Emielos the road to the Enercup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lekker gaat zo door, Succes!

Comment

• Originally posted by rain View Post
      Is het geen optie om eens te proberen wat minder isolatieoefeningen(crossovers,flyes en dan'volpompen')en je te richten op de compoundoefeningen voor borst?
      Er blijft altijd wel een spiergroep die achterloopt natuurlijk(bij mij meerdere,er loopt er maar 1 voor ),maar ik zie niet zoveel in al die flyes en crossover varianten eerlijk gezegd.
      Zal het er volgende week eens over hebben. Dat volpompen is alleen echt die laatste oefening. Pomp die ik nu krijg komt daar weinig rust ( max 1 minuut)

Originally posted by imation View Post
      donderdag avond beeffeater en een andere kroeg weet de naam alleen niet meer.. dollebol altijd daarna flink eten bij die shoarma/grillzaak pyramide.. om vervolgens met mach 10 in de kamer te lozen.. haha

wat rain zegt ik zou compounds doen. Benchpress / schuine bench / flyes. , per week switchen van oefening. ( schuin bench / benchpress /flyes ) of Benchpress ss flyes is een killer
      welk cafe bedoel je, die er naast zit? Haha klinkt als goede avonden bij het leger:P
      Zal het even meenemen volgende week. Miss ook aangegeven door miss 2 keer in de week borst te pakken ofzo

Originally posted by TaraSmit View Post
      Ziet er goed uit emiel! Mooie armen en rug krijgt inderdaad goede wijdte hammetjes vind ik een beetje achterlopen, quads daarentegen vind ik er erg goed uitzien
      Armen heb ik nooit problemen mee gehad. Die groeien wel makkelijk door. Maar thx voor het compliment. Hams lopen indd ook achter. Die krengen willen neit echt aansluiten op de rest..
      Originally posted by Zagers View Post
      Lekker gaat zo door, Succes!
      Thx!

Vandaag rug/biceps cardio gedaan.

Ik mag mag 2 keer in de week cardio doen als ik wil maar was nu wel even nodig. Zaterdag op stap geweest en alles wat daar bij komt kijken is nou niet echt goed voor je..

Training ging mwa omdat ik nog steeds wel wat last heb van die zaterdag avond. weinig rust tijdens setjes + eten nog steeds bijna niet naar binnen krijgen helpt nou niet bepaald. Werd rond de 4e oefening opeens misselijk als ma lije.. bij 2e oefening biceps werd het echt te erg en ben ik genokt. Daarna nog eventjes 20 minuten gewandeld op stand 6,2, helling 5. hartslag op een gegeven moment rond 127 en rodn de 155kcal verbrand.

de training:

BOR
      10xstang
      10x40
      10x60
      4x6x90 Voelde heerlijk vandaag

optrekken 3x tot fail
      8
      7
      5

dumbel row
      4x10x42

reversed grip pulldown ( plate loaded machine)
      2x8x45 per kant
      2x8x35 per kant

machine row met triangle
      4x12x63 damn heirna kon ik niet meer en was misselijkheid erg

bb curl
      2x6x35
      2x6x30

Schuine bank curl
      4x10x8

Preacher curl machine
      2x10x20 Misselijk en gestopt

cardio
      Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Buiten dat je veel aanleg hebt voor een goede rug, moet je je rugtraining eens vergelijken met je borsttraining.
        En dan bedoel ik compound vs isolatie oefeningen.

Niet dat dat persé de reden is dat je borst achterloopt, maar het valt mij op
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Netjes emiel! Flinke armen heb je sowieso!
          All time PRs: 195/135/232,5
          Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Buiten dat je veel aanleg hebt voor een goede rug, moet je je rugtraining eens vergelijken met je borsttraining.
            En dan bedoel ik compound vs isolatie oefeningen.

Niet dat dat persé de reden is dat je borst achterloopt, maar het valt mij op
            Nee ok dat is waar. Borst heb ik 2 compound oefeningen en 2 pomp en rug heeft indd meer compound.

Maar wat zou je dan bij borst kunnen doen? incline bench/flat bench en that's it en dit vervolgens 2 keer per week doen?

5 setjes incline bijv en 4-5 setjes flat?

Originally posted by Mushrambo View Post
            Netjes emiel! Flinke armen heb je sowieso!
            Thx kerel! Armen springen bij mij er vaak echt uit indd. Vind het soms wel niet echt chill maarja je doet er niks aan.

Vandaag schouders / traps gedaan. Had 4 tussenuren dus heb toen even getraind, heb straks weer fitness A.. Was een lekkere training die ook vrij kort is door weinig rust. Daarna weer eventjes 20 minuten cardio gedaan zodat ik de rest van de week geen cardio hoef te doen.
            10 minuten lopen op helling 5 en 6,2 km/h en 10 minuten crosstrainer. Totaal ergens rond de 160 kcal verbrand ( volgend die machine dan..)
            Merk de training van gisteren best wel goed. Rug heeft goede spierpijn maar ook spierpijn in de spieren aan de zijkant van mijn middel.

