Emielos the road to the Enercup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ah dit is inderdaad anders dan dat ik in m'n hoofd had. Kan me voorstellen dat de contractie een stuk sterker is door het explosieve van de "sprong" en je hebt automatisch denk ik al een goede rom bovenin.

Ben benieuwd emiel!
    Food is an important part of a balanced diet.
    ~Fran Lebowitz

Comment

• Kuiten zijn gewoon klote.

Comment

• ZO net thuis van de meeting met coach. Ben in 2 weken tijd 1% bodyfat verloren. Coach was tevreden en ik gematigd tevreden. Het is wel zo dat BW echt niet in gedaald. NA de 1e week 0,5kg kwijt maar niet nu weer op de 87kg. Voeding blijft nog steeds op 3700 en cardio word nog steeds niet gedaan.

wel een nieuw trainingsschema gekregen. Mag zelf indelen hoe ik de spiergroepen doe als ik maar in 3 dagen tijd heel mijn lichaam heb gedaan.

deel het denk ik als volgt in.

rug /schouders traps
        Quads/Hamstrings
        Borst armen

Vandaag maar meteen rug/schouders traps gedaan. Moest sws rug doen dus waarom niet meteen hiermee beginnen he

@rain nog even over upright row. De wijde grip waardoor er niks in je pols veranderd qua positie is ook niet aan te raden?

Wijd optrekken
        4x6xBW

BOR
        8x80
        3x6x90

Lat pul front
        3x6x73

cable row wijde greep
        3x6x70 geloof ik.

straight arm pulldown
        3x10x26

Mill press
        10x40
        3x6x45 Laatste set behoorlijk pittig

Uprigt row wijde grip
        3x6x30 Toch even geprobeerd

Side raise leunend op een schuine bank
        3x7x8

dumbel shrugs
        3x10x44
        Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Wide grip kan prima, al leg je dan de focus vooral op schouders.
          Bij small grip is het meer trapezius.

Maar dat is niet erg, aangezien je ook shrugs doet .
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by rain View Post
            Wide grip kan prima, al leg je dan de focus vooral op schouders.
            Bij small grip is het meer trapezius.

Maar dat is niet erg, aangezien je ook shrugs doet .
            focus daarop is indd de schouders. Maar met wijde grip is het dan nog steeds zo blessure gevoelig?

Nog even bijkomend. Kwam vanmiddag overeind van de bank en er schoot me toch wat in net boven mijn lies.. Stond op en toen schoot het erin echt heel erg vreemd., deed niks bijzonders eigenlijk. Gewoon lopen kan wel prima alleen traplopen is echt fokt op nu. Doet behoorlijk veel pijn..
            Last edited by emielos; 10-12-2015, 22:47.
            Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Upright row met wijde greep is inderdaad minder blessuregevoelig. Ik had 'm een paar weken geleden ook weer eens een keer gedaan en het voelde redelijk normaal voor de polsen en in m'n schouder.

Ah shit van je lies, of de plek erboven. Voelde het als soort kramp of voelde je echt iets schieten als een snaar die los schiet?
              Wel apart dat dat gebeurt bij het opstaan uit de bank, maar zoiets kan kennelijk op de meest onverwachte momenten gebeuren. Ik hoop voor je dat de pijn snel wegtrekt.

Comment

• Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                Upright row met wijde greep is inderdaad minder blessuregevoelig. Ik had 'm een paar weken geleden ook weer eens een keer gedaan en het voelde redelijk normaal voor de polsen en in m'n schouder.

Ah shit van je lies, of de plek erboven. Voelde het als soort kramp of voelde je echt iets schieten als een snaar die los schiet?
                Wel apart dat dat gebeurt bij het opstaan uit de bank, maar zoiets kan kennelijk op de meest onverwachte momenten gebeuren. Ik hoop voor je dat de pijn snel wegtrekt.

De pijn zit redelijk op de plek waar de rondjes zitten. Heb het alleen aan mijn linkerbeen, loop ook wel een beetje mank vanwege de pijn kutzooi..

Nee voelde echt alsof er iets inschoot.. Het is niet blauw of iets anders. Even een paar dagen aankijken of het vanzelf verdwijnt maar ben bang van niet..

Comment

• Zonet borst armen gedaan. Zou eigenlijk benen moeten doen maar wil geen risico nemen met mijn lies. Liespijn word d.m.v doorbloeding wel beter. had er tijdens de training en nu erna even geen last van. Hoop dat die klote pijn ook snel weg trekt want ik vind het maar niks..

