Iron Mind: Welcome to the New Age

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by inferno_0666 View Post
    Weet je wat goed helpt? Die full ROM lateral raises. Merk jij nog geen verschil?
    Haha,
    Ik ben er nu een paar weken mee bezig maar ik heb iedere keer lekkere spierpijn in mijn schouders na die oefening.
    Of ze echt groeien nu,kan ik nog niet zeggen.
    Wel dat ik minder last van mijn rotator cuffs heb sinds ik die oefening erbij doe!

Iedereen die in de sportschool standaard side lateral raises doe,corrigeer ik nu en zeg dat ze het he-le-maal verkeerd doen!
    Leuk man,die grote gasten kwamen zeggen dat ik de oefening verkeerd deed en nu doen ze hem ook allemaal.

Gefeliciteerd trouwens iron mind
    Last edited by rain; 05-11-2013, 23:21.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
      Ik heb beide lifts van de 200kg op film. Dit ik zal deze morgen of overmorgen even uploaden voor commentaar
      Mooi, die kan dan gelijk in de lijst van Iguana.

Originally posted by rainman View Post
      Haha,
      Ik ben er nu een paar weken mee bezig maar ik heb iedere keer lekkere spierpijn in mijn schouders na die oefening.
      Of ze echt groeien nu,kan ik nog niet zeggen.
      Wel dat ik minder last van mijn rotator cuffs heb sinds ik die oefening erbij doe!

Iedereen die in de sportschool standaard side lateral raises doe,corrigeer ik nu en zeg dat ze het he-le-maal verkeerd doen!
      Leuk man,die grote gasten kwamen zeggen dat ik de oefening verkeerd deed en nu doen ze hem ook allemaal.
      Ik merk bij mezelf heel goed het verschil. Het is inderdaad een van de betere isolatie oefeningen, echt een toegevoegde waarde.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Weet je wat goed helpt? Die full ROM lateral raises. Merk jij nog geen verschil?
        Originally posted by rainman View Post

Gefeliciteerd trouwens iron mind
        Doen jullie hem zo qua handpositionering..?

Full Lateral Raise - YouTube
        "Straight outta gym"

Comment

Doen jullie hem zo qua handpositionering..?
          Nee, ik heb het ook zo geprobeerd maar dat voelde niet prettig aan in mijn schouders. Rainman had precies dezelfde ervaring als ik mij niet vergis. Wij doen de variant met de pinken naar buiten gedraaid.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

• Je begint hetzelfde als een standaard side lateral raise maar als je op ongeveer schouderhoogte bent,draai je geleidelijk je pinken naar boven.
            Dat voel je vanzelf aan want doeje dat niet,krijg je je handen boven niet bij elkaar of krijg je last van je rotator cuffs...dan voelt de oefening erg onnatuurlijk.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Nee, ik heb het ook zo geprobeerd maar dat voelde niet prettig aan in mijn schouders. Rainman had precies dezelfde ervaring als ik mij niet vergis. Wij doen de variant met de pinken naar buiten gedraaid.
              Je was me voor maar dat klopt,ik draai mijn pinken ook naar buiten/boven anders voelt het niet lekker.
              Bij het filmpje komen de dumbells tegen elkaar,bij mij de rug van mijn handen
              Last edited by rain; 05-11-2013, 23:30.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Nou ik krijg mijn armen niet tot bovenaan hoor als ik mijn pinken naar boven draai. Dan kom ik maar tot 100graden qua hoogte.

Bedoel je niet dat je duimen elkaar aanraken bovenin en je pinken dan naar buiten wijzen bovenin? M.a.w. je pinken wijzen naar beneden en je duimen naar boven?
                "Straight outta gym"

Comment

Nou ik krijg mijn armen niet tot bovenaan hoor als ik mijn pinken naar boven draai. Dan kom ik maar tot 100graden qua hoogte.

Bedoel je niet dat je duimen elkaar aanraken bovenin en je pinken dan naar buiten wijzen bovenin? M.a.w. je pinken wijzen naar beneden en je duimen naar boven?
                  Omgekeerd; in de bovenste positie wijzen de duimen naar beneden en de pinken naar boven.
                  - Dave Tate

Comment

• Lastig uit te leggen zo maar begin eens andersom.
                    Handen recht boven je hoofd met je knokkels tegen elkaar,dan naar beneden met gestrekte armen.
                    Zo maak je de beweging al kan het in een begin wel lastig zijn.
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Oke ik heb hem volgens mij, heren.

Holy fuck. Ik zit hem nu met enkel mijn handen te doen en me delts staan echt ziek in de fik. Je houdt dus eigenlijk de gehele beweging je duim naar voren en je pinken naar achteren. Net zolang tot je knokkels elkaar bovenaan aanraken. Je duimen komen dan bovenin onderin te zitten en je pinken erboven.

Het duurde even, maar dan heb je ook wat.

Ik ga deze sowieso in me schema voegen. Ik ga hem donderdag gelijk uitproberen.

Mirin delts
                      Last edited by Iron Mind; 05-11-2013, 23:42.
                      "Straight outta gym"

Comment

• Mooi zo!

Niet verder vertellen he!

Ik had het al eerder gezegd,maar het is echt 1van de beste oefeningen die ik de laatste jaren heb toegevoegd(met dank aan Inferno)
                        En zwaar kan/hoef je hem niet te doen,let maar op.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Ik had wel last van wat geknak en gekraak in me schouders toen ik hem deed..terwijl bij een "standaard" uitvoering had ik daar geen last van. Toch blijf ik hem wel doen in de hoop dat het minder wordt :P.
                          "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

SQ: 120 - BP: 95 - DL: 155 - Mp: 55

Comment

Oke ik heb hem volgens mij, heren.

