Emielos the road to the Enercup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ok, zo leer ik ook nog wat.
    Ik noem dat een chest fly machine.
    En niet alleen ik.

https://youtu.be/65S22nrDr0U
    Die is inderdaad niet slecht, aangezien je niet je handen omhoog hebt.ik
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by rain View Post
      'The Pec Deck should be renamed the Pec Wreck, or more accurately, the Shoulder Wreck. These machines place an enormous amount of pressure on the shoulder joint and rotator cuff and frequently lead to injury. What's more, they don't actually do much for your pec muscles.'

Simpel gezegd: je brengt je schouders in de meest kwetsbare positie(hands up) en je verergert de kans op een blessure door dan nog eens met weerstand(gewicht )te gaan werken.
      Geloof me maar, 1 van de meest overschatte oldschool oefeningen.
      Ik ben ook best wel eigenwijs en ik krijg graag gelijk.
      Maar om straks te zeggen'zie je wel'als jij een( schouder-) blessure hebt door behind the neckoefeningen, peck deck etc, vind ik niet echt leuk zeg maar.

Maar zoek eens op Google naar Peck Deck onderzoeken en trek zelf je conclusie.

Nog een kleine toevoeging:
      Je traint nu al een paar jaartjes en weet er ook al wat van af.
      Volg niet klakkeloos een schema dat je coach je geeft, maar kijk ook of het logisch is.
      En vooral of het niet blessuregevoelig is.
      Just my 2 cents.
      Originally posted by emielos View Post
      nee dat begrijp ik ook wel hoor Rain. Daarom waardeer ik je input altijd omdat het altijd een toevoeging voor mij heeft. Maar je hebt 2 soorten Peck decks. Die met hands up lijkt mij ook indd blessure gevoelig voor je schouder. Maar je hebt ook de variant waarbij je armen zegmaar gewoon werken als een fly's (armen alleen naar buiten) daar lijkt mij het dan niet voor gelden of dat ook? Die zoals hieronder. Is namelijk ook een Peck deck

Originally posted by emielos View Post
      Vandaag borst schouders gedaan. Lekkere training gehad alleen de bench was telkens bezet dus dan maar een keer met dumbels.. Incline bench wel op de bench kunnen doen gelukkig.

Aangezien ik vaak alleen foto's post van mijn rug zal dikkie dik vandaag een foto plaatsen van de voorkant.

Statts zijn 86,6kg VP 15 ( meting vorige week donderdag)

Dumbel press flat
      2x20x12
      102x30
      7x38
      5x40 Had iets minder zwaar gemoeten..

Incline bench ( was met die klote stang van 10kg geloof ik..
      2x10x60
      6-7x60 + 3-4 hulp van spotter

flat fly's, 30 graden, 60 graden
      3x10x14

flat fly's 30x8

flat fly's ss dumbel press
      30x8 ss 30x12 pijnlijk als fock

peck deck
      3x10x36?

cable side raise
      2x20x2,25
      3x8x5 Laatste set dropset

shoulder press dumbel
      3x10x18

Side raise
      3x15x3,75

Door en of andere reden krijg ik de foto niet recht. Tinypic blijft het zo afbeelden. Badkamer moet indd ook weer is schoongemaakt worden
      lekkere training Emiel , moest ook wel even 2 keer kijken bij die db press haha,
      Fysiek ziet er goed uit , taile blijft mooi weinig vastvet volgens mij ? .

Weer wat geleerd over de oldskool Peckdeck rain.. ik doe hem meestal zoals de chestfly machine met me handen op de rand van de ( pads) bijna nooit hands up.
      deze oefening dan gewoon skippen ? bijv vervangen voor flyes/incline flyes?
      Last edited by imation; 03-12-2015, 06:58.

Comment

• Ik sluit me erbij aan dat ik de peck deck met hands up liever ook nooit meer doe. Daarmee krijg ik ook last van mijn schouders. De Pec Fly machine (met gestrekte armen) voelt iets beter aan maar mijn voorkeur blijft dumbbell flyes en cable cross flyes.

