Time to get Strong and Big - Fitnessecto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dankje schatjj

Heb vanmiddag spareribs op, dus voor 14:00 had ik al 2000 van mijn 2600 kcal van vandaag erin zitten. Nu dus lekker honger lijden en sla eten. Vandaag jarig en 21 jaar geworden, gewoon naar de gym gegaan voor UB natuurlijk.

BP
    6x80
    6x82,5
    5x85
    Tevreden, laatste zat miss nog een extra rep in maar ik wilde niet tot falen gaan.

Pull ups
    5xbw+10
    Kreeg wat last van mijn schouder met deze oefening. Heb ik de laatste tijd vaker bij pull ups, ze gaan er dus mooi uit. Ga ze vervangen voor chin ups.

Cable row
    10x70
    8x80

Incline db press
    3x8x30
    Schouder deed nog wat pijn dus rustig aan gedaan.

BB row
    12x60
    10x70
    8x70 onderhands

CGBP
    20x40 sick volume lol
    12x50
    8x55
    Redelijk korte rust, hierdoor was de laatste set ook erg zwaar ondanks dat het gewicht niet zo hoog was. Wilde ook niet te hoog in gewicht gaan om mijn schouder.

Triangel pulldown
    10x65
    8x70
    8x50 slow

Side raise SS reverse fly
    12x10 SS 8x5
    10x10 SS 10x4
    8x10 SS 8x4
    Kreeg hem bij de reverse fly niet meer omhoog. Voelde allemaal lekker aan.

Ez curl, gewicht in schijven
    10x20
    8x25
    8x20 drop 6x10 slow

Prima training, ondanks de blijvende zeurende pijn in mijn rechter schouder. Pijn werd gelukkig niet erger en trekt nu weer weg. Kijken of ik er bij de chin ups geen last van krijg. Pak ik met de volgende oefeningen de hele rug goed aan, of zijn er delen die ik minder aanspreek?

1x Deadlift
    1x BB row
    1x DB row
    1x low machine row
    2x chin ups (1x high reps, 1x low reps)
    1x triangel pulldown (als ik een wijde pulldown mis, kan ik hier evt. lat pulldown doen)

Comment

• Zoveel BN-felicitaties op Facebook en dan nog huilen. T is toch ongekend

Wil je al die rugoefeningen op 1 dag gaan doen? Dat is goed veel. En ja je pakt daar je gehele rug mee ja
      181 cm 85 kg 14%
      Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
        Zoveel BN-felicitaties op Facebook en dan nog huilen. T is toch ongekend

Wil je al die rugoefeningen op 1 dag gaan doen? Dat is goed veel. En ja je pakt daar je gehele rug mee ja
        Haha, inderdaad genoeg mensen van BN die me op facebook hebben gefeliciteerd. Schatjes allemaal!

Rug oefeningen gewoon verdeelt over drie dagen. Deadlift bij LB, andere 3 oefeningen verdeeld over de UB dagen.

Comment

• Cut gaat tot nu toe lekker.

Begin 26-05-2015:
          Gewicht: 81,6kg Taille: 80cm

Huidig 10-05-2015:
          Gewicht: 78,9kg Taille: 77,2cm

Nu iets meer dan twee weken bezig. 2,7kg in twee weken lijkt erg veel, maar er moet rekening mee gehouden worden dat er sowieso 1+kg vocht af is. Dus dan blijf ik op ongeveer 1,5kg over.

Comment

• Deadlift 3x3-5x145
            3x5x145 PR
            Eerste twee sets gingen vlot omhoog. Laatste set laatste rep was extreem lelijk. Dit was mijn eigen schuld, ik vond dat ik niet goed stond of zo dus ik liet de barbell los en ging rechtop staan. Ging in de goede houding en toen weer de deadlift. Maar hierdoor was de hele spanning van mijn lichaam af en werd het een rep met een bolle rug. Volgende keer gewoon in positie blijven dus.

Squat light 3x5-6x95
            3x6x95
            Eerste set zwaar, maar het werd met de set minder zwaar. Ook toen ik de belt wat strakker deed ging het beter, waarschijnlijk omdat mijn core flink vermoeid was van de deadlift.
            Ik moet wat werken aan mijn hand placement, krijg altijd wat pijn aan mijn rechter schouder + elleboog. Binnenkort maar wat informatie over opzoeken, tips zijn altijd welkom

Hoge, liggende leg press (lijkt op smith hack squat)
            15x150
            12x180
            10x200
            5x220 6e rep faal, lol. Had er toch minimaal 8 willen maken maar het zat er niet in.

