Emielos the road to the Enercup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by emielos View Post
    [...]Owjah nog een leuke mededeling. Ben vrijdag voor het eerst uit mijn broek gescheurd na het beginnen van onder begeleiding te trainen en eten.
    Legs gaat lekker nu
    Haha je broek kapot, gefeliciteerd man!! (I guess)

Comment

• Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
      Haha je broek kapot, gefeliciteerd man!! (I guess)
      Haha thx. Iedergeval een goed teken dan mijn benen aan het groeien. Iets minder leuk voor mijn portomonee maar ok.

Vandaag Benen getraind volgens het nieuwe schema. Benen is weer even wennen aangezien we nu werken met relatief weinig reps ( lees 6 reps) Ben ik tegenstelling tot AJ niet zo'n ster in lage reps, mijn kracht zit meer in de hoge reps. Vind ik eerlijk gezegd ook veel fijner trainen.

Training ging opzich wel lekker alleen moet squat even anders verhogen aangezien ik toch teveel hulp kreeg bij mijn laatste set. Ook wat moeite met mijn grip tijdens de romenian DL...

Eten gaat opzich wel ok. Merk wel dat ik nu lager zit aangezien ik nu niet meer telkens zo'n vol gevoel heb. Heb soms af en toe honger/trek. Op sommige momenten even wat meer water drinken dus.
      De training zelf
      legg om op te warmen.
      2 setjes van 20 keer 25kg. single reps

squat
      2x20x40 voelde vandaag al wat moeizaam. Geen goed teken
      12x90
      10x100
      8x110
      6x120 laatste rep wat hulpt
      6x120 bij de 3e al hulp geloof ik. En die laatste echt heel veel hulp...

hack squats op legpress. Helemaal uitstrekken, voelde fijn aan de benen zo
      2x6x125
      8x120
      10x115

rom DL
      8x90
      10x80?
      10x80

leg extension
      8x93
      2x10x83

liggend legg curl
      8x64 denk ik
      10x57
      12x46
      deze loop heel vaag naar beneden qua gewicht

stand calf
      15x117
      2x12x127
      20x97
      Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• 5*120 kg Squat is toch alleven best wel sick. Het verschil tussen hoge en lage reps is denk ook een heel stuk mentaal. Zelf kan ik met lage reps veel meer gewicht verplaatsen, wat het voor mij veel leuker maakt om te trainen. Ja en dan ga je automatisch ook harder. Moet wel zeggen dat het verschil tussen high en lowrep bij mij vooral groot is bij de eerste training na de overschakeling.
        181 cm 85 kg 14%
        Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
          5*120 kg Squat is toch alleven best wel sick. Het verschil tussen hoge en lage reps is denk ook een heel stuk mentaal. Zelf kan ik met lage reps veel meer gewicht verplaatsen, wat het voor mij veel leuker maakt om te trainen. Ja en dan ga je automatisch ook harder. Moet wel zeggen dat het verschil tussen high en lowrep bij mij vooral groot is bij de eerste training na de overschakeling.
          Over dat mentale deel zit je zeker goed. Zag er echt tegenop om "low" reps te gaan doen. Weetniet waarom dit zo is, maar het was vandaag wel zo.

Zonet ook het filmpje van pascal gezien over bar positions. Dit moet bij mij ook even verbeterd worden.
          Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Vandaag schouders triceps getraind. Echt weer even wennen om "weinig" volume te draaien. Trainingen duren nu nog maar ongeveer een uurtje behalve benen die 1,5.

Merk wel dat ik niet al om 2 uur weer moeten eten. Zit anders een te groot gat tussen het avondeten, morgen is even wat later eten. Voor de rest loopt alles wel lekker tot nu toe. Niet extreem moeilijk om zo "weinig" te eten maar verbranding staat nu ook echt maximaal aan aangezien ik de afgelopen weken redelijk wat meer heb gegeten. Ben nu al benieuwd naar de metingen van volgende week

De training

Schouders opwarmen
            12x25 te laag
            12x30 Veel te laag
            12x40
            10x45
            8x50
            5x55 Deze was pittig
            Deze oefening bestond uit eigenlijk 4 setjes. Maar de eerste 2 waren te laag daarom dus meer. Wel goed voor warming up setjes. Moet even kijken ik dit ga aanpakken. Vind het moeilijk om een gewicht te pakken voor WU

dumbell press
            6x26 laatste hulp
            8x24 laatste weer hulp
            10x22 laatste 3 wat hulp. waarvan 2 normaal en de laatste redelijk veel

Front raise
            10x8 laatste 2 reps waren om en om
            10x10 laatste 3-4 waren om en om

side raise op manier van ruhl( maakt het een stuk zwaarder)
            2x8x12
            10x10

bent over lat raise
            8x6
            2x10x4

Triceps
            cgbp
            2x10x50. Armen iets beter neergezet nu ook geen last van polsen of iets. Voelde ook beter in de triceps
            8x60 ging goed
            2x6x70 volgende keer lager. 1e set laatste wat hulp. 2e set laatste 3 hulp waarvan 1 heel veel.

dips BW
            3x10

seated french press
            3x10x10 gewicht zonder stang

rope press pushdown
            8x40
            2x10x35

Comment

• Welke oefening deed je als eerste dan?
              Zelf doe ik nadat ik schouders opgewarmd heb niet echt veel opwarmreps.
              Meer wat reps om het gewicht 'aan te voelen'.

