Emielos the road to the Enercup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Upright rows o.a(en dan vooral smalle grip) inderdaad.
    Gewoon even afwachten tot je last van je polsen gaat krijgen.

Maar ook behind the neck pulls(presses? ) die eigenlijk voor bodybuilders totaal geen meerwaarde hebben.
    'Er bestaan geen slechte oefeningen, alleen maar slechte uitvoeringen'is natuurlijk niet echt een onderbouwd argument net als'gewoon je coach blind volgen'.
    In tegenstelling tot veel onderzoeken die het tegendeel bewijzen.

Zelf kreeg ik op een gegeven moment ook last van mijn polsen toen ik net trainde.
    Op advies gestopt met upright rows smalle grip en de pijn ging over.

Weet je: als een oefening nou echt een super toegevoegde waarde heeft, zou je het risico eventueel kunnen nemen.
    Maar dat hebben die oefeningen niet.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Leuk om te horen!

Even die upright row opgezocht, en ziet er inderdaad niet zo best uit voor de polsjes. Al helemaal als je hem smal pakt. Impingement of tendinopathie zijn geen fijne dingen...
      Food is an important part of a balanced diet.
      ~Fran Lebowitz

Comment

• Ik vind de upright row ook maar niks. En zoals rain al zegt, is die smalle grip het meest risicovol voor zowel je polsen als je schouders zelf. Heb daar ook een tijd last van gehad toen ik die oefening nog wel eens deed.

Wel grappig, zo was ik vandaag nog met zo'n oude BB "guru" op de sportschool in gesprek die me vertelde dat ik die leg presses met de tenen naar elkaar toe, recht en tenen uit elkaar moest doen om de binnen en de buitenkant van de quads te trainen. Een bekend en hardnekkig verhaal maar sorry, dat vind ik echt onzin. En mijn knieën zouden dat trouwens ook echt niet leuk vinden, zeker met mijn tenen naar elkaar toe niet.
        Niet dat jouw coach dit soort adviezen geeft, maar over het algemeen denk ik wel dat veel onervaren sporters op het verkeerde been worden gezet door deze zogenoemde guru's met hun oude, achterhaalde en vaak blessuregevoelige trainingstechnieken.
        Al denk ik dat jouw kennis al ver genoeg reikt om niet zomaar alles van iedereen aan te nemen en zal jouw schema natuurlijk niet vol staan met dit soort oefeningen

En lekker bezig met je bench trouwens, keep it up!

Comment

• Originally posted by rain View Post
          Upright rows o.a(en dan vooral smalle grip) inderdaad.
          Gewoon even afwachten tot je last van je polsen gaat krijgen.

Maar ook behind the neck pulls(presses? ) die eigenlijk voor bodybuilders totaal geen meerwaarde hebben.
          'Er bestaan geen slechte oefeningen, alleen maar slechte uitvoeringen'is natuurlijk niet echt een onderbouwd argument net als'gewoon je coach blind volgen'.
          In tegenstelling tot veel onderzoeken die het tegendeel bewijzen.

Zelf kreeg ik op een gegeven moment ook last van mijn polsen toen ik net trainde.
          Op advies gestopt met upright rows smalle grip en de pijn ging over.

Weet je: als een oefening nou echt een super toegevoegde waarde heeft, zou je het risico eventueel kunnen nemen.
          Maar dat hebben die oefeningen niet.
          Smalle grip Upright row kan ik nog begrijpen. Daarom pak ik ze ook niet heel smal omdat ik dan juist last krijg van mijn polsen. Maar ook bredere grip heeft een negatieve uitwerking dus? Heb je ergens daar een artikel waarom dat dan bijvoorbeeld slecht is?

Ga het er dan donderdag is over hebben met mijn coach en kijken wat hij ervan zegt.

Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
          Ik vind de upright row ook maar niks. En zoals rain al zegt, is die smalle grip het meest risicovol voor zowel je polsen als je schouders zelf. Heb daar ook een tijd last van gehad toen ik die oefening nog wel eens deed.

