From Scrap to Art: flexcup 2015

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Persoonlijk vind ik flyes als 1 e oefening niks.
    Waarom probeer je flyes dan niet eens met cables?
    Die oefening is voor mij superieur t.o.v dumbell flyes door de constante spanning die je bij dumbells niet hebt.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Flyes als eerste oefening is helemaal niks mis mee.
      Zowel als volwaardige oefening of als warmup.

Cables is inderdaad meer spanning,maar als je weet waar je het beste kan stoppen met een db versie kun je daarmee prima je borst mee trainen.
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
        Flyes als eerste oefening is helemaal niks mis mee.
        Zowel als volwaardige oefening of als warmup.

Cables is inderdaad meer spanning,maar als je weet waar je het beste kan stoppen met een db versie kun je daarmee prima je borst mee trainen.
        Als warming up prima,dat doe ik ook
        Maar als volwaardige 1e oefening niet…. voor mij persoonlijk dan, zoals ik vermeldde.
        Net als dat opdrukken 'voor mij persoonlijk'ook niet werkt voordat ik ga benchen.
        Maar voor een ander werkt het misschien wel goed, dat is het leuke van deze sport.
        Daarom vroeg ik ook of het met een reden was.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Flyes met gewicht op bw push ups is wel een heel verschil natuurlijk als je praat over volwaardige oefening mbt groei

Comment

• Het gaat niet perse om beter of slechter, maar om afwisseling toch?
            Omdat ts aangeeft dat hij dumbell flyes een klote oefening vindt, kan hij cable flyes eens proberen.
            Misschien vindt hij dat wel een fijne oefening en kan hij die als 1e,2e of laatste oefening doen.
            Zelf doe ik zowel de dumbell als de cable versie, maar MIJN voorkeur gaat uit naar cable flyes.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Ik heb het ook totaal niet over beter of slechter alleen dat een db fly een prima oefening is ook al is het niet de TS zijn favoriet of die van jou.
              Daarbij geef ik verder alleen aan dat wanneer je over een volwaardige oefening spreek een db fly wel iets anders is dan een push up.

Verder ben ik het met je eens dat een cable fly en dus een constante spanning inderdaad wel goed voor het kan aanvoelen ,maar dat kan een machine fly bv ook zijn.

Comment

• Originally posted by iTzPapi View Post
                Niet bepaald! Ik vind dit gewoon een klote oefening haha, Dus doe ik die maar voorop.

Machine.. Als ik tussen bankjes doe leg ik 30 KG op mijn benen, zo ver als ik mij kan herinneren. Goed dat je het zegt. Ik ga die oefening volgende week weer is doen
                Let wel op met de bankjes-uitvoering, blessure aan je schouder(s) is zo opgelopen daarmee.
                Purist
                Verzuren zonder kuren
                ...ilse weet alles...

Comment

• Originally posted by R2D2 View Post
                  Let wel op met de bankjes-uitvoering, blessure aan je schouder(s) is zo opgelopen daarmee.
                  Ja, dat hoor ik vaker. Maar ik heb hem in het verleden redelijk vaak gedaan en eigenlijk nooit last van mijn schouders gehad. Maar dat betekent niet dat ik hem niet voorzichtig ga uitvoeren!
                  Still in a learning process!

Comment

• Rug/bicep

Dit is de training van gister. Gister ook pakjesavond gevierd bij mijn vriendin thuis. Dus redelijk wat vlees naar binnen geschoven met gourmetten. Dus vandaag iets rustiger aan met Cheat day. Voor rest een prima training gister en een gezellige dag. Voor vandaag lekker niks doen en uitrusten. Om de weegschaal stond netjes vanochten 70.0 KG, i'm happy . Nog even flammen tot 13 December en dan een nieuwe voedingsplan. En morgen ga ik nog even lekker hardlopen in de bossen. Enjoy the weekend.

Warming up 8 reps pull ups

Bent over Row

4 sets opbouwen tot 55 KG

Lat pull downs
                    4 sets opbouwen tot 45 KG

Underhand cable pull downs (aparte handgrepen)
                    4 sets opbouwen tot 35 KG (per hand)

Na elke set van deze, een set bicep curls met cable. (13 KG)

Rear delt machine
                    4 opbouwen tot 32 KG??, daarna droppen naar 23 KG

Dumbell bicep curls
                    4 x 10 x 10 KG

Ez bar bicep curls
                    4 sets opbouwen tot 25 KG

365 days.. D-day voor flexcup mensen, good luck all of you

Comment

• Je gaat lekker

Comment

• Is er een reden waarom je leg day niet logt? Verder wel mooi streef dat je nog een jaar lang naar iets toe kan werken.

Comment

• Originally posted by Tibbers View Post
                          Is er een reden waarom je leg day niet logt? Verder wel mooi streef dat je nog een jaar lang naar iets toe kan werken.
                          Haha, nee eigenlijk niet gewoon vergeten. Ik heb woensdag wel gewoon benen getraind. (front squat/leg press/ leg extensions en wat buik oefeningen).

Comment

• Update:

Borst/tricep

Incline dumbell press (1 opwarmsetje 14 KG)
                            4 x 10 x 22 KG

Flat bench press
                            2 x 10 x 50 KG
                            2 x 10 x 60 KG

Pec fly machine
                            opbouwen tot 32 KG

Front raises (met plate)
                            4 sets opbouwen tot 15 KG plate.

Dips
                            3 x 10 x BW

Dippen tussen bench
                            4 sets opbouwen tot 20 KG (benen)

Tricep extensions
                            opbouwen tot 32 KG en daarna droppen!

Fijne training, morgen weer volle gas er tegen aan!

Comment

• Originally posted by iTzPapi View Post
                              Haha, nee eigenlijk niet gewoon vergeten. Ik heb woensdag wel gewoon benen getraind. (front squat/leg press/ leg extensions en wat buik oefeningen).
                              Train je specifiek je quads? Anders als je dit iedere week doet als complete leg day is die zeer ongebalanceerd.

Comment

• Originally posted by Dexie View Post
                                Train je specifiek je quads? Anders als je dit iedere week doet als complete leg day is die zeer ongebalanceerd.
                                Nope.. Ik pak normaal ook Hamstrings/Calves/Glutes. Alleen ik had geen zin meer die woensdag.. Weinig energie etc.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X