Zal komende week nog de cycle afmaken met een krachtweek. Dan maak ik de balans op en begin ik aan iets nieuws. Ik zal kiezen voor voeding in de volgende vorm: depletion voeding aka week 1 en daarna bulk voeding aka week 2. De krachtweek voeding zal verdwijnen. Kwa trainen ga ik een bodybuild 4 dagen split doen waarbij ik oefeningen rouleer en repranges indeel op basis van type spiervezel. Komt erop neer dat ik sommige spiergroepen high rep en andere low rep ga pompen. Ik ga dus geen ondscheid meer maken in trainingsschema voor de verschillende weken maar hanteer 1 schema kwa indelen met inhoudelijk veel variatie erin mbt de oefeningen.
Sjoerd's recomp log
Collapse
X
-
Hmm interessant. Wel grappig dat jij ook zo toch ook overspringt. Ik ga deze 2 weken ook nog volmaken en dan stap ik ook over denk ik.
Wat heeft je toch doen laten veranderen van schema? Geen gewenste vooruitgang meer of gewoon toe aan wat nieuws?
Qua schema moet ik dan denken aan compounds relatief laag in reps en andere oefeningen hoger in reps of? Ga je 1 week depletion doen en dan 1 week bulken of ?
Hmm 4 dagen split lijkt me ook wel geinig. Ik ben er zelf ook nog niet uit wat ik ga nemen.."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostHmm interessant. Wel grappig dat jij ook zo toch ook overspringt. Ik ga deze 2 weken ook nog volmaken en dan stap ik ook over denk ik.
Wat heeft je toch doen laten veranderen van schema? Geen gewenste vooruitgang meer of gewoon toe aan wat nieuws?
Qua schema moet ik dan denken aan compounds relatief laag in reps en andere oefeningen hoger in reps of? Ga je 1 week depletion doen en dan 1 week bulken of ?
Hmm 4 dagen split lijkt me ook wel geinig. Ik ben er zelf ook nog niet uit wat ik ga nemen..Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
Klinkt als een plan.
Klopt, ik ben nu ongeveer 90 mins bezig met een training. Ikzelf zou denk ik met een split sneller klaar kunnen zijn. 45-60 mins per training lijkt me persoonlijk ideaal om de intensiteit goed te blijven handhaven en vooral efficiƫnt te blijven werken voor school.
Dergelijke kracht schema's zijn qua oefeningen minder divers dat scheelt. Mij lijkt het ook wel strak om gewoon serieuze gewichten te gaan verplaatsen op de grote 3 en de MP, maar ikzelf denk dat wat extra oefeningen voor schouders, (onder)armen en kuiten niet zouden misstaan en dan kom je al gelijk bij een meer bodybuilding achtig schema uit..
Ik denk dat ik wel hetzelfde principe ga hanteren zoals jij. Voeding laten variƫren 1x per maand low carb oid en de rest van de tijd goed in carbs en vetten. Qua oefeningen zal ik hetzelfde blijven doen dan, enkel laat ik de repranges dan variƫren t.o.v. de bulk en depletion week.
Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken man, keep us posted!"Straight outta gym"
Comment
-
Ben nu de laatste week met dit schema aan het doen. Miv maandag zal ik een nieuw schema beginnen.
BP
8x40
8x50
6x60
5x70
3x80
3x92,5 (+2,5kg, -1 rep)
3x90 (-1 rep)
2x90 (-1 rep) Was er ziek van
Ik ben duidelijk op volume veel sterker met de bench.
Pullups (wijde grip)
5xBW +7,5kg (+2,5kg, -1 rep)
5xBW +7,5kg (+2,5kg, -1 rep)
5xBW +7,5kg (+2,5kg)
Techniek was hier veel beter. Ik was amused.
Low incline dumbell press
6x34
5x34
5x34
Barbell rows
5x80 (+1 rep)
6x75 (-2,5kg, +1 rep)
6x75 (+1 rep)
Uitvoering was hier beter, techniek > gewicht.
Military press
4x55 (+5kg, -1 rep)
3x55 (+5kg, -2 reps)
4x52,5 (+2,5kg, -1 rep)
Shrugs
6x180 (+20kg)
6x180 (+20kg)
6x180 (+20kg)
CGBP
3x85 (+5kg, -3 reps)
5x80
5x80
Barbell curls
5x45 (+1 rep)
4x45 (+2,5kg, -2 reps)
6x42,5 (+1 rep)
Barbell curls
6x45 (+1 rep)
5x45 (+1 rep)
6x42,5
Niet super amused over deze training tov vorige vergelijkbare training. Volgende week nieuw schema. Sommige oefeningen gingen wel aardig.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
Net getraind. Week 3 training 2.
Squats
8xlege bar
8x40
6x50
6x60
5x70
3x80
4x90 (+5kg, -1 rep)
3x90 (+5kg, -2 reps)
3x90 (+5kg, -2 reps) Squat ging echt kut, warm ups voelde al super zwaar. Maargoed, vrijdag beter.
RDL
8x70
5x135 (+5kg)
4x135 (+5kg, -1 rep)
5x130 (+1 rep)
Front squats
5x67,5
5x67,5 (+2,5kg)
5x67,5 (+2,5kg)
Front squats gingen wel echt lekker. Vrijdag ga ik eens 70 proberen.
Barbell glute raises
6x100
6x130 (+10kg)
6x130 (+10kg)
6x130 (+10kg)
Standing calf raises
6x112,5 (+4kg)
6x112,5 (+4kg)
6x112,5 (+4kg)
Seated calf raises
3x6x171,5 (+5kg)
Hanging leg raises
13x
9x
6x
Back extensions
14x BW+15
11xBW +15
9xBW +15
Ik had vandaag wat opstartproblemen maar daarna ging het vooral lekker. Exercise of the day: front squats.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
Originally posted by kojak View PostJe squat gaat al richting de 100 brah!
Ga vanaf volgende week een nieuw schema doen. Ga het vanavond opstellen. Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek mbt spiervezels en welke spiergroepen het beste groeien op medium/high/low reps. Het zal een 4 dagen split worden.
Dag 1: borst
Dag 2: rug
Dag 3: benen
Dag 4: Zijkant schouders + armen
Voeding blijft gelijk, 1 week depleten. 2/3/4 weken bulken met 20% vetten.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
Originally posted by sjoerdiezee View PostZeker!!
Ga vanaf volgende week een nieuw schema doen. Ga het vanavond opstellen. Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek mbt spiervezels en welke spiergroepen het beste groeien op medium/high/low reps. Het zal een 4 dagen split worden.
Voeding blijft gelijk, 1 week depleten. 2/3/4 weken bulken met 20% vetten.
Ikzelf ga misschien nog 1 week 1 hierna doen, zodat mijn meetmoment wederom in week 1 is, waar ik depleted ben. (Ik heb daar eigenlijk niet zoveel zin in, maar achja..)"Straight outta gym"
Comment
-
Voeding blijft gelijk, 1 week depleten. 2/3/4 weken bulken met 20% vetten.focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.
Comment
-
Wat zou er naar jouw normen anders moeten aan dyno zijn schema?
Voeding blijft gelijk, 1 week depleten. 2/3/4 weken bulken met 20% vetten.
Muscle-Specific Hypertrophy: Chest, Triceps and Shoulders By Menno Henselmans | SimplyShredded.com
Eigen ervaring blijft toch primeren op onderzoeken die zijn gedaan op testpersonen waarvan je niet weet in welke omstandigheden ze leven, spiersamenstelling, hormoonbalans, ... niet?Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where heās going. - Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Wasofski View PostWat zou er naar jouw normen anders moeten aan dyno zijn schema?
Interessant, bedoel je daar zoiets mee?
Muscle-Specific Hypertrophy: Chest, Triceps and Shoulders By Menno Henselmans | SimplyShredded.com
Eigen ervaring blijft toch primeren op onderzoeken die zijn gedaan op testpersonen waarvan je niet weet in welke omstandigheden ze leven, spiersamenstelling, hormoonbalans, ... niet?
Voor triceps en benen wordt het een iets ander verhaal. Hamstrings moeten bijvoobeeld low rep getraind worden en triceps ook. Nu is het in de praktijk natuurlijk met oefeningen zoals de overhead extensions moeilijk om in een reprange van 4-6 te trainen maar met bijvoorbeeld de close grip bench kan dit weer wel.
Kwa massa ben ik wel vooruitgegaan met dyno's schema. Maar kwa kracht op bijvoorbeeld de bench vind ik de progressie niet zoals ik gehoopt had. Ik wil daarom gewoon iets nieuws proberen. Een split heb ik nooit echt fatsoenlijk gedaan en icm de recomp voeding moet ik zeker kwa massa minstens net zulke goede resultaten kunnen boeken.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzRedelijk verkouden, dus van meeste oefeningen maar 1 set gedaan en wat meer RIR / intensiteit wijs in de pocket overgehouden.
Training B...-
Kanaal: Trainingslogjes
7 minutes ago -
-
door asleypatriciaIf you are looking for the best assignment writing services but have no luck, start by searching for highly reputed services. Ensure they have years of...
-
Kanaal: Algemeen
3 uur geleden -
-
door XanthePayeer.com is een universeel platform voor het uitvoeren van financiƫle transacties via internet, dat zijn gebruikers een breed scala aan mogelijkheden...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
17 uur geleden -
-
Antwoord op Is a data science course useful?door LauravenusAbsolutely, a data science course can be incredibly useful! With the ever-growing reliance on data in several sectors making important decisions, possessing...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 2x
- 92.5kg 4x
- 92.5kg 5x
Deficit wide grip SL DL:
- 90kg 2x10...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
1 sec paused safety bar squat:
- 92.5kg 6x
Sumo safety bar goodmorning:
- 21kg 2x15
Wide...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70.5kg 6x
- 70.5kg 8x
Safety bar back extension:
- 40.5kg 4x
- 23kg...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 2x
One legged calf raise:
- 30kg 15x, 8x L en R
Superset met
Lu side raise:...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111.5kg 2x
- 91kg 3x
- 91kg 4x
Deficit wide grip SL DL:
- 85kg 2x10...-
1 week geleden -
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment