2010 The beginning

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dankje, op deze manier zal ik dan zeker door gaan. Voor ik de stang beet pak trek ik eerst mijn schouderbladen naar elkaar toe en hou ze dan vast, ik heb namelijk zo ook helemaal nergen last van en wel als ik de armen meer wijd hou, het voeld dan op een of andere manier onnatuurlijker aan.

Comment

• Je moet alleen uitkijken bij het unracken dat je niet je armen volledig strekt en je schouderbladen weer "los" laat komen. Zoals ik het MichaelP heb uitgelegd...
      Druk niet alsof je de stang van je lichaam wilt hebben, druk alsof jij je lichaam van de stang weg wilt hebben. Duw jezelf in het bankje ipv de stang weg van het bankje.

Snap je het ongeveer? Als je dat doet dan volgt je lichaam de stang niet, je komt niet los van de bank en je schouders komen ook niet los. Enige wat je bij benchen moet doen is een soort "afgunst" wegduwen. Net zoals dat je mensen weg duwt waar je een hekel aan hebt.

Comment

• Oké maar ik neem aan dat ik bij de reps wel helemaal moet strekken?
        Bij de oefening zelf ?

Comment

• En zet je ellebogen niet zo op slot, krijg je later last van als je veel zwaarder gaat...

Comment

• Ik stap nu ff van het zwaar/licht af. En ga nu alles zwaar doen denk ik maar.
            Aas slaat nu wel degelijk aan namelijk en dan is mijn herstel ook beter.
            Wel heerlijk om te zien dat het spul zichtbaar aanslaat.

Comment

• Je kan inderdaad alle trainingen zwaar doen. Maar vergeet niet dat je pezen niet gewend zullen zijn aan het volume. Dus bouw het rustig op. En als je lange tijd hoog volume draait, in 1 stap flink vooruitgaat, dan hebben je botten niet de tijd om een hogere dichtheid op te bouwen en kun je pijn in je botten krijgen. Dus doe het rustig opbouwen. En een de-load week om de 3-4 weken is ook geen slecht idee.

En locken op reps kan. Zolang je maar niet met je lichaam achter de barbel aan wilt gaan en dan met je schouderbladen los komt. Dan verlies je weer spanning en zo. Helemaal locken gaan je ellebogen op den duur ook niet fijn vinden. Elbow sleeves zijn dan handig om de gebruiken bij de elleboog die zeer doet. Of gewoon net stoppen voor je volledig locked.

Comment

• Dat ga ik zeker doen, weet meestal wel waneer het te gek word want dat voel ik dan wel an mijn lichaam. Ik pak iets meer gewicht op de schoudersdag maar wel zo veel dat ik bij failure weg blijf.
                Het verbaast me ook niets dat ik nu 5 kg bij mijn bench op kan doen maar ik ga vandaag dat niet met gewicht testen maar met meer hh en hezelfde gewicht. Mischien het laase setje met 5 kg mee r er op bekijken.

Comment

• Workout 1. Borst, schouders, triceps en kuiten
                  Training van gisteren ging lekker, ik kon het niet laten om bij een paar oegeningen
                  af en toe een setje te doen met iets meer gewicht dan dat ik gewend ben.

Benchpress
                  12x20
                  8x50
                  6x77,5
                  6x77,5
                  4x82,5 +5kg
                  6x77,5 VPR

Voorige week kon ik max 2x5x77,5 +2x4x77,5

Incline db press
                  7x34 VPR
                  6x34
                  4x34

En toen wasikleeg met presses voor de borst

Incline db flyes
                  10x20
                  10x20
                  10x20

Nekpress
                  8x40
                  7x40
                  6x40

Db sideraises
                  8x12
                  8x12
                  8x12

Scull crusher
                  8x30
                  7x32,5
                  6x32,5
                  6x32,5

1arm reverse pushdown
                  9x10
                  7x10
                  10x7,5

Standing calfraises
                  10x55
                  10x60
                  8x65
                  8x70

Seated calfs
                  10x35
                  10x35
                  10x35 VPR

Comment

• Nette training Mofo... Wat ik mij nu steeds afvraag is, wat betekend toch dat: VPR.. Sorry voor mn vraag maar ik snap er geen sikkepit van...

Comment

• Volume pr, meer setjes of meer reps dan dat ik ooit heb gekunt.

Comment

• OK, gefeliciteerd dan Mofo.. Keurig hoor..

Comment

• Zoek het veschil

Comment

• Je schouders zijn wat harder en droger. Verder houdt je nog steeds je buik in en duw je je borst naar voren om het groter te laten lijken dan het is :P

Comment

• Lol sorry maar op die eerste foto duw ik niets en hou ik ook niets in.
                              Ik heb namelijk geen buik meer lol, ben plat van voren maar de abs komen nog niet door

Comment

• Verschil : arm, borst, schouder zijn voller...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X