Rainman's reminder 1973-....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vanmorgen even snel een extra ingelaste benentraining.
    10.45 u moesten we richting Rotterdam voor een voetbalwedstrijdje van mini-me.
    Wu

legextensions:
    4 x 10 x 60 kg 2 sec vasthouden

Sumo squat dumbell op verhoging:
    4 x 10 +40 kg dumbell 2 sec pause

Bulgarian split squat:
    4 x 10 + 16 kg dumbell 3 sec vasthouden

Romanian deadlift:
    4 x 10 x 50 kg

Leg curls in legextension machine:
    4 x 10 x 30 kg

Swiss-ball-against-the-wall calf raises:
    4 x 20 + 2x 14 kg dumbells.

Training met relatief weinig rust omdat ik maar 45 min kon trainen(buiten de wu) .
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Toch een lekkere training volgens mij! ondanks de haast.

Comment

• Het ging goed inderdaad.
        Een beetje andere training dan normaal, om te beginnen met legextensions voor de (sumo-)squat en de sumo-squat zelf uiteraard.

Maar legextensions als 1e oefening voelt lekker en de sumo squat vind ik ook niet verkeerd om eens af te wisselen.
        Als je altijd maar de standaard volgorde aanhoud, weet je nooit of een andere volgorde of oefeningen fijner voelen of anders/beter werken.

Wat in theorie het beste is, is dat niet altijd in de praktijk.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Klopt. Daarom vind ik het ook vaak heerlijk om naar een training van kai greene te kijken. Zijn volgorde is ook vaak niet volgens het boekje. Zoals veel leg extentions te doen voor het squatten.. toch kun je niet zeggen dat meneer greene weinig kracht in zn benen heeft .

Comment

• Vanmorgen borst met wederom triceps erbij.
            Morgen ga ik rug trainen dus biceps vandaag is niet zo'n goed idee.

Wu

Dat begon lekker,ik heb sinds 2 weken een kinkhoestachtig hoestje.
            Strepsils,hoestdrank etc werkten niet,dus bij de dokter maar codeine tabletjes gehaald.
            Maar dat is ook geen wondermiddel en bij inspanning hoest ik mijn longen uit mijn lijf.
            We zijn niet voor niks gegaan,dus niet klagen en beginnen.
            Wel heb ik iets lichter getraind omdat hoesten en trainen tegelijk best veel energie vraagt.

Decline benchpress:
            10 x 40 kg wu
            8 x 60 kg
            8 x 80 kg
            8 x 90 kg
            2 x 5 x 100 kg

Low incline dumbell flyes:
            3 x 10 x 16 kg

Chest press:
            3 x 10 x 45 kg

Cable cross over laag naar hoog en pinken bovenaan naar elkaar toe draaien:
            3 x 10 x 30 kg

Triceps overhead dumbell extension:
            3 x 10 x 37.5 kg

Triceps push down:
            3 x 10 x 55 kg

Triceps rope extension ss cable kick back:
            3 x 10 x 25 kg/3 x 10 x 15 kg

Ondanks het hoesten heel de training toch nog een redelijke training
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Bij ons lopen we met z'n zessen de hele tijd door te hoesten, ik weet niet waar het vandaan komt maar het is vrij irritant en we hebben het al meer dan 3-4 weken.

Die decline kan jij best zwaar, frommel jij dan zelf wat elkaar of hebben jullie ook echt een decline staan?
              Goed gejat is het halve werk!

Comment

• Originally posted by east1977 View Post
                Bij ons lopen we met z'n zessen de hele tijd door te hoesten, ik weet niet waar het vandaan komt maar het is vrij irritant en we hebben het al meer dan 3-4 weken.

Die decline kan jij best zwaar, frommel jij dan zelf wat elkaar of hebben jullie ook echt een decline staan?
                Ik frommel wat in elkaar met een normale bench.
                Daar heb ik wel bijna een bouwvergunning voor nodig, want ik gebruik plastic stapelblokken die ik bijna een halve meter hoog stapel.
                Anders komt het bankje niet ver genoeg los van de grond.
                Normaal gesproken leg ik er ook wel eens 20 kg schijven onder, maar die had ik nu uiteraard nodig om te benchen.

Om te racken en unracken heb je dan wel een sporter nodig, anders wordt het redelijk wankel.
                Of je kan het in de smithmachine doen, maar die werd bezet gehouden door een gast die kuiten: binnen/buiten/recht/achter/voor deed, maar ze werkelijk allemaal verkeerd deed.