Wel grappig, zo was ik vandaag nog met zo'n oude BB "guru" op de sportschool in gesprek die me vertelde dat ik die leg presses met de tenen naar elkaar toe, recht en tenen uit elkaar moest doen om de binnen en de buitenkant van de quads te trainen. Een bekend en hardnekkig verhaal maar sorry, dat vind ik echt onzin. En mijn knieën zouden dat trouwens ook echt niet leuk vinden, zeker met mijn tenen naar elkaar toe niet.
          Niet dat jouw coach dit soort adviezen geeft, maar over het algemeen denk ik wel dat veel onervaren sporters op het verkeerde been worden gezet door deze zogenoemde guru's met hun oude, achterhaalde en vaak blessuregevoelige trainingstechnieken.
          Al denk ik dat jouw kennis al ver genoeg reikt om niet zomaar alles van iedereen aan te nemen en zal jouw schema natuurlijk niet vol staan met dit soort oefeningen

En lekker bezig met je bench trouwens, keep it up!
          Nee klopt, dit zijn de enige oefeningen wat enigzins riskant is. En thx, krijg nu het benchen eindelijk een beetje door. Merk het nu ook echt een de spierpijn in de borst.

Zaterdag benen getraind maar is het loggen niet waard. Ging echt klote en was niet voor uit te branden. Na de "training" zat ik er ook volledig door heen. Was helemaal kapot en ben vervolgens maar 1,5 uur op bed gaan liggen.

Vandaag rug achterkant schouders getraind. Was echt een heerlijk training en alles goed vol. Kreeg in de kleedkamer nog weer is een compliment over hoe mijn rug eruit ziet. Doet me wel goed om het zo af en toe van "vreemde" mensen te horen.

latt pulls
          2x20x25
          12x45 even verkeerd gegeken. Vond hem al zo licht opeens..
          12x55
          2x10x60

reversed grip pulldown
          3x10x60

Lat pulls met grip aan de buitenkant.
          3x10x60

close grip pulldown
          15x55

machine rows
          2x12x45
          10x50

-tbar row
          10x70
          10x70
          12x60
          20x30

dumbel rows
          12x34
          2x10x38

Achterkant schouders dumbel
          3x10x6

rhino crossovers
          3x10x5

shoulder press op machine. Andersom erop zitten en dan gaan
          3x10x40
          Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Dinsdag samen met een klasgenoot armen even aangepakt. Donders wat zijn dat tering saaie trainingen. Loop echt met ziel onder de arm rond met die dagen. Kijken of we het iets anders kunnen aanpakken..

ben nu onderweg naar mijn coach en zal zo ook de vraag voorleggen over de neckpress en upright row. Zal later vnaaf hier op terug komen.
            Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Zonet naar coach geweest. Heb ook even de 2 vragen voorgesteld wat Rain ook had.
              Metingen waren trouwens ruk.. Sta nu op 14-15%.. Moet nu voedingsschema even opsturen en dan word het aangepast. ( afgelopen tijd voeding zelf gedaan)

Voeding gaat waarschijnlijk omlaag zodat we weer rond de 12% hangen en zo op die manier zo lang mogelijk proberen te bouwen tot aan de prep.

De behind neckpul
              Deze mag ik niet te zwaar uitvoeren omdat het dan teveel stress oplevert voor schouders volgens hem. Heeft alles uitgelegd d.m.v. wat plaatjes uit een boek en zijn verhaal erbij.

upright row
              Handen niet te smal houden omdat er anders indd een kans op blessure is.

de training van vandaag was borst schouders. Borst voel ik nu nog ziek erg en heeft vooral te maken met kleine aanpassingen in de uitvoering.

Bench
              20xstang
              20x40
              15x40
              10x70
              8x80
              6x90 + 4 met hulp weetnie echt hoeveel hulp

incline bench
              10x60
              Uitvoering iets veranderd, ( stang meer naar bovenkant borst brengen)
              2x10x60 Tering die laatste set had ik vanaf de 6 echt hulp nodig van mijn coach..