Maar je kan ook op een papiertje schrijven of in je telefoon zetten waar je mee begint bij een nieuw schema, zodat je de volgende keer met hetzelfde kan beginnen.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by rain View Post
                Welke oefening deed je als eerste dan?
                Zelf doe ik nadat ik schouders opgewarmd heb niet echt veel opwarmreps.
                Meer wat reps om het gewicht 'aan te voelen'.

Maar je kan ook op een papiertje schrijven of in je telefoon zetten waar je mee begint bij een nieuw schema, zodat je de volgende keer met hetzelfde kan beginnen.
                Ik zie net dat hij niet meegekomen is. Eerste oefening is millitary press zittend.

Is wel even een idee om het in je telefoon te zetten inderdaad. ligt nu helaas bij de maker, krijg hem morgen hopelijk terug.
                Blijfhet lastig vinden om een goed setje te hebben om fijn op te warmen zoals ik al zei, jouw idee helpt misschien wat.

Comment

• Vandaag rug getraind. Was opzich wel een lekkere training alleen een zeurende onderrug. Misschien deze ook voor de training wat (beter) opwarmen Daarom ook niet heel zwaar met DL gegaan wat wou geen risico's nemen. Op het einde nog maar wat backextensions gedaan om de onderrug maar wat te trainen. Afgelopen tijd weinig aan de onderrug gedaan...

De training

BOR
                  20xstang
                  12x40 te laag
                  12x50 nog te laag
                  12x60 Prima om zo te starten
                  10x65
                  8x70 Onderrug begon hier al vervelend te doen...
                  2x6x80 niet helemaal strict.

DL
                  10x60
                  10x100 voelde niet fijn in de rug
                  8x110
                  2x6x120 ging wel lekker. Niet heel veel last.

Front lat pull
                  8x65
                  2x10x55

cable row
                  3x10x65 volgende keer hoger starten

Db row tegen db rek
                  10x26 voelde goed maar kan hoger
                  10x30 Voelde heerlijk. Goed doortrekken bovenin.

backextensions
                  3x20
                  Last edited by emielos; 18-02-2015, 21:20.

Comment

• Vandaag weer borst biceps gedaan. Merk dat de kracht vandaag niet helemaal top was. Weetniet of ik nog niet helemaal hersteld ben, een offday had of dat het minder eten me nu parten speelt.
                    Volgende keer na het complete schema toch maar een rustdag houden. Kijken of dit beter werkt voor mijn kracht/lichaam

schouder WU
                    incline bench
                    20xstang
                    14x50
                    10x65 Poeh deze was best wel pittig
                    8x70
                    6x75 Laatste 2-3 hulp. ( stuk moeilijker als zondag..)
                    6x75 vanaf de eerste al hulp. Wtf...
                    10x50 Om af te maken voor mijn gevoel. Ging ook aardig pittig

Normall bench
                    2x6x70 1e set werd barbell alleen aangeraakt. Dit was voldoende
                    10x55 Zwaar vandaag

flat db press
                    8x28
                    8x32 laatste 3 wat hulp

Chesttpress
                    3x10x nummertje 6, zal wel ergens rodn de 50-60 zijn.
                    Eerst meer naar voren hangen met mijn lichaam want zo voel ik mijn gehele borst wat beter

cable fly's ( onder naar boven)
                    10x10
                    2x10x15

bb curl
                    10x25
                    10x30
                    8x35
                    2x6x40 Uitvoering was niet helemaal strak maar ging goed

Ez bar was de heletijd bezet dus dan maar cable preacher curls
                    6x50
                    8x45
                    10x40 Mooi strakke bicep nu al

concentratie curl
                    10x12 zwak
                    10x16 Beter zo

hammer curl
                    8x20
                    2x10x18

2e set vanaf de 3 wat hulp

Comment

• Als ik je vorige borsttraining vergelijk met deze vind ik helemaal niet dat dit een mindere training was. Je hebt gewoon een langere en zwaardere WU gehad:

Vorige

12x50
                      10x60
                      8x70
                      2x6x75

20xstang
                      14x50
                      8x70

Comment

• Originally posted by generation_iron View Post
                        Als ik je vorige borsttraining vergelijk met deze vind ik helemaal niet dat dit een mindere training was. Je hebt gewoon een langere en zwaardere WU gehad:

Vorige

12x50
                        10x60
                        8x70
                        2x6x75

20xstang
                        14x50
                        8x70
                        JA ok, daar heb je misschien een punt. Heb de training denk ik te letterlijk 1 op 1 vergeleken en niet echt nagedacht over de setjes ervoor.