Alles 1 minuut rust max
            dumbel press
            opwarm setjes
            10x10
            5x14
            5x18
            5x22 behoorlijk pittig dit zo staand uitvoeren.. Einde WU nu zittend verder
            8x24 te ligt
            7x26
            2x6x26
            5x26 Laatste lukte echt niet meer..

Bb neckpress
            4x8x40 Voeld chill ondanks dat het niet de meest ideale oefening is.

dumbel upright row
            12x12 te ligt
            4x12x14

triset acchterkant schouders, side raise en front raise. Side raise op het laatst pink naar boven draaien. Voelde hard in mijn schouders
            4x12x8

Smith shrugs voorlangs ss achterlangs
            4x12x70 ( gewicht in schijven)
            Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Ik zou 2 pressoefeningen doen voor borst en maar 1 isolatieoefening.
              En dat 2(of 3 )x p.w
              En niet te hoog in reps.

Een goede, onderbouwde verklaring heb ik niet, maar ik ken een aantal gasten bij wie de borst achterliep en die een tijdje alleen maar met dumbells borst trainde.
              Zonder uitzondering maakten ze aardige progressie.

Maar dan vooral -incline-presses en niet alleen maar flyes.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Wat bedoel je met je pink bij de side raises? Kan me er even niks bij voorstellen.

En wat betreft the behind the neck press, lukt het je qua lenigheid om zonder al te veel moeite te pressen? Zou mij persoonlijk niet lukken en me daarom echt in een benarde onwennige positie dwingen. Maar ben benieuwd of anderen (jou) dit makkelijker afgaat
                Food is an important part of a balanced diet.
                ~Fran Lebowitz

Comment

Ik zou 2 pressoefeningen doen voor borst en maar 1 isolatieoefening.
                  En dat 2(of 3 )x p.w
                  En niet te hoog in reps.

Een goede, onderbouwde verklaring heb ik niet, maar ik ken een aantal gasten bij wie de borst achterliep en die een tijdje alleen maar met dumbells borst trainde.
                  Zonder uitzondering maakten ze aardige progressie.

Maar dan vooral -incline-presses en niet alleen maar flyes.
                  Ga het meenemen. Bijv dan 5 setjes incline en daarna 3 flat? Iets in die trant?

Of soort 5x5 incline en 3x5 flat?
                  Originally posted by TaraSmit View Post
                  Wat bedoel je met je pink bij de side raises? Kan me er even niks bij voorstellen.

En wat betreft the behind the neck press, lukt het je qua lenigheid om zonder al te veel moeite te pressen? Zou mij persoonlijk niet lukken en me daarom echt in een benarde onwennige positie dwingen. Maar ben benieuwd of anderen (jou) dit makkelijker afgaat
                  Is eigenlijk zoals een normale side raise alleen op het hoogste punt is de knokkel van je pink hoger dan dat van je wijsvinger.

Ik heb persoonlijk totaal geen moeite met neckpress. Mijn hoofd zit niet echt in de weg ofzo tijdens het pressen.

Comment

• Kijk dit filmpje eens over de side rais. Hier wordt uitgelegd waarom wat jij doet niet goed is voor je rotator cuff en er wordt een alternatief geboden (vanuit een fysiologische invalshoek). Zeker het kijken waard.

https://www.youtube.com/watch?v=q5sNYB1Q6aM

Ik zou proberen ook wat aan kracht te werken voor de borst. Wanneer je kracht wat omhoog gaat kan je dit gebruiken om uiteindelijk meer volume te draaien. Ga bijvoorbeeld bij de BP alleen voor kracht (5x5 of zelfs nog lager in reps) en ga bij de andere borst-oefeningen wat hoger in reps voor volume. Daarnaast: een sterke borst is een grote borst.

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                      Is eigenlijk zoals een normale side raise alleen op het hoogste punt is de knokkel van je pink hoger dan dat van je wijsvinger.

Ik heb persoonlijk totaal geen moeite met neckpress. Mijn hoofd zit niet echt in de weg ofzo tijdens het pressen.
                      Ah okee voor mij zal het al niet geschikt zijn, maar zal denk ik met wat schoudermobiliteit te maken hebben.

Wat is Subscapularis Tendinopathie?
                      En dit is inderdaad een beetje onderbouwing op het filmpje van FitnessEcto
                      Last edited by ProudPizza; 12-01-2016, 21:43.
                      Food is an important part of a balanced diet.
                      ~Fran Lebowitz

Comment

• Zal het meenemen. Maar is wel gek dat ik mijn gehele schouder beter voel tijdens de oefening als ik dit doe. Ik voel de zijkant gewoon extreem lekker werken.

