Sjoerd's recomp log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Week 2 training 1
    BP
    8x40
    8x50
    5x60
    3x70
    9x80 (10de rep fail. Het scheelde echt niet veel. Was niet in zon flow als vorige week maandag. Helaas)
    8x77,5
    8x72,5 (+1 rep)

Pullups
    9xBW+5kg
    9xBW
    6xBW (-1 rep) Was wel 88,4kg, vorige week 85,7kg. Dus scheelt wel het een en ander aan gewicht natuurlijk.

Incline Dumbell Press
    10x28 (+1 rep)
    Telefoon voor 10 minuten -.-
    8x28
    9x25 (+1 kg)

Barbell rows
    10x65 (+1 rep)
    10x60
    8x60

Military Press
    8x42,5 (+2,5kg, -2 reps)
    8x40
    7x40 (+1 rep)

Side Raises
    8x8 (+1kg, -2 reps)
    8x8 (+1kg)

Shrugs
    12x145 (+10kg)
    12x145 (+10kg)

Dips
    10xBW (-1 rep)
    9xBW
    8xBW (+1 rep)

Hammer Curls
    11x18 (+1 rep)
    9x17 (+1 rep)
    10x14

Epic pomp in armen. Trainig ging niet super, voelde me ook niet 100%. Desondanks wel tevreden. Jammer dat die 10x80 weer niet lukte. Scheelde dit keer echt weinig.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Ziet er goed uit man. Elke vooruitgang is vooruitgang!

Hou jij deze 2e week week 2. Je carbs ook gewoon zo hoog? Of pas jij dingen in je voeding aan deze week?
      "Straight outta gym"

Comment

• Deze week gewoon week 2 opnieuw, alleen heb altijd de eerste 2 dagen van week 2 +15% dus dan zitten carbs automatisch ook hoger en nu in de tweede keer week 2 gewoon +10%, dus scheelt iets in kcal en dus ook carbs.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
          Deze week gewoon week 2 opnieuw, alleen heb altijd de eerste 2 dagen van week 2 +15% dus dan zitten carbs automatisch ook hoger en nu in de tweede keer week 2 gewoon +10%, dus scheelt iets in kcal en dus ook carbs.
          Ah okay, naja ik had toen gewoon bij elke dag 200kcal erbij geplakt. Dus ik werk nu even niet meer met +5-15%.

Hoe gaat het verder qua gewicht. Ik had vanochtend even een flinke piek. Ik dacht al van waar blijft me gewicht nou.. Ik had nog steeds hetzelfde gewicht als in week 1 onder hand en (namelijk zo rond de 76,3kg). Nu vanochtend woog ik ineens 77,4kg. Dus het gewicht neemt in ieder geval weer iets toe.
          "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
            Ah okay, naja ik had toen gewoon bij elke dag 200kcal erbij geplakt. Dus ik werk nu even niet meer met +5-15%.

Hoe gaat het verder qua gewicht. Ik had vanochtend even een flinke piek. Ik dacht al van waar blijft me gewicht nou.. Ik had nog steeds hetzelfde gewicht als in week 1 onder hand en (namelijk zo rond de 76,3kg). Nu vanochtend woog ik ineens 77,4kg. Dus het gewicht neemt in ieder geval weer iets toe.
            Nice, dat moet ook wel met +200 natuurlijk.

Ik merk wel dat ik in gewicht nu wel echt steady aankom. Vanochtend bijvoorbeeld 88,4 en dat was 800 gram meer dan zelfde weegmoment 4 weken geleden. Al zal er nog wat vocht e.d. bij zitten omdat ik dit weekend in Duitsland was. Wel redelijk clean gegeten verder. Ik ben benieuwd waar ik over 2 weken uitkom voordat ik weer week 1 ga doen. Doel is wel op een 88,5kg uit te komen. Dan heb ik over 1 cycle ongeveer 500g gegained. Ik merk wel dat door die verhoging ik minder depleted was dus bij de volgende cycle haal ik bij de depletion week er wel weer 100kcals vanaf.

Comment

Nice, dat moet ook wel met +200 natuurlijk.

Ik merk wel dat ik in gewicht nu wel echt steady aankom. Vanochtend bijvoorbeeld 88,4 en dat was 800 gram meer dan zelfde weegmoment 4 weken geleden. Al zal er nog wat vocht e.d. bij zitten omdat ik dit weekend in Duitsland was. Wel redelijk clean gegeten verder. Ik ben benieuwd waar ik over 2 weken uitkom voordat ik weer week 1 ga doen. Doel is wel op een 88,5kg uit te komen. Dan heb ik over 1 cycle ongeveer 500g gegained. Ik merk wel dat door die verhoging ik minder depleted was dus bij de volgende cycle haal ik bij de depletion week er wel weer 100kcals vanaf.
              Okay, netjes man. Ik ben ook benieuwd wat er uit gaat komen bij mij. Doordat je zo wisselt in voeding, gewicht en kracht is het lastig aanvoelen waar je nu precies staat qua vooruitgang in spier en afname in vet.

