Je komt te snel met je benen omhoog. Benen + rug moeten simultaan bewegen. Snel met benen omhoog komen getuigd vaak van zwakke hamstrings. Zakken heeft weinig met lange benen te maken. Je hebt gewoon moeite om dezelfde houding naar beneden aan te houden als toen je omhoog kwam.
2010 The beginning
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zwakke hams? Dacht juist zwakke onderrug... Bij een SLDL/ROM DL heb je de benen ook (grotendeels) gestrekt en dat zijn vooral ham oefeningen. Zelf heb ik ook veel sterkere hams dan onderrug (mn RDL is hoger dan mn DL en mn onderrug heeft moeite met het gewicht dat mn hams wel aankunnen in andere oefeningen)22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Zometeen knallen,schouders zwaar borst licht, triceps en kuiten.
Vet drijft al langzaam af en gewicht blijt iig nog hetzelfde, het gaat dus de goede kant op.
Denk dat ik vandaag een prgazetten op seated oh db press, ik denk dat ik daarop vandaag of volgende week een leuke mijlpaal op ga halen de 30kg db
Comment
-
Workout 3. Schouders zwaar, borst licht, ticeps en kuiten
Training ging super vandaag, maar zal wel schijn zijn of
iig placebo. Heb iig een paar pr's behaald weer. Ik moet trouwens ff een dipriem bestellen want mijn bw is niet meer zwaar genoeg vind ik.
Seated db shoulder press
10x14
8x20
6x28
6x28
5x28
4x28 VPR
Dumbel siderises
8x12
8x12
10x12
Upright rows
8x40
6x46 VPR
8x40
Benchpress
10x65
12x60
10x55 Leeg
Machine flyes (had geen andere optie)
10x70
8x70
8x70 PR
Standing calfraises
12x50
10x55
10x60
8x65
6x70
Dippen
8xbw
6xbw +10
4xbw +10
5xbw +10 PR Tijd voor een dip riem
Pushdown
20x24,5
18x24,5
14x24,5 VPR
Comment
-
Workout 4. Benen zwaar rug licht, biceps e buik
Training ging lekker kreeg ook leuke positieve reacties in de gym
wat mijn fysiek betreft. Biceps doet nu wel pijn van de pomp en
zie zelf een piek erop komen als ik hem aanspan.
Front squat
10x20
5x50
5x50
5x50
4x60 PR +10KG
Legpress
10x120
10x160
10x160
8x170
Box squat boven parallel
5x50
5x80
5x100
3x110
3x110
Eindelijk hou ik mijn rug recht. Doe hem verder ook niet dieper want zo leer ik mijn rug
veel beter aanspannen Sibil had daar in gelijk. Deze quat voed ook erug goed aan zowel in benen
als in de rug.
Leg curl
8x70
8x70
8x70
Chinnen laatste setje latpully
5xbw
5xbw
8x70
T-bar
10x50
10x50
10x50
Incline db curl
10x14
8x16
4x20
6x18 VPR
Preacher curl 21-en
1x21xmax gewicht stand 12 dus Dikke pr
Comment
-
Workout 4. Benen zwaar rug licht, biceps e buik
Training ging lekker kreeg ook leuke positieve reacties in de gym
wat mijn fysiek betreft. Biceps doet nu wel pijn van de pomp en
zie zelf een piek erop komen als ik hem aanspan.
Front squat
10x20
5x50
5x50
5x50
4x60 PR +10KG
http://www.youtube.com/watch?v=A3_E7v-E0P8
Legpress
10x120
10x160
10x160
8x170
Box squat boven parallel
5x50
5x80
5x100
3x110
3x110
http://www.youtube.com/watch?v=qrraFXMZDBw
Eindelijk hou ik mijn rug recht. Doe hem verder ook niet dieper want zo leer ik mijn rug
veel beter aanspannen Sibil had daar in gelijk. Deze quat voed ook erug goed aan zowel in benen
als in de rug.
Leg curl
8x70
8x70
8x70
Chinnen laatste setje latpully
5xbw
5xbw
8x70
http://www.youtube.com/watch?v=MiUBqWBuipw
T-bar
10x50
10x50
10x50
http://www.youtube.com/watch?v=swWXkoUdoCk
Incline db curl
10x14
8x16
4x20
6x18 VPR
Preacher curl 21-en
1x21xmax gewicht stand 12 dus Dikke pr
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sorry voor de dubble postt kon ff niet anders, baal een beetje dat ik geen edit knop heb
Comment
-
Squat ziet er al een stuk netter uit vind ik, je rug een beetje schuin houden mag wel hoor bij squat. Met een helemaal rechte rug squatten gaat nogal lastig. Maar je had wel wat moeite met het unracken geloof ik of niet? :P Nog wel een opmerking, bij box squat is het wel de bedoeling dat je daadwerkelijk gaat zitten en in jou filmpje lijkt het er meer op dat je het bankje net ff aantikt met je reet. Maar verder, je werkt aan je zelf en dat is natuurlijk heel goed.Last edited by jordy; 15-01-2010, 21:46.Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Box Squat klopt technisch niks van:
1. Bredere stand
2. naar achter zitten en niet naar beneden. of te wel je onderbenen mogen geen milimeter naar voren komen
