GI gaat weer loggen: hobbelweg naar flexcup 2015!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik geef je ook gelijk hoor. Ik ben ervan bewust dat dit een blessure gevoelige oefening is. Ik doe ook erg voorzichtig, geen gedwongen reps, goed focussen. Dit is natuurlijk geen vrijkaartje voor geen blessures maar dit is het minste wat ik kan doen als ik de oefening doe Had het erover met mijn coach, die mij deze oefening graag ziet doen. Zodra het ergens ook niet fijn voelt gooi ik het er meteen uit. Nu maar hopen dat ik er mee weg kom want het is wel echt een fijne oefening voor je upper chest.

Comment

• Allemaal coaches van de oude stempel.
      Emielos die 'behind the neckpress' moet doen voor de achterkant schouders,jij benchen tot de nek.

Al zie je powerlifters ook wel breed benchen hoor,dan gaan vanzelf je ellebogen naar buiten.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Klopt, maar ik moet toegeven dat ik het nu wel goed voel op de juiste plek. Hoop dat dit het waard is. Misschien is het beter om die oefening als tweede oefening te doen zodat ik minder gewicht kan gebruiken.

Comment

• Vanmorgen

Tbar: gewicht excl bar
          12x20
          12x40
          12x50
          10x60
          8x70
          6x75
          6x60 dropset
          6x50 dropset

Lat pull: plates
          12x80
          8x100
          8x100
          10x80

Seated cable row: single arm
          12x20
          12x15
          12x15
          15x15

Cable curl
          15x12,5
          6x20
          9x27,5
          8x30 laatste rep slow negative
          7x30 laatste rep slow negative

Dumbell hammer curl
          10x16
          10x16
          8x16

Behind back wrist curls
          12/12/12/12 x 30

Barbell curl: dropsets
          15x30
          8x25
          8x20

25 minuten cardio

Comment

• Originally posted by rain View Post
            Allemaal coaches van de oude stempel.
            Emielos die 'behind the neckpress' moet doen voor de achterkant schouders,jij benchen tot de nek.

Al zie je powerlifters ook wel breed benchen hoor,dan gaan vanzelf je ellebogen naar buiten.
            Zou best is kunnen Mijn coach is een jaar of 45+ dacht ik. Je mag me ook wel Emiel noemen hoor, is misschien wat makkelijker voor de volgende meet :P Nog even wat je zei met hoofd naar voren doen. Dat doe ik niet, krijg hem nu ook gewoon prima achter mijn nek.

en GI bench tot aan de kin? daar heb ik nog nooit van gehoord, maar zoals je beschreef. Voelt dat echt zo aan bovenkant borst dan? En nu al cardio? wat is daar de gedachte achter
            Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Gedachte van cardio? Goed voor het cardiovasculair systeem wat bijdraagt aan intensiever kunnen trainen. Verder ben ik gewoon nog steeds aan het cutten. En in de bulk zal ik ook gewoon cardio blijven doen hoor

Comment

• Ok, Emiel!!
                Sommigen willen anoniem blijven en alleen met hun forumnaam worden aangesproken, vandaar.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Ik zou je toch afraden om die benchpress zo te doen. Het probleem zit hem namelijk niet in de mobiliteit, zoals dat bij de behind-the-neck-press het geval is, maar in het feit dat je rotator cuffs nu een gigantische gewicht te verduren krijgen. En dat terwijl het maar zulke kleine spiertjes zijn.
                  Daarnaast zal het verschil in spiergroei nooit dermate groot zijn dat het het waard is om een blessure aan je rc's te riskeren. Kijk maar eens naar dynobet die de afgelopen twee jaar (miss zelfs al langer) bezig is om daarvan te herstellen.
                  Ik doe een gok

Comment

• Originally posted by generation_iron View Post
                    Gedachte van cardio? Goed voor het cardiovasculair systeem wat bijdraagt aan intensiever kunnen trainen. Verder ben ik gewoon nog steeds aan het cutten. En in de bulk zal ik ook gewoon cardio blijven doen hoor
                    Aah op die manier. Was gewoon benieuwd, weet dat het voor meerdere dingen goed is maar wou even weten waarom je coach ervoor kiest.

Originally posted by rain View Post
                    Ok, Emiel!!
                    Sommigen willen anoniem blijven en alleen met hun forumnaam worden aangesproken, vandaar.
                    haha, begrijp ik helemaal. Goed dat je daar aan denkt. Maar maakt mij niet veel uit, heb niks te verbergen. Daarom zeg ik zelf ook dat je mij gewoon emiel mag noemen, net zoals de rest van het forum dat mag.
                    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Bedankt voor je terechte mening. Maar ik ben voor nu nog even eigenwijs, mocht het zo ver komen mag je me wat mij betreft gewoon keihard in mijn gezicht uitlachen

Comment

• Originally posted by Pren View Post
                        Ik zou je toch afraden om die benchpress zo te doen. Het probleem zit hem namelijk niet in de mobiliteit, zoals dat bij de behind-the-neck-press het geval is, maar in het feit dat je rotator cuffs nu een gigantische gewicht te verduren krijgen. En dat terwijl het maar zulke kleine spiertjes zijn.
                        Daarnaast zal het verschil in spiergroei nooit dermate groot zijn dat het het waard is om een blessure aan je rc's te riskeren. Kijk maar eens naar dynobet die de afgelopen twee jaar (miss zelfs al langer) bezig is om daarvan te herstellen.
                        Bij Dynobet is het een andere blessure en had het een andere reden.
                        Maar toch ben ik het met je eens, ik zou het zelf nooit doen.
                        Uiteraard heb je een coach niet voor niks, maar de meesten oldschool gasten zijn blijven hangen qua trainjngsmethoden en oefeningen.

