Sjoerd's recomp log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
    Ja precies! Moet morgen weer sumo DL doen dus onderrug beetje ontzien. En bij hoger gewicht ga je toch snel minder op techniek focussen.

Ik heb wel het idee dat rug echt goed vooruit gaat. Kwa kracht maar volgens mij ook kwa massa. Heb ook wel het idee dat ik momenteel 90+kg ben. Maandag zullen we het zien. Afgelopen maandag 89,9kg maar toen had ik wel een saunatje erop zitten dus veel vocht verloren natuurlijk.
    Ja, dat is ook zo. Iets mindere techniek spreekt volgens mij niet minder spiervezels aan, dus zolang het acceptabel blijft is het niet heel erg natuurlijk. Maar sumo dl is nog relatief nieuw voor je, dus ik zou inderdaad gewoon even goed te tijd nemen om de techniek er in te laten slijten.

Netjes, man. 90kg klinkt al bruut en dan op naar de 95-100kg!
    "Straight outta gym"

Comment

• Lekker die shrugs, doe je die zonder straps? anders echt goede grip
      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

• Helaas niet man. Dat trek ik van zn lang zal ze leven niet.
        Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Helaas niet man. Dat trek ik van zn lang zal ze leven niet.
          Ajoh, ik loop tegenwoordig alweer te kutten met 100kg grip bij RDL als ik 6 reps doe.. Komt misschien ook, omdat die stangen aardig afgesleten raken + zweet handen.

Doe jij nog speciale oefeningen voor grip ofzo? Ik pak tegenwoordig me straps maar weer bij bepaalde oefeningen en probeer het voor de rest zo min mogelijk te gebruiken..
          "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
            Ajoh, ik loop tegenwoordig alweer te kutten met 100kg grip bij RDL als ik 6 reps doe.. Komt misschien ook, omdat die stangen aardig afgesleten raken + zweet handen.

Doe jij nog speciale oefeningen voor grip ofzo? Ik pak tegenwoordig me straps maar weer bij bepaalde oefeningen en probeer het voor de rest zo min mogelijk te gebruiken..
            Als ik teveel op grip wil doen gaat dat ten koste van de uitvoering. Dus bij hoger gewicht werksetjes gebruik ik eigenlijk altijd straps. Specifieke oefeningen doe ik verder niet. Enige wat ik doe ik bij de Sumo deadlift straps niet gebruiken. Maar het gewicht is daar nog niet zodanig hoog dat dat dan ook moet.

Comment

• Net benendagje.

Sumo DL
              WU
              5x5x105 PR

Squats
              WU
              3x8x77,5
              Dit was wel epic moeilijk. Volgende week nog niet verhogen dus

Front squats
              3x8x55kg
              Laatste set strakker dan strak. Was amused. Volgende week 2,5kg erbij.

Leg curls
              4 sets laatste set dropset 2x verlagen

Leg extensions
              4 sets laatste set dropset 2x verlagen

Toen was het op. Filmpje van de sumo volgt. Stond wederom iets minder breed, betere focus op knieen naar buiten, maar voel het zo wel minder in mijn glutes. Weet niet of dat uitmaakt?

Comment

• 5x105 sumo deadlift - YouTube

Comment

Als ik teveel op grip wil doen gaat dat ten koste van de uitvoering. Dus bij hoger gewicht werksetjes gebruik ik eigenlijk altijd straps. Specifieke oefeningen doe ik verder niet. Enige wat ik doe ik bij de Sumo deadlift straps niet gebruiken. Maar het gewicht is daar nog niet zodanig hoog dat dat dan ook moet.
                  Ja, dat heb ik ook..

Hoe bevalt het om te deadliften en te squatten in 1 benen training? Ikzelf mis de deadlift toch wel, dus ik ga de romanian weer vervangen voor de conventionele. Ik vind het gewoon een diehard oefening blijven en ik ben er ook niet zo bruut sterk op. Vooral niet bij de liftoff, dus dat moet dan maar getraind worden.

Ik zal eens dat artikel opzoeken waarin stond wanneer je beter sumo kon doen ipv conv. Dat had volgens mij met de lichaamsverhouding te maken van je torso t.o.v. je benen ofzo..

Jij was geswitcht naar sumo, omdat conv. niet zo lekker ging toch?
                  "Straight outta gym"

Comment

Ja, dat heb ik ook..

Hoe bevalt het om te deadliften en te squatten in 1 benen training? Ikzelf mis de deadlift toch wel, dus ik ga de romanian weer vervangen voor de conventionele. Ik vind het gewoon een diehard oefening blijven en ik ben er ook niet zo bruut sterk op. Vooral niet bij de liftoff, dus dat moet dan maar getraind worden.

Ik zal eens dat artikel opzoeken waarin stond wanneer je beter sumo kon doen ipv conv. Dat had volgens mij met de lichaamsverhouding te maken van je torso t.o.v. je benen ofzo..