Standing leg curl
            10x40
            2x8x45 sterk

Seated calf raise
            20x25
            15x30
            12x35
            15x25

Comment

• Bij de squat bredere grip hanteren zorgt voor minder stress op je schouder en elleboog.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Lekker FitnessEcto, je deadlift filmpje zag er oke uit. Je had iets meer legdrive kunnen gebruiken. Maar dit hebben we al gezegd.
                Voor de rest leuke training!
                In between obsessed periods

Comment

• Originally posted by rain View Post
                  Bij de squat bredere grip hanteren zorgt voor minder stress op je schouder en elleboog.
                  Thanks, hier heb ik wat aan! Ik pakte hem altijd redelijk smal, zo smal mogelijk wat comfortabel aanvoelde. Volgende keer dus wat wijder proberen.

Originally posted by mdejonge View Post
                  Lekker FitnessEcto, je deadlift filmpje zag er oke uit. Je had iets meer legdrive kunnen gebruiken. Maar dit hebben we al gezegd.
                  Voor de rest leuke training!
                  Thanks, ik zal er de komende tijd aan blijven werken.

Comment

• Prima UB training gehad.

MP
                    5x40
                    2x5x45
                    4x47,5
                    3x50
                    Ben helemaal klaar met de MP, wat een kut oefening. Ga hem vervangen voor seated db shoulder press.

Triangel pulldown
                    10x65
                    10x70
                    8x75 PR
                    Voelde lekker en niet eens heel zwaar

Paused BP
                    8x65
                    6x70
                    5x75
                    Tevreden mee.

DB row
                    10x35
                    10x37,5
                    Geen zin meer, was warm.

High-low Cable fly
                    12x12,5
                    7x15 --> Deed iets verkeerd en was toen alle spanning kwijt waardoor ik niet verder kon
                    12x10

Low machine row
                    12x30
                    12x27,5

High machine row
                    12x25
                    Mijn rug en ik hadden er geen zin meer in, vermoeid.

Facepulls
                    15x25
                    15x30
                    12x35

Rope pulldown
                    2x12x35
                    10x40
                    10x30 korte rust

DB curl
                    2x10x15 Concentrated, helemaal niks cheaten. Voelde goed, lekkere burn.

Rope hammer curl
                    12x25
                    10x25
                    Sicke burn.

Lekkere training, ondanks dat ik wat vermoeid was, weinig zin had en het warm was. Ik ben er tevreden over.

Comment

• Redelijke LB training gehad. Was erg sloom en had een gebrek aan focus. Dit heb ik altijd in mijn tentamenweken omdat mijn koppie bij het leerwerk is.

Wu squat (vermeld het een keer, misschien zijn er nog mensen met tips qua warming up)
                      2x12x20 (BB)
                      8x40
                      6x60
                      4x80
                      1x100

Squat 4x2-4x107,5
                      4-4-3-4
                      Vond de 4e set eindelijk wat focus, toen ging hij redelijk makkelijk omhoog.

SLDL DB
                      12x35 (gewicht per DB)
                      10x37,5
                      6+3x40 Na 6 reps begaf mijn grip het. Toen dumbells 10 seconden neergelegd en daarna nog 3 reps gedaan)

Kuiten in leg press
                      4x12-15

Front squat
                      6x70
                      5x80
                      4x85
                      4x90 PR
                      Laatste set ging echt lekker. Dit was ook de enige set deze hele training waar ik echt een goede focus had. Oefening gaat steeds beter, is ook een kwestie van techniek denk ik.

Standing leg curl
                      12x35
                      10x35
                      Lekker licht gedaan, hamstrings waren al aardig vermoeid. Hierna zaten ze ook goed vol.

Ongeveer 1,5 uur over de training gedaan, veel te lang. Dit omdat ik wat sloom was en weinig zin had. Ook had ik in mijn achterhoofd dat ik als ik thuis kwam de hele avond zou moeten studeren, dit zal ook niet aan mijn tempo bijgedragen hebben. Ondanks een gebrek aan focus toch een prima training waar ik met een tevreden gevoel op terug kan kijken.

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
                        Wu squat (vermeld het een keer, misschien zijn er nog mensen met tips qua warming up)
                        2x12x20 (BB)
                        8x40
                        6x60
                        4x80
                        1x100

Prima training man.
                        Betreft je warm up; ik zou hem iets anders indelen, maar dat is een persoonlijke kwestie natuurlijk.

10x40
                        6x60
                        3x80
                        2x90(gewicht pakken wat voor de WU relatief zwaar is maar je niet teveel energie verbruikt.
                        In between obsessed periods

Comment

• Ik ga inderdaad ook voor een soortgelijke warming-up als Martijn. Die 1*100 is al wel aardig dicht op je normale sets. Plus een lege stang is niet echt representatief voor hetgeen je later doet. Heb het in het verleden ook gedaan en dat voelde altijd heel anders aan dan de werksets qua balans.
                          181 cm 85 kg 14%
                          Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Originally posted by mdejonge View Post
                            Prima training man.
                            Betreft je warm up; ik zou hem iets anders indelen, maar dat is een persoonlijke kwestie natuurlijk.