Niet om negatief te doen, maar ze hebben allemaal
                        zonder uitzondering schouderblessures (gehad).
                        Vraag het je coach maar eens, hij ook zo goed als zeker.
                        Dat is nooit 100% te voorkomen, bodybuilding is redelijk onnatuurlijk.

Maar door bepaalde oefeningen te vermijden zoals neckpress/behind the neck pulldown/benchen tot de keel is het risico een heeeeeel stuk kleiner.
                        En dat zij veel groter zijn dan ik en veel langer trainen ,is geen reden voor mij om te luisteren.
                        Last edited by rain; 03-02-2015, 19:23.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by rain View Post

Niet om negatief te doen, maar ze hebben allemaal
                          zonder uitzondering schouderblessures (gehad).
                          Vraag het je coach maar eens, hij ook zo goed als zeker.
                          Dat is nooit 100% te voorkomen, bodybuilding is redelijk onnatuurlijk.
                          Ik heb getraind in de gym van GI zijn coach. Een prima kerel maar wel inderdaad een van de oude stempel, ook qua uitvoering van sommige oefeningen.
                          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Weet niet hoe oud jullie zijn, gi en Emiel. Heb ook tot mijn 28 ste nekpress, en latpulldowns in de nek gedaan zwaar, toen begonnen de problemen met de schouders. Ben nu 41 en doe deze oefeningen nooit meer. (ook geen upright rows meer ). Ben nu bijna pijnvrij, heb een tijdje geleden licht met 40 kg staand military nekpress uit de nek gedaan en het voelde meteen niet goed. Met bankdrukken op de kin heb ik geen ervaring. Veel ouderen die nog trainen mijden deze oefeningen vaak. Wees zuinig op je schouders mannen.
                            ik roep ook maar wat !!!

Comment

• Bedankt voor je input Schorpioen. Ik ben ook zuinig op mijn schouders, moet er niet aan denken om hier een blessure te krijgen. Dan kan ik mijn podiumintenties wel gedag zeggen.

De neckpress voelt voor mij onnatuurlijk/niet prettig aan, die zal ik nooit (meer) doen. Echter bij deze variant van benchen voel ik geen verkeerde belasting. Ik let hier goed bij op, gewicht is minder belangrijk dan de contractie. Elke rep word met 110% focus uitgevoerd en ik zorg dat ik al wat voorvermoeid ben zodat ik minder gewicht hoef te gebruiken. Verder warm ik mijn schouders ook goed op alvorens ik aan de oefening begin. Zo ver ik het nu ervaar zit de grootste risico in de neerwaartse (negatieve) beweging. Als de focus er niet is dan heb je de kans dat je de barbell te veel beweegt. Dit komt doordat je lichaam gewend is om een andere bewegingsbaan (lager) te volgen. Dus goed je ellebogen naar achteren drukken en goed concentreren bij de negatives. Desondanks zal het risico op een blessure natuurlijk alsnog stukken hoger liggen, maar dit wil niet zeggen dat het hoeft te gebeuren. Klinkt allemaal heel eigenwijs en dat is het ook. Maar ik luister graag naar mijn lichaam en die lijkt er wel vrede mee te hebben. Hopen dat dit zo blijft.

Comment

• Gisteren

Leg extensions
                                20x30
                                10x45
                                20x45
                                10x60
                                10x60
                                15x50

Merk dat de 60kg niet goed is voor mijn beentjes, voelt niet fijn aan. Ik kan het wel aan, kan zelfs zwaarder gaan. Maar heb het idee dat de knietjes er onder gaan leiden. Liever lichter, meer reps met evt slow reps en knijpwerk erbij. Gaan de benen ook een stuk meer van branden.

Sumo dumbell squat: op verhoging, static hold
                                15x26
                                15x32
                                15x32
                                15x32
                                15x32 + 5 snelle reps

Fijne oefening, geen pijn in de rug vandaag. Ik had wel graag wat zwaarder willen gaan, voel me net een ouwe vent zo

sl dumbell deadlift
                                15x22
                                12x24
                                12x26

Mag ook wel wat zwaarder, maar de zwaardere dumbells waren bezet. Volgende keer gewoon met barbell.

Barbell lunges: 100 stappen
                                30x30
                                30x30
                                20x30
                                20x30

Legpress SS Leg curl op ext
                                35x80 + 15x10
                                40x80 + 20x10

Cardio
                                30 minuten

Comment

Sidebar top desktop