cgbp pakt en met je schouder verleden zou ik het zeker rustig aan doen zoals al eerder gezegd
                  Ja is ook zo, niet helemaal bij stil gestaan. Military press zal ik voorzichtig doen qua gewicht, eventueel er helemaal uit en side raises toevoegen met relatief zeer laag gewicht

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Diepte ziet er goed uit bij de front squat. Houd het bij niet meer dan 5 reps per set. Het zijn niet de benen maar de andere ondersteunende spieren die er de brui aan geven.
                  Ja inderdaad, alleen met max 5 reps voel ik mijn benen amper werken, misschien dan 8 x 5 ofzo doen? en dan gewicht ietsje hoger en proberen met straps (als dit enige stress van mijn schouder en polsen kan afhalen)
                  Originally posted by Iron Mind View Post
                  Mijn schouders groeien zelf het beste op super strikte (side, doe ik vooral) raises.
                  Front raises doe ik niet, maar ik weet zeker dat als je al vormen van raises gewoon strikt doet met max 10-12kg db's dat deze echt wel groeien afhankelijk van hoe sterk je bent.

Zeker gezien jouw situatie zou ik de military press even ondergeschikt laten qua zwaar werk!
                  Gezien jouw foto's geloof ik je haha, zoals hierboven al gezegd zal ik de military press lager in gewicht uitvoeren of helemaal overschakelen op een andere oefening waarbij ik een relatief laag gewicht zal gebruiken om te kijken of dit beter werkt.

Originally posted by Chrizzlybear View Post
                  Sluit me hierbij aan.. pak zelfs zelden de 8kg..

Nick: doe jij nog specifieke oefeningen voor je schouders? soort rek oefeningen? Zelf ook een beetje last van op het moment..
                  Kijk pagina 40, dit zijn de oefeningen die ik van de fysio heb gekregen. heb ze tijdje gedaan maar merkte er vrij weinig van. Doe nog wel een rotator cuff stretch (sleepers stretch voor de rotator cuff om meer ruimte te creeëren, bij mij zit daar wat te weinig ruimte)
                  http://forum.bodynet.nl/trainingslog...ps-log-40.html

Comment

• Ah kijk aan! Bijna dezelfde oefeningen
                    Thanks!
                    Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

• Originally posted by NickP View Post

Ja inderdaad, alleen met max 5 reps voel ik mijn benen amper werken, misschien dan 8 x 5 ofzo doen? en dan gewicht ietsje hoger en proberen met straps (als dit enige stress van mijn schouder en polsen kan afhalen)
                      Ja, gewoon meer sets pakken dan ga je het wel voelen in je benen, dat kan ik je garanderen.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

• Geluisterd naar inferno en besloten om de frontsquats voortaan 8 x 5 te pakken (met straps)
                        Beviel goed, heb er in totaal 10 kg bij opgeplakt laatste 4 sets want het ging me wel redelijk makkelijk af met straps. Toch nog wel problemen om die stang op de schouders te houden, misschien dat ik wat te hard trok aan de straps of dat ik mijn ellebogen niet ver genoeg omhoog hield.

LB

Front squat: 60sec rust
                        20 x 10
                        10 x 30
                        4 x 5 x 45
                        2 x 5 x 50
                        2 x 6 x 50 - heb hier nog een filmpje van, onderop deze post.

Standing calf raise: 90 seconden rust
                        15 x 65
                        14 x 65
                        12 x 65
                        13 x 65 - laatste nog ff ietsje meer reps eruit kunnen persen

Leg extension:
                        4 x max x 42,5 - bovenin eventjes vasthouden met voeten omhoog voor betere contractie (toch mvos?)

superset 60 seconden rust tussen beide oefeningen

Romanian deadlift:
                        4 x max x 50 - niet verhoogd tov vorige training. Voelde ze nog lichtelijk ondanks de extra rustdag.. Toch ging ie lekker maar dat voel ik morgen wel.

Cable crunch (abs)
                        4 x max x 30 - dit was ff een mentale strijd, dat brand zo hard haha. Vind abs trainen ook niks aan maar moet er toch aan geloven om van mijn donald duck postuur af te komen.

2 oefeningen op Redcord voor hams en core weer.

https://www.youtube.com/watch?v=KvjlIZ9AWP0

Comment

• Nice! Dat jij die Romanians kan zo aan het einde, ik begin altijd Squad en Romanians en daarna met veel pijn en moeite nog de isolatie oefeningen bleghhh.

filmpje werkt bij mij niet, weet niet of dat aan me tel ligt of aan het filmpje.
                          The expert in anything was once a beginner..

Comment

• Vandaag in Wijhe/Zwolle een toernooi van handbal. We strijden met 5 teams om te promoveren naar de 2e divisie.
                            Van de 5 teams kunnen er 3 promoveren dus ben benieuwd! Mensen in de buurt?

Comment

• Hoe is het gegaan Nick? toch zeker binnengesleept?

Comment

• Haha anders had ik het wel vermeld. Tot 2 keer toe met 1 punt verschil verloren, 1 daarvan was genoeg om te promoveren. Gewoon slecht, nu weer een jaar in een kutcompetitie met slechte teams en slechte scheidsrechters.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X