Dikkie dik valt reuze mee joh, er is nog genoeg definitie te zien. Gewoon lekker door bouwen en straks weer een beetje cutten, komt goed!

Comment

• Originally posted by rain View Post
          Ok, zo leer ik ook nog wat.
          Ik noem dat een chest fly machine.
          En niet alleen ik.

https://youtu.be/65S22nrDr0U
          Die is inderdaad niet slecht, aangezien je niet je handen omhoog hebt.ik
          Die variant voor achterkant schouders noem ik daarom ook reversed peck deck:P

Originally posted by imation View Post
          lekkere training Emiel , moest ook wel even 2 keer kijken bij die db press haha,
          Fysiek ziet er goed uit , taile blijft mooi weinig vastvet volgens mij ? .

Weer wat geleerd over de oldskool Peckdeck rain.. ik doe hem meestal zoals de chestfly machine met me handen op de rand van de ( pads) bijna nooit hands up.
          deze oefening dan gewoon skippen ? bijv vervangen voor flyes/incline flyes?
          Haha als ik echt zoveel reps zou kunnen had ik echt een huge ass chest gehad en was mijn bench ook een stuk sterker geweest. Zit neit heel eel vast vet aan de zijkant inderdaad. Taille was zondag 83cm. Na mijn cut was dit 77 of 78. Onder mijn navel zit nog wel echt vast vet, maar dat gaat ook wel verdwijnen tijdens mijn prep.

Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
          Ik sluit me erbij aan dat ik de peck deck met hands up liever ook nooit meer doe. Daarmee krijg ik ook last van mijn schouders. De Pec Fly machine (met gestrekte armen) voelt iets beter aan maar mijn voorkeur blijft dumbbell flyes en cable cross flyes.

Dikkie dik valt reuze mee joh, er is nog genoeg definitie te zien. Gewoon lekker door bouwen en straks weer een beetje cutten, komt goed!
          Het kan erger indd. Maar 15% vet is toch iets wat ik niet graag zie. Vind het wel nice dat ik nog wat separatie in de benen heb op dit hoge VP. Benen lopen nu ook goed mee met mijn huidige fysiek.

Zometeen weer die stampertjes trainen!
          Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Zonet benen gedaan. Ging niet heel erg lekker voor mijn gevoel. Woensdags en donderdags vaak moe door stage door het vele niks doen.. Nu bijkomend ook nog gezeik met stage begeleider waardoor alles nog beter loopt dan voorheen, not.. Hierdoor hebben we ook gezeur met school omdat we waarschijnlijk niet kunnen overstappen naar een ander stagebedrijf. Gevolg we mogen waarschijnlijk tot einde van dit schooljaar bij die organisatie stage lopen. Word iedereen bij ons heel erg blij van..

Verder vandaag psychisch een redelijk pittig dagje gehad. We moesten vandaag langs de afgesloten afdeling. Het is behoorlijk schrijnend om te zien dat sommige ouderen er zo erg aan toe zijn door de demensie. Niet meer kunnen praten etc. Als ik zoiets zie gaat dat mij nu niet echt in de koude kleren zitten..

Vandaag ook squat op film laten zetten. Zie wel dat er iets van buttwink is en dat mijn hakken toch iets van de grond komen. Volgend keer breder gaan staan lijkt mij?

leg ext
            3x20x45

Squat
            20 en 15x50 Zwaar ATG
            3x10x90 Laatste set op film
            https://www.youtube.com/watch?v=gUuF...ature=youtu.be

Hack squat Om de 4 gewicht verlagen
            3x 4x70 4x60 4x50

legpress
            2x8x280
            6x300 om de 7e een fail
            4x280/4x260x4x240

leg ext 1/3 2/3 3/3
            3 reps van elke bij 95kg

leg curl
            2x20x35

stiff dl
            10x60
            5x100
            3x6x120

one leg curl
            3x10x20

leg curl 2 bene
            10/8/6 x 45 Proberen 2 seconden vast te houden.

Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Breder staan bij squat hoeft niet per se. Je moet wel proberen het zwaartepunt wat meer naar je hakken te verplaatsen. Bar lijkt nu op het filmpje ook meer boven je tenen te zitten.
              Squat zijn trouwens ook niet ATG, ze zijn rond parallel.

Wel stevige poten hoor

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
                Breder staan bij squat hoeft niet per se. Je moet wel proberen het zwaartepunt wat meer naar je hakken te verplaatsen. Bar lijkt nu op het filmpje ook meer boven je tenen te zitten.
                Squat zijn trouwens ook niet ATG, ze zijn rond parallel.

Wel stevige poten hoor
                Ga er om denken. Zal wel iets meer de poephouding moeten aanleren. Die squat op film zijn indd niet ATG. Maar de set met die 2 hoge reps wel maar die heb ik niet op film

Comment

• Aha, ik dacht at deze 90 ATG bedoeld was, verkeerd gelezen.

Comment

• Benen zien er erg goed uit vind ik emiel! Mag ook wel met die leg days die jij af en toe draait. En logisch dat zo'n inrichting best wel indruk op je maakt, is toch niet niks.

Wat Fitnessecto zegt over het zwaartepunt ben ik het mee eens, zit nu wel erg ver naar voren. Lekker die borstkast open gooien en je kruis laten zien voor je gevoel corrigeert dit denk ik al een hele hoop.
                    Food is an important part of a balanced diet.
                    ~Fran Lebowitz

Comment

• Zijn kruis mag er wezen hoor Tara!

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                        Die variant voor achterkant schouders noem ik daarom ook reversed peck deck:P

Haha als ik echt zoveel reps zou kunnen had ik echt een huge ass chest gehad en was mijn bench ook een stuk sterker geweest. Zit neit heel eel vast vet aan de zijkant inderdaad. Taille was zondag 83cm. Na mijn cut was dit 77 of 78. Onder mijn navel zit nog wel echt vast vet, maar dat gaat ook wel verdwijnen tijdens mijn prep.

Het kan erger indd. Maar 15% vet is toch iets wat ik niet graag zie. Vind het wel nice dat ik nog wat separatie in de benen heb op dit hoge VP. Benen lopen nu ook goed mee met mijn huidige fysiek.

Zometeen weer die stampertjes trainen!
                        hahaha je kracht gaat goed goed emiel .
                        Dat vet onder je navel gaat meestal als laatste weg , tijdens je prep raak je dat idd wel kwijt.
                        zelf denk ik dat het vooral vocht is emiel. vind je geen 15 % ogen .

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                          Zonet benen gedaan. Ging niet heel erg lekker voor mijn gevoel. Woensdags en donderdags vaak moe door stage door het vele niks doen.. Nu bijkomend ook nog gezeik met stage begeleider waardoor alles nog beter loopt dan voorheen, not.. Hierdoor hebben we ook gezeur met school omdat we waarschijnlijk niet kunnen overstappen naar een ander stagebedrijf. Gevolg we mogen waarschijnlijk tot einde van dit schooljaar bij die organisatie stage lopen. Word iedereen bij ons heel erg blij van..

Verder vandaag psychisch een redelijk pittig dagje gehad. We moesten vandaag langs de afgesloten afdeling. Het is behoorlijk schrijnend om te zien dat sommige ouderen er zo erg aan toe zijn door de demensie. Niet meer kunnen praten etc. Als ik zoiets zie gaat dat mij nu niet echt in de koude kleren zitten..

