Sjoerd's recomp log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• in reactie op wat ik kan zien op de sheets:

Voor TOEGEVOEGDE suikers wordt aangeraden om deze te beperken tot 10-15% van de totale hoeveelheid kcal. Uitgaande van iemand die 3000 kcal eetm komt dit neer op 300-450 kcal uit toegevoegde suikers. Ofwel 75-112.5g toegevoegde suikers.
    Bij zulke hoeveelheden kan men echt niet meer van beperken spreken. Om een voorbeeld te geven: in amerika is de totale inname van toegevoegde suikers op dit moment rond de 11% van de totale hoeveelheid kcal. In nederland ligt deze inname iets lager. De aanbeveling van 10-15% ligt hier ruim boven. Ik zou eerder aanraden om het te beperken tot 3-5%.

Persoonlijk vind ik de onderzoeken die zijn gekozen niet altijd representatief. De opzet van sommige onderzoeken hebben weinig raakvlakken met de realiteit.

Bij “functionele tips” staat dat de totale hoeveelheid van macronutrienten het allerbelangrijkste is. En ja, totale inname is super belangrijk. Waar ik het niet helemaal mee eens ben is de suggestie die gewekt wordt dat timing veel minder van belang is en dat “the anabolic window” 24 uur duurt.
    IF (gevolgd op de leangains manier) is net zo goed het timen van een bepaalde ekv op een bepaald tijdstip/tijdstippen. Enkel de verdeling is anders als wat de mensen die geen IF volgen doen. IF (leangains) raad aan dat je post workout meal het liefst een 50% van de totale kcal levert en hoog in koolhydraten en eiwitten is, en dat deze vrij snel na de workout genomen worden. Dat is toch gewoon het timen van een bepaalde hoeveelheid voeding in een bepaalde verhouding ekv?
    Als het anabolic window 24 uur duurt. Waarom moet ik dan “20g whey voor het trainen” of “20g whey na het trainen en/of “1.1g koolhydraten per kg lichaamsgewicht” nemen?. Als het anabolic window 24 uur duurt, waarom is het dan niet optimaal om sochtends om 6:00 uur op nuchtere maag te trainen, en vervolgens (10 uur later, zonder iets te eten) van 16:00 tot 24:00 mijn feeding window houden.
    De focus van het verhaal ligt op totale kcal. Maar hoe zit het met de eiwitbehoefte/inname, verdeling EKV, kwaliteit van eiwitbronnen, Timing van meals, productkeuze, kwaliteit van producten, Verhouding tussen verschillende vetzuren (niet gelimiteerd tot enkel omega 3 tot 6 ratio), rol/belang van verzadigde vetten, inname micronutrienten (mineralen, vitamines, flavonoiden, etc etc).
    Een dieet van 3000 kcal: e200, k250, v132. bestaande uit: witbrood, knakworst, kip nuggets en kipburgers. Zal heel simpel een ander effect geven als een dieet met exact dezelfde ekv waarden, maar bestaande uit de producten: biefstuk, eieren, volkoren brood, zilvervlies rijst, olijfolie, zalm, volle melk, etc.
    ----------------------------------

anyways, beterschap.

Ikzelf zit trouwens qua benen exact op het niveau waar ik zat voor ik op vakantie ging. qua ub zit ik er nog wel wat onder (meeste oefeningen 1-2 reps minder).

ik had overigens gisteren een killer training. ik heb nu eindelijk een routine voor rug gevonden waarbij mijn lats helemaal kapot gaan. vannacht kon ik niet slapen van de spierpijn in de lats. ik moet eigenlijk eens een update aan mijn log brengen..
    nogmaals, beterschap.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Squats
      8xlege bar
      8x40
      6x60
      5x70
      4x85 (+5kg, -1 rep)
      4x85 (+5kg, -1 rep)
      4x85 (+5kg, -1 rep)

RDL
      8x70
      5x125 (+5kg, -1 rep)
      4x125 (+5kg, -1 rep)
      4x125 (+5kg, -1 rep)

Front squats
      3x5x65 (+5kg, -1 rep)

Barbell glute raises
      8x90
      6x115 (+15kg)
      6x115 (+15kg)
      6x120 (+20kg) Deze oefening gaat steeds beter

Standing calf raises
      6x103,5 (+9kg)
      6x103,5 (+9kg)
      6x103,5 (+9kg)

Seated calf raises
      3x6x166,5 (+9kg)

Hanging leg raises
      14x (+1 rep)
      9x
      6x

Back extensions
      17x BW+10 (+5kg, +1rep)
      12xBW +10 (+5kg, +2 reps)
      10xBW +10 (+5kg, +2 reps)

Goeie training gehad. Vriendin is er en was ook mee gaan trainen. Vandaag jarig maar wilde toch pompen! Hoop vrijdag iig 3x5x85 te squatten weer.
      Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Gratz kerel! Nu gebak
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Gefeli vriend. En nog vele jaren!

Lekkere training btw. Je gaat goed!

Comment

• Bedankt, bedankt! Was een leuke verjaardag. Echte feestje komt zaterdag nog. Dan ga ik ook weer eens drinken. Morgen weer een training. Voel me iig beter dan maandag dus ben benieuwd hoe zich dat vertaald naar de training.

Comment

• Gefeliciteerd! niet te veel drinken ;-)
              je vriendin traint regelmatig mee of niet?
              Calisthenics / Street workout

Comment

• Gefeliciteerd, dat je maar een grote, sterke en droge kerel mag worden!
                "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by IJsBlok View Post
                  Gefeliciteerd! niet te veel drinken ;-)
                  je vriendin traint regelmatig mee of niet?

Thanks Baas. Na 4 drankjes liggen we waarschijnlijk al plat, dus met 400kcals ben ik klaar voor de avond. Hehe. Ja wel sporadisch, maar heb haar nu een fullbody schema gegeven. Eerste keer was echt drama en werd ik helemaal leip omdat ze bij elk setje liep te janken. Tweede keer (dinsdag) ging al veel beter. Ze snapte de oefeningen, kon her en der een tandje bijschakelen. Waarschijnlijk gaat ze zaterdag weer en dan hoop ik dat ze er ook mee doorgaat.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                    Thanks Baas. Na 4 drankjes liggen we waarschijnlijk al plat, dus met 400kcals ben ik klaar voor de avond. Hehe. Ja wel sporadisch, maar heb haar nu een fullbody schema gegeven. Eerste keer was echt drama en werd ik helemaal leip omdat ze bij elk setje liep te janken. Tweede keer (dinsdag) ging al veel beter. Ze snapte de oefeningen, kon her en der een tandje bijschakelen. Waarschijnlijk gaat ze zaterdag weer en dan hoop ik dat ze er ook mee doorgaat.
                    Weer een voordeel van bodybuilding, je bent zo dronken als je 1x drinkt .
                    "Straight outta gym"

Comment

• nog gefeliciteerd man! En weer een jaar lang met gewichten smijten en veel kip eten
                      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

• Originally posted by kojak View Post
                        nog gefeliciteerd man! En weer een jaar lang met gewichten smijten en veel kip eten
                        Zeker! Volgend jaar deze period 93 kg droog! BOEM!

Comment

• Training 3, week 3
                          Voelde me nog steeds niet top

BP
                          8x50
                          6x70
                          3x80
                          5x87,5 (+1 rep)
                          4x87,5 (+2,5kg, -1 rep)
                          5x85

Pullups (wijde grip)
                          5xBW +5kg
                          5xBW +5kg
                          5xBW +5kg

Low incline dumbell press
                          4x34 (+2kg, -2 reps)
                          4x34 (+2kg, -1 rep)
                          5x32 (-1 rep)

Barbell rows
                          5x77,5 (+2,5kg, -1 rep)
                          5x75 (-1 rep)
                          5x75

Military press
                          3x50 (-1 rep)
                          3x50
                          2x50 (-3 reps) Dit ging gewoon echt niet vandaag, was er echt ziek van.

Shrugs
                          6x160
                          6x160
                          6x140--> Vorm is beter bij 140 kg, volgende keer misschien eerst maar weer 140-150 pakken.

CGBP
                          8x50
                          5x75
                          5x75 (+2,5kg, -1 rep)
                          5x72,5 (+2,5kg, -1 rep)

Barbell curls
                          4x45
                          6x42,5
                          5x42,5 (+2,5kg, -1 rep)

Was niet super amused over deze training. Had er wel wat meer van verwacht.

Comment

• Net getraind weer. Ging alweer iets beter. Heb nog steeds het idee dat ik naar binnen ga met mn benen. Maar kan het ook liggen aan mn voeten? Misschien moet ik wel eens laten bekijken of ik steunzolen nodig heb.

Squat
                            Warm ups
                            8x lege bar
                            8x40
                            6x60
                            5x70
                            5x85 (+5kg, -1 rep)
                            4x85 (+5kg, -1 rep)
                            5x85 (+5kg, -1 rep)--> Over 3 weken 3x6x85 proberen. Als eerste setje easy gaat meer.

RDL
                            8x70
                            5x125 (+5kg, -1 rep)
                            4x125 (+5kg, -1 rep)
                            4x125 (+5kg, -1 rep)

Front squats
                            5x65 (+2,5kg, -1 rep)
                            5x65 (+2,5kg)
                            5x65 (+2,5kg, -1 rep)

Barbell Glute raises
                            3x6x117,5 (+7,5kg) Hier kan het volgens mij nog wel beter met uitvoering.

Standing calf raises
                            3x6x103,5 (+4kg)

Seated calf raises
                            3x6x166,5 (+9kg)

Hanging leg raises
                            13x
                            9x
                            6x

Back extensions
                            17xBW+10kg
                            11xBW+10kg
                            10xBW+10kg

Hierna ga ik dus 1,2,2,3 doen. Kijken of ik dan ook iets meer progressie kan boeken kwa kracht! Dus 1 massa week erin. Moet netto meer spiermassa opleveren. Ben vooral ook benieuwd of ik met die extra massa week ook meer in kracht kan bijschrijven in de derde week.

Comment

• Alsnog gefeliciteerd
                              keep the focus going!

Comment

• Originally posted by xBrian View Post
                                Alsnog gefeliciteerd
                                Thanks!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X