RickBeen road to 100 kg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Rickbeen View Post
    Uhm nee, alleen ze laten me wel doen waar ik me prettig bij voel, maar ze zijn het er niet mee eens. Andere mensen waar ik mee te maken heb die doen dat niet, en dan wordt het wel heeel lastig..
    En het werkt heel erg op je zenuwen waarschijnlijk, of niet? Om een of andere reden vindt men het ok om iemand die zich met zijn sport bezig houdt af te zeiken. Als je 3x per week naar de Mac ging en regelmatig een zak drop at dan hadden zij er hoogstwaarschijnlijk niks van gezegd. Want dat is "normaal".
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

• Originally posted by dynobet View Post
      Rick als ik de waarden uit jouw schema aanhoudt en alles optel, kom ik uit op:
      E236, K237, V51

Zo uit het hoofd gerekend is het ongeveer 2300 kcal (wat ongeveer overeenkomt met deze opgetelde EKV). Ik weet bijna zeker dat er ergens iets mis is gegaan.

2X
      Zilvervlies 80 gram 7 63 2
      Kipfilet 150 gram 32 0 5
      Cashewnoten 50 gram 9 13 25
      Broccoli 80 gram 2 2 0

Is twee keer rijst met kip he. Ik denk dat jij een keer gerekend hebt want dit komt rechtstreeks vanuit het excel om een voedingschema te maken hier op bn. Komt dus neer op 3x rijst met kip, 2x 50 gram cashwenoten, bak kwark shakes en ontbijt.

En het werkt heel erg op je zenuwen waarschijnlijk, of niet? Om een of andere reden vindt men het ok om iemand die zich met zijn sport bezig houdt af te zeiken. Als je 3x per week naar de Mac ging en regelmatig een zak drop at dan hadden zij er hoogstwaarschijnlijk niks van gezegd. Want dat is "normaal".
      Jaa idd, dat werkt heel erg op de zenuwen. En dat kan ik er momenteel niet echt bij hebben.. Jaa dat wordt geaccepteerd door de maatschappij. Dat kennen ze, is een vertrouwde omgeving. Hopelijk wennen ze hier snel aan..
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Thanks kerel, ben nu twee kilo vocht verloren en het ziet er al een stuk droger uit. Hoe hoog schat je mijn vetpercentage? Denk zelf rond de 15%. Ik ben niet van plan te stoppen en ga gewoon door.

Straks alle voorbereidingen treffen voor mijn schema. 4 kg kip gekocht, kilootje broccoli en zo zilvervlies rijst halen. Heb hier helaas geen weegschaal die moet ik nog kopen, maar een kilo rijst verdelen in verschillende zakjes kom je er ook Elke dag gewoon een paar zakjes pakken en klaar maken. Ik post mijn voedingschema zometeen. Ga cutten met een calorieinname van 3300 kcals.
        In deze post geef jij aan dat je denkt dat je vet% rond de 14-15% is: http://forum.bodynet.nl/trainingslog...ml#post1208902

Ik persoonlijk denk dat je je eigen vet% heel erg onderschat. Als ik mijn eerlijke inschatting moet geven op basis van de foto's, zou ik ongeveer op 19-20% gokken.

Ter vergelijking enkele recente foto's van mij waar ik rond de 14% sta:
        http://forum.bodynet.nl/attachments/...t2014klein.jpg

http://forum.bodynet.nl/attachments/...2014klein2.jpg

Je ziet duidelijk dat mijn vet% daar zeker een +-5 procent lager ligt.
        -------------------------------------

Meet eens je buikomtrek rond navelhoogte (buikspieren aanspannen en naar buiten duwen). En de omtrek van je nek. Met een nek/taille meting heb je in ieder geval een reproduceerbare meetmethode om progressie mee in de gaten te houden + je hebt een redelijke inschatting van je huidig vet%.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Originally posted by dynobet View Post
          In deze post geef jij aan dat je denkt dat je vet% rond de 14-15% is: http://forum.bodynet.nl/trainingslog...ml#post1208902

Ik persoonlijk denk dat je je eigen vet% heel erg onderschat. Als ik mijn eerlijke inschatting moet geven op basis van de foto's, zou ik ongeveer op 19-20% gokken.

