Rickbeen levensverhaal + fotolog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerst en vooral wil ik nog maar eens zeggen dat je zeer sterke poten hebt aan dat lijf van jou!

Wat ik je wel zou aanraden is om je techniek te veranderen. Zo extreem squaten over je knieën is wel degelijk minder optimaal. Je voeten staan te wijdt, je tenen moeten iets meer naar buiten en je knieën moeten gedurende de lift meer naar buiten geduwd worden. Vooral bij de laatste reps toen de camera man het van een ander standpunt bekeek zag je duidelijk dat deze naar binnen knikten.

Met de kracht die jij hebt + een betere techniek zit je zo aan de 200

Succes!
    I'm not special, but not the same as you.
    Because I do things you will never do.
    SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

• Dacht je niet zo? " Dus dit zijn gewoon full squats, en als je het niet gelooft, dan lekker niet"
      Zo denk ik nog steeds! Alleen geeft marcel een feedback over mijn squats. en volgens marcel: 'maar dat je het zelf ziet als een full squat ziet vind ik niet zo vreemd'. Aangezien ik met deze stand van me voeten niet verder kan zakken vind ik dit idd gewoon een fullsquat..

Originally posted by nbtp View Post
      Eerst en vooral wil ik nog maar eens zeggen dat je zeer sterke poten hebt aan dat lijf van jou!

Wat ik je wel zou aanraden is om je techniek te veranderen. Zo extreem squaten over je knieën is wel degelijk minder optimaal. Je voeten staan te wijdt, je tenen moeten iets meer naar buiten en je knieën moeten gedurende de lift meer naar buiten geduwd worden. Vooral bij de laatste reps toen de camera man het van een ander standpunt bekeek zag je duidelijk dat deze naar binnen knikten.

Met de kracht die jij hebt + een betere techniek zit je zo aan de 200

Succes!
      Thanks, zou de stand van me voeten wat veranderen. Maar dieper dan dit kan ik echt niet, met deze stand van me voeten. bedankt!
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

• om maar aan te geven wat ik bedoel hier wat plaatjes om aan te geven.
        is van gewichtheffers en is niet de normale squat. maar het principe blijft hetzelfde.

full squat

vs. full squat

kijk eens naar de knieen en heupen van beiden.
        bij de eerste zijn de knieen zo ver naar voren dat hij net parrallel haalt maar toch een full squat maakt. en hij zit nog met zijn hams naast zijn calfs anders zou hij amper op parrallel komen.

jij squat meer als type 1 hier. knieen erg ver naar voren (in mijn ogen voor een normale squat te ver). hier belast je je knieen meer mee. en pak je bijna alleen maar je quads.

natuurlijk heeft lichaamsverhouding ook veel invloed op hoe je squat eruit ziet. maar dit van rick lijkt wel op een full squat (lastig te zien van deze hoek)

EDIT: en wat NBTP zegt. als je je heupen wat meer naar achteren gooit en knieen naar buiten drukt zal je waarschijnlijk als je die techniek onder de knie hebt meer kunnen squatten doordat de hamstrings en glutes meer gebruikt worden
        Last edited by Marcel1; 15-12-2012, 16:46.

Comment

• Originally posted by Marcel1 View Post
          om maar aan te geven wat ik bedoel hier wat plaatjes om aan te geven.
          is van gewichtheffers en is niet de normale squat. maar het principe blijft hetzelfde.

full squat

vs. full squat

kijk eens naar de knieen en heupen van beiden.
          bij de eerste zijn de knieen zo ver naar voren dat hij net parrallel haalt maar toch een full squat maakt. en hij zit nog met zijn hams naast zijn calfs anders zou hij amper op parrallel komen.

jij squat meer als type 1 hier. knieen erg ver naar voren (in mijn ogen voor een normale squat te ver). hier belast je je knieen meer mee. en pak je bijna alleen maar je quads.

natuurlijk heeft lichaamsverhouding ook veel invloed op hoe je squat eruit ziet. maar dit van rick lijkt wel op een full squat (lastig te zien van deze hoek)

EDIT: en wat NBTP zegt. als je je heupen wat meer naar achteren gooit en knieen naar buiten drukt zal je waarschijnlijk als je die techniek onder de knie hebt meer kunnen squatten doordat de hamstrings en glutes meer gebruikt worden
          Oke, ik snap hem. Ik denk dat het ook veel met de lenigheid van je heupen, hipflexors en hams temaken heeft. Ik rek deze flexorts en hams wel op. Ik zou proberen mijn positie te verbeteren, volgende x film ik weer Thanks Marcel

Comment

• Mooie uitleg mannen, ik heb ook wat te verbeteren.
            Rick gl met je maxen.

