Sjoerd's recomp log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lekker die 3x100kg!

Hoe gaat het met je "cut"?
    "Straight outta gym"

Comment

• Goed man! Voor het gevoel word ik al droger. Maar word panisch dat ik te ecto word en was al niet echt monsterfat. Maar ga het in ieder geval nog 2 weken doortrekken. 3-4 weken cutten en dan moet ik wel een maand of 3 kunnen bulken.
      Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
        Goed man! Voor het gevoel word ik al droger. Maar word panisch dat ik te ecto word en was al niet echt monsterfat. Maar ga het in ieder geval nog 2 weken doortrekken. 3-4 weken cutten en dan moet ik wel een maand of 3 kunnen bulken.
        Hahaha, herkenbaar. Bij mij begint het ook wel al wel te kriebelen als ik zie hoe droog sommige gasten zijn. Ik wil namelijk in de zomer wel lekker droog staan eigenlijk, maar te ecto worden is zeker niet te bedoeling .

Is goed man, je bf% in toom houden kan nooit kwaad in principe. Zie je je abs al aardig?
        "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Hahaha, herkenbaar. Bij mij begint het ook wel al wel te kriebelen als ik zie hoe droog sommige gasten zijn. Ik wil namelijk in de zomer wel lekker droog staan eigenlijk, maar te ecto worden is zeker niet te bedoeling .

Is goed man, je bf% in toom houden kan nooit kwaad in principe.
          Nee precies! Aan jouw foto en filmpjes van je squat te zien sta je ook nog zeker niet te vet man. Genoeg marge nog om te bulken. Al zou je 2% aankomen is er binnen een maand cutten vanaf en dan sta je er nog groter bij ook.

Comment

Nee precies! Aan jouw foto en filmpjes van je squat te zien sta je ook nog zeker niet te vet man. Genoeg marge nog om te bulken. Al zou je 2% aankomen is er binnen een maand cutten vanaf en dan sta je er nog groter bij ook.
            Hmm daar heb je op zich wel gelijk in denk ik, ik zit zelf te denken aan UD 2.0 om daar 4-8 weken mee te beginnen zo rond april/mei. Om weer met een mooie schone lei te beginnen daarna.

Ik hou me voeding momenteel gelijk, misschien hoog ik binnenkort wel weer 200kcal op. Even kijken wat me gewicht doet aankomende week. Ik woog eerst de afgelopen weken bijna 79kg nuchter, maar nu vanochtend 78,5kg.

Op hoeveel kcal zit je nu? Kon je makkelijk bedenken wat je "onderhoud" was en klopte dat een beetje?
            "Straight outta gym"

Comment

Hmm daar heb je op zich wel gelijk in denk ik, ik zit zelf te denken aan UD 2.0 om daar 4-8 weken mee te beginnen zo rond april/mei. Om weer met een mooie schone lei te beginnen daarna.

Ik hou me voeding momenteel gelijk, misschien hoog ik binnenkort wel weer 200kcal op. Even kijken wat me gewicht doet aankomende week. Ik woog eerst de afgelopen weken bijna 79kg nuchter, maar nu vanochtend 78,5kg.

Op hoeveel kcal zit je nu? Kon je makkelijk bedenken wat je "onderhoud" was en klopte dat een beetje?

Ik raad UD2.0 niet echt meer aan man. Heb het zelf ook gedaan maar je moet wel echt heel veel opgeven. Ik denk zelf dat je tot 10% easy normaal kan cutten en als je dan eronder wil dan kan je aan UD2.0 denken. Ik vind 10% en dan ook een echte 10% al shredded genoeg. In mijn opinie zou je dan alleen lager willen gaan voor een wedstrijd ofzo.

Hmm, ja je zit wel officieel in de bulk toch? Ik wil dan altijd steady 300-500g aankomen per week, dus dan zou ik wel verhogen als ik jou was. Je trainingen worden natuurlijk ook elke keer zwaarder

En ik zit nu op 3500 trainingsdagen en 2800 rustdagen. Kwam ongeveer 400g aan per week met 3810 rustdagen en 4050 trainingsdagen bulk. Mijn onderhoud heb ik dan ook rond 3600 geschat en daar zit ik nu gemiddeld 350 per dag onder. Dat zou genoeg moeten zijn om in 3 weken 1,5% te verliezen

Comment

Ik raad UD2.0 niet echt meer aan man. Heb het zelf ook gedaan maar je moet wel echt heel veel opgeven. Ik denk zelf dat je tot 10% easy normaal kan cutten en als je dan eronder wil dan kan je aan UD2.0 denken. Ik vind 10% en dan ook een echte 10% al shredded genoeg. In mijn opinie zou je dan alleen lager willen gaan voor een wedstrijd ofzo.

Hmm, ja je zit wel officieel in de bulk toch? Ik wil dan altijd steady 300-500g aankomen per week, dus dan zou ik wel verhogen als ik jou was. Je trainingen worden natuurlijk ook elke keer zwaarder

En ik zit nu op 3500 trainingsdagen en 2800 rustdagen. Kwam ongeveer 400g aan per week met 3810 rustdagen en 4050 trainingsdagen bulk. Mijn onderhoud heb ik dan ook rond 3600 geschat en daar zit ik nu gemiddeld 350 per dag onder. Dat zou genoeg moeten zijn om in 3 weken 1,5% te verliezen
                Tjah, dat wel, maar als het zo effectief zou werken why not. Ja, 10% zou voor mij ook al wel prima zijn denk ik, voor deze zomer. Ja, wedstrijd ambities komen later nog wel.

Ja, dat wel. "Bulk" wil ik niet echt noemen, maar het is wel de bedoeling om gewoon kg's spier te pakken. Laatste week woog ik zelfs bijna 80kg en vanochtend dan 78,5kg. Ik ga dan toch wel weer verhogen denk ik met 200kcal weer. Kcal zullen uit carbs komen. Ik heb niet te verliezen in principe en de trainingen worden nu ook steeds zwaarder. Er is toch niet zoiets als falen.

Oh, kijk dat ziet er goed uit. Lekker 3600kcal eten op "cut" dagen, dikke prima. Pech is alleen dat hoeveel je ook eet, als je minder gaat eten ga je dat meestal toch voelen. Je lichaam past zich gewoon aan.. Of heb je geen last van honger oid?

Nu ik dan toch lekker met je aan het ouwehoeren ben, donder ik dit ook maar gelijk hier neer.

Hoe doe jij het eigenlijk qua carb verdeling. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat het "beste" zou moeten zijn. De een zegt neem enkel carbs bij je ontbijt en voor/na je training, maar als je dan 400-500g carbs eet per dag wordt dat wel erg veel carbs in 3 maaltijden. Volgens mij overschrijdt je dan relatief makkelijk je capaciteit van carbs verwerken en zet je enkel eerder vet aan, naar mijn mening.

Ik verdeel het daarom dus bij bijv. 400g carbs zoals hier. Ontbijt: 75g carbs, lunch 75g carbs, pre-workout 125g carbs, post-workout 125g.

Vetten verdeel ik over 2 niet-carb maaltijden en wat vetten bij me lunch en wat bij pre-workout. Ik ben benieuwd wat jouw visie hierop is.
                "Straight outta gym"

Comment

Oh, kijk dat ziet er goed uit. Lekker 3600kcal eten op "cut" dagen, dikke prima. Pech is alleen dat hoeveel je ook eet, als je minder gaat eten ga je dat meestal toch voelen. Je lichaam past zich gewoon aan.. Of heb je geen last van honger oid?

Nu ik dan toch lekker met je aan het ouwehoeren ben, donder ik dit ook maar gelijk hier neer.