Ik heb mijn mond maar een keer gehouden voor ik als die ouwe betweter bekend kom te staan.

Ook trouwens nog een oud trainingsmaatje gezien die voor het eerst in een half jaar weer trainde.
                Die had een redelijk heavy kuur gedaan en daarna zo'n dip gekregen dat hij een half jaar niet getraind heeft.

Dat kan dus ook.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Over veilig trainen gesproken wel je schouders opwarmen maar dan dit soort constructies bouwen en dan jezelf + 100 kg erop los laten

Comment

• Tut tut tut!!
                    Niet zo negatief he, decline ontlast je schouders juist.
                    Met een spotter erachter gaat het perfect, ook al lijkt het n.a.v mijn uitleg redelijk onstabiel.

Op de meet zal ik het wel voordoen, dan mag jij spotten(als je dat kan houden natuurlijk )
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Sorry maar wilde tijdens de meet niet gaan deadliften

Comment

• Uiteraard heb ik weer vrij met het lekkere weer.

Maar eerst de dag goed begonnen met wat ijzer verplaatsen.
                        Rug/biceps

wu

Lat pulldown breed:
                        4 x 10 x 60 kg

Chest supported dumbell row:
                        4 x 10 x 18 kg

Ik heb absoluut geen last van mijn rug met deze oefening,maar de juiste mmc krijgen vergt wel wat aandacht.

Seated V-bar cable row:
                        1 x 10 x 90 kg
                        Gezeur dat ik geen dumbells op de steekgewichten mag leggen omdat het anders beschadigt.
                        Extra steekgewichten willen ze niet aanschaffen en je moet toch wat.
                        Dan maar verder met 70 kg max stack
                        3 x 12 x 70 kg

Row machine horizontal:
                        4 x 10 x 60 kg

Rope latpulldown:
                        Touw beneden uit elkaar trekken:
                        4 x 10 x 30 kg

Smithmachine shrugs:
                        4 x 10 x 90 kg 3 sec vasthouden

Back extensions:
                        4 x 12 +20 kg schijf

Standing biceps curls incline bench:
                        3 x 10 x 16 kg

Crossbody biceps hammer curls:
                        3 x 10 x 14 kg

biceps cable curls:schuin naar achter hangen voor maximale contractie:
                        3 x 10 x 25 kg

Lekkere training,ondanks de pauzes voor het hoesten.
                        Nu even het to-do lijstje van mijn vrouw afwerken en dan vanmiddag up to the beach with mini-me and friends.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• @East17:heb jij Maarten echt gevraagd of de meet om 04.00u kan beginnen omdat jij dan gewend bent te trainen?
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

• vond dat wel een schappelijke tijd ben dan weer lekker op tijd thuis

Comment

• 04:00, das mooi op tijd!
                              Mangs wa, aait nich

Comment

• Originally posted by rain View Post
                                Ik frommel wat in elkaar met een normale bench.
                                Daar heb ik wel bijna een bouwvergunning voor nodig, want ik gebruik plastic stapelblokken die ik bijna een halve meter hoog stapel.
                                Anders komt het bankje niet ver genoeg los van de grond.
                                Normaal gesproken leg ik er ook wel eens 20 kg schijven onder, maar die had ik nu uiteraard nodig om te benchen.

Om te racken en unracken heb je dan wel een sporter nodig, anders wordt het redelijk wankel.
                                Of je kan het in de smithmachine doen, maar die werd bezet gehouden door een gast die kuiten: binnen/buiten/recht/achter/voor deed, maar ze werkelijk allemaal verkeerd deed.

Ik heb mijn mond maar een keer gehouden voor ik als die ouwe betweter bekend kom te staan.

Ook trouwens nog een oud trainingsmaatje gezien die voor het eerst in een half jaar weer trainde.
                                Die had een redelijk heavy kuur gedaan en daarna zo'n dip gekregen dat hij een half jaar niet getraind heeft.

Dat kan dus ook.
                                Lekker bezig ouwgie...

Maar over die bench he, als die van jezelf is en hij koker poten heeft (vierkante holle poten)
                                Kun je dat makkelijk oplossen door er of koker in of koker omheen te zetten, wat je met steekpennen kunt verstellen. (net als de bovenkant van de bar dragers).
                                Aan de onderkant tussen de poten of eronder een stuk platstaf lassen (zodat de koker niet indrukt in/op de vloer en steviger word, en klaar ben je.
                                Is het meteen stabiel en onverwoestbaar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X