Comment

• Die onderste squat is mechanisch erg inefficient, vaak missen ze de lift als ze zover door hun heupen zakken. En rick hamstrings veranderen niet echt van lengte bij squatten, glutes wel
              Lid van de 200 club

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                Mooie uitleg mannen, ik heb ook wat te verbeteren.
                Rick gl met je maxen.
                thanks maat!

Die onderste squat is mechanisch erg inefficient, vaak missen ze de lift als ze zover door hun heupen zakken. En rick hamstrings veranderen niet echt van lengte bij squatten, glutes wel
                en hoe rek je je glutes op?

Comment

• Originally posted by Rickbeen View Post

en hoe rek je je glutes op?
                  Moet je pastoor Lucky luck ff bellen, die ouwe pater weet er wel raad mee
                  sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

• Originally posted by kojak View Post
                    Moet je pastoor Lucky luck ff bellen, die ouwe pater weet er wel raad mee
                    Hahaha. thanks, jij hebt me morgen weer goed gemaakt:P

Comment

• Vandaag benen:
                      Had nog een 'moe' gevoel in me poten, ben echt op momenteel. Druk met school, toe aan vakantie, lang niet gedeload.. Ik heb na deze week 2 weken vakantie, en denk dat ik de eerste week zowiezo niet ga trainen en de tweede week rustig. Even weer bijkomen van alle drukte. Had voor de training al wat steken in me onderrug, voornamelijk bij het weer rechtop komen. Dit is tijdens en na de training alleen maar erger geworden.
                      Dit was dus ook echt een kuttraining.

Squatte nu wel anders, kwam minder ver met me knieen over me voeten heen. Misschien ook wel de reden van de fail.
                      Eerst maxen. Squat
                      2x5x40 kg
                      2x130 kg
                      1x150 kg --> Zeer makkelijk en vlot
                      1x170 kg --> Failde ik, het lukte nog niet eens om mijn PR te evenaren..-_-
                      Volgende keer beter.

Legpress: Geen rust op het dooie punt, dus gewoon benen strekken ( niet doorstrekken) en meteen weer laten zakken.

10x140 kg
                      10x180 kg
                      10x200 kg
                      10x220 kg

Ging beter als vorige keer, minder last van me knie. voelde hem wel, dus geen leg extensions gedaan.

Leg curl seated:
                      10x85 kg
                      10x90 kg
                      10x90 kg
                      10x90 kg

Standing leg curl:
                      4x10x15 kg

Geen Stiffies gedaan ivm met rug..

Standing calve raises:
                      4x10x90 kg

Seated calve raises: gewicht aan schijven
                      4x10x40 kg

Daarna nog kleine 10 minuten uitgelopen. Voelt echt wel stukken beter als toen ik dat niet deed.
                      Nu nog last van me rug, hopen dat het snel overgaat

Comment

• Jammer van je rug man en dat je zo moe bent ! Zou toch volgende week een keertje rust pakken.. net zoals ik vorige week, was eigenlijk wel een keertje lekker! En dan die week erop gewoon weer knallen..
                        Ben je zaterdag weer op de markt trouwens? Was afgelopen zaterdag zo saai zonder je haha ..

Comment

• Originally posted by schoonderbeek View Post
                          Jammer van je rug man en dat je zo moe bent ! Zou toch volgende week een keertje rust pakken.. net zoals ik vorige week, was eigenlijk wel een keertje lekker! En dan die week erop gewoon weer knallen..
                          Ben je zaterdag weer op de markt trouwens? Was afgelopen zaterdag zo saai zonder je haha ..
                          Ja is egt kut man, voel me nu ook zwaar klote, denk dat ik ziek wordt.. koppijn, misselijk, last van me rug. ja denk ut wel, ik moest vrij he.. dus hopen dat ik zaterdag gewoon weer kan werken.. Haha, gaan we er zaterdag weer een mooi daggie van maken

Comment

• Originally posted by Rickbeen View Post
                            Ja is egt kut man, voel me nu ook zwaar klote, denk dat ik ziek wordt.. koppijn, misselijk, last van me rug. ja denk ut wel, ik moest vrij he.. dus hopen dat ik zaterdag gewoon weer kan werken.. Haha, gaan we er zaterdag weer een mooi daggie van maken
                            Misschien tijd om een weekje rust te nemen.
                            Lid van de 200 club

Comment

• Originally posted by joachimrens View Post
                              Misschien tijd om een weekje rust te nemen.
                              Spuit 11, dat gaat die ook doen toch.

Comment

• Haha ja Chrisje weer de gek aansteken en dat lekkere wijf aan de overkant weer bekijken !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X