Trainingslog ProudPizza

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by TaraSmit View Post
    Voor rug graag traps en schouders. Benen hams/quads scheiding en quads van voren. Dankje, ben ook blij dat het nu al wat diepr lukt en blijf dooroefenen
    Traps span ik aan door mijn schouderblad naar binnen te draaien en dan uit te zetten. Quads van voren gewoon de quads aanspannen? Als je op een vaste vloer staat kan je een soort druk zetten waarbij je 'probeert' je voet naar buiten te draaien. Dan span je je benen nog wat beter aan.

Quads ham scheiding van opzij je been wat buigen, teen op de grond en dan je hamstring aanspannen.

Betere uitleg ga ik je niet kunnen geven, ik ben (gelukkig) geen bodybuilding gekkie.

Comment

• Dankjewel, dit beantwoord mijn vragen voor nu! ga het van de week een keertje proberen
      Food is an important part of a balanced diet.
      ~Fran Lebowitz

Comment

• Prima squat!
        De powerclean blijft echter een dingetje. Ofja... Eigenlijk gaat hij heel goed op het opvangen na. Eventueel nog breder vastpakken en focus op die ellebogen naar het plafond. Mocht dat niet werken, kun je je polsen/onderarmen ook even stretchen voor je gaat cleanen. Gewoon met de ene hand de gewenste cleanhouding aannemen en dan met je andere hand je vingers richting je schouders drukken zodat je een stretch voelt. Vervolgens die houding zo'n 20-30 seconden aanhouden en dan van arm switchen. Dat is iig hoe ik het doe Uiteraard niet teveel forceren.
        Ik doe een gok

Comment

• Je kan ook gewoon voor voor een tijdje in de clean houding blijven staan met een lege BB om het wat te rekken. 60 seconden bijvoorbeeld.

Comment

• Originally posted by Pren View Post
            Prima squat!
            De powerclean blijft echter een dingetje. Ofja... Eigenlijk gaat hij heel goed op het opvangen na. Eventueel nog breder vastpakken en focus op die ellebogen naar het plafond. Mocht dat niet werken, kun je je polsen/onderarmen ook even stretchen voor je gaat cleanen. Gewoon met de ene hand de gewenste cleanhouding aannemen en dan met je andere hand je vingers richting je schouders drukken zodat je een stretch voelt. Vervolgens die houding zo'n 20-30 seconden aanhouden en dan van arm switchen. Dat is iig hoe ik het doe Uiteraard niet teveel forceren.
            Originally posted by FitnessEcto View Post
            Je kan ook gewoon voor voor een tijdje in de clean houding blijven staan met een lege BB om het wat te rekken. 60 seconden bijvoorbeeld.
            Bedankt Pren! Bij blij dat ik nu wat dieper kan squaten. Blijf gewoon de stretches hiervoor doen voordat ik met squats begin en steeds wat meer techniek verbeteren bij het dieper gaan. Niet zo erg focussen op gewicht nu.

Klopt over de power cleans... Baal er van dat het niet wil lukken tot dusver. Ga jullie advies opgvolgen en beide stretch manieren toepassen de volgende keer, hopelijk komen ze dan wat meer omhoog
            ~Fran Lebowitz

Comment

• Leuke log trouwens Tara, heb alles even globaal doorgenomen. Cool om te zien dat je het trainen ook goed serieus neemt en alles wordt hier mooi bijgehouden. Ik zal regelmatig meekijken.

Comment

• Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                Leuke log trouwens Tara, heb alles even globaal doorgenomen. Cool om te zien dat je het trainen ook goed serieus neemt en alles wordt hier mooi bijgehouden. Ik zal regelmatig meekijken.
                Dankjewel! En leuk dat je meeleest ben ook echt blij dat mensen op het forum een paar maanden geleden me verteld hebben dat KT veel meer zal doen dan suf aan 10 apparaten trekken en eigenlijk niks doen (in mijn geval destijds).
                ~Fran Lebowitz

Comment

• 07/12/2015 - Dag 24 (schema B)
                  Squat
                  2 x 5 20 kg
                  1 x 5 20 kg
                  1 x 3 30 kg
                  1 x 2 45 kg
                  3 x 5 57.5 kg
                  Nog dieper dan vorige keer voor m'n gevoel, door voeten anders op de grond neer te zetten (vlakker denk ik, heb door het vele lopen en staan op stage een beetje een scheve stand gekregen, beetje inversie)
                  Tevens voelde ik ook beter dat ik al m'n spieren beter gebruikte buiten m'n quads om (hams, glutes, calves, abs). Merkte het eerst ook wel maar nu allemaal meer afzonderlijk van elkaar... Lastig uitleggen

Bench
                  3 x 5 20 kg
                  1 x 3 25 kg
                  1 x 2 35 kg
                  1 x 5 40 kg
                  2 x 4 40 kg geen spotter, durfde niet alleen verder, misschien 2e set wel gehaald
                  Iets minder diep, denk nu 85 graden tov de grond ipv 75-80, voelde triceps ook meer

Deadlift
                  2 x 5 20 kg
                  1 x 3 35 kg
                  1 x 2 50 kg
                  1 x 5 60 kg
                  Ging verassend goed voor mijn doen "overdreven" ademgehaald en dit hielp ook enorm mee. Filmpje van het opstarten vd deadlift heeft ook goed gewerkt!