10x40
                            6x60
                            3x80
                            2x90(gewicht pakken wat voor de WU relatief zwaar is maar je niet teveel energie verbruikt.
                            Originally posted by Arend-jan View Post
                            Ik ga inderdaad ook voor een soortgelijke warming-up als Martijn. Die 1*100 is al wel aardig dicht op je normale sets. Plus een lege stang is niet echt representatief voor hetgeen je later doet. Heb het in het verleden ook gedaan en dat voelde altijd heel anders aan dan de werksets qua balans.
                            Thanks mannen, ga de opbouw dan iets aanpassen. Lega stang doe ik vooral om mijn benen wat los te krijgen, voor het trainen altijd stijfjes. Dan vind ik een lege stang representatiever dan bw. Maar ik zou eens kunnen proberen te beginnen met 2x10x40 oid.

Comment

• Lekkere training vandaag, schouders niet apart aangepakt omdat ze wat vermoeid aanvoelden.

BP
                              6x80
                              6x82,5
                              4x87,5

Seated cable row
                              10x70
                              10x75
                              8x80

Incline db press
                              8x30
                              8x32,5
                              5x35 --> Was al moe van de 8x32,5

Lat pulldown
                              10x60
                              8x65
                              8x60
                              Nice, voelde goed.

CGBP
                              8x60
                              6x65 PR
                              5x70 PR
                              4x75 PR
                              Nooit zwaarder dan 60 gegaan, vandaar allemaal PR haha. Voelde erg lekker aan, heb nu ook wat gearcht en hem iets wijder vastgepakt dan ik eerst altijd deed.

T-bar row (gewicht in schijven)
                              12x40
                              10x50
                              6x60 Tering zwaar.. Wel lekker.
                              10 kg plates gebruikt, zodat ik hem wat verder omhoog kon trekken.

BB curl
                              10x30
                              6x35
                              Niet echt fijn, volgende keer gewoon weer lekker ez-bar curl. Voelde dit meer in mijn onderarmen.

DB concentration curl
                              10x12,5
                              8x12,5

Endorotatie
                              2x20x10

Exorotatie
                              15x5
                              12x5
                              Deze twee voor schouder stabiliteit

DB shrugs
                              8x32,5
                              8x30

Comment

• LB getraind, ik merk dat het herstel iets minder begint te gaan. Had vandaag nog wat last van mijn benen, met name van mijn hamstrings. Die db SLDL zullen er ook wel in gehakt hebben.

Deadlift 3x2-4x150
                                3x4x150 PR
                                Weer lekker overal het maximale gehaald. Volgens het schema moet ik per week 4.2kg ophogen, dit kwam afgerond uit op 5kg per week. Door afronding moest ik nu eigenlijk 147,5 doen, maar hier had ik weinig zin in dus gewoon weer met 5kg opgehoogd. Ging prima, laatste set was wel zwaar maar ging nog vlot genoeg. Was wel vervelend dat ik nog wat last had van vermoeide hamstrings, gelukkig toch gehaald.

Squat 3x4-5x100
                                4 - 5 - 5
                                Eerste set viel flink tegen, benen waren toch vermoeider dan ik had verwacht. Tweede en derde set wat meer schrap gezet voor elke rep en mijn adem ingehouden tijdens de reps. Ook elke keer 2-3 sec bovenin een restpauze. Hierdoor kon ik ze zonder al te veel moeite wel halen.

Front squat
                                5x60 Allemaal paused
                                5x70
                                5x75
                                4x85
                                Zeker tevreden met de front squat, had niet verwacht dat het nog zo goed zou gaan na deadlift en direct na squat. Front squat gaat echt mijn oefening worden!

Standing leg curl niet gedaan, wou mijn hamstrings wat rust gunnen om te herstellen.

Kuiten in smith, gewicht in schijven
                                12x60
                                2x10x65
                                10x60

Heb een nieuwe goal voor mezelf gezet mbt tot de deadlift. Voor het nieuwe studiejaar begint (september) wil ik 2.5x bw gedeadlift hebben. Ik verwacht tegen die tijd 74-75kg (skinny as fuck) te wegen, hierbij hoort een deadlift van 185-187.5kg. Zullen ook een aantal niet-trainingsweken tussen zitten, maar ik ga ervoor! Zou leuk zijn als ik hem haal.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X