Vandaag ook squat op film laten zetten. Zie wel dat er iets van buttwink is en dat mijn hakken toch iets van de grond komen. Volgend keer breder gaan staan lijkt mij?

leg ext
                          3x20x45

Squat
                          20 en 15x50 Zwaar ATG
                          3x10x90 Laatste set op film
                          https://www.youtube.com/watch?v=gUuF...ature=youtu.be

Hack squat Om de 4 gewicht verlagen
                          3x 4x70 4x60 4x50

legpress
                          2x8x280
                          6x300 om de 7e een fail
                          4x280/4x260x4x240

leg ext 1/3 2/3 3/3
                          3 reps van elke bij 95kg

leg curl
                          2x20x35

stiff dl
                          10x60
                          5x100
                          3x6x120

one leg curl
                          3x10x20

leg curl 2 bene
                          10/8/6 x 45 Proberen 2 seconden vast te houden.

Benen zien er goed uit, is er een reden dat je rond parallel zit? doe het zelf ook omdat ik meer de quads wil aanspreken ipv glutes.
                          je voeten wat wijder plaatsen zou je makkelijker ATG kunnen ( en sta je stabieler).

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
                            Zijn kruis mag er wezen hoor Tara!
                            Als jij het zegt...
                            Food is an important part of a balanced diet.
                            ~Fran Lebowitz

Comment

• Benen zien er goed uit gozer!
                              Wat betreft het afzetten vanuit je hakken, bij mij hielpen boxsquats daarbij. Voel daarbij veel beter de druk op mn hakken. Ik wisselde de sets om en om af en het afzetten vanuit mn tenen is een stuk beter geworden.

Als je wat wijder gaat staan zet je je heupen meer open waardoor het makkelijker kan zijn om dieper te gaan maar je moet zelf gaan ondervinden wat voor jou werkt

Comment

• Originally posted by imation View Post
                                Benen zien er goed uit, is er een reden dat je rond parallel zit? doe het zelf ook omdat ik meer de quads wil aanspreken ipv glutes.
                                je voeten wat wijder plaatsen zou je makkelijker ATG kunnen ( en sta je stabieler).
                                Dankje voor het compliment kerel! Uhm eigenlijk geen reden. Maar denk dat paralel beter is om inderdaad alleen quads goed aan te pakken.

Die ATG setjes doe ik inderdaad wat breder dat wat ik hier doe. Zal is kijken of het de volgende keer ook helpt met stabieler staan

Originally posted by TaraSmit View Post
                                Als jij het zegt...
                                Vreemde kerel blijft die ecto ook he

Originally posted by dennenappel View Post
                                Benen zien er goed uit gozer!
                                Wat betreft het afzetten vanuit je hakken, bij mij hielpen boxsquats daarbij. Voel daarbij veel beter de druk op mn hakken. Ik wisselde de sets om en om af en het afzetten vanuit mn tenen is een stuk beter geworden.

Als je wat wijder gaat staan zet je je heupen meer open waardoor het makkelijker kan zijn om dieper te gaan maar je moet zelf gaan ondervinden wat voor jou werkt
                                Thx voor het compliment! Misschien dat maar is overwegen om zoiets te gaan doen. Ik hoef in principe niet dieper dan dit maar bedankt voor het advies.

Zonet nog eventjes snel rug getraind. Rug had het wel wat zwaarder dan maandag maar heeft natuurlijk ook iets minder rust gehad dan dat hij voor maandag heeft gehad.

Ook nog even een foto'tje van mijn rug op dit moment. Dan zijn we weer even klaar met foto's en heeft iedereen een indruk hoe ik er nu ongeveer bij sta.

Lat pul voorlang RAIN
                                2x20x30
                                12x60
                                2x10x65 Pittig

reversed grip pull down
                                3x10x55

Lat pull met handgrepen aan de zijkant
                                3x10x55

close grip pulldown
                                15x50

cable row
                                2x10x45
                                10x50

t-bar row
                                10x50
                                2x8x60 rete zwaar vandaag

dumbel row, volgende keer op bankje. Even kijken hoe hij dan gaat.
                                3x10x40

achterkant schouders lateral raise
                                3x10x6

rhino crossover
                                3x10x5

dumbel press
                                3x12x18

Snap er niks van dat ze zo schuin staat. Op mijn mobiel ( op bodynet) staat die wel gewoon recht.
                                Last edited by emielos; 04-12-2015, 21:20.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X