NickP's log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by InfineGhost View Post
    Oeii idd best geluk gehad, voortaan dubbel check
    Yep, zeker goed checken volgende keer haha

Besloten om rug ook niet meer te trainen aangezien ik dan ook mijn schouder op zo'n manier belast dat ik er last van mijn schouder van kan krijgen.
    Dus geen rug meer en geen borst. Armen, core en benen blijven over dus die zal ik blijven trainen (misschien armen ook niet aangezien ik het zonet geprobeerd heb en er toch wel wat last van krijg)

Zonet dus eventjes wat armwerk gedaan (nee geen aftrekken, dat komt later)

CGBP:
    4 x ? x 35

Bicep curl:
    3 x ? x 28 (kreeg toen last van schouder, de spanning komt dan via de zijkant schouder steken naar de plek waar ik last van heb)

Klaar

Comment

• Aj... dat is niet zo fijn inderdaad.
      Hopelijk herstel je snel Nick, beterschap!
      1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
      Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

• Pfff, balen man.

Zou je niet overwegen om voorlopig alleen benen redelijk trainen, hoe klote het ook is.
        Bij je hele ub belast je je schouder, straks is het chronisch.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Ja ben het met je eens, fijn trouwens om jullie medeleven af en toe te lezen. Baal zelf natuurlijk al, aangezien ik weer bezig was met opbouwen van bp enzo vanaf 40 kg en was weer bij 55 kg gekomen. Nu weer helemaal niet en straks wĂ©Ă©r opbouwen.

Vandaag benentraining, zal de rest laten voor wat het is op shrugs na. Volgens mij gebruik ik daar mijn schouder niet mee dus wordt het benen en traps (met alleen de shrug). Dit zal ik ook blijven doen totdat de pijn in de schouder vrijwel weg is en DAN weer beginnen met laag gewicht en veel herhalingen.

Enige positieve punt wat ik uit deze blessure kan halen: Mind muscle connectie in combinatie met een goede techniek.

Comment

• Benentraining en core:

Back squat:
            warming up 20 x 10, 20 x 40, 5 x 60, 2 x 80
            4 x 6 x 92,5
            1 x 8 x 92,5

Standing calve raise: (hier ging het vorige keer fout, maarja gewoon doorgaan en dubbelcheck of hij wel goed in het rack zit)
            1 x 12 x 80
            2 x 11 x 80
            1 x 12 x 80

Deadlift:
            warming up 10 x 40, 5 x 60
            5 x 3 x 95

Romanian deadlift:
            warming up 20 x 25
            4 x 8 x 42,5

Leg extension:
            2 x 10 x 37,5
            1 x 11 x 37,5
            1 x 18 x 37,5

Side-lying bridge
            (op de redcord, suspension trainer achtig ding)
            3 x 15 x bw elke kant.
            Met afbeelding: bedoeling is te zakken met je lichaam net niet tot de grond en weer omhoog: vooral voor de obliques, tering goede oefening. Core trainen is echt machtig met dit ding.

Prone bridge: met benen naar buiten in een hoek van 45 graden of meer (maar net hoever je kan) Goed voor de quads maar vooral je core.
            3 x 15 x bw spreiden van benen. Constante spanning op de core.

Commentaar:
            Lekkere training, squat ging goed. Was van plan 5 x 6 x 90 te doen en had dit ook opgeschreven om te doen maar dacht dat ik die al gedaan had haha dus 92,5 gepakt. Ging ook prima, zit alweer bijna op oude gewicht met betere techniek!
            Deadlift weer op 95 gepakt, gaat goed maar echt zware shit. Calve raise ging verrassend goed en gelukkig die stang niet op mijn hoofd hahaha..
            Romanian gaat ook lekker, goede stretch daarmee en voelt veel prettiger dan die lying hamstring curl. Leg extension blijft lekker gaan, laatste gemaxed en ze brandden flink.

Comment

• Zoooo even gestretched zonet, damn dat voel je wel hee. Ie**************** geforceerd is wel de bedoeling toch? anders rek je nooit verder dan normaal, ik zorg wel dat ik hierin niet te ver ga natuurlijk voordat er dingen kapot gaan.

Ik gebruik nu die reeks die Ironmind mij heeft gestuurd op pagina 33, die na de benentraining en na de upperbody training andere soort stretches natuurlijk. Maar die zijn op dit moment niet belangrijk aangezien ik mij alleen maar op lowerbody kan richten nu.

Comment

• Nog lekker getraind Nick!

Geen last van je schouder bij de squats aangezien er dan toch wat druk op kan staan?

Dat suspension ding ziet er nice uit! Doe zelf soms planks terwijl iemand mijn benen omhoog houdt (heel losjes), zelfde effect.. echt kapotgaan haha.
                Daarnaast kun je side lifts (sideplank, maar dan d.m.v. zijkant buik omhoog en omlaag gaan) doen als je dit ding niet beschikbaar hebt; heeft hetzelfde effect alleen wat minder zwaar.

Hopelijk herstel je snel zodat je ook weer de rest kan trainen!
                Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

• Ik heb ook bij alles bijna wel een kut gevoel, schouder is gwn klote man, maarja operatie is half jaar tot jaar herstellen. Kutte is gwn dat je hem zoveel gebruikt...

Comment

• Originally posted by Chrizzlybear View Post
                    Nog lekker getraind Nick!

Geen last van je schouder bij de squats aangezien er dan toch wat druk op kan staan?