Verder kan ik zeggen dat ik dit schema nu al super fijn vind. Ik vind het een super lekkere manier van trainen qua rep en sets. Dit zijn toch wel mijn favoriete schema's. Zijn ook snelle trainingen. Was vandaag en gisteren binnen een uurtje klaar. Als ik de training van benen bekijk in dat ook makkelijk binnen een uur gedaan

front squat
                  hack squat
                  leg ext

stiff dl
                  leg curl
                  kuiten

Incline bench 2 min rust
                  10xstang
                  10x40
                  5x60 Einde WU
                  3x8x65
                  6x70

flat dumbel press 2 min rust
                  4x6x34

Incline chest fly's 1,5 minuut rust
                  10x7,5
                  2x10x10
                  10x7,5

staand fly's Als vervanging van machine fly's
                  4x10x10

CGBP
                  2x6x70
                  2x5x70 2 keer fail op de 6

triceps pushdown
                  4x6x35

Moest eigenlijk nog 1 oefening voor triceps maar pomp was te bizar. Was niet te doen met nog 1 oefening extra.

Cable curl
                  4x6x30?

schuine bank curl
                  4x8x10

larry scot curl ( bankje helemaal rechtop en dan eigenlijk een preacher curl doen)
                  3x10x10

Comment

• Vandaag weer tijd voor rug schouders. Was een lekkere training zo na een zwaar weeked, zaterdag eventjes opstap geweest en was weer een ruige avond met iets teveel bier.

Vormen in de schouders worden wel beter heb ik idee. Komt een betere bolling op met de pomp erin.

Optrekken
                    4x6xBW Laatste set was wel pittig.

BOR
                    4x6x90 Hier merkte ik wel even dat de training iets te dicht op mijn laatste maaltijd zat..

Lat pul front
                    4x6x75

Cable row brede greep
                    4x6x70

Stragiht arm puldown
                    4x10x25

Mill press
                    4x6x45 Ging lekker

Side raise op schuinde bank
                    4x8x8

upright row breed
                    4x6x35

bb Shrugs
                    4x6x120

Dumbel shrugs
                    4x6x44

Comment

• Vandaag de eerste beentraining onder dit schema gedaan. Heb voor mijn fitness A cursus getraind maar heb nu pas tijd om het te loggen.
                      Training ging best wel lekker al hel ik nog steeds een hekel aan front squats. Oefening licht mij niet echt..

Fitness A cursus was weer, ja hoe zeg ik dat netjes..

Volgens mijn docent kun je wel eiwitten consumeren voor een training maar MAXIMAAL 20 gram. De rest zou worden opgeslagen als vet.. Ook werd er weer druk gespeculeerd over hoeveel gram eiwitten je nou kan opnemen. Is het nou 20, is het nou 30 of toch iets anders? Was weel weer leuk om deze discussie in het echt te horen ipv op een forum.

Nu de training

Front squat
                      10xStang
                      10x40
                      5x60
                      2x8x80 Beltless
                      2x6x80 BELT
                      De laatste 3 van de laatste set waren behoorlijke grinders..

Hack squat op deze manier:
                      https://www.youtube.com/watch?v=EdtaJRBqwes
                      Stang een paar keer wel tegen mijn hams aan. Ging soms niet niet echt lekker vloeiend.
                      8x100
                      3x6x120
                      5x140 Damn zwaar:\

Leg ext
                      4x6x92,5

Stiff DL
                      5x100
                      4x6x110

Standing leg curl
                      2x8-10x25
                      2x8-10x30

Jumping kuiten in de smith
                      4x8-10x100

Calf machine. Rechtop zittend en met kuiten de balk wegduwen.
                      4x8-10x45 branden als ma lije

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                        Vandaag de eerste beentraining onder dit schema gedaan. Heb voor mijn fitness A cursus getraind maar heb nu pas tijd om het te loggen.
                        Training ging best wel lekker al hel ik nog steeds een hekel aan front squats. Oefening licht mij niet echt..

Fitness A cursus was weer, ja hoe zeg ik dat netjes..

Volgens mijn docent kun je wel eiwitten consumeren voor een training maar MAXIMAAL 20 gram. De rest zou worden opgeslagen als vet.. Ook werd er weer druk gespeculeerd over hoeveel gram eiwitten je nou kan opnemen. Is het nou 20, is het nou 30 of toch iets anders? Was weel weer leuk om deze discussie in het echt te horen ipv op een forum.
                        Haha, ik heb de Fitvak Fitness Trainer A cursus ook gedaan en ja, het is inderdaad lachwekkend en triest tegelijk dat die docenten zelf echt geloven wat ze verkondigen. Als zoiets toevallig in een toetsvraag komt, vul je natuurlijk in wat ze willen horen. Maar anders zo snel mogelijk vergeten.
                        Mijn porties eiwitten zijn minimaal 40 gram per maaltijd en vaak nog iets hoger. Zowel bij echt eten als bij eiwitshakes. Ook eet ik voor het slapen gaan altijd nog een volledige maaltijd met (complexe) koolhydraten, is ook al zo'n mythe dat je dan veel vet zou aanzetten omdat je het 's nachts niet zou verbranden.
                        Maar dat is weer een andere discussie

Nu de training

Front squat
                        10xStang
                        10x40
                        5x60
                        2x8x80 Beltless
                        2x6x80 BELT
                        De laatste 3 van de laatste set waren behoorlijke grinders..
                        Front squat blijft een bitch om te doen, ligt mij ook nog steeds niet echt.

