Aanvulling: in de tussentijd ga ik gewoon door met cutten. Dat doe ik sinds begin februari en het gaat goed. Deze keer doe ik het rustig aan: slechts zo'n 300 kcal onder onderhoud. M'n gewicht neemt geleidelijk aan af, met een paar honderd gram per week. Dus ruim een kilo per maand. En het lijkt voornamelijk bij mijn buik te verdwijnen: inmiddels kan de broeksriem een tandje strakker. En ik zie dat ook in de spiegel.
Wat ik aan het uitproberen ben is of, als ik slechts een beetje onder onderhoud zit, de afname blijft doorzetten of op een bepaald moment toch vastloopt. Bij pogingen in voorgaande jaren, waarbij ik verder onder onderhoud at, liep ik na een bepaalde tijd vast en zakte m'n gewicht niet verder.
Wat ik aan het uitproberen ben is of, als ik slechts een beetje onder onderhoud zit, de afname blijft doorzetten of op een bepaald moment toch vastloopt. Bij pogingen in voorgaande jaren, waarbij ik verder onder onderhoud at, liep ik na een bepaalde tijd vast en zakte m'n gewicht niet verder.
Comment