Originally posted by bvds
View Post
Originally posted by aktito
View Post
Ik heb de vorige cyclus gewoon volgens het schema in een keer doorlopen, dan is het een perfect schema. Als ik 21 keer gestalled had dan was het wss en ander verhaal geweest. Ik vind het, mits je nergens last van hebt persoonlijk onzin dat soort dingen tegen elkaar af te zetten. Het is gewoon heel basic ijzer de lucht in douwen en daar een goeie duidelijke structuur in aanbrengen. En of je nou de versie van Rip, Mehdi, Reg Park of Jan van de sigarenzaak om de hoek neemt, het idee is hetzelfde.
Ik word altijd schijtziek van discussies die ik lees op fora die gerelateerd zijn aan een van die programma's. Op het SS forum zitten ze weer de 3 x 5 te verdedigen en Rip is zo'n held weet zoveel bladibla. Dan zijn er mensen op SL fora die daar weer shit lopen te verdedigen waar ze ballen verstand van hebben. Dan komt er weer iemand met Wendler of Madcow tussendoor fietsen... Hoe fkn stompzinnig kun je zijn denk ik dan, hoe dom moet je zijn wil de de rode draad door al die dingen niet zien en beseffen dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Imo is het heel simpel:
SL is chill, die volume issues heb ik nooit last van gehad. SS en SL (waar ik overigens geen ervaring mee heb maar ik ben graag bezig in de gym), twee programma's die trouwens vrijwel identiek zijn. Ik hou van de simpele opzet en de druk die je jezelf oplegd om op een hoger plan te komen qua kracht. Heb je trouwens wel ervaring met beide programma's dan heb je wss iets verkeerds gedaan of je bent erg laag begonnen aangezien je het vrij snel ontgroeid. Komt er door hogere gewichten meer druk op, dan moet het volume gewoon omlaag en ga je naar een ander programma, dat merk je al als je achterin je schema komt, het wordt zwaarder. Dat moet dus aangepast worden.
De basics van die programma's is allemaal hetzelfde. Lift shit, verhoog per training, eet goed. Het voordeel van SL is echter dat er veel concrete info over te vinden is bijv in de vorm van die video's en het dus makkelijk is voor een beginner zonder veel twijfels in te stappen, mooi toch? Haters gonna hate en fanboys gonna (?)... mja, you get the point
Comment