Heb jij een plan van hoelang je dit wilt gaan volgen eigenlijk?
              "Straight outta gym"

Comment

• Geen idee man. In ieder geval nog tot eind dit jaar. Ik ga er wel redelijk lekker op. Ik wil nog even afwachten wat de stats zijn eind dit jaar voordat ik een keuze ga maken. Kans is groot dat ik per januari een fulltime baan heb en dan 3x per week wil trainen. Dan zou ik misschien eerder voor een split-schema gaan. Waarbij ik als ik wel een keer 4x kan armen apart pak. Dan gaat dat cyclen dus ook niet meer op. Wel lastige beslissing. Uiteindelijk wil ik werk, trainen en voeding combineren en 4x doordeweeks trainen met een fulltime baan is sowieso niet mogelijk aangezien ik flink wat uren moet buffelen. Eten kan ik altijd wel meenemen, maar om om 10 uur nog te trainen als ik om 6 uur op moet is 1x in de week leuk, maar altijd trek je op de lange termijn niet.

Dus concreet antwoord op je vraag; eind dit jaar maak ik een beslissing op basis van mijn werksituatie dan.

Comment

• Ja, ik heb dit ook man. Het zal niet makkelijk zijn voor je, maar ik hoop dat je het goed kan gaan combineren. EfficiĆ«nt werken in de gym wordt dan wel aantrekkelijker. 45 mins workouts worden dan wel steeds aantrekkelijker. Ben je al klaar met je studie dan?

Ik zit nu in week 14. Ik wil eigenlijk nog 10 weken proberen vol te maken, aangezien ik dan dit schema 6 maanden gevolgd heb. Ik denk dat ik dan wel redelijk kan zeggen of dit werkt voor mij of niet. In ieder geval blijf ik ook tot het einde van het jaar dit volgen.

Ik wil proberen 4x te blijven trainen per week het wordt dan een soort split en anders 3 daagse split. Ik wil eigenlijk wel richting de low reps dan (4-6 reps per set). Dus waarschijnlijk zal ik me dan wat meer op kracht gaan richten om gewoon me krachtstats proberen een boost te geven om even serieuze gewichten te kunnen gaan verplaatsen op den duur, zodat de spiermassa dan vanzelf wel komt. Ik zat dan te denken aan iets als Maximum overload training (meer op bodybuilding gericht) of starting strength (meer op powerlifting gericht)..
                  "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                    Ja, ik heb dit ook man. Het zal niet makkelijk zijn voor je, maar ik hoop dat je het goed kan gaan combineren. Efficiƫnt werken in de gym wordt dan wel aantrekkelijker. 45 mins workouts worden dan wel steeds aantrekkelijker. Ben je al klaar met je studie dan?

Ik zit nu in week 14. Ik wil eigenlijk nog 10 weken proberen vol te maken, aangezien ik dan dit schema 6 maanden gevolgd heb. Ik denk dat ik dan wel redelijk kan zeggen of dit werkt voor mij of niet. In ieder geval blijf ik ook tot het einde van het jaar dit volgen.

Ik wil proberen 4x te blijven trainen per week het wordt dan een soort split en anders 3 daagse split. Ik wil eigenlijk wel richting de low reps dan (4-6 reps per set). Dus waarschijnlijk zal ik me dan wat meer op kracht gaan richten om gewoon me krachtstats proberen een boost te geven om even serieuze gewichten te kunnen gaan verplaatsen op den duur, zodat de spiermassa dan vanzelf wel komt. Ik zat dan te denken aan iets als Maximum overload training (meer op bodybuilding gericht) of starting strength (meer op powerlifting gericht)..
                    Klinkt als een plan man. Beetje hetzelfde idee als mij dus. Ik zit ook nog te twijfelen tussen een keer een kracht-achtig schema of pompschema. Maar aan de andere kant vind ik pompen gewoon te lekker:P

Comment

Klinkt als een plan man. Beetje hetzelfde idee als mij dus. Ik zit ook nog te twijfelen tussen een keer een kracht-achtig schema of pompschema. Maar aan de andere kant vind ik pompen gewoon te lekker:P
                      Haha, ik ook, maar ik merk dat mijn kracht simpelweg beter vooruit gaat in de iets lagere repranges. Bij de 8-12 reprange kom ik op een gegeven moment maar moeilijk vooruit voor me gevoel. (Dat had ik toen ik net begon met krachttraining namelijk, toen ging ik ook niet echt vooruit qua kracht op een gegeven moment).
                      "Straight outta gym"

Comment

• Damn gasten.. als ik zo julile logjes lees dan is die voeding echt strict man.. respect.. ik vind ut knap!

Comment

• Ik denk dat Sjoerd zich hier ook wel in kan vinden..

"Straight outta gym"

Comment

• Ben het helemaal met die pic eens baas!

Lange dag gehad weer van smorgens 7 uur wekker en half 7 savonds weer thuis.
                            Training 2 week 2
                            Squat
                            8xleeg
                            8x40
                            6x50
                            5x60
                            3x70
                            9x77,5 (+5kg, -1 rep)
                            9x70 (+2,5kg)
                            9x65 (+2,5kg) Squat ging echt lekker. Ik wilde gewoon gas erop omdat de knie goed aanvoelt en ik weer dat de progressie op de squat sneller kon. Vandaar die verhoging en dat voelde meester. Vrijdag doorverhogen en dan volgende week PR op de squat zetten in setjes.

RDL
                            9x115 (+2,5kg)
                            Klein spiertje in bovenrug verkeerd dus nu niet meer verhoogd
                            9x105
                            9x100

Leg Press
                            9x184,5 (+4kg, -1 rep)
                            11x171,5 (+5kg)
                            10x166,5 (+9kg, -2 reps)

Leg curls
                            12x76,5(-9kg)
                            9x72,5 (+5kg, -2 reps)
                            11x63,5

Standing calf raises
                            12x90,5 (+1 rep)
                            9x85,5 (+4kg, -2 reps)
                            9x81,5

Seated calf raises
                            12x144,5 (+5kg)
                            12x130,5

Hanging leg raises
                            13xBW
                            9xBW

Plank holds
                            90sec
                            65sec

Back extensions
                            11xBW +15kg
                            8xBW +15g
                            8xBW +15kg

Weer een goeie training. Was ook erg amused over die squat. Gaat weer de goeie kant op, weer geen last van de knie. Diepte gaat echt super, en dat betaalt zich nu dus uit!

Comment

• Training 3 week 2
                              UB
                              Bench
                              8x40
                              6x50
                              5x60
                              3x70
                              9x80 (+1 rep)
                              8x77,5 (+2 reps)
                              7x75 (+2,5kg)

Hammergrip Pullups
                              9xBW+5
                              9xBW
                              6xBW (-1 rep)

Incline Dumbell Press
                              9x30 (+2kg, -1 rep) Dit setje voelde lekker
                              8x28 (+1 rep)
                              9x25 (+1 rep)

Barbell Rows
                              8x67,5 (+2,5kg, -1 rep)
                              8x62,5 (+2,5kg, -2 reps)
                              8x60

Military Press
                              10x42,5 (+2,5kg) PR
                              7x42,5 (+2,5kg, -1 rep)
                              8x40 (+2 reps) Tevreden

Side raises
                              9x8 (+1 reps)
                              8x8

Shrugs
                              12x150(+10kg)
                              12x150 (+10kg)

Dips
                              9xBW
                              8xBW
                              7xBW

Hammer curls
                              11x18 (+1 rep)
                              9x17 (+1 rep)
                              10x15 (+1kg) en 40,5cm armen. Dat is toch weer nice.

Was tevreden met deze training. Goeie vooruitgang op de oefeningen. Ben benieuwd wat volgende week brengt. Als ik geen last van mijn schouder kan low rep volle bak benchen.

Comment

• Beetje kort geslapen dus de training was wat lam maar op zich ging het best.

Training 4, week 2
                                Squats
                                lege bar
                                8x40
                                6x50
                                5x60
                                3x65
                                9x80 (+5kg)
                                9x70 (+2,5kg, -1 rep)
                                10x65 (+2,5kg, -1 rep)

RDL
                                8x70
                                9x115 (+2,5kg, -2 reps)
                                10x105(-2,5kg, +2 reps)
                                11x100 (+1 rep)

Had even geen zin om alle gewichten overhoop te gooien om met die kleine 2,5 stappen te werken.

Leg Press
                                10x184,5 (+4kg, -1 rep)
                                12x171,5 (+5kg)
                                11x171,5 (+9kg, -1 rep)

Leg Curls
                                12x77,5 (+5kg)
                                11x72,5 (+5kg)
                                10x67,5 (+4kg, -2 reps)

Standing calf raises
                                10x94,5 (+4kg, -1 rep)
                                10x85,5 (+4kg, -1 rep)
                                9x81,5 (+1 rep)

Seated calf raises
                                12x144,5 (+4kg)
                                12x135,5 (+5kg)

Hanging Leg raises
                                13xBW
                                8xBW

Plank Holds
                                90sec
                                65sec

Back extensions
                                13xBW+15kg
                                11xBW+15kg
                                10xBW+15kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X