Dat suspension ding ziet er nice uit! Doe zelf soms planks terwijl iemand mijn benen omhoog houdt (heel losjes), zelfde effect.. echt kapotgaan haha.
                    Daarnaast kun je side lifts (sideplank, maar dan d.m.v. zijkant buik omhoog en omlaag gaan) doen als je dit ding niet beschikbaar hebt; heeft hetzelfde effect alleen wat minder zwaar.

Hopelijk herstel je snel zodat je ook weer de rest kan trainen!
                    Nope goede warmingup zodat ik de schouder tijdens de squat niet voel

Snap wat je bedoelt man, maar de bedoeling van dit ding is het trainen met lichaamsgewicht waarbij je zelf de zwaarte kan instellen dmv een oefening op knieën te doen bijv.
                    Maar voornamelijk om jezelf in balans te houden tijdens een oefening. Dit zorgt er juist voor dat er meer spiervezela geactiveerd worden omdat je spieren haar lichaam in balans moet zien te houden. Voor borst en rug misschien niet ideaal maar core, benen en armen kunne er wel lekker mee aangepakt worden!

Idd dexie kutschouders fuck our lifes haha

Comment

• Nou weer een KUT training gehad. Die lies die ik verkeerd belast heb tijdens de squat ergens in eind december (28 ofzo) begint weer op te spelen. Vorige keer met 92,5 kg geen last van gehad maar nu met een betere warming up dan toen met 92,5 kg toch wel last ervan.
                      Heb echt geen flauw idee wat de fuck er nu weer aan de hand is maar begin langzamerhand wel eens fucking pissed te worden dat ik niet eens een paar keer normaal kan trainen zonder dat er wat aan de hand is met mijn lichaam.

Training:

Squat:
                      warming up 20 x 10, 10 x 40, 10 x 60 << Lies begint te fucken
                      4 x 12 x 80 Lies is nog steeds aan het fucken, is maar 80 kg gvd hoe kan dat nou.

Deadlift niet gedaan, voelde niet goed met lies

Standing calve raise:
                      1 x 15 x 70
                      1 x 14 x 70
                      1 x 17 x 70
                      1 x 16 x 70
                      Gefocussed op binnenkast kuit dus voeten wat naar buiten gericht

Superset
                      Leg extension en Romanian deadlift

3 x 10 x 40 3 x 8 x 45
                      1 x 15 x 40 1 x 13 x 45

Commentaar hoef ik niet eens meer te geven, squat kut, deadlift kut. Calve raise oke, extension en romanian goed.
                      Snap wel dat jullie na t gevloek niet eens meer lezen mja, frustratie mag er ook wel even uit.

Comment

• Rot trainingen heb je erbij zitten kerel.. veel rekken en goed opwarmen heeft mij op het begin (een jaar terug al, pfoe) goed geholpen.

Vooral dit:

Daarna heb ik er nooit meer last van gehad gelukkig.. echt een naar gevoel

Comment

• Ben er nu wel even klaar mee, helaas..
                          Baal er zelf ook van maar me motivatie is beetje gezakt tot de grond. Vandaag weer een kut training gehad en mijn lies werkt ook niet erg mee.

Ik denk maar dat ik weer vanaf het begin moet beginnen. zo'n 40/50% van alle gewichten afhalen en weer verschrikkelijk goed letten op de techniek. Last van mijn lies is gekomen door onvoorzichtigheid bij de squat. Soms vergeet je even met wat voor hoge gewichten je eigenlijk bezig bent.

Training van vandaag ga ik niet eens helemaal uitschrijven.
                          squat 5 x 60 > lies dus gestopt.
                          Hack squat voor het eerst geprobeerd, opbouwend tot 60 en deze oefening voelt bij mij gewoon kut
                          deadlift 4 x 3 x 100 en 1 x 110. Rug zat wel goed bij de deadlift maar voel wel een andere spier die niet zo hoort..
                          leg extension 1 x 10 x 40 en toen maar gestopt. Jezus wat slecht..

Oftewel: 2 weken rust voor de benen. Dan hopen dat de lies vrijwel helemaal hersteld is.
                          Woensdag fysio voor schouder, hopelijk wordt het nu godverdomme eindelijk eens hersteld en kan ik weer bij 0 beginnen met upperbody.

We kunnen dus wel stellen dat ik straks bijna weer terug bij af ben. Wordt vast nog een flinke mentale domper (is het nu al) wanneer ik weer kan beginnen maarja.. C'est ca

Comment

• Kerel, je hebt altijd momenten dat het tegen zit.
                            Als je weer hersteld bent heb je die gewichten zo terug, don't worry!

Pak inderdaad een tijdje rust, en blijf iedere dag strekken.
                            Gaat wel even pijn doen, maar het gaat zo wel over.
                            Bij mij heeft het wel flink wat langer geduurd (ongeveer 5 weken)

Hopelijk herstel je snel!

Comment

• Dat was dus even een momentje, motivatie is natuurlijk niet weg. Zou wat wezen
                              Ik blijf er wel bij om 2 weken mijn benen te ontlasten. Lekkere timing ook aangezien ik bovenlichaam ook moet ontlasten is 2 weken rust. Hopelijk krijg ik morgen goed nieuws bij de fysio of in ieder geval: fixed hij die schouder even helemaal zodat ik weer kan opbouwen. Wil ZOOOOOOO graag even een fatsoenlijk bovenlichaam trainen.

Foamroller gekocht, ben benieuwd.. Zal wel een week duren voor hij hier is en hopelijk niet zoals nieck invoerkosten betalen..... Staat nergens dus doe ik ook gewoon niet.

Comment

• Ligt aan de prijs en waar hij vandaan komt inderdaad.

22 euro+ is al invoerrechten buiten de EU .. bahbah :/

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X