Holy fuck. Ik zit hem nu met enkel mijn handen te doen en me delts staan echt ziek in de fik. Je houdt dus eigenlijk de gehele beweging je duim naar voren en je pinken naar achteren. Net zolang tot je knokkels elkaar bovenaan aanraken. Je duimen komen dan bovenin onderin te zitten en je pinken erboven.

Het duurde even, maar dan heb je ook wat.

Ik ga deze sowieso in me schema voegen. Ik ga hem donderdag gelijk uitproberen.

Mirin delts
                            In de positie beneden zijn de duimen tegen elkaar aan. En wanneer de armen naar boven gaan, dan gaan de duimen naar binnen toe en de pinken naar buiten. Dat gaat geleidelijk aan, op een natuurlijke manier, gedurende de beweging.

Liao Hui laat hier zien hoe het moet, al gebruikt hij platen i.p.v. dumbells:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/6...ml#post1126663
                            Last edited by inferno_0666; 05-11-2013, 23:51.
                            - Dave Tate

Comment

• Gefeliciteerd met je 200kg deadlift Hopelijk kan ik over anderhalve week ook aansluiten bij de 200 crew.

Hoe lang duurt zo'n phat training ongeveer? Ik wil het waarschijnlijk vanaf december ook gaan doen. Zo'n piwer workout van ud2 is heerlijk, maar full body kost toch veel energie waardoor je misschien iets minder sterk bent dan wanneer je het zou verdelen over twee trainingen.
                              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Originally posted by rainman View Post
                                Mooi zo!

Niet verder vertellen he!

Ik had het al eerder gezegd,maar het is echt 1van de beste oefeningen die ik de laatste jaren heb toegevoegd(met dank aan Inferno)
                                En zwaar kan/hoef je hem niet te doen,let maar op.
                                Hehe, ik weet zeker zodra ik deze variant ga doen dat straks de hele gym die oefening doet..

Ik deed de lateral raises eigenlijk al nooit meer echt zwaar, maar juist vooral beheerst en erg gecontroleerd. Sindsdien zijn mijn delts enkel groter geworden terwijl ik het gewicht enkel verlaagd heb op de side raises.

Plus dat is ook nog eens veiliger voor je schoudergordel. Ik voel mijn rotator cuff af en toe al bijna afscheuren als ik sommige zie zwaaien en gooien met 20kg+ db's als lateral raise.

Originally posted by reydan19 View Post
                                Ik had wel last van wat geknak en gekraak in me schouders toen ik hem deed..terwijl bij een "standaard" uitvoering had ik daar geen last van. Toch blijf ik hem wel doen in de hoop dat het minder wordt :P.
                                Knakken is op zich niet erg, zolang er niets verschiet in je schouder. Kijk even naar je handpositie, misschien kan je hem beter iets aanpassen anders?

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                In de positie beneden zijn de duimen tegen elkaar aan. En wanneer de armen naar boven gaan, dan gaan de duimen naar binnen toe en de pinken naar buiten. Dat gaat geleidelijk aan, op een natuurlijke manier, gedurende de beweging.

Liao Hui laat hier zien hoe het moet, al gebruikt hij platen i.p.v. dumbells:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/6...ml#post1126663
                                Ehh dus wijzen je handpalmen nou naar de spiegel/voren of juist naar de buitenkant (je knokkels raken elkaar dus aan)?

In dat filmpje werd ik er namelijk ook niet echt wijzer van, omdat die platen ervoor zit, maar ik zal er straks nog even naar kijken.
                                Originally posted by Gus View Post
                                Gefeliciteerd met je 200kg deadlift Hopelijk kan ik over anderhalve week ook aansluiten bij de 200 crew.

Hoe lang duurt zo'n phat training ongeveer? Ik wil het waarschijnlijk vanaf december ook gaan doen. Zo'n piwer workout van ud2 is heerlijk, maar full body kost toch veel energie waardoor je misschien iets minder sterk bent dan wanneer je het zou verdelen over twee trainingen.
                                Komt goed kerel, ikzelf had pas verwacht de 200kg van de grond te krijgen het einde van dit jaar, maar de juiste mindset erbij en geen twijfel hebben scheelt bij mij enorm.

Ik merk dan eigenlijk dat ik gewoon sterker ben dan dat ik dus denk te zijn.. Daar zit dus ook nog winst voor mij.

Mijn training van gisteren duurt ongeveer wat langer dan 1,5uur. Maar dat komt omdat het behoorlijk druk is in mijn gym, waardoor ik af en toe moet wachten en dat kost me maar zo 15-20 minuten extra qua tijd. Plus soms doe ik wat meer opwarm setjes, voordat ik aan mijn werksets begin.

De power workout duurt vooral lang omdat je relatief veel opwarm sets doet, voordat je aan je werksets begint en dan nog al dat gesleep met die gewichten natuurlijk. En soms neem ik ook gewoon 5 minuten rust als ik het nodig denk te hebben en dan ga je al richting de 2 uur met omkleden, training en douchen etc. erbij. Dat stoort mij niet, maar dat zal per persoon verschillen hoe je hier tegenaan kijkt.

OT:

vanochtend de 2e dag 82kg op nuchtere maag, kijken of dat zo blijft deze week.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X