Emielos the road to the Enercup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by rain View Post
    Op welk deel leg je dan met de dumbell row het accent denk jij?
    (Op lats na, want die belast je ook met row oefeningen)
    Had eerlijk gezegd niet het idee dat ik die spier daar ook mee train. Komt vooral omdat de buitenkant lats natuurlijk veel meer voel.

Originally posted by imation View Post
    Lekker in de bulk emiel!
    Opzich haha. zit nu rond de 3800. At eerst 4000+ maar dat ging niet helemaal goed wat resulteerde in 15% vet. Maar trek nog wel separatie op de benen en abs zijn nog wel een beetje zichtbaar.

Gisteren voordat ik naar mijn ouders ging nog eventjes benen getraind. Het was op zijn zachts gezegd een pijnlijke aangelegenheid. Benen gingen maximaal kapot, en na squats had ik een verschrikkelijke pijnlijke pomp in mijn onderrug. Dit had er ook mee te maken dat ik 's ochtends vroeg 40 minuten core stability heb moeten doen ( was tijdens een les bij mij op school)

Moet mijn squats ook eventjes verlagen. Kwam vandaag weer niet bij de 3x10x100. Ben onbewust dieper gaan squaten ( nu echt paralel heb ik het idee) En dat maakt het een stuk zwaarder. dus de volgende keer maar even 3x10-12x95

leg ext mezelf niet vasthouden aan de machine. Voel dat veel beter mijn quads werken20x45
    15x45

squat
    2x10x100
    7x100

hack squat
    3x12 Per 4 reps verlagen( 70/60/50)

legpress
    3x8x240 of 260 weet ik niet meer
    12 per 4 reps verlagen 280/260/240 Dit was zo godsgruwelijk pijnlijk..

leg ext
    3x 1/3 laten zakken, 3x2/3, 3 volle reps x95k

Leg curl
    15/12x35
    10x45 2 sec vasthouden
    8x50
    6x50 damn..

stiff dl
    10x80 Wu'tje
    6x100
    6x120
    3x120 grip faalde
    6x120 Even die grip gedaan met duim onder je vingers over de bar heen.

One leg leg curl
    3x10x15

leg curl zelfde principe als laatste oefening quads
    1/3 2/3 3/3 elke 3 reps 55kg
    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Kom jij nog wel een trap op vandaag?
      Food is an important part of a balanced diet.
      ~Fran Lebowitz

Comment

• Originally posted by TaraSmit View Post
        Kom jij nog wel een trap op vandaag?
        Ooh best wel makkelijk eigenlijk hoor (A) Ben benieuwd hoe het morgen middag is. Moet morgen ochtend een bootcamp les volgen voor mijn participatie voor een vak van school. Word zwaar afzien ga ik zo van uit.

Heb wel is gehad dat ik vrijdag benen heb gedaan, en dan voelde ik het zaterdag wel ok. En ging ik vervolgens op zaterdag rug trainen en dan had ik helemaal geen last van de spierpijn maar een paar uur later was de spierpijn in de benen echt 10x zo erg als de dag ervoor ;\
        Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Ik snap je, heb dat ook vaak gehad. Maar dat is pas vervelend vind ik. Ik kan er meer op rekenen dat ik het de dag erna voel dan langer daarna, dat komt onverwachts en is gewoon kak...

Veel succes morgen
          Food is an important part of a balanced diet.
          ~Fran Lebowitz

Comment

• Bootcamp is mij aardig goed af gegaan. Wel redelijk stuk gegaan maar was niet echt heel bizar.

Nu de 3e dag in gegaan met het nieuwe eten en kan wel stellen dat ik de hele dag trek heb. Niet echt super erge honger ofzo maar gewoon trek. Lichaam moet eventjes wennen aan deze hoeveelheid voedsel en daarna gaat het altijd een stuk makkelijker. Eventjes zo door gaan en met kerst natuurlijk ouderwets mezelf volproppen en een paar heerlijke biertjes.

Vandaag rug getraind. Heb de oefeningen met achter de nek langs veranderd is voorlangs.

Lat pull front
            2x20x30 WU
            12x60
            2x10x65 Voelde fijn de buitenkant.

reversed grip pulldown iets breder gepakt dan normaal
            3x10x55 of 60. Ook heel weer die hele buitenkant branden als ma lije

lat pul front met grip aan de zijkant
            3x10x55

close grip pulldown
            15x45

Cable row
            3x10x55

t-bar row uitvoering even wat veranderd. Rug redelijk paralel aan de vloer en rug nu meer het werk laten doen dan eerder
            10x50
            10x60
            10x70

dumbel rows
            3x10x40

voorover gebogen later raise
            3x12x6

Rhino crossovers
            3x10x5

OHP
            2x10x45
            8x45

Training klaar in een uurtje.

Comment

• Beter dan achterlangs he?

Wat is de reden dat je 40 reps als wu doet?
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Beter dan achterlangs he?
                Wat is de reden dat je 40 reps als wu doet?
                Voelt zeker beter inderdaad. Uhm die 20 reps staan zo in het schema maar bevalt mij eigenlijk ook wel goed. Door verder geen WU voor schouders en biceps dus dat ik mijn algehele WU. Anders krijg ik ook snel last van mijn biceps omdat ze niet genoeg opgewarmd zijn. Ook Als ik biceps van te voren wel heb opgewarmd met een oefening.

Comment

• Vandaag borst schouders gedaan. Lekkere training gehad alleen de bench was telkens bezet dus dan maar een keer met dumbels.. Incline bench wel op de bench kunnen doen gelukkig.

Aangezien ik vaak alleen foto's post van mijn rug zal dikkie dik vandaag een foto plaatsen van de voorkant.

