Reaching A-Status

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Mvos View Post
    Lis was 10 x 10 - 60 kilo voordat ik thuis weer klappen krijg
    Die klappen doe je het toch juist voor?
    Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

• Haha,uiteraard!

Voel me onderrug wel vandaag,maar niet dat ik er last van heb.

Die 275 moet er binnenkort een keer aangaan.
      Ik blijf het interessant vinden dat een tijd geen deadlifts (bijna) altijd resulteerd in een ouwe pr of een nieuwe,maar als je een tijdje niet squat dat je meteen terug zakt in kracht. (Bij mij iig)
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Ik blijf het interessant vinden dat een tijd geen deadlifts (bijna) altijd resulteerd in een ouwe pr of een nieuwe,maar als je een tijdje niet squat dat je meteen terug zakt in kracht. (Bij mij iig)
        Op zich niet heel vreemd hoor. Doe je naast deads dan ook helemaal geen racks, M? Ikzelf heb bijv. een tijdje geen back squat gedaan en enkel front squat voor 8-10 weken. Toen ging ik daarna weer back squat proberen en ik voelde me mega sterk. Ik pak toen gelijk een 10kg PR.

Of merk je ook terugval als je front squat doet ipv back squat?
        "Straight outta gym"

Comment

• Ik verlies veel kracht als ik off ga, gek he? Vooral na 10 weken ongeveer.
          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
            Op zich niet heel vreemd hoor. Doe je naast deads dan ook helemaal geen racks, M? Ikzelf heb bijv. een tijdje geen back squat gedaan en enkel front squat voor 8-10 weken. Toen ging ik daarna weer back squat proberen en ik voelde me mega sterk. Ik pak toen gelijk een 10kg PR.

Of merk je ook terugval als je front squat doet ipv back squat?
            Originally posted by Ruhl View Post
            Ik verlies veel kracht als ik off ga, gek he? Vooral na 10 weken ongeveer.
            Ik heb het hier totaal niet over on / off zijn en kracht ,want ik heb dit nu al vaker meegemaakt voordat ik begon.

ik heb het over het moeilijker / zwaarder aanvoelen van oefeningen die ik een tijdje niet gedaan heb.

Deadlifts kan ik maanden niet doen en dan nog hetzelfde aan gewicht trekken ,maar bij squats voelt het allemaal meteen veel zwaarder aan en moet ik aan de gewichten en beweging wennen.

Daarbij wel zeggend dat deadlift echt mijn oefening is en squat niet.
            In mijn hele bulk/on fase heb ik geen deadlift of rackpull gedaan en ook niet zoveel squats.

Gisteren ook nog een interessante discussie gehad met iemand over off zijn en kracht verlies ,waarbij die conclusie was dat er ook nog zoiets bestaat als een goede krachtbasis en techniek hebben.
            Dus waarbij de extra spiermassa icm techniek zorgt dat je hogere gewichten kan blijven gebruiken.

Gelukkig komt de 10 weken elf niet bij mij langs ,want dan ontneemt ze al mijn kracht

Comment

Ik heb precies hetzefde met deadift. Ik weet niet hoe het komt maar het is wel mooi meegenomen
              Als je niet zo veel sets vantevoren doet en gelijk voor de 1rm gaat kan je misschien wel 280 of hoger liften
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Het was alweer lang geleden dat ik deadlines had gedaan en dat viel absoluut niet tegen.
                Automatische spellingcorrectie?
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Originally posted by niet_hier View Post
                  Automatische spellingcorrectie?
                  grote zweterige vingers op een iphone

Comment

• Originally posted by Gus View Post
                    Ik heb precies hetzefde met deadift. Ik weet niet hoe het komt maar het is wel mooi meegenomen
                    Als je niet zo veel sets vantevoren doet en gelijk voor de 1rm gaat kan je misschien wel 280 of hoger liften
                    ik was dit keer niet van plan om zo zwaar te gaan en mijn quads deden ook nog pijn,maar het ging lekker.
                    er zaten hiervoor 9 sets met 10/1 reps.

als ik voor een pr ga is het inderdaad opwarmen en gaan

Comment

• Vanmorgen vroeg mijn schouders / hamstring training gedaan.

Nu net klaar met werk en even de tijd om te loggen alvorens ik naar Jerry ga voor de 2de training van vandaag,namelijk rug / triceps.

1 arm standing machine shoulder press
                      4 sets - 10 reps - 20/60 kilo

wide grip upright rows
                      4 sets - 10 reps - 30/50 kilo

DB side raises - pyramide
                      2 sets - 10 reps per DB - 16/14/12/10 kilo DB's
                      1 sets - 5 partials met 16 kilo / 10 strict reps met 10 kilo / 5 partials met 14 kilo / 10 strict reps met 10 kilo enz.

Face pulls
                      3 sets - 10 reps - 40 /60 kilo
                      1 sets - 10 reps per drop - 70/60/50/40/30/20 kilo

BB shrugs
                      3 sets - 10 reps - 100 kilo

standing leg curl
                      4 sets - 10 reps

seated leg curl
                      3 sets - 10 reps
                      1 set - 10 reps - 10 partials - iso holds

Sldl - stretchers
                      4 sets - 10 reps - 50 kilo (3 sec vasthouden onderin - scheenbeen / bovenbeen)

Comment

• Jezus gast twee trainingen en minimaal eten respect hoor pfff

Comment

• Net terug van een erg zware training ,maar ook een erg lekkere training.

Begonnen met 20 min cardio gevolgd door 3 oefeningen voor kuiten.
                          Daarna meteen door met rug.

underhand pull downs
                          4 sets - 10 reps - opgebouwd naar full stack

1 arm machine rows
                          4 sets - 10 reps - opgebouwd naar 75 kilo

1 arm high pulley pull downs - knielend op de grond
                          4 sets - 10 reps - opgebouwd tot 60 kilo

straight arm pull downs
                          4 sets - 10 reps - opgebouwd tot 60 kilo

rope push downs
                          4 sets - 10 reps

1 arm db extension
                          4 sets - 10 reps

Bw dips
                          4 sets - failure (12/18 reps)

Daarna nog 2 poses gedaan,maar de kramp schoot meteen in mijn rug en kuiten,dus daar zijn we maar mee opgehouden.

Daarna nog 20 min cardio op een iets hoger tempo,....en klaar

Na aan mijn laatste maaltijd - grote bak kwark en een nog groter glas cola zero!

Welterusten

Comment

• hoe kan jij die straight arm pull downs doen met zoveel gewicht ?

zelfs met licht gewicht nijgt mn lichaam mee te gaan en val ik uit positie .
                            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

• Originally posted by mascotte View Post
                              hoe kan jij die straight arm pull downs doen met zoveel gewicht ?

zelfs met licht gewicht nijgt mn lichaam mee te gaan en val ik uit positie .
                              Mvos groot, jij klein.
                              People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

• Originally posted by Siegfried Muller View Post
                                Mvos groot, jij klein.
                                Haha

Gewoon je rug in een hoek van 45 graden houden waarbij je rug en de kabel 1 lijn maken.
                                Hoofd tussen je schouders voor een diepere stretch en dan recht naar beneden trekken en dan pas richting je lichaam voor meer gebruik van je lats ipv triceps.

op het moment dat je naar je lichaam trekt duw je je borst naar voren en je schouders naar achteren. (touw zorgt ervoor dat je verder kan doortrekken)
                                Flink in de lats knijpen en met negatieve weerstand weer naar de begint positie.

Meer kan ik er niet van maken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X