Tonijnvreter's logje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 setjes van 8 x 40kg ;p Schoudertje weer laten wennen enzo, doe normaal ook dumbell presses btw. BB Bench is nog pijnlijker dan DB bench bij mij dan ivm blessure.

Nette training hoor, wel veel spiergroepen in 1 (voor een split zeg maar). Denk dat ik ook weer wat hoger ga in reps, 15 reps is ook wel eens lekkah.

Comment

• Originally posted by Dexie View Post
      3 setjes van 8 x 40kg ;p Schoudertje weer laten wennen enzo, doe normaal ook dumbell presses btw. BB Bench is nog pijnlijker dan DB bench bij mij dan ivm blessure.

Nette training hoor, wel veel spiergroepen in 1 (voor een split zeg maar). Denk dat ik ook weer wat hoger ga in reps, 15 reps is ook wel eens lekkah.
      Ik dacht dat ook, maar ik vind 40kg wel aan de lompe kant haha, welke oefening doe je dan?

Ja ik wil echt ff snel 16 worden dat ik lager kan in reps, want ik moet er nu nog 16 maken, maarja straks wel een dikke basis en dan sta ik er op mijn 18e ziek bij Ik druk nu al meer bank dan sommige volwassenen in de gym whaha
      17 Jaar 190CM 76KG

Comment

• Originally posted by Tonijnvreter View Post
        Ik dacht dat ook, maar ik vind 40kg wel aan de lompe kant haha, welke oefening doe je dan?

Ja ik wil echt ff snel 16 worden dat ik lager kan in reps, want ik moet er nu nog 16 maken, maarja straks wel een dikke basis en dan sta ik er op mijn 18e ziek bij Ik druk nu al meer bank dan sommige volwassenen in de gym whaha
        Verschilt, eerst deed ik voor borst gewoon dumbell press en incline dumbell press (afgelopen 10 weken ofzo dan, als ik trainde). In m`n nieuwe schema, flat DB press, Incline cable press, en voorover gebogen cable crossover (ietsje je boven lichaam kantelen).

Ja je kan nu ook wel lager in reps hoor, maar hoeft niet, 15 is niet uberhoog ofzo. Ik hou meestal 6/8 en 10/12 aan maar dat is persoonlijk. Train ook niet echt op reps gericht. Maar idd man, je staat er beter bij dan mij heur dus, ben wel benieuwd. (':

Comment

• Gaat lekker man zie ik!

Kan zijn dat ik het gemist heb maar waarom maak je overal 16 reps van? als je naar de 6 of 8 reps gaat til je weer wat kilo's erbij en het is goed voor de massa. Tevens ook goed voor het ego als je zwaardere gewichten kan tillen

Comment

• Ik weet niet of dit zo goed is voor mijzelf, want sommige fysio's en wat andere mensen zeggen dat als ik nu laag in reps ga mijn spieren kort en dik ga maken en dat lijkt me niet echt lekker nu ik nog in de groei ben. Wat is jullie mening hierover?

NickP, over dat ego, ik bench nu al 16x 35kg en ik denk niet dat veel mensen dat van 14 dat kunnen haha ( uiteraard met goede techniek )

Morgen weer rug/bi/triceps en nog wat buikspier werk
            17 Jaar 190CM 76KG

Comment

• Zit wel een kern van waarheid in, maar als jij volledige rom maakt van je oefeningen pak je de gehele spier dus zal het nooit kort en dik worden. Ik weet niet waar ik het gehoord heb maar ik heb het vaker gelezen ergens over kort en dik (iemand met verduidelijking??)

Ja snap ik, maar ik bedoel het meer in de richting van een mentale oppepper (ego)

Comment

• Originally posted by NickP View Post
                Zit wel een kern van waarheid in, maar als jij volledige rom maakt van je oefeningen pak je de gehele spier dus zal het nooit kort en dik worden. Ik weet niet waar ik het gehoord heb maar ik heb het vaker gelezen ergens over kort en dik (iemand met verduidelijking??)

Ja snap ik, maar ik bedoel het meer in de richting van een mentale oppepper (ego)

Nou als je hoger gaat in reps is het toch meer definitie/vorm? Kijk massa is toch meer een soort bult/dikke spier?
                En als ik die nu krijg gaan die toch mijn pezen beknellen?

En idd is fijner om het gewicht te weten op wat minder reps, nu kan ik mijn gewichten met niemand vergelijken..
                17 Jaar 190CM 76KG

Comment

• Spieren kan je volgens mij niet korter of langer maken?
                  Bron:Spieren kun je niet korter of langer maken wel flexibeler en met een grotere range of motion

Comment

• Nee tonijn is meer BS maar doe gewoon wat je prettig vind die 3/5 reps maken geen wereld van verschil kerel, zolang je maar had traint, veel eet, goed rust (als je doet) komt het wel goed met je (:

Comment

• Ik ga zo nog ff door en mischien in het volgende schema wat aanpassingen maken met mischien minder reps ofzo., ik zal het er nog is over hebben met mijn trainer.

Vandaag niet gaan trainen, te weinig tijd en en een rustdagje is niet verkeerd.
                      17 Jaar 190CM 76KG

Comment

• Tijd voor rug biceps triceps
                        17 Jaar 190CM 76KG

Comment

• Man wat een lekkere training.

Crosstrainer 5 min ( Al naar de gym gefietst )

Lat pulldown
                          16x 20kg
                          16x 25kg
                          16x 25kg

Stang met plastic handvatten die naar binnen stonden, voelde goed aan!

Low row

16x20kg
                          16x25kg
                          16x25kg

Techniek goed verbeterd,voelde hem goed in men lats.

Seated cable row

16x10kg
                          16x10kg
                          16x10kg

Hyperextensions

16xbw
                          16xbw
                          16xbw

Rotary Chair

16x10kg
                          16x10kg
                          16x10kg
                          16x10kg
                          16x10kg
                          16x10kg

Tricep pushdown v-bar

16x10kg
                          16x12,5kg
                          16x12,5kg

triceps

16x3kg
                          16x3kg
                          16x4kg
                          16x4kg
                          16x4kg
                          16x4kg

Bicep curl

16x5kg
                          16x5kg
                          16x5kg

Bicep hammer curl

16x5kg
                          16x5kg

Kort maar krachtige training, amper rust gehouden tussen de sets door.
                          Nu een weekend vrij en dan maandag weer knallen
                          17 Jaar 190CM 76KG

Comment

• Pff ben kapot

Warming up

Bench press

16x 20kg
                            16x 25kg
                            16x 30kg

Db press
                            16x5
                            16x5
                            16x5

Chest press
                            16x25
                            16x25
                            16x25

lateral raise ( Zeer traag uitegevoerd)

16x3kg
                            16x3kg
                            16x3kg

db shoulder press

16x3kg
                            16x3kg
                            16x3kg

Shrugs

16x5kg
                            16x5kg
                            16x5kg

Benen gingen echt voor geen flikker,leg press voelde niet goed aan en was ook kapot moe.
                            17 Jaar 190CM 76KG

Comment

• Originally posted by Tonijnvreter View Post

Waarom moet je nu 16 reps maken ?

Comment

• Originally posted by RobinVM View Post
                                Waarom moet je nu 16 reps maken ?

Ik doe er nu gewoon 16, als ik wat verder/ouder ben ga ik denk ik lager.
                                17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X