Wasofski’s Curriculum Vitae

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Week 1
    Power LB

SQ
    2x5x50 paused
    2x5x60 paused
    2x5x70 paused
    5x95
    3x110

Front SQ
    5x70
    5x75
    5x75

Rack Pulls
    5x100
    5x120
    5x130
    5x140
    5x150

Smith Calf Raises
    5x130
    5x135
    5x135

Training ging redelijk, Squat moet ik terug wat op werken. Ik doe 3 extra werksets omdat deze me wat soepeler maken voor de werkset. Als de paused Squats dit kunnen verbeteren kan ik de opwarming wat afbouwen en ga ik daarna wat extra werksets toevoegen zoals een tijd geleden.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

• De rustdag heb ik iets anders aangepakt. Meal 1 van de rustdag nog high carb. Dit voor het herstel van de training van de avond ervoor nog te bevorderen. En het medium carb ontbijt van de rustdag heb ik dan verschoven naar meal 1 de ochtend na de rustdag, dit omdat de carbs hier minder van belang zijn.

Week 1
      Hyp Chest & Triceps
      Tijd: 50 mins

BP
      6x3x65
      explosief

DB Press
      10x32
      9x30
      8x30

DB Flys
      12x16
      12x16
      15x16

CGBP
      12x60
      10x60
      8x60

Smith Half Presses
      12x20
      12x22,5
      10x25

DB Kickback
      20x9
      20x9
      15x9
      Volgende week meer gewicht en minder reps

De hypertrophy trainingen ga ik minder naar de gewichten kijken maar meer voelen naar de vermoeidheid in mijn spieren. Ik neem niet teveel rust en de laatste reps zijn soms forced en cheated. De gewichten zullen dus wat fluctueren, hopelijk meestal stijgen, maar soms ook dalen en dit vormt niet echt een probleem.

Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

• Originally posted by Wasofski View Post

Training ging redelijk, Squat moet ik terug wat op werken. Ik doe 3 extra werksets omdat deze me wat soepeler maken voor de werkset. Als de paused Squats dit kunnen verbeteren kan ik de opwarming wat afbouwen en ga ik daarna wat extra werksets toevoegen zoals een tijd geleden.
        Die paused squats zijn zeker ideaal om je soepeler te maken. Hoe is de opbouw van je sets trouwens?
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

• Waarom zo'n groot verschil in carbs zonder te compenseren met extra vetten op rustdagen? Een verschil van 1400 cals is nogal niet wat.

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
            Die paused squats zijn zeker ideaal om je soepeler te maken. Hoe is de opbouw van je sets trouwens?
            Momenteel doe ik
            5x50
            5x50
            5x60
            5x60
            5x70
            5x70
            De lange opwarming doe ik omdat ik soms wat last krijg van mijn knieën en hierdoor gaat de werkset wat soepelder. Ik zou ook eens moeten proberen wat meer reps te doen ipv 5, maar nu geef ik de paused squats een kans en ik zie wel of het verbetering brengt.
            Op de werkset ga ik nu 110 doen, dit totdat ik de 5 reps haal. Dan verhoog ik het aantal werksets tot 3x5x5 of 5x5x5 en dan begin ik met het opbouwen van extra gewicht.

Originally posted by Jurvg View Post
            Waarom zo'n groot verschil in carbs zonder te compenseren met extra vetten op rustdagen? Een verschil van 1400 cals is nogal niet wat.
            Ik probeer een groot deficit te creëren om niet gewoon het verschil met de training te compenseren maar ook mijn glycogeen en vet depots te laten afnemen en hoofdzakelijk mijn insuline gevoeligheid en eetlust wat aan te scherpen.

