Emielos the road to the Enercup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by TaraSmit View Post
    Pomp is toch nergens persé een indicatie voor? Tenminste als ik het goed begrepen heb, correct me if I'm wrong maar geeft gewoon een satisfied feeling (in jouw geval)?

Emiel spreekt altijd over een extreme pomp die niet te harden is. Haha.
    Pomp heeft weinig meerwaarde idd.
    In between obsessed periods

Comment

Pomp is toch nergens persé een indicatie voor? Tenminste als ik het goed begrepen heb, correct me if I'm wrong maar geeft gewoon een satisfied feeling (in jouw geval)?
      Mwa niet altijd. Heb ook wel is dat ik een verschrikkelijke pomp heb aan het begin van de training. Dan is het soms wel minder vind ik. Op het einde van de training vind ik het vaak wel Nice
      Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Haha duidelijk. Als ik denk te weten hoe pomp voelt in mijn geval kan ik dit in geen een geval nice voelen, lijkt alleen alles maar te blokkeren eigenlijk.
        Food is an important part of a balanced diet.
        ~Fran Lebowitz

Comment

• Daten?

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
            Daten?
            Nou tara wat is hierop je antwoord? Je hebt nu de kans om op date te gaan met een slimme groningse import student.

Vanochtend benen gedaan omdat ik om half 3 college had. Had verwacht dat het 3 keer ruk zou gaan maar ging echt heerlijk! Benen waren sterker dan de vorige training en had soms ook iets meer rust genomen den ik zo achteraf. Maar weet ik niet helemaal zeker, doe het nu een beetje op gevoel.

Legpress was sterker dan de vorige keer, maar leg ext was moeilijk. Ondanks dit toch wel een super chille training gehad. Merkte het vooral na mijn college dan benen aardig kapot waren. Voelde heel kut om op de stoel te komen en te lopen. Had even een momentje alsof het erop leek dat mijn linker been het gewicht eventjes niet kon dragen.

leg press inclusief WU sets
            10x80
            10x120
            10x160
            5x200
            5x240 Einde WU
            6x270 + 3 negatieve
            2x6x270/240/200/160

leg ext
            6x90 + 3 negatieve. Had 85 moeten zijn even verkeerd gezien. Dit is eigenlijk nog wat te zwaar
            2x85/75/65/55

HAck squat
            6x50 + 3 negatieve
            2x6x50/40/30/20

Single leg curl. tijdens dat ik deed met mijn linkerbeen deed kreeg ik wat last van mijn onderrug. Net wat links van het wervelkolom. Moet maar weer gaan planken denk ik.
            6x20 + 3 negatieve
            2x6x20/15/10/7,5

Leg curl beide benen
            6x55 + 3 negatieve
            2x6x55/45/35/30

Kuiten machine
            6x120 + 3 negatieve
            2x6x120/100/80/60
            Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Ik wou eigenlijk met jou daten Emiel. Maar we kunnen wel dubbeldaten? Ik ben overal voor in!

Goed je best gedaan met trainen Emiel. Koen is trots.

Comment

• Kan me voorstellen dat lopen en zitten wat lastig ging na zo'n training!
                Hmm beetje jammer dat je liever emiel hebt, maar jullie zijn vast voor elkaar voorbestemd
                ~Fran Lebowitz

Comment

• Weet je wat het is Tara? Emiel probeert zichzelf nog te overtuigen dat hij op vrouwen valt... Loopt dus allemaal een beetje stroef.

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
                    Weet je wat het is Tara? Emiel probeert zichzelf nog te overtuigen dat hij op vrouwen valt... Loopt dus allemaal een beetje stroef.
                    Denk datie dan beter geen posts meer kan maken met "lopen en zitten was super heavy"...
                    ~Fran Lebowitz

Comment

Denk datie dan beter geen posts meer kan maken met "lopen en zitten was super heavy"...
                      Haha. Boks.
                      Emiel jankt in de groepsapp ook altijd. Verder is hij wel lief <3
                      In between obsessed periods

Comment

+1 voor deze opmerking
                        Originally posted by mdejonge View Post
                        Haha. Boks.
                        Emiel jankt in de groepsapp ook altijd. Verder is hij wel lief <3
                        Ik train tenminste hard door dikke:P Nah,zo dik ben je niet meer. Je cut gaat nu lekker!!

