Trainingslog ProudPizza

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik kan er denk ik wel vanuit gaan dat ik deze gewoon kan kopen toch?; Foam roller - Body & Fit Accessoires | Body & Fitshop
    Food is an important part of a balanced diet.
    ~Fran Lebowitz

Comment

• Heb ik ook gekocht, is een goeie, doet wat hij moet doen. Heb er wel lieven een met wat meer 'spikes' maar elders betaal je al rap 30-40 euro.

Comment

• Originally posted by Theodore Rex View Post
        Heb ik ook gekocht, is een goeie, doet wat hij moet doen. Heb er wel lieven een met wat meer 'spikes' maar elders betaal je al rap 30-40 euro.
        Top, dankjewel! Kan altijd later nog even verder kijken, maar als dit prima is vind ik dat ook, beetje zonde om meteen 30-40 euro uit te geven vind ik dan inderdaad.
        ~Fran Lebowitz

Comment

• Vanavond weer even langs de fysio geweest. Op advies van hem, en na zelf nagedacht te hebben, heb ik besloten aankomende week op di-do-za te trainen. Merkte afgelopen week dat ik de dag na de squats toch weer last kreeg van m'n rug. Nadat hij vanavond weer wat eraan gedaan heeft leek het me dus niet verstandig om vanavond weer te gaan sporten. Even wat rust en dan weer vol er tegen aan
          ~Fran Lebowitz

Comment

• Originally posted by TaraSmit View Post
            Vanavond weer even langs de fysio geweest. Op advies van hem, en na zelf nagedacht te hebben, heb ik besloten aankomende week op di-do-za te trainen. Merkte afgelopen week dat ik de dag na de squats toch weer last kreeg van m'n rug. Nadat hij vanavond weer wat eraan gedaan heeft leek het me dus niet verstandig om vanavond weer te gaan sporten. Even wat rust en dan weer vol er tegen aan
            Je loopt al voor je rug bij de fysio? En waar in je rug heb je last/ enig idee waardoor het komt? Op je filmpje zag ik eigenlijk weinig tot geen beweging in je rug en je leunde ook niet ver voorover. Ik heb overigens diezelfde foamroll, doet zn werk prima!

Comment

• Originally posted by dennenappel View Post
              Je loopt al voor je rug bij de fysio? En waar in je rug heb je last/ enig idee waardoor het komt? Op je filmpje zag ik eigenlijk weinig tot geen beweging in je rug en je leunde ook niet ver voorover. Ik heb overigens diezelfde foamroll, doet zn werk prima!
              Ik voelde het gebeuren tijdens de workset deadlift op 10 november, degene die ook op film staat. Gebruikte m'n rug niet goed... Zit helemaal onderin, bij m'n SI-gewrichten / laag lumbaal. Maar ben nu wel bang dat als ik weer 55 kg ga proberen te deadliften dat ik het weer verkeerd ga doen dankjewel voor het kijken naar m'n filmpje! En fijn om te horen dat die foamrol goed werkt voor je, krijg hem als het goed is vandaag binnen
              ~Fran Lebowitz

Comment

• Originally posted by TaraSmit View Post
                Ik voelde het gebeuren tijdens de workset deadlift op 10 november, degene die ook op film staat. Gebruikte m'n rug niet goed... Zit helemaal onderin, bij m'n SI-gewrichten / laag lumbaal. Maar ben nu wel bang dat als ik weer 55 kg ga proberen te deadliften dat ik het weer verkeerd ga doen dankjewel voor het kijken naar m'n filmpje! En fijn om te horen dat die foamrol goed werkt voor je, krijg hem als het goed is vandaag binnen
                Dat deadlift filmpje heb ik gemist, ik refereerde naar je squatfilmpje (even om verwarring te voorkomen)

Comment

Dat deadlift filmpje heb ik gemist, ik refereerde naar je squatfilmpje (even om verwarring te voorkomen)
                  I know maar legde even uit waar de rugpijn vandaan was gekomen omdat je daar ook naar vroeg. Had er even een enter tussen kunnen doen om jou niet te verwarren haha
                  ~Fran Lebowitz

Comment

• Wanneer begin jij een fitness-chick instagram?

Comment

• 17/11/2015 - Dag 18 (schema A)
                      Squat
                      3 x 5 20 kg
                      1 x 3 30 kg
                      1 x 2 45 kg
                      3 x 5 60 kg
                      1e set: een cheat in het midden qua diepte
                      3e set: prima
                      Trillende beentjes... Ga deze in de herhaling doen voor volgende training, want uitvoering kon netter. Ook VPR maar noem het dat pas als ik hem echt helemaal goed heb uitgevoerd

Press
                      2 x 5 10 kg
                      1 x 5 15 kg
                      1 x 3 20 kg
                      1 x 2 25 kg
                      1 x 4 30 kg pff kreeg de 4e al amper omhoog dus 5e niet geprobeerd -> kapot
                      1 x 4 30 kg same, 4e rep voelde nog zwaarder
                      1 x 3 30 kg met moeite eruit gekregen

Power clean
                      3 x 5 20 kg
                      1 x 3 20 kg
                      1 x 2 20 kg
                      Gestopt, geen idee of het 20 kg was, had een stang die wat minder dan 20 woog met aan beide kanten 5 kg
                      Word langzaam aan beetje depri van de power cleans... Eentje kwam vol tegen m'n sleutelbeen. Voel me ook altijd zwak en moe tijdens deze oefening
                      Dit ziet er gewoon droevig uit na al weken proberen:
                      https://youtu.be/cT6tw0mYXjE

---

Net lekker avondgegeten! Foamrol is binnen dus ga dat zo maar eens even proberen. Rug voelt ook al weer bijna normaal, alleen als ik in sommige houdingen zit nog niet helemaal.
                      ~Fran Lebowitz

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
                        Wanneer begin jij een fitness-chick instagram?
                        Och die heb ik al zo lang: Chickaah001_me
                        ~Fran Lebowitz

Comment

• Sinds gisteren heb ik het gevoel dat op bepaalde plekken bij m'n hamstrings, glutes en lies zowat blauwe plekken zitten, maar dan in de spieren ofzo. Misschien ben ik iets te hardhandig geweest met de foamroller? Weet wel dat ik toen ik ging rollen bij m'n hams niet m'n volle lichaamsgewicht kon laten "hangen", werd te pijnlijk.

Gisteravond helaas geen kwark in huis op een heel klein beetje na dus heb maar 15 gram extra whey genomen.

Vanavond ga ik weer proberen te deadliften maar ga m'n workset maximaal 50 kg maken, just to be sure. En op m'n houding letten al vanaf het opwarmen en dan maar hopen dat het goed gaat.
                          ~Fran Lebowitz

Comment

• Dat foamrollen is in het begin ook pijnlijk, naarmate je het vaker doet, gaat de pijn weg en kun je er ook meer druk op uitoefenen.
                            Of die blauwe plekken ervan komen kan ik je niet zeggen, wel weet ik dat vrouwen soms van de stomste dingen blauwe plekken kunnen krijgen

Verstandig om je deadlift even wat rustiger aan te doen met de focus op techniek, vaak merk je wel wanneer je uitvoering minder wordt.

Comment

• Over je powerclean. Ik vind het lastig om te zien dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar heb je je ellebogen gelockt wanneer je springt?
                              Verder vang je de stang ook een klein beetje op met je handen i.p.v. je schouders. Dan krijg je straks precies hetzelfde als ik en daar word je niet vrolijk van. Denk er dus aan dat je je ellebogen zo ver en zo snel mogelijk richting het plafond beweegt, nadat je gesprongen bent.
                              Aan je houding te zien (stang voor de schouders i.p.v. andersom) krijg ik het idee dat je de stang te smal vasthoudt.

Hoop dat het helpt
                              Ik doe een gok

Comment

Dat foamrollen is in het begin ook pijnlijk, naarmate je het vaker doet, gaat de pijn weg en kun je er ook meer druk op uitoefenen.
                                Of die blauwe plekken ervan komen kan ik je niet zeggen, wel weet ik dat vrouwen soms van de stomste dingen blauwe plekken kunnen krijgen

Verstandig om je deadlift even wat rustiger aan te doen met de focus op techniek, vaak merk je wel wanneer je uitvoering minder wordt.
                                Haha denk dat het dan daar van komt, aangezien m'n training dinsdag niet anders was dan voorheen. Nja zichtbare blauwe plekken dus niet meer had voelt gewoon als een blauwe plek in m'n spier als ik er druk op uitoefenen

En dat denk ik ook, echt geen zin om weer zoiets te hebben en kan m'n techniek hopelijk alleen maar goed doen.

Originally posted by Pren View Post
                                Over je powerclean. Ik vind het lastig om te zien dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar heb je je ellebogen gelockt wanneer je springt?
                                Verder vang je de stang ook een klein beetje op met je handen i.p.v. je schouders. Dan krijg je straks precies hetzelfde als ik en daar word je niet vrolijk van. Denk er dus aan dat je je ellebogen zo ver en zo snel mogelijk richting het plafond beweegt, nadat je gesprongen bent.
                                Aan je houding te zien (stang voor de schouders i.p.v. andersom) krijg ik het idee dat je de stang te smal vasthoudt.

Hoop dat het helpt
                                Klopt dat locken van de ellebogen, anders ben ik te bang dat ik aan de stang ga trekken met m'n armen En je hebt helemaal gelijk met het opvangen, maar ik word gewoon duizelig/suf als ik met zoveel energie onder die bar moet springen, geen idee waar dat door komt... Ga alsnog proberen er meer onder te duiken. Misschien gaat het al een stuk beter als ik die gedachte in m'n achterhoofd hou

Zal kijken of ik misschien een keer een filmpje vanaf een andere hoek kan nemen, want vind het zelf lastig te bepalen of ik hem te smal pak. Heel erg bedankt voor je feedback!
                                ~Fran Lebowitz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X