---

Misschien een beetje onbenullige vraag, maar wordt de tijd voor het wisselen van gewichten op de stang ook gerekent als "rust tussen reps"? Ik hanteer dit namelijk wel
                  Last edited by ProudPizza; 07-12-2015, 19:28.
                  ~Fran Lebowitz

Comment

• BP minder diep? Je gaat niet tot de borst?

Fijn dat het DL filmpje geholpen heeft.

Om je vraag te beantwoorden. Ja, telt mee want het is tijd die je niet lift. En wat boeit het of de rust tussen sets 100 of 120 seconden is? Om maar wat te noemen.

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
                      BP minder diep? Je gaat niet tot de borst?

Fijn dat het DL filmpje geholpen heeft.

Om je vraag te beantwoorden. Ja, telt mee want het is tijd die je niet lift. En wat boeit het of de rust tussen sets 100 of 120 seconden is? Om maar wat te noemen.
                      Ik ging bij mij tot op m'n sternum met de barbell, dus armen zaten echt niet in een hoek van 90 graden. Nu denk ik 6 cm erboven en heb een hele lichte arch in m'n rug (manier van in dat filmpje dat je een shrug maakt, naar achter duwt en dan shrug laat zakken als het ware).
                      Ben een beetje slecht met cm's inschatten dus pin me er niet op vast.

Maakt ook niet uit in principe want ik doe het toch op gevoel. Maar denk dat als ik dat niet mee zou rekenen ik soms maar 10 sec rust zou hebben, omdat ik rustig de gewichten plaats, vandaar.
                      ~Fran Lebowitz

Comment

• -----
                        Last edited by ProudPizza; 29-12-2016, 18:24.
                        ~Fran Lebowitz

Comment

• ........
                          Last edited by Iguana; 15-01-2017, 19:37.

Comment

• Dat gaat de goede kant op.
                            Netjes hoor! Vooral je lats ook.

Enne…. die positieve bijwerkingen van het licht maken we allemaal gebruik van.
                            Heb je inmiddels nog geen vrienden/vriendinnen die ook zijn gaan sporten door jouw metamorfose ?
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                              Netjes, netjes. Al aardig wat definitie.
                              Sorry als ik er ergens overheen heb gelezen maar wat is kort samengevat je doel voor de komende maanden? Prestatiegericht trainen (sterker worden) of spieropbouw gevolgd door cutten? Of beide kan natuurlijk ook..
                              Thanks Ben pas eind augustus begonnen met KT en heb toen gecut. Momenteel zit ik op onderhoud en probeer m'n lichaam te laten wennen aan het trainen middels starting strength, en dus alleen compounds nu, beetje basis neerzetten. In januari wil ik weer gaan cutten en even m'n mindset echt goed erop zetten dat ik dit zo strak mogelijk doe want ben wel benieuwd naar hoever m'n vetpercentage kan zakken. Wat voor trainingsschema ik dan ga doen (dan switch ik) ga ik nog bespreken met Pesc, hij begeleid mij nog steeds.
                              Momenteel heb ik vanwge stage niet echt meer de tijd dan 3x pw trainen dus enorm veel zal er nu niet van komen. Hoop april ergens naar sowieso 4x pw toe te kunnen en m'n lichaam dan een beetje klaar te maken voor de zomer.

Enorm concrete doelen (wedstrijd, vetpercentage, oid) heb ik atm niet, maar ik hoop gewoon zelf met m'n cut volgend jaar meer defenitie te kunnen zien en voor nu een basis leggen en daarna even verder kijken
                              ~Fran Lebowitz

Comment

• Originally posted by rain View Post
                                Dat gaat de goede kant op.
                                Netjes hoor! Vooral je lats ook.

Enne…. die positieve bijwerkingen van het licht maken we allemaal gebruik van.
                                Heb je inmiddels nog geen vrienden/vriendinnen die ook zijn gaan sporten door jouw metamorfose ?
                                Dankjewel! Haha toevallig een vriendinnetje van m'n opleiding die net zo fanatiek bezig is als ik ben onderhand, wel leuk om dagelijks elkaar een beetje op de hoogte te houden. Helaas woont ze te ver om samen te kunnen trainen. Vriend waarmee ik train laat het best vaak afweten maar dat is aan hem

En daarnaast zijn er ook nog wat mensen (wel minder gelukkig) die met de bekende verhalen komen als "je hoeft niet dunner te worden", "klinkt allemaal erg ongezond" of "heb je helemaal niet nodig". Maar zelf geniet ik er van en krijg ook van m'n omgeving positieve feedback hoor, daar ben ik blij mee!
                                ~Fran Lebowitz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X