3. Stang ligt nog steeds te hoog op de rug kan nog lager.
http://www.youtube.com/watch?v=b78XfFhyJa8
Niet helemaal duidelijk. Maar het is zover mogelijk naar achteren zitten. En dan echt zitten en niet even aantikken zoals jij deedLast edited by Falstyr; 15-01-2010, 22:00.
Comment
-
Heel je rug staat dan strakker en onder spanning. Zo ben je steviger. Aangezien je bij een box squat helemaal stil zit voor een tel moet je hamstrings/glutes aanspannen om van de box los te komen. Na een paar cm komen de quads er met volle kracht bij. Als je voelt dat je eerst quads aanspant bij het omhoog komen zit je niet goed. Dit kost tijd om die mind muscle verbinding te krijgen en de spieren in juiste volgorde aan te spannen. Zorg dat je niet gaat "schommelen" om van de box los te komen, dan heb je te veel gewicht aan de stang.
Comment
-
Damn, ik moet ff wat kwijt, ik moet zeggen dat ik danzij mijn veranderingen veel beter in mijn veel zit.
Kan het nu echt bij af en toe houden het drinken van bier en het veel vreten van verkeerde dingen en fout leven. Ik merk lichamelijk en mentaal nu toch wel wat verschil daar door, in een positieve zin.
Ik heb nu een veel beter ritme en heb zelfs plezier zonder dit alles met mijn vrienden.
Comment
-
Uitvoering
Originally posted by LittleMofo View PostFal hoe vInd jij eingelijk mijn benchpress. Ik krijg wel eens te horen dat ik mijn armen meer van het lichaam af moet houden want zo zou ik miijn borst meer aanspreken?
http://www.youtube.com/watch?v=wjihnd1GoxA
Edit
De armen haaks tegenover het lichaam bedoel ik
Comment
-
Originally posted by LittleMofo View PostFal hoe vInd jij eingelijk mijn benchpress. Ik krijg wel eens te horen dat ik mijn armen meer van het lichaam af moet houden want zo zou ik miijn borst meer aanspreken?
YouTube - Bench press 5x77,5 kg
Edit
De armen haaks tegenover het lichaam bedoel ik
Met armen wijd heb je een probleem zodra je onderin de ROM komt. Als je de barbel op de borst laat komen dan moet hij weer omhoog. Om die beweging te activeren zal er relatief weinig borst gebruikt worden en merendeels de klap op je schouders vallen. Niet bepaald gezond. Dit kun je eventueel oplossen door een vuist dikte boven de borst te stoppen met de barbel en weer omhoog te gaan.
Dat vind ik zo'n gehannes dus gebruik de powerlift methode. Arch de rug en trek je schouderbladen naar elkaar toe en ram je trapezius en schouders in de bank. Zet je schrap met je voeten en je ligt vervolgens mega stabiel. Dit in tegenstelling tot een vlakke rug die de meeste benchers gebruiken. De arch zorgt er ook voor dat je schouders in een "decline" positie komen en in die houding kunnen ze meer kracht leveren. Door je armen dichter langs het lichaam te houden gebruik je ook de triceps onderin de ROM. Zodoende heb je bovenrug, triceps en schouders die samenwerken om het gewicht van je borst af te krijgen en minder kans op blessures.
Dan zul je vast denken dat je zo te weinig borst aanspreekt. Dat valt reuze mee hoor. Ga op die manier maar eens een paar setjes in hoge reps doen en kijk eens welke spieren opgepompt raken. Die vloeistof zou niet in de spier gepompt worden als het niks zou doen.
Voeg dan nog een incline bench en incline flye's en een low-to-high cable pulley toe en je hebt een mega borst work-out welk massa gericht is. Wissel dan af en toe af met barbel en dumbell uitvoering en roteer 1x in de 4-5 weken een aantal oefeningen en je gaat hard.
Zo gebruik ik ook van tijd tot tijd Floor Press ipv Bench Press. Ook Close Grip is geweldig, maar dan natuurlijk voor de triceps. Als je wat hogere reps doet zul je de borst ook flink werk voelen lieveren en is een goede finisher.
Kortom ik zou een stevige arche blijven houden en de armen zo dicht mogelijk langs het lichaam houden. Enige keer dat ik met armen wijd druk is met een wide grip bench press.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
6 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment