Sjoerd's recomp log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Revius View Post
    al?..
    je moet ergens beginnen he

ff een serieuze vraag aan jou dan revius . Hoe komt het dat sommige mensen die niet eens 1 jaar trainen al een 1rm van 160 hebben en dat mensen die al wat 'langer' trainen (2/3) zoals Sjoerd en ikzelf nog zitten te kloten met gewichten van rond de 100? Lichaamsbouw, techniek of gwn puur zwakte, combinaties??
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

• Originally posted by kojak View Post

ff een serieuze vraag aan jou dan revius . Hoe komt het dat sommige mensen die niet eens 1 jaar trainen al een 1rm van 160 hebben en dat mensen die al wat 'langer' trainen (2/3) zoals Sjoerd en ikzelf nog zitten te kloten met gewichten van rond de 100? Lichaamsbouw, techniek of gwn puur zwakte, combinaties??
      Ik heet geen Revius maar ik denk dat het te maken heeft met je lichaamsbouw en genen. Iedereen heeft andere kwaliteiten
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik zit hier dus momenteel ook zelf mee. Ik denk dat het te maken heeft met dat zij die 1rm van 160 hebben dan bijv. waarschijnlijk enkel de grote drie/vier en wat assist oefeningen doen. Zij doen vaak vaker deze oefeningen dan bodybuilders.

Simpelweg doen en een combinatie van factoren maken dit verschil denk ik, maar ik ben dan ook geen expert op dit gebied. Dit is enkel een gedachtegang.
        "Straight outta gym"

Comment

• Ziyed traint natuurlijk ook powerlifting-specific. Dat is wel weer een ander uiterste en ik weet dat hij gelooft dat kracht=massa. Ben ik het wel gedeeltelijk mee eens ook maar bodybuilders trainen niet voor niets split. Ik ga nu gewoon een keer een split proberen. Grote kans dat ik er lekker massa op kan pakken, kracht I dunno, niet maximaal in ieder geval.

@Revius, als ik faal op Jeroens schema zal ik met veel plezier jouw schematje vatten
          Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Kojak jij traint best wel op kracht gericht momenteel dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat het ligt aan bouw, dus in mijn geval een kort torso en redelijk lange armen, en ook aan genen, want ik merk dat mijn rug en hamstrings vooral vrij snel groeien.
            Lid van de 200 club

Comment

Motorische aanleg, lichaamsbouw (brede heupen etc, sterke core), aanleg om sterk te worden, techniek, de wil om genoeg te eten en niet elke maand gaan cutten etc etc
              Groeten

Comment

• Training 3 week 3
                BP
                8x50
                6x70
                3x80
                5x90 (+2 reps)
                4x90 (+1 rep)
                3x90

Pullups (wijde grip)
                6xBW +7,5kg (+2,5kg)
                5xBW +7,5kg (+2,5kg, -1 rep)
                5xBW +7,5kg (+2,5kg)

Low incline dumbell press
                5x34 (-1 rep)
                4x34 (-2 reps)
                4x34 (-1 rep)

Barbell rows
                6x80 (+1 rep)
                6x75 (+1 rep)
                6x75

Laatste 2 setjes barbell rows gingen lekker

Military press
                5x52,5 (+2,5kg)
                5x52,5 (+2,5kg)
                5x52,5 (+2,5kg) VPR

Shrugs
                6x180 (+20kg)
                6x180 (+20kg)
                6x180 (+20kg)

CGBP
                6x60
                4x82,5 (-1 rep, +2,5kg)
                5x80
                5x80

Barbell curls
                6x45 (+1 rep)
                5x45 (+1 rep)
                6x42,5

Wel prima training. Ben het meest amused over de military press

Comment

• HEy, ik heb net je voedischema op p1 gelezen. Is dit niet heel veel vet in verhouding met de koolhyd en eiwitten?

Mvg,

Comment

• Originally posted by Apekop View Post
                    HEy, ik heb net je voedischema op p1 gelezen. Is dit niet heel veel vet in verhouding met de koolhyd en eiwitten?

Mvg,
                    Nee, 20% vetten is voor mij het absolute minimum. Misschien kijk je enkel naar week 1. Daar zitten super veel vetten in, maar in die week ben ik ook aan het
                    'cutten' dus dan wil ik carbs ook super laag hebben. Dus dat is met een achterliggende reden gedaan.

Comment

• Originally posted by Apekop View Post
                      HEy, ik heb net je voedischema op p1 gelezen. Is dit niet heel veel vet in verhouding met de koolhyd en eiwitten?

Mvg,
                      Ik zit op 30 ga er erg goed op.
                      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Training 4 week 3
                        SQ
                        8xleeg
                        8x40
                        6x50
                        6x60
                        5x70
                        3x80
                        5x90 (+2,5kg)
                        5x90 (+2,5kg)
                        5x90 VPR (+5kg) (iig weer na de blessure)

RDL
                        8x70
                        5x135 (5kg)
                        4x135 (-1 rep, +5kg)
                        5x130 techniek niet 100% hier, verhoging even staken totdat techniek weer goed zit (bij de split vanaf volgende week)

Front squat
                        6x50
                        5x70 (+2,5kg)
                        5x70 (+5kg)
                        5x70 (+5kg) VPR

Barbell glute raises
                        6x100
                        6x140 (+15kg)
                        6x140 (+15kg)
                        6x140 (+15kg)
                        Hier was ik zo aggresief dat het derde setje veel te makkelijk ging en ik er achteraf ziek van was dat ik niet meer gepakt had.

Standing calf raises
                        3x6x112,5 (+4kg)

Seated calf raises
                        3x6x171,5 (+5kg)

Hanging leg raises
                        13x
                        9x
                        7x

Back extensions
                        16x +15kg
                        11x +15kg
                        9x +15kg

Goeie training.

Comment

• Klinkt wat tegenstrijdig voor een nieuweling als mij, dat je bij het cutten meer vetten binnen krijgt, maar ik zal er maar van leren

Mvg,

Comment

• Dat heeft met het volgende te maken.

Van glucose/koolhydraten kan glycogeen gemaakt worden. Van glucose/carbs kunnen ook vetzuren gemaakt worden.

Van vetzuren kan geen glucose gemaakt worden en hier kan dus ook geen glycogeen gemaakt van worden.

Als je dus weinig carbs gaat eten (niet te weinig), ga je je glycogeen voorraden in je lichaam (lever + spieren) uitputten. Je lichaam gaat dus je energie voorraden gebruiken om aan energie te komen, want je suiker voorraden zijn op. Je vetverbranding komt extra op gang om, omdat je glycogeen voorraden leegraken en er toch energie beschikbaar gemaakt moet worden.

Je moet wel aan je kcal komen, dus die vul je op met vetten. Dat is de reden waarom je minder carbs eet als je gaat cutten.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Wauw, bedankt!

Comment

• Gewicht vanmorgen 88,7. 500g massawinst vergeleken met een maand terug en zeker niet vetter geworden. Vandaag dag 1 van het nieuwe schema. Opnieuw beginnen we met een cut-week. Niets aan de voeding veranderd. Die +100 zit er nog steeds in maar heb ik niet verder verhoogd aangezien de gewichtstoename prima was.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X