Vandaag was echt een geweldig/prachtige dag. Het kon echt niet veel beter. Vanochtend het cijfer gekregen van mijn laatste cijfer voor mijn P. En wat, die toets heb ik gehaald dus ik heb nu voor 99,9% mijn propedeuse binnen. Ben de hele dag al super vrolijk daardoor echt niet normaal, ben net een klein jongetje met zijn eerste speelgoed auto'tje. Het was namelijk de laatste kans om die toets te halen want anders moest ik van de opleiding af.

Zonet weer schouders armen getraind. Ging super lekker alleen wel snel last van die pomp in mijn biceps. Gewoon na 1 set al een bizarre pomp, wel een beetje hinderlijk vandaag..

Schouders opwarmen met elastiek ( frontraise, side raise) 4x10

front raise
                        6x15 3 negatieve ( strepen nog steeds lekker zichtbaar!)
                        2x6x15/12,5/10/7,5

achterkant schouders
                        6x7,5
                        2x6x7,5/5/2,5

frnt raise in smith
                        6x40 2 negatieve, die laatste kwam aardig rap naar beneden:P
                        2x6x30/20/10 10 seconden wachten en dan weer die 10.
                        Na die laatste set kreeg ik mijn armen niet omhoog door pomp/schouders die gewoon op waren.

Dumbel shrugs
                        6x46 +3 negatieve
                        2x6x46/42/8/36

side raise
                        6x12
                        2x6x12/8/6/4

triceps pushdown
                        6x35
                        6x35/30/25/20

Cable skullcrushers met v-bar
                        6x15
                        2x6x15/12,5/10/7,5

Reversed grip pushdown
                        zelfde las hierboven. Triceps weer maximaal vol.

dumbel curl om en om
                        6x16 + 3 negatieve
                        2x6x16 /12/10/8 Armen al helemaal vol..

cable curl v-bar
                        6x25
                        2x6x25/20/15/10

Moet eigenlijk nog 1 oefening en dat is concetrated curl. Maar met zo'n pomp is het niet nodig om nog proberen meer bloed erin te krijgen want dat lukt gewoon niet.

Comment

• Eventjes stil geweest hier. Heb vrijdag nog wel netjes borst rug gedaan maar had geen zin om het op te schrijven. Was een goede training met alles weer fijn vol. Begin langzamerhand aan dit schema te wennen en is opzich wel fijn. Officieel moet ik volgende week donderdag alweer langs de coach maar ga denk ik even een weekje later ivm tentamen. Heb vrijdag een tentamen en voor mijn gevoel is het dan niet fijn om donderdag avond 4 uur kwijt te zijn aan reizen en trainen de dag voor het tentamen.

Zaterdag en zondag mezelf even 2 extra rust dagen gegeven. Vrijdag met vrienden wezen bowlen en een drankje doen ( half 4 weer thuis) en zaterdag samen met tinus weer Groningen onveilig gemaakt.

Vandaag was het weer tijd voor de beentjes. Super lekkere training gehad! Heb hack squats vandaag even vervangen door sissy squats in de leg ext. voelde super fijn aan en loodzwaar.Zag wel een paar mensen kijken met een blik: "what the hell ben jij aan het doen". Heb dit tevens op de manier hoe A&A het in zijn log heeft uitgelegd.

legpress
                          10x80
                          10x120
                          10x160
                          5x200
                          5x240 Einde WU
                          6x280 + 3 negatieve
                          2x6x280/240/200/160 Dit keer rust bij gehouden. 3-3,5 minuut bij deze setjes, ben ik ook zeker wel nodig.

leg ext
                          6x85 + 3 negatieve voelde goed aan!