Ter vergelijking enkele recente foto's van mij waar ik rond de 14% sta:
          http://forum.bodynet.nl/attachments/...t2014klein.jpg

http://forum.bodynet.nl/attachments/...2014klein2.jpg

Je ziet duidelijk dat mijn vet% daar zeker een +-5 procent lager ligt.
          -------------------------------------

Meet eens je buikomtrek rond navelhoogte (buikspieren aanspannen en naar buiten duwen). En de omtrek van je nek. Met een nek/taille meting heb je in ieder geval een reproduceerbare meetmethode om progressie mee in de gaten te houden + je hebt een redelijke inschatting van je huidig vet%.
          Thanks dyno, die 14-15% daar was inderdaad ook wat optimistisch. Ik ben nu wat vocht verloren, zit op 93,5 kg nuchter, en de bovenste abs en oblique zijn zichtbaar. Ik zal eens kijken of ik het vanavond in de gym kan laten opmeten. Momenteel hier geen meetlint bij de hand dus kan die methode helaas niet toepassen. Kan ik in het weekend thuis wel proberen. Thanks alvast, me reactie op het voedingschema nog gezien?

Comment

2X
            Zilvervlies 80 gram 7 63 2
            Kipfilet 150 gram 32 0 5
            Cashewnoten 50 gram 9 13 25
            Broccoli 80 gram 2 2 0

Is twee keer rijst met kip he. Ik denk dat jij een keer gerekend hebt want dit komt rechtstreeks vanuit het excel om een voedingschema te maken hier op bn. Komt dus neer op 3x rijst met kip, 2x 50 gram cashwenoten, bak kwark shakes en ontbijt.

Die 2X had ik over het hoofd gezien. Dan kloppen de waarden van je schema in ieder geval wel.
            ------------------------------

Voor dagen dat je traint vindt ik dit wel een ok schema. Ik persoonlijk zou de eiwitten houden op een 2.5g per kg lichaamsgewicht (wat ruim voldoende is). In jouw geval zou dit ongeveer uitkomen op 235g. Daar zit je nu ruim 50g over. Dat is niet schadelijk, maar je brengt zo de kosten van je voeding onnodig omhoog (aangezien eiwitten relatief dure kcal zijn).

Creatine zou ik OF 5-6 dagen laden met 20g en daarna overgaan op 4-5g per dag (om zo snel mogelijk verzadiging van de spieren te bereiken en deze daarna te onderhouden). OF door middel van geleidelijke stapeling maximale verzadiging van de spieren te bereiken. Bijvoorbeeld in jouw geval door een maand 8-10g per dag te nemen, en daarna over te gaan op 4-5g per dag.

Teveel creatine is niet heel gevaarlijk maar kan wel voor een geïrriteerde maag en darmen zorgen. Denk bijvoorbeeld ook aan maag krampen en diaree. Ik persoonlijk verdraag creatine heel goed en houd meer van een weekje opladen en daarna onderhouden. Maar mensen die weten dat ze wat gevoelig reageren kunnen beter een geleidelijke stapeling doen.
            ---------------------

Wat ik wel niet logisch vindt is het volgende:

Trainingsdag 3050 kcal 283 316 81
            Rustdag 3170 kcal 284 333 81
            Ik vind dit niet logisch omdat je op een dag dat je traint meer energie en koolhydraten verbruikt. Maar jij gaat op een dag dat je lichaam minder energie en koolhydraten nodig heeft, juist meer nuttigen.

Ik zou juist op de rustdag de kcal eventueel naar 2750-2850 brengen door middel van het verlagen van wat koolhydraten (en eventueel eiwitten, omdat deze toch hoog genoeg blijven als je er hier wat van schrapt).
            ---------------------------

Verder is dit gewoon een basis opzet om mee te starten. Weeg je regelmatig, maak foto's en kijk in de spiegel EN meet ook elke twee weken je buikomtrek op (als je de mogelijk hebt, laat de dikte van enkele huidplooien met regelmaat meten. Aan de hand van de dikte van de huidplooien kun je niet alleen zien OF je vet verliest maar ook waar je op dit moment vet aan het verliezen bent).

Gaat het vetverlies / gewichtsverlies te langzaam? reduceer je calorie inname.
            Gaat het vetverlies / gewichtsverlies heel erg snel? Let dan goed op je vermogen tot presteren. Neemt deze niet of nauwelijks af? blijf lekker snel vet verliezen. Neemt vermogen tot presteren merkbaar af? verhoog je inname iets.

Zo blijf je progressie / performance monitoren en je voeding daarop afstemmen. Vaak is het handig ergens rond week 8 even je voeding voor twee weken terug op te hogen naar behoefte voor je weer verder gaat met cutten.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• super dyno thanks.
              Over die creatine, ik had een fout gemaakt. Ik dacht dat een schepje 15 gram was, maar dit is 5 gram haha. Ik neem dus 5 gram op een rustdag en 10 gram op een trainingsdag, my bad! Dan klopt het dus wel hoe ik het doe.

Voor de rustdag haal ik dan die bak kwark in de middag eruit, dan zit ik dan iets lager in eiwitten (omdat ik op een rustdag de twee shakes niet neem) en nu iets lager in koolhydraten (want die waren van de lactose in de kwark). Dan kom ik ook uit op zon 2800 op een rustdag, maar is dat niet te weinig voor 93 kg bw?

Ik blijf mijn lichaamsgewicht en progressie hier steeds posten en bijhouden, dus aan de hand daarvan weer afstellen.

Iig super bedankt kerel

Comment

• Gister borst:
                Incline dumbell press:
                WU
                8x34 kg
                7x36 kg
                6x34 kg
                7x32 kg

BP:
                15x60 kg
                10x80 kg
                8x80 kg
                6x80 kg

Cable crossover:
                Hoog:3x10
                Laag: 3x10

Dumbell press:
                10x20 kg
                8x20 kg
                8x20 kg
                7x20 kg

Side raises:
                10x8 kg
                10x10 kg
                10x10 kg

Cable side raise:
                3x10

Triceps na:
                scullcrushers met touwtje
                One Hand pushdowns
                Dipmachine

Kreeg nog complimentjes van iemand die mij een tijd niet gezien had voor mijn hoeveelheid massa en mijn progressie

Vanavond benen!

Comment

• Net benen gedaan, hoog in reps en in volume:
                  Leg extensions:
                  4x 20-17 x ??

Squats:
                  15x60 kg
                  15x80 kg
                  15x80 kg
                  15x80 kg

Pff deed dit zeer zeg en moest bijna kotsen

Stiff leg deadlift:
                  4x15x60 kg
                  Stretch itt

Leg curl:
                  4x10x??

Seated calve raise:
                  4x15x40 kg

Standing calve raise in smith:
                  4x15x50 kg

Pff zware training, was er thuis nog beroerd van zeg..

Comment

• Deze week perfect aan voedingsschema gehouden, gisteravond na het werk voor het douchen was ik 93,3 kg, zou me morgenvroeg nuchter wegen. Het ging deze week echt goed moet ik zelf zeggen, alleen toch echt wel honger. Wel een beetje futloos moet ik zeggen. Herinner me nog dat ik vorig jaar tijdens de vakantie een fatburner had gewonnen, dus ga die vanaf morgen ook gebruiken. Volgensmij iets van een maandverpakking met 180 pillen ofzo. De abs komen nu al lekker door, valt me echt mee!

Fotootje van net, koud geschoten:

Comment

• Morgen weer rug en biceps. Dinsdag borst schouders tricep en donderdag benen en armen.
                      Hoop hiermee armen wat meer te laten groeien door ze twee keer per week te pakken.
                      Na de training met rug en borst hoog in reps en laag in gewicht, na benen hoog in gewicht en wat lager in reps.

Kijken wat werkt.

Comment

• Vanmorgen 93.2 kg. Valt me nog mee, kijken wat gewicht en fysiek doet anders wat verlagen in kcals of wat meer cardio.

Comment

• Ik eet nu ook een komkommer per dag, tegen de honger en als vochtafdrijver. Maar drijft komkommer ook de vocht af die in de spieren gevestigd zit? Want omdat ik ook creatine neem hou je meer vocht vast in de spieren

Comment

• Kijk die Rickerd toch, probeert mij te dissen met ze blokjes.

Tssss

Even zonder gein, gaat netjes toch? Lijnen op de benen komen ook al door.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
                              Kijk die Rickerd toch, probeert mij te dissen met ze blokjes.

Tssss

Even zonder gein, gaat netjes toch? Lijnen op de benen komen ook al door.
                              Haha pik, jij hebt fucking strepen op je rug man pff! Jij staat sws al een pak droger, maar wacht maar jongen wacht maar

Jaa gaat lekker kerel thanks, eerst twee weken al 3 kg gedropt maar gaat nu langzaam. Even aankijken hoe het verder gaat nu, daarop voedingsschema aanpassen.

Training van net:
                              Pulldowns:
                              WU
                              15x70 kg
                              15x75 kg
                              12x80 kg
                              10x80 kg

BOR Kai Greene style:
                              15x40 kg
                              15x50 kg
                              12x50 kg
                              12x50 kg

Pff deze voel ik altijd zo hard in de traps, zowel upper, middle en lower traps, maar hij brand echt hard in de upper en middle en doet echt zeer gewoon, lekker

Seated rows met triangel grip:
                              4x10x?

Straight arm pulldowns en facepulls:
                              4x10x?

reverse flyes in de cable cross:
                              4x10x10 kg

Biceps:
                              Hammer curl:
                              10x16 kg
                              12x14 kg
                              12x14 kg

Cable barbell curls:
                              4x10x?

Rope hammer curls:
                              4x10x?

Laatste oefening lijkt het altijd net of bicep gaat knallen laatst repjes doen het zeerst

Comment

• Hahahahaha

Last edited by Iron Mind; 12-05-2014, 21:53.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X