Sjoerd's recomp log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lekker bezig weer. Waarom paused squats trouwens?
    Train hard or go hormone

Comment

• Omdat mijn zwakke punt onderin zit. Zo hoop ik onderin wat meer snelheid te kunnen maken. Snapte. Revius gaf mij die tip.
      Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
        Omdat mijn zwakke punt onderin zit. Zo hoop ik onderin wat meer snelheid te kunnen maken. Snapte. Revius gaf mij die tip.
        ik neem aan dat je hierbij de spanning op je benen houd of rust je als het ware in de onderste positie?
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

• Originally posted by maar7en8 View Post
          ik neem aan dat je hierbij de spanning op je benen houd of rust je als het ware in de onderste positie?
          Je zit onderin gewoon 2 tellen stil en dan volle bak omhoog proberen te knallen. Voelt wel heerlijk aan. Ik vind paused squats zelfs lekkerder om te doen dan normale squats. Goeie oefening, zeker een aanrader ook als je onderin zwakker bent.

Comment

• Goed idee. Geldt dat trouwens niet voor het merendeel van de squatters dat onderin het zwaarste is?
            Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by Toph View Post
              Goed idee. Geldt dat trouwens niet voor het merendeel van de squatters dat onderin het zwaarste is?
              Ja zeker. Volgens mij doen alle powerlifters zo nu en dan ook wel paused squats. Revius ook.

Comment

• paused squats dan kan ik deze maand ook wel eens doen voor de afwisseling
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Net armendag gehad. Ik merkte wel dat ik zwakker was vandaag. Logisch ook, gisteravond clinic kickboksen gehad.

Seated dumbell press
                  10x10
                  10x17

10x21
                  10x25
                  5x28
                  repout 15kg

Had toch wel gedacht wat meer reps op 28 te kunnen. Volgende keer beter.

Seated dumbell side raises
                  10x3
                  10x4
                  10x4
                  6kg en dan erna meteen 3kg met halfjes.

Dumbell extensions
                  Lekker pompen op 6 reps, links significant zwakker dan rechts.

Hammer curls
                  Laatste set 4x22 ofzo.

Triceps pushdowns
                  Lekker pompen.

Preacher dumbell curls
                  13kg
                  15kg
                  17kg

Dumbell kickbacks
                  Laatste set 11kg per dumbell en erna pompen met 5kg meteen.

Spider curls
                  Lekker pompen en op het laatst nog repout met 5kg per kant.

Comment

• Benen
                    Squat
                    WU
                    5x5x87,5. Stond in het begin net iets te breed daarna ging het beter. Was wel zwaar maar kan de 5x5x90 volgende week wel halen.

Paused squats
                    5x70
                    5x75
                    5x80

CDL
                    5x60
                    5x90
                    5x110
                    5x120
                    5x120
                    5x100
                    5x100

Als ik bij de DL mijn heupen te laat inzet bolt mijn rug. Wanneer ik iets horizontaler sta heb ik dit niet dus de volgende keer bij het deadliften proberen iets horizontaler te staan en kijken of rug dan wel prima blijft. Ben er ziek van dat ik het gewicht wat ik bij RDL kan niet fatsoenlijk normaal conventional kan deadliften.

RDL
                    6x100
                    6x110
                    5x120

Chocomel.

Comment

• Net borst en zijkant schouders gedaan
                      BP
                      WU
                      10x77,5
                      7x82,5
                      5x87,5 5de rep met hulp.

Valt mee met krachtverlies. Dit is de eerste keer flat bench weer na de cut. En ik druk nog precies hetzelfde. Yeahh buddy!!! Epic cut is epic.

Incline cable flies
                      3 sets
                      repout

Hex press
                      3 sets

Nieuwe oefening maar voelt erg lekker in borst moet ik zeggen.

Standing cable flies
                      3 sets
                      dropset 3x verlagen

Peck-Deck
                      3 sets
                      repout

Pushup ladder
                      2 sets

Had nog niet zoveel presses tot nu toe dus maar 2x pushup ladder om het af te maken.

Standing side raises, arm voor arm

3 sets en een repout na het 3de setje. Deed 5kg per arm, 6kg per arm, 7 kg per arm en daarna meteen 3kg.

Voelde erg goed in zijkant schouders moet ik zeggen.

Goeie workout! Morgen rug en achterkant schouders.

Comment

• Lekker dat je weinig krachtverlies heb na je "cut".

Nog steeds een zieke bench, gozer.

Volg je nu een 4 of 5 dagen split? Bewust gekozen voor een split en niet voor UB/LB oid?
                        "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                          Lekker dat je weinig krachtverlies heb na je "cut".

Nog steeds een zieke bench, gozer.

Volg je nu een 4 of 5 dagen split? Bewust gekozen voor een split en niet voor UB/LB oid?
                          5 dagen man met 2x benen. Wel een bewuste keuze. Ik train nog bij het studentensportcentrum en daar is het altijd super super druk. Oftewel als ik een structuur aan oefeningen door moet elke training moet ik altijd wachten. Nu kan ik gewoon oefeningen kiezen zodra ik in grote lijnen maar kijk dat het klopt. Bij rug bijvoorbeeld gewoon pulls en rows afwisselen, bij borst presses en flys.

Comment

5 dagen man met 2x benen. Wel een bewuste keuze. Ik train nog bij het studentensportcentrum en daar is het altijd super super druk. Oftewel als ik een structuur aan oefeningen door moet elke training moet ik altijd wachten. Nu kan ik gewoon oefeningen kiezen zodra ik in grote lijnen maar kijk dat het klopt. Bij rug bijvoorbeeld gewoon pulls en rows afwisselen, bij borst presses en flys.
                            Ohja, das waar ook.

Hmm okay. Ik ben benieuwd hoe je er op gaat. Ik ben namelijk een hoop verhalen tegen gekomen dat UB/LB en FB schema's superieur zouden moeten zijn t.o.v. split schema's voor "niet-gebruikers", maarja het blijven natuurlijk verhalen op internet! Ikzelf ben er namelijk ook nog niet uit wat ik hiervan moet denken.

Het komt uiteindelijk toch allemaal op hetzelfde neer. In elk schema zitten de grote 3/4 wel en dan nog een hoop standaard compound oefeningen.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Ja precies, dat, voldoende eten en maximaal trainen. Dan groei je met elk schema wel. Dit is natuurlijk wel een puur massa schema dus kracht is wel secundair maar ik merk dat ik wel sterker wordt alleen niet zoveel met een puur kracht schema natuurlijk.

Comment

Ja precies, dat, voldoende eten en maximaal trainen. Dan groei je met elk schema wel. Dit is natuurlijk wel een puur massa schema dus kracht is wel secundair maar ik merk dat ik wel sterker wordt alleen niet zoveel met een puur kracht schema natuurlijk.
                                Dat is zeker zo, alleen vraag ik me af waarom er dan best door wat mensen geroepen wordt dat vooral gebruikers op splits prima groeien en dat niet-gebruikers dat ook wel doen, maar minder dan bijv. met een UB/LB en FB schema, omdat zij lagere eiwitsyntheses hebben en dus frequenter die trainingsimpuls zouden moeten hebben.. Ook niet-gebruikers hebben natuurlijk verschillende test-waardes in hun bloed, maar toch...

Ja, ik merk zelf ook wel. Kracht is leuk, maar massa blijft toch beter in mijn ogen. Ik ga me daarom ook meer proberen te focussen op de mind-muscle connectie bij me nieuwe schema. Dat is uiteindelijk toch waar het ook om draait bij bodybuilding samen met kracht.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X