Hoe doe jij het eigenlijk qua carb verdeling. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat het "beste" zou moeten zijn. De een zegt neem enkel carbs bij je ontbijt en voor/na je training, maar als je dan 400-500g carbs eet per dag wordt dat wel erg veel carbs in 3 maaltijden. Volgens mij overschrijdt je dan relatief makkelijk je capaciteit van carbs verwerken en zet je enkel eerder vet aan, naar mijn mening.

Ik verdeel het daarom dus bij bijv. 400g carbs zoals hier. Ontbijt: 75g carbs, lunch 75g carbs, pre-workout 125g carbs, post-workout 125g.

Vetten verdeel ik over 2 niet-carb maaltijden en wat vetten bij me lunch en wat bij pre-workout. Ik ben benieuwd wat jouw visie hierop is.
                  Heb wel last van honger maar voornamelijk op rustdagen met 2800 kcals man. Went natuurlijk wel maar dan nog, op 4000 heb ik nog honger dus is wel een overgang:P.

To be honest, Ik zou bij het ontbijt meer nemen, lunch meer. Preworkout gewoon een maaltijd 2 uur vantevoren en voor de training 200ml sap met wat whey ofzo. Post workout misschien een shake/chocomel + maaltijd. Onderzoek geeft aan dat je minimaal 1,1g koolhydraten per kg lichaamsgewicht optimaal is post-workout. Maar dat is met zoveel carbs op een dag geen probleem voor jou. Ik ben juist een fan van meer carbs bij het ontbijt aangezien dat ook het meest easy is om weg te krijgen (althans voor mij: havermout). Dan kan je het ook iets meer spreiden. Kwark savonds gewoon zaanse hoeve van de AH. Die heeft weer 15g meer carbs in tegenstelling tot de magere kwark biogarde. Scheelt weer. 400 is nog best wel te doen hoor!! Je moet inderdaad alleen meer per maaltijd wegstoppen en dan moet je overdag al gauw naar de rijst grijpen.

Comment

Heb wel last van honger maar voornamelijk op rustdagen met 2800 kcals man. Went natuurlijk wel maar dan nog, op 4000 heb ik nog honger dus is wel een overgang:P.

To be honest, Ik zou bij het ontbijt meer nemen, lunch meer. Preworkout gewoon een maaltijd 2 uur vantevoren en voor de training 200ml sap met wat whey ofzo. Post workout misschien een shake/chocomel + maaltijd. Onderzoek geeft aan dat je minimaal 1,1g koolhydraten per kg lichaamsgewicht optimaal is post-workout. Maar dat is met zoveel carbs op een dag geen probleem voor jou. Ik ben juist een fan van meer carbs bij het ontbijt aangezien dat ook het meest easy is om weg te krijgen (althans voor mij: havermout). Dan kan je het ook iets meer spreiden. Kwark savonds gewoon zaanse hoeve van de AH. Die heeft weer 15g meer carbs in tegenstelling tot de magere kwark biogarde. Scheelt weer. 400 is nog best wel te doen hoor!! Je moet inderdaad alleen meer per maaltijd wegstoppen en dan moet je overdag al gauw naar de rijst grijpen.
                    Ja, dat is dan zeker zo. Van 4k naar 2,8k is wel een verschil. Dan zal je inderdaad wel honger hebben.

Dus jij zou zeggen zoiets als dit bijv. Ontbijt: 100g, lunch: 100g, pre-workout: 125g, post-workout: 125g (ervan uitgaand dat ik vanaf morgen 450g carbs ga eten als ik 200kcal ophoog).

Grote maaltijden wegeten is niet het probleem voor mij, ik eet lachend een kg aan eten op voor de training en gooi er dan nog een liter water achter aan. Ik bedoel meer van wat het beste zou zijn qua minimale vet-gains. Timing van je voeding is namelijk toch ook wel belangrijk, mits je totaalplaatje zou kloppen van je macro's.
                    "Straight outta gym"

Comment

• Haha goed bezig jongens;-) wat kunnen we lekker veel leren van elkaar niet?