Comment

• Week 1
              Hyp Back & Biceps
              Tijd: 45 mins

Pendlay Row
              6x3x60
              explosief

DB Row
              12x38
              12x38
              15x38

Lat Pulldown
              12x65
              10x65
              10x60 + 8x40

Batwings
              12x16
              12x16
              6x16 + 10x10

DB Hammer Curl
              10x18
              10x18
              8x20
              8x20
              10x18
              &
              20x12
              20x12
              20x12

Crunches
              120x

Comment

• Week 1
                Hyp Legs & Delts
                Tijd: 45 mins

SQ
                6x3x77,5
                explosief

Standing Leg Curl
                12x40
                12x45
                8x50

Good Mornings
                12x50
                12x50
                12x60

OHP
                6x3x40
                explosief

DB Side Raises
                12x9
                12x9
                12x9

Bent Over DB Side Raises
                12x10
                12x10
                12x10

Face Pulls
                20x40
                20x45
                20x45

Schouder training is echt goed zo. De OHP gevolgd door side raises geeft een pomp in mijn schouders die ik anders niet zo snel heb en dan daarna nog wat nadruk leggen op de achterkant omdat deze achterlopen is net perfect zo.

Comment

• Gaat ook prima hier.

Ik verbaas me enkel over jouw trainingstijd. Knap dat je dat allemaal in 45 minuten erdoor heen ramt. Ik ben toch een tikkie trager. Hoe kort is je rust ? Ikzelf zit rond de 60-90 seconden per set. Compounds 90 sec, isolatie 60 sec.
                  Ik doe overigens wel wat meer setjes per training, maar toch.
                  "Straight outta gym"

Comment

• Rust varieert wat, maar ik train niet alleen of toch het overgrote deel van het schema niet. We proberen de rust zo kort mogelijk te houden, dus net lang genoeg dat de gewichten niet extreem dalen. Bij biceps bv doe ik 15 keer rustig in en uitademen en dan de volgende set dus ongeveer een 30 seconden lijkt me, maar dit is wel het minimum. Echt lange rusttijden doen we nooit want de een pept dan de ander op.

Comment

• Even een vraagje, heb je na de benen, schouders dag niet twee dagen rust nodig voordat je weer aan de upperbody powerday begint? Of is die 1e dag rust genoeg?

Comment

• Ikzelf vind 1 dag genoeg rust om mijn schouders te laten herstellen. Je moet zelf wat zien hoe het voor jouw gaat. In het oorspronkelijk schema is het chest + arms op dag 6, maar zelf doe ik liever benen op dag 6 want zo krijgt de rest van mij UP een dag extra rust. Schouders doe ik hier nog bij omdat ik deze wat meer aandacht wil geven de komende periode.

Comment

• Ja normaal is 1 dag rust ook genoeg bij mij, maar omdat ik nu een aantal nieuwe oefeningen doe is het een beetje wennen denk ik. Ik heb het gevoel dat mijn schouders ook iets meer aandacht nodig hebben dan de rest dus dat komt goed uit Nu ff het eten laten zakken en dalijk benen,schouders!

Comment

• lekker bezig man!

heb je begin post ook ff gefixt

Comment

• Originally posted by Protasius View Post
                              lekker bezig man!

heb je begin post ook ff gefixt
                              Bedankt!!

De training van vandaag ging goed vlot,
                              Week 2
                              Power UB

BP

5x50
                              5x60
                              5x70
                              5x80
                              4x92,5
                              De 4de rep die vorige week niet lukte ging vandaag zonder problemen. Bij de 5de rep bleef ik wat hangen in het midden van de press dus greep mijn spotter in en liet hij me ook nog 2 forced reps doen. Volgende week zal die 5de rep zeker lukken.

Pendlays
                              5x50
                              5x60
                              5x70
                              5x80
                              5x87,5

OHP
                              5x30
                              5x40
                              5x45
                              5x52,5
                              5x57,5 PP

Lat Pulldown, close grip
                              5x85
                              5x90

Cross Body Hammer Curls
                              5x30
                              5x34

CGBP
                              5x80
                              5x80

Comment

• Ik weet dat jij ook niet al te zwaar bent en daarom even een vraagje. Als je de lat pulldown doet vind je het dan niet moeilijk om in dat stoeltje te komen omdat het gewicht wat je pullt zwaarder is als je eigen gewicht? Dat probleem heb ik en probeer dan altijd me poten helemaal in te klemmen..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X