Stang een paar keer wel tegen mijn hams aan. Ging soms niet niet echt lekker vloeiend.
                        Is ook lastig met een barbell, voor zoiets lijkt een hex bar me ideaal. Dan sta je precies in het midden van de barbell zonder dat de stang in de weg zit, maar zulke halters heb je maar op weinig sportscholen helaas.

Comment

• Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                          Haha, ik heb de Fitvak Fitness Trainer A cursus ook gedaan en ja, het is inderdaad lachwekkend en triest tegelijk dat die docenten zelf echt geloven wat ze verkondigen. Als zoiets toevallig in een toetsvraag komt, vul je natuurlijk in wat ze willen horen. Maar anders zo snel mogelijk vergeten.
                          Klopt, zo ga ik het ook aanpakken. Maar het is wel schrijnend wat voor gare informatie zij soms vertrekken..
                          Helaas is dat van mij niet FitVak erkend. Kloteschool..
                          We wij zijn verplicht een vorm van cursus te volgen. Alleen alle cursussen zijn niet FitVak erkend. Ben benieuwd in hoeverre dit problemen gaat geven als ik als bijbaan in een sportschool wil gaan werken of iets anders. Heb jij daar ervaring mee?

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                            Klopt, zo ga ik het ook aanpakken. Maar het is wel schrijnend wat voor gare informatie zij soms vertrekken..
                            Helaas is dat van mij niet FitVak erkend. Kloteschool..
                            We wij zijn verplicht een vorm van cursus te volgen. Alleen alle cursussen zijn niet FitVak erkend. Ben benieuwd in hoeverre dit problemen gaat geven als ik als bijbaan in een sportschool wil gaan werken of iets anders. Heb jij daar ervaring mee?
                            Ik denk dat dat heel specifiek van de sportschool afhangt of je met of zonder certificaat daar aan het werk kunt.
                            Ik ben eind 2011 bij een sportschool gaan werken die wel een FitVak keurmerk had. Na mijn sollicitatiegesprek waren ze snel overtuigd wilden ze me heel graag hebben, ondanks dat ik nog geen FitVak certificaat had. Nadat ik al in dienst was had ik mijn FitVak certificaat alsnog behaald.
                            Dus mijn ervaring was dat ze niet zo zwart/wit naar m'n papiertje hebben gekeken (die ik toen nog niet eens had), maar meer naar de persoon, uitstraling en kennis.
                            Wellicht dat veel meer sportscholen zo te werk gaan.

Comment

• Vandaag weer borst armen gedaan. Borst voelde lekker en sterker aan dan de vorige training. Morgen een rustdagje, ook wel lekker!

incline bench 2 minuten rust
                              10xstang
                              10x40
                              3x8x67,5
                              7x70

flat dumbel press 2 minuur rust
                              2x6x34
                              2x6x36

Incline chest cable fly's
                              4x10x10

cable fly's
                              4x10x10 Borst rammetje vol nu.

CGBP
                              3x6x70
                              5x70 +1 Hulp bij laatste rep

Triceps pushdown
                              4x6x30

Cable curl
                              4x6x32,5

Schuine naar achteren leunend dumbel curl
                              4x10x10

larry scot curl
                              4x10x10 Laastste rep waren telkens aardig pittig.

Comment

• Vandaag was weer Rug en schouders aan de beurt. Kracht neemt niet af maar zelfs eigenlijk toe. Al zal dat pas bij de volgende training echt kunnen concluderen.

Rondingen worden steeds mooier zichtbaar al zeg ik het zelf.

Vanochtend op school een les pilates gehad, was echt een stuk pittiger dan verwacht. Merkte vooral dat de triceps nog aardig naar de tering waren. Ook verzuurde mijn onderrug vrij rap wat behoorlijk kut was..

Optrekken
                                4x6xBW

BOR
                                4x6x90

Lat pull
                                3x6x75
                                6x80 Deze was echt net aan . Maar wel tot borstbeen

Cable row brede greep
                                6x70
                                6x75
                                6x80
                                6x85 BAM Lekkere oefening vandaag!

Straight arm puldown
                                3x10x27,5

bb Mill press
                                2x6x45
                                2x6x47,5 De laatste reps van de laatste set was net aan.

upright row breed
                                3x6x30

side raise op een schuin bankje
                                3x10x8

BB shrugs
                                2x6x100
                                2x6x120

Dumbel shrugs
                                10x44
                                2x8x48

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X