2x10x40 Maximale contractie

De 3 soorten fly's
              3x10x12

fly's pompen
              30x8

Fly's ss bankdrukken
              30x8 ss 30x30

peck deck Maximale contractie
              3x12x36

Side raise
              2x15x6 WU
              8x14/8x10/8x6
              2x8x12/10/6

Db press
              1x10x16
              10x18
              9x18 Laatste lukte niet meer

upright row
              3x10x30

Comment

• balen van je vet% maat,
                verder alles behind the neck er gewoon uittrappen geen voordeel tov de normale press en pulldowns i.m.o. behalve dat het je schouders vertieft . Moest ze ook doen maar heb ze geruild voor normale.

beste borsttraining ook, geen wonder dat je het voelt XD

Comment

• De coach zegt dus dat je deze niet te zwaar mag uitvoeren. Dan heeft de oefening dus totaal geen nut en wel om de volgende redenen:

1) Ten opzichte van de naar je borst trekken heeft het geen toegevoegde waarde. Het zorgt er namelijk niet voor dat je lats beter gestimuleerd worden.

2) En als je niet zwaar kunt gaan, wat voegt het dan toe? Want om enig effect te hebben moet je wel wat behoorlijke gewichten verzetten. Boven de 65% van je 1RM ongeveer. Bovendien kun je niet eeuwig met hetzelfde gewicht een oefening blijven doen. Dat is tijdverspilling.

3) Daar komt ook nog eens bij dat het niet alleen om het gewicht gaat, maar de houding zelf en het aantal herhalingen. Als je een foute oefening vaak genoeg doet krijg je er toch last van op den duur. Zo is het bekend dat mensen die bodypump doen soms last krijgen van hun schouders, terwijl je hele lichte gewichten gebruiken. Het recept voor deze blessure is simpelweg: foute uitvoering x veel herhalen.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                    De coach zegt dus dat je deze niet te zwaar mag uitvoeren. Dan heeft de oefening dus totaal geen nut en wel om de volgende redenen:

1) Ten opzichte van de naar je borst trekken heeft het geen toegevoegde waarde. Het zorgt er namelijk niet voor dat je lats beter gestimuleerd worden.
                    .
                    Integendeel zelfs.
                    Buiten de blessuregevoeligheid achterlangs, heeft voorlangs een belangrijker voordeel:

Als je hem voorlangs doet kan je je borst naar de stang brengen, wat een relatieve extensie teweeg brengt in de bovenrug. Hierdoor kan je latissimus beter verkorten wat de primary mover is bij die pulldown (of in ieder geval hoort te zijn).
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Zijn redenatie was dat je dit deel beter aanspreekt:
                      Wat zeggen jullie daarover?

Comment

• Daar heb je rows voor en incline shrugs. Die hebben een aantal voordelen ten opzichte van die behind the neck pull:

Met rows heb je niet het nadeel dat de schouders kwetsbaar zijn opgesteld. Daardoor kun je relatief zware gewichten gebruiken zonder het gevaar dat jij je schouders aan gort helpt. En daar komt nog bij dat die spier veel beter wordt aangsproken via rows.

Het is dus ook tijdverspilling om behind the neck pulls te doen om dat deel van je traps aan te pakken. Dan kun je beter een paar sets rows doen en eventueel incline shrugs erbij.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

• En met rows bedoel je dan t-bar/BB row? Of ook de dumbel row? Dumbel row lijkt mij zelf van niet maar kan het mis hebben.

Voeding is nu ook aangepast. Koolhydraten omlaag nu 444, zat op 571, eiwitten naar 307 zat op 280 en vetten nu op 96 en was 67.

Comment

• Op welk deel leg je dan met de dumbell row het accent denk jij?
                            (Op lats na, want die belast je ook met row oefeningen)
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                              En met rows bedoel je dan t-bar/BB row? Of ook de dumbel row? Dumbel row lijkt mij zelf van niet maar kan het mis hebben.
                              BB rows, DB rows, of cable rows. T-bar ook.
                              - Dave Tate

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                                En met rows bedoel je dan t-bar/BB row? Of ook de dumbel row? Dumbel row lijkt mij zelf van niet maar kan het mis hebben.

Voeding is nu ook aangepast. Koolhydraten omlaag nu 444, zat op 571, eiwitten naar 307 zat op 280 en vetten nu op 96 en was 67.
                                Lekker in de bulk emiel!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X