Statts zijn 86,6kg VP 15 ( meting vorige week donderdag)

Dumbel press flat
                  2x20x12
                  102x30
                  7x38
                  5x40 Had iets minder zwaar gemoeten..

Incline bench ( was met die klote stang van 10kg geloof ik..
                  2x10x60
                  6-7x60 + 3-4 hulp van spotter

flat fly's, 30 graden, 60 graden
                  3x10x14

flat fly's 30x8

flat fly's ss dumbel press
                  30x8 ss 30x12 pijnlijk als fock

peck deck
                  3x10x36?

cable side raise
                  2x20x2,25
                  3x8x5 Laatste set dropset

shoulder press dumbel
                  3x10x18

Side raise
                  3x15x3,75

Door en of andere reden krijg ik de foto niet recht. Tinypic blijft het zo afbeelden. Badkamer moet indd ook weer is schoongemaakt worden

Comment

• 102x30 DB press, mirin.

5x40 DB press is best netjes, kracht in de borst gaat goed vooruit? Ik dacht dat je de laatste tijd BP doet, waarom nu toch dumbells? Laatste set incline BP is wel bagger, moet beter kunnen met iets langer rust.

Goede buikgains brah.

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
                      102x30 DB press, mirin.

5x40 DB press is best netjes, kracht in de borst gaat goed vooruit? Ik dacht dat je de laatste tijd BP doet, waarom nu toch dumbells? Laatste set incline BP is wel bagger, moet beter kunnen met iets langer rust.

Goede buikgains brah.
                      Haha moet natuurlijk 10 zijn Jep ik doet normaal bench. Maar toen ik aankwam waren er net 2 dudes bezig en die moeten beide nog 4 setjes doen. Geen zin om daar op te wachten vandaar de dumbels dit keer.

Comment

• Peck Deck ook schrappen Emiel.
                        Voegt niks toe en die oefening isextreem blessuregevoelig.

Maar verder gaat het lekker hoor !
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Trouwens, side raise met 3,75kg? Foutje? Wat moet het zijn?

Waarom cable side raise voor db shoulder press? Ik zou ze omdraaien.

Comment

Peck Deck ook schrappen Emiel.
                            Voegt niks toe en die oefening is extreem blessuregevoelig.

Maar verder gaat het lekker hoor !
                            Vertel daar is meer over rain. Voel in principe alleen mijn borst. Nergens anders eigenlijk.

Originally posted by FitnessEcto View Post
                            Trouwens, side raise met 3,75kg? Foutje? Wat moet het zijn?

Waarom cable side raise voor db shoulder press? Ik zou ze omdraaien.
                            Nee, dat cable station is een beetje apart qua gewichten. Doe je niks aan maar vind het wel goed.

Side raises eerst volgens het schema. Vind het ook niet erg, best wel chill eigenlijk. Voel schouders wel beter werken zo

Comment

• 'The Pec Deck should be renamed the Pec Wreck, or more accurately, the Shoulder Wreck. These machines place an enormous amount of pressure on the shoulder joint and rotator cuff and frequently lead to injury. What's more, they don't actually do much for your pec muscles.'

Simpel gezegd: je brengt je schouders in de meest kwetsbare positie(hands up) en je verergert de kans op een blessure door dan nog eens met weerstand(gewicht )te gaan werken.
                              Geloof me maar, 1 van de meest overschatte oldschool oefeningen.
                              Ik ben ook best wel eigenwijs en ik krijg graag gelijk.
                              Maar om straks te zeggen'zie je wel'als jij een( schouder-) blessure hebt door behind the neckoefeningen, peck deck etc, vind ik niet echt leuk zeg maar.

Maar zoek eens op Google naar Peck Deck onderzoeken en trek zelf je conclusie.

Nog een kleine toevoeging:
                              Je traint nu al een paar jaartjes en weet er ook al wat van af.
                              Volg niet klakkeloos een schema dat je coach je geeft, maar kijk ook of het logisch is.
                              En vooral of het niet blessuregevoelig is.
                              Just my 2 cents.
                              Last edited by rain; 02-12-2015, 23:32.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

'The Pec Deck should be renamed the Pec Wreck, or more accurately, the Shoulder Wreck. These machines place an enormous amount of pressure on the shoulder joint and rotator cuff and frequently lead to injury. What's more, they don't actually do much for your pec muscles.'

Simpel gezegd: je brengt je schouders in de meest kwetsbare positie(hands up) en je verergert de kans op een blessure door dan nog eens met weerstand(gewicht )te gaan werken.
                                Geloof me maar, 1 van de meest overschatte oldschool oefeningen.
                                Ik ben ook best wel eigenwijs en ik krijg graag gelijk.
                                Maar om straks te zeggen'zie je wel'als jij een( schouder-) blessure hebt door behind the neckoefeningen, peck deck etc, vind ik niet echt leuk zeg maar.

Maar zoek eens op Google naar Peck Deck onderzoeken en trek zelf je conclusie.

Nog een kleine toevoeging:
                                Je traint nu al een paar jaartjes en weet er ook al wat van af.
                                Volg niet klakkeloos een schema dat je coach je geeft, maar kijk ook of het logisch is.
                                En vooral of het niet blessuregevoelig is.
                                Just my 2 cents.
                                nee dat begrijp ik ook wel hoor Rain. Daarom waardeer ik je input altijd omdat het altijd een toevoeging voor mij heeft. Maar je hebt 2 soorten Peck decks. Die met hands up lijkt mij ook indd blessure gevoelig voor je schouder. Maar je hebt ook de variant waarbij je armen zegmaar gewoon werken als een fly's (armen alleen naar buiten) daar lijkt mij het dan niet voor gelden of dat ook? Die zoals hieronder. Is namelijk ook een Peck deck

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X