Bedankt voor je mening GI

Vandaag beentjes gepakt. Hier kunnen we heel duidelijk en kort over zijn. Het was KUT met een hoofdletter K en ! op het einde. Het begin ( squats) ging nog we lekker. Alleen daarna verneukte mijn rug mij heel erg. Zelfde pijn als met de rug training alleen dan erger.

squats geen last. Hack squats 1e set was te doen, daarna deed mijn rug echt teveel pijn om door te gaan. daarna stiff dl. 3 sets oke, 4e bij de 3e zoveel last dat ik gestopt ben.
                        Vervolgens naar de leg ext, hier zou ik toch geen last krijgen? jawel dus. Deed echt pokke veel zeer dus deze single leg gedaan met weinig gewicht en heel veel herhalingen, 20 of meer en 5-6 sets ofzo.
                        daarna hetzelfde voor legcurl gedaan.

staand kuiten wel gewoon kunnen doen, kreeg hier geen last van mijn rug, Dus een hele specifieke pijn. Morgen fysio bellen voor een afspraak...

WU legg ext en apparaat voor je onderrug.

squats
                        20xstang
                        10x50 ( wel even wennen de nieuwe grip maar ik voel mij nu wel sterker. Of dat zit gewoon tussen oren.
                        12x90 Easy
                        10x100 vanaf hier Belt
                        8x110
                        5x120 zelf, laatste 2 kwamen mijn knieën teveel naar binnen..
                        5x120 laatste 2 hulp

hack squats op liggende leg press
                        2x6x125
                        3x120 deed teveel zeer dus gestopt

Dl
                        2x6x90
                        daarna gestopt

leg ext
                        2x93 onderrug deed tering veel zeer dus gestopt. En high reps low weight gedaan

legg curl single
                        3x10x40

kuiten
                        15x117
                        2x12x137
                        10x117.. klaar met deze kut training

Comment

• Dat is minder man, snel naar de fysio als het zo ernstig is.

Comment

• Originally posted by generation_iron View Post
                            Dat is minder man, snel naar de fysio als het zo ernstig is.
                            Even een update hierover.

Zoals gezegd gisteren naar de fysio geweest, zelfde fysio als Fitnessecto. Hij dacht dat mijn core wat te zwak was voor al het gewicht wat ik nu hanteer. Heeft wat te maken met het kantelen van mijn heupen namelijk. Dit terwijl ik wel deadlift en squat. Zit waarschijnlijk ook een kleine zwelling diep in mijn spier waardoor bewegen pijnlijk is. Hij vergeleek het met een dikke enkel waardoor bewegen ook pijnlijk is.

Mag nu 2 dagen niet sporten ( gisteren en vandaag) en ga morgen langs hem voor wat oefeningen.

Vanavond wel langs de coach voor metingen. Ben benieuwd aangezien ik niet optimaal heb kunnen trainen..

Comment

• Even 2 updates aan de hand van de metingen van de coach en de fysio.

coach;
                              Had donderdag weer metingen bij mijn coach en het was weer positief dit keer! 2,5% vet gedropt in ongeveer 1,5 week tijd. Best wel lekker en ook maar 0,8-1kg kg totaal afgevallen.

Statts nu en statts 13-02
                              12% was 14,5
                              taille 10 was 14
                              buik 10 was 12
                              triceps 7 en was 8

Maar ik mag mij nu ook gaan aanmelden bij team rijstkorrel aangezien we nu gaan starten met een carb cycle. We hopen over ongeveer 2 weken onder de 10% te zitten en dan kan we meer kijken naar de definitie van mijn spieren. Dit word heel interessant aangezien ik nog nooit zoiets heb gedaan. En ga nu minimaal 3 keer per dag rijst eten wat ook nieuw is voor mij.

Is even jammer dat ik dat plaatje met dat duiveltje met high medium low days niet kan vinden. Iemand die dat wel kan?

fysio
                              Vandaag naar de fysio gegaan voor oefeningen. Deze oefeningen moet ik 2 keer per week doen en over 2 weken kijken we of het al redelijk goed hersteld is.

Offtopic;
                              Ook de sleutels van mijn kamer in groningen gekregen

Comment

• Nette progress man in zo'n korte tijd! Maar wat bedoel je met de metingen buik en taille? Dat is toch hetzelfde? Hehe

Congratz met je kamer!
                                181 cm 85 kg 14%
                                Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X