Nieck's log naar 95 kg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ook in de cut heb je vetten nodig. Je kan beter korten op carbs. liever 200g carbs eten en vetten iets hoger zetten.
    "Straight outta gym"

Comment

• ja weet wel wat vetten ongeveer doen, ook voor vitamines enzo.
      Maar hoeveel gram vet raden jullie aan dan?

Ik meende dat je kon cutten door middel van:
      1 minderen van je vet intake
      of
      2 minderen van je carbs intake

dacht dat allebei zouden werken en dat het beetje persoonlijke voorkeur was oid?
      ken namelijk paar gasten die ook op 'mijn' manier hebben gecut en die hebben mooie resultaten geboekt daarmee iig.

ohja en nog iets: als je op carbs gaat cutten, gaan je training dan niet ontzettend kut??
      Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
      Doel eind 2015: 100kg
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

• cutten kan je sowieso doen door een kcal tekort te krijgen, maar vetten spelen een iets belangrijkere rol qua hormoonbalans dan koolhydraten als je kijkt naar testosteron etc. etc. Vandaar dat ik toch zou proberen 50gram aan te houden als minimum per dag.

Het zal vast werken, maar dikke kans dat je libido in zou kunnen kakken als je 13gram vet per dag gaat eten voor 8-12 weken achtereen.

Wat betreft het "ontzettend kut" zijn van je trainingen op lager in carbs, leer er maar mee leven. Het is inderdaad een van de ellendigste manieren van trainen. Vol gas proberen te trainen op low carb en nul energie hebben. Je zult je niet prettig gaan voelen nee.

Leuk is anders inderdaad..
        "Straight outta gym"

Comment

• oke thnx voor reply
          die hele lage waardes als, 13, 8 en vandaag 26 gram is ook niet echt de planning. meestal is komt dat door laat opstaan en de maaltijd missen waar de overige 25 gram (in geval van vandaag) vet in zit.

Ga hem op 50 gram houden nu, heb hier nog best wat pinda's liggen, kan ik daarmee mooi aanvullen in de avond tot 50 gram.

Comment

• Voeding:
            100 gram wms 30 gram whey
            500 gram kwark
            50 gram rijst 4 eieren
            2 bananen 500ml magere melk
            160 gram kip, 125 gram rijst
            20 gram pinda, 500 gram kwark.

kcal:2900
            ekv: 215/353/65

Comment

• Originally posted by Nieck01 View Post
              Voeding:
              100 gram wms 30 gram whey
              500 gram kwark
              50 gram rijst 4 eieren
              2 bananen 500ml magere melk
              160 gram kip, 125 gram rijst
              20 gram pinda, 500 gram kwark.

kcal:2900
              ekv: 215/353/65
              Dat ziet er beter uit en door extra vetten heb je ook langer een verzadigd gevoel...ook niet verkeerd tijdens een cut.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• ja ff kijken hoe het zo gaat komende tijd.

Net fb1
                eerst ff goed opgewarmd, nu ook foamroller meegenomen naar gym en ff alles ff goed losgerold.

squat:
                5x5x107,5kg ging redelijk goed, voelde alleen mijn rechter heup beetje.

bench
                3x5x82,5kg --> ook easy woensdag toch weer hetzelfde.

bor
                5x5x82,5 --> ging redelijk, alleen ik maar een soort wrist curl als bijbeweging. Wil dat er eigenlijk uithebben.

shrugs
                3x8-10x100kg

db curls
                8x20kg
                2x6x20kg

triceps cable extension
                3x10?x37,5 oid

abs --> voelde nog wat spierpijn van zaterdag in mijn abs.

kuiten niet gedaan omdat ik van zaterdag nog pijn heb in mijn onderbenen. voelt als een soort groeipijnen die je ook voelt als je in een groeispurt zit.

Viel mee hoelang ik bezig was, uiteindelijk toch nog binnen 2u klaar. ben ook echt half uur bezig voordat ik eens kan beginnen aan mijn werkset squat.

Comment

• correctie bench was 5x3x82,5

Comment

• kcal: 2700
                    ekv: 212/318/62

Comment

• Originally posted by Nieck01 View Post

Viel mee hoelang ik bezig was, uiteindelijk toch nog binnen 2u klaar. ben ook echt half uur bezig voordat ik eens kan beginnen aan mijn werkset squat.
                      Dat is vrij lang. Hoe ziet zo'n opwarm reeks eruit?
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Dat is vrij lang. Hoe ziet zo'n opwarm reeks eruit?
                        eerst ff 5 minuutjes op zo'n traploop machine, vind ik wel prettig om heupen en knieen warm te krijgen.

Daarna ga ik op mijn rug op een matje liggen, benen opgetrokken, knieen tegen elkaar, voeten plat op de grond en links/rechts draaien om mijn onderrug wat te stretchen. Daarna doe ik dit met de benen 90graden de lucht in, en knieen ook 90 graden gebogen (moeilijk uit te leggen).

Hiervan doe ik ook nog de eerste oefening

Daarna ga ik foamrollen, waaronder ook op de manier zoals hij het in bovenstaand filmpje doet. En ik rol nog wat voor mijn benen.

Ten slotten ga ik opwarmen met squat, doe ik 2 sets met 40kg en tussen door wat stretchen voor mijn heupen. oa in een diepe squat zitten zonder gewicht en knieën naar buiten duwen. Verder nog groot uitstappen en heupen naar beneden brengen (handen zijn hierbij naast mijn voorste been geplaatst).
                        Vervolgens nog 1 opwarm set met 60kg, paused squat.
                        en dan nog iets van 3x80 en 3x100 en daarna de werkset 5x5

Comment

• Gebruik je de foam roller ook NA de training?
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

• heb dat ding nog niet zo lang, nog geen week. Pas 1 training gebruikt (alleen ervoor) en 1 keer bij HIIT (voor en na).

is dat aan te raden dan? weet alleen niet of ik dat ga doen want ben nu al 2 uur bezig altijd. geen zin om nog een keer 10min extra bezig te zijn.

wat is precies de toegevoegde waarde om ook nog erna te gaan rollen?

Comment

• Eerlijk gezegd weet ik dat niet,je verwijdert 'knopen'in spieren toch?
                              Het kan zowel voor als na de training of op rustdagen.

Maar wat het verstandigste is van de 3 opties om je trainingen niet extreem lang te laten duren,weet ik niet.
                              Ik ga het gelijk opzoeken,nu ben ik nieuwsgierig.

Kevster weet dat ongewijfeld.
                              Last edited by rain; 21-01-2014, 13:41.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Oke is goed, laat maar weten als je iets hebt gevonden!

Ik doe het idd ook af en toe op rustdagen nu, al doet het dan iets meer pijn omdat ik niet zo goed ben opgewarmd.
                                Het is inderdaad om knopen eruit te rollen, het maakt de spier erg soepel merkte ik. Mijn squat voelde veel beter en soepeler aan na het foamrollen in vergelijking met wanneer ik niet rolde.

In dat filmpje wat ik hierboven postte doet hij ook iets met lacrosse ballen, dit doe ik zelf thuis met 2 tennisballen in een sok gestopt. dit voelt ook echt heerlijk aan als ik klaar ben. Tennisballen zijn alleen net wat te zacht, maar lacrosseballen zijn echt nergens te koop, alleen via ebay ofzo voor 10 eu per stuk excl verzendkosten...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X