Vandaag mijn lievelingsdag. Beentjes! Voor de training had ik niet het idee dat ik lekker zou trainen omdat mijn maag wat vol voelde. Dacht dat dit in de combinatie met weinig rust zou leiden tot veel misselijkheid maar nergens last van gehad.
                        Was wel extreem zwaar met brandende poten, trillen als een rietje, bijna omvallen tijdens lunges, en na rdl met dumbels echt even moeten gaan liggen omdat ik echt kapot ging.

Alles weer 1 minuut rust
                        Squat
                        10xstang
                        10x40
                        5x60
                        4x6x110 vooral laatste 2 setjes de laatste reps wel kleine grinders

squat machine ( volgende keer gewoon front squat, dacht probeer deze eens maar doe liever front squat)
                        10x100
                        4x8x150

leg press
                        4x10x180 Die laatste 2 setjes waren heel pittig. Toen ik mijn benen er vanaf haalde brandde ze echt als ma lije

lunges
                        4x12xbb van 30kg

Rdl met dumbels, de vaste squat rekken waren bezet. Die bij het crossfit gedeelte niet gezien dom van mij.. Maar dit voelde ook wel lekker om het eens met dumbels te doen.
                        4x8x 50

Liggende leg curl
                        2x15x46 Dit ging ik niet nog een keer redden
                        2x36 Branden als ma lije weer..

leg ext plate loaded
                        4x15x60 Zo focking pijnlijk echt bizar

zittend calf raise ( zonder gewicht erop te hangen is het al 20kg belasting)
                        4x15x30. Voelde echt ziek goed de bovenkant van mijn kuiten.

strompelen naar de kleedkamer

Comment

• Altijd weer mooi beschreven hoe je de pijn en de intensiteit van zo'n training ervaart
                          Klinkt wederom als een zware training.

Het is alleen wel apart dat je vooral de bovenkant van je kuiten voelt bij zittende calf raises. De Soleus (onderkant kuit) wordt namelijk relatief zwaarder belast bij zittende calf raises, omdat de gastrocnemius bij een gebogen knie minder volledig gespannen is. (Rain, onze kuit expert klopt dit een beetje? )

Comment

• Heb je het filmpje wel gekeken? Je voelt de bovenkant inderdaad beter werken, MAAAR, vanuit een fysiologische kijk is dit kut voor je schouder gewricht. Daarom geeft hij een alternatief, waarbij je de bovenkant OOK goed voelt werken, maar die niet schadelijk is voor je schouder.

Hij zegt ook dat je niet gelijk last hoeft te krijgen, maar uiteindelijk is het kut en krijgt iedereen last, al is het soms pas na tien jaar.

Comment

• Yep ,100% .
                              Bij zittende calf raises krijg ik juist bijna totaal geen spanning op de bovenkant.

Gr Dirk Kuyt.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                                Altijd weer mooi beschreven hoe je de pijn en de intensiteit van zo'n training ervaart
                                Klinkt wederom als een zware training.

Het is alleen wel apart dat je vooral de bovenkant van je kuiten voelt bij zittende calf raises. De Soleus (onderkant kuit) wordt namelijk relatief zwaarder belast bij zittende calf raises, omdat de gastrocnemius bij een gebogen knie minder volledig gespannen is. (Rain, onze kuit expert klopt dit een beetje? )
                                Haha thx, heb soms wel mijn hart op de tong en vaak schrijf ik er ook naar:P Was inderdaad goed zwaar maar dat vind ik ook echt heerlijk aan benen. Gewoon pushen tot aan het einde.

Wel apart van kuiten indd, voelde toch echt goed de bovenkant ziek aanspannen.

Originally posted by FitnessEcto View Post
                                Heb je het filmpje wel gekeken? Je voelt de bovenkant inderdaad beter werken, MAAAR, vanuit een fysiologische kijk is dit kut voor je schouder gewricht. Daarom geeft hij een alternatief, waarbij je de bovenkant OOK goed voelt werken, maar die niet schadelijk is voor je schouder.

Hij zegt ook dat je niet gelijk last hoeft te krijgen, maar uiteindelijk is het kut en krijgt iedereen last, al is het soms pas na tien jaar.
                                Heb het filmpje gezien hoor maatje.
                                Originally posted by rain View Post
                                Yep ,100% .
                                Bij zittende calf raises krijg ik juist bijna totaal geen spanning op de bovenkant.

Gr Dirk Kuyt.
                                Oh wel vreemd. Voor mijn gevoel spande in de bovenkant echt ziek aan tijdens deze oefening. Bewijst maar weer dat ik soms een vreemde jongen ben, Of mijn kuiten zijn gewoon zo fockt dat ik het zelfs met deze goed voel.

Dit apparaat staat er bij ons.

Seated Calf : Matrix Fitness Equipment - Netherlands

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X