sissy squat in leg ext
                          2x10 BW
                          2x10 + 10kg schijf daarna doorgaan zonder schijf tot ik niet meer kon

1 leg,leg curl
                          6x22,5 + 3 negatieve
                          2x6x22,5/20/15/7,5 Zoiets geloof ik. normale gewichten van normaal alleen ook de 2,5kg erop geklikt.

leg curl beide benen
                          6x55 + 3 negatieve
                          2x6x55/45/35/30

Kuiten machine
                          6x120 + 3 negatieve
                          2x6x120/100/80/60 Kuiten meteen goed vol. Na deze setjes deden kuiten ook tyfes pijn. Zowel als ik stond als toen ik mijn benen in de lucht had. Wist niet wat ik moest doen, voelde op beide manieren klote.

Comment

• Lekkere training hoor, en nice dat je die sissy squat ook zo goed voelt.
                            Persoonlijk zou ik wel eerst die sissy squat doen en daarna de leg extension. Puur vanwege dat de sissy squat een bi-articulaire oefening is ten opzichte van de leg extension. Het is natuurlijk niet verplicht maar voor mij iets logischer qua intensiteit.
                            Haha die brandende pijn in de kuiten is echt klote maar ja, it's the only way.

Comment

• Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                              Lekkere training hoor, en nice dat je die sissy squat ook zo goed voelt.
                              Persoonlijk zou ik wel eerst die sissy squat doen en daarna de leg extension. Puur vanwege dat de sissy squat een bi-articulaire oefening is ten opzichte van de leg extension. Het is natuurlijk niet verplicht maar voor mij iets logischer qua intensiteit.
                              Haha die brandende pijn in de kuiten is echt klote maar ja, it's the only way.
                              Thx kerel.

Ja was even als vervanging van de hack squats die ik normaal moet doen. Alleen de hele avond was de smith machine druk bezet dus op deze manier even een andere squat variant gepakt.

en over de kuiten: ik hoop het, zo moeten echt eem aangroeien.

Comment

• Gisteren geen zin gehad om te loggen dus nu maar even de training van gisteren. Vandaag even een rustdagje en morgen weer beginnen.

Training van gisteren ging wel lekker alleen blijf wel moeite hebben met de negatieve fase bij side raise. Tijdens deze oefening is het echt bijna niet te doen om zo ook maar enigzins te vertragen.

Waarschijnlijk sluit een maatje van mij ook aan bij mijn coach. Kunnen we elkaar een beetje steunen opweg naar de hel van de prep:P Hij wil ook MAP gaan doen maar denk dat hij uiteindlijk -80 of classic gaat doen. Ik focus mezelf nu nog meer op MAP maar ik zie wel wat aankomend jaar voor mij in de planning ligt.

Gewicht schomelt nu rond de 86kg en taille blijft nagenoeg gelijk dus ben redelijk tevreden zoals het nu gaat.

De training van gisteren

schouders opwarmen met elastiek

front raise
                                6x15 + 3 negatieve Voelde mij sterker dus verhoogd
                                2x6x17,5/15/12,5/10

cable ding voor achterkant schouders
                                gewicht weet ik niet meer

shoulder press in smith
                                6x40 + 3 negatieve, beter dan de vorige keer!
                                2x6x30/25/20/10

shrugs dumbel
                                6x48 + 3 negatieve
                                2x6x48/46/42/38

side raise
                                6x10 + iets wat op negatieve probeerde te lijken..
                                2x6x10/8/6/4

Triceps pushdown
                                6x35 + 3 negatieve
                                2x6x35/30/25/20

Skullcrushers met cable
                                6x15 + 3 negatieve
                                2x6x15/12,510/7,5

Reversed grip push down
                                6x15 + 3 negatieve
                                2x6x17,5/15/12,5/10

Dumbel curl om en om
                                6x16 + 3 negatieve

Hammer curl Armen zaten al ram vol.
                                2x6x16
                                6x18

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X