Goed squat man! 100 is toch mooi! Op naar de 150;-)

Ik eet voor me bulk (of slow bulk net wat je wil) 3500 ongeveer, ben 186 en 94,5 kg ...
                      Als ik meer eet kom ik vet aan! Denk dat dit toch best wel verschilt van persoon tot persoon blijkbaar
                      Ik ga nu weer iets verhogen want sta stil, denk dat ik op 3700 ongeveer een kilo aankom per maand

Succes verder

Comment

• Originally posted by seven View Post
                        Haha goed bezig jongens;-) wat kunnen we lekker veel leren van elkaar niet?

Goed squat man! 100 is toch mooi! Op naar de 150;-)

Ik eet voor me bulk (of slow bulk net wat je wil) 3500 ongeveer, ben 186 en 94,5 kg ...
                        Als ik meer eet kom ik vet aan! Denk dat dit toch best wel verschilt van persoon tot persoon blijkbaar
                        Ik ga nu weer iets verhogen want sta stil, denk dat ik op 3700 ongeveer een kilo aankom per maand

Succes verder
                        Jep, je kan zeker veel leren van elkaar. En ik merk zelf dat ik me af en toe te druk maak om "vet" aan te zetten, maar het is en blijft een zoektocht naar hoe je eigen lichaam werkt en reageert op dingen als kcal, timing, training etc etc. Daar moet je niet te terughoudend in zijn denk ik. Je kan hooguit wat teveel vet aan zetten of minder spier winnen als je het "verkeerd" doet, doordat je het anders ingeschat hebt..

Wat zijn jullie allemaal lange gasten zeg. Sjoerd al helemaal :P.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Zo is het, ik heb kwa behoefte wel aardig door hoeveel ik nodig heb maar het blijft inderdaad een zoektocht en er zijn zo veel theorieën etc etc

Ik heb het allemaal beetje los gelaten, zorg dat me voeding goed is en train hard! Werk het niet dan verander ik iets en zo verder.

1 m 86 is toch niet heel lang? Sjoerd wel inderdaad!

Comment

Tjah, dat wel, maar als het zo effectief zou werken why not. Ja, 10% zou voor mij ook al wel prima zijn denk ik, voor deze zomer. Ja, wedstrijd ambities komen later nog wel.

Ja, dat wel. "Bulk" wil ik niet echt noemen, maar het is wel de bedoeling om gewoon kg's spier te pakken. Laatste week woog ik zelfs bijna 80kg en vanochtend dan 78,5kg. Ik ga dan toch wel weer verhogen denk ik met 200kcal weer. Kcal zullen uit carbs komen. Ik heb niet te verliezen in principe en de trainingen worden nu ook steeds zwaarder. Er is toch niet zoiets als falen.

Ik zou me niet al te druk maken over carb timing. Verdeel ze over de dag en eet dan bijvoorbeeld 's ochtends en na de training ietsje meer. Dan is je glycogeen synthese hoger en mag de toevoer wat hoger zijn. Ook voor de training mag je best iets meer nemen, om lekker te verbranden in je training. Maar met de gemiddelde hoeveelheden van ons amateurs zal het niet enorm veel impact hebben.

Ik eet zelf 4 maaltijden per dag en op trainingsdagen zit daar nog een whey shake bij na de training. Ik neem genoeg whey om een insulinepiek te krijgen, dus neem geen extra carbs erbij. Zijn nog discussies of dat nou nodig is.

Enneh, maak je niet druk over vet man. Dat ben je veel sneller kwijt dan je spier kan aanmaken. Ik stijg liever een procentje dan dat ik onvoldoende eet.
                            Train hard or go hormone

Comment

• Ontopic: lekker bezig met die squats!
                              Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by Toph View Post
                                Ontopic: lekker bezig met die squats!
                                Thanks man!! Ik ben ook echt amused. Heb nu echt het idee dat ik vooruitgang omdat het nu ook natuurlijk en vloeiend aanvoelt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X