Jij was geswitcht naar sumo, omdat conv. niet zo lekker ging toch?
                    Ja man, Bij sumo kan ik mn rug wel recht houden. Dus wel beter! Alleen wennen aan de techniek. Maar elke week knal ik er gewoon 5kg bij nu. 2x in de week sumo deadlift. Zou het wel hard moeten gaan. Deadliften en squatten in 1 training bevalt mij goed. Feit is natuurlijk wel dat als je eerst deadlift je niet moet rekenen op een PR op de squat. Daarom doe ik maandag squat deadlift en donderdag deadlift squat.

Comment

Ja man, Bij sumo kan ik mn rug wel recht houden. Dus wel beter! Alleen wennen aan de techniek. Maar elke week knal ik er gewoon 5kg bij nu. 2x in de week sumo deadlift. Zou het wel hard moeten gaan. Deadliften en squatten in 1 training bevalt mij goed. Feit is natuurlijk wel dat als je eerst deadlift je niet moet rekenen op een PR op de squat. Daarom doe ik maandag squat deadlift en donderdag deadlift squat.
                      Hmm duidelijk. Verstandig. Jij squat high bar toch?
                      "Straight outta gym"

Comment

• Ja man. Volgens mij wel. Bar ligt iig hoog. Zak ook redelijk recht naar beneden.

Comment

Ja man. Volgens mij wel. Bar ligt iig hoog. Zak ook redelijk recht naar beneden.
                          Hmm, jij hebt die powerlift schoenen toch. Ikzelf spreek namelijk voor namelijk posterior chain aan bij mijn benen dag, omdat ik low bar squat en RDL doe. Low bar squat spreekt zowel anterior als posterior aan volgens mij, maar toch voor namelijk posterior. Als ik dan ook nog conv. deadlift doe (of RDL zoals ik al doe) dan spreek ik bijna enkel posterior chain aan..

En aangezien mijn flexibiliteit niet zo goed is, waardoor mijn knieen lastig naar boven kunnen gaan terwijl me heupen verticaal zakken is dit een probleem.

Ik zal dan denk ook maar die schoenen kopen, zodat ik het volgende kan doen. Low bar squat, conventionele deadlift + front squats en leg press

of high bar squat, conv. deadlift en dan gewoon leg press en leg curl ofzo..

Ik heb een artikel in mijn log gezet, die ik tegenkwam als jezelf je benen training eens nader wil bekijken. Ik wil namelijk toch ook wat meer focus op de quads leggen, zodat ik straks die 4 "koppen" kan zien als die shitlaag aan vet er af komt..

Misschien eens kijken hoe het bij jezelf zit qua verdeling bij je benen dag?
                          Last edited by Iron Mind; 07-03-2013, 14:14.
                          "Straight outta gym"

Comment

Hmm, jij hebt die powerlift schoenen toch. Ikzelf spreek namelijk voor namelijk posterior chain aan bij mijn benen dag, omdat ik low bar squat en RDL doe. Low bar squat spreekt zowel anterior als posterior aan volgens mij, maar toch voor namelijk posterior. Als ik dan ook nog conv. deadlift doe (of RDL zoals ik al doe) dan spreek ik bijna enkel posterior chain aan..

En aangezien mijn flexibiliteit niet zo goed is, waardoor mijn knieen lastig naar boven kunnen gaan terwijl me heupen verticaal zakken is dit een probleem.

Ik zal dan denk ook maar die schoenen kopen, zodat ik het volgende kan doen. Low bar squat, conventionele deadlift + front squats en leg press

of high bar squat, conv. deadlift en dan gewoon leg press en leg curl ofzo..

Ik heb een artikel in mijn log gezet, die ik tegenkwam als jezelf je benen training eens nader wil bekijken. Ik wil namelijk toch ook wat meer focus op de quads leggen, zodat ik straks die 4 "koppen" kan zien als die shitlaag aan vet er af komt..

Misschien eens kijken hoe het bij jezelf zit qua verdeling bij je benen dag?
                            Die schoenen zijn wel echt winning man. Ik zelf ben ook niet super mobiel/flexibel dus is echt een uitkomst!!! Front squats voelen ook echt heerlijk. Lekkere burn op quads en ook glutes voel ik er goed mee. Ik zal dat artikel vanavond eens even doorspitten!!

Comment

Die schoenen zijn wel echt winning man. Ik zelf ben ook niet super mobiel/flexibel dus is echt een uitkomst!!! Front squats voelen ook echt heerlijk. Lekkere burn op quads en ook glutes voel ik er goed mee. Ik zal dat artikel vanavond eens even doorspitten!!
                              Okay, dat mis ik nu namelijk een beetje in me leg training. Me hams en glutes worden wel flink aan het werk gezet, maar ik zou toch op z'n minst front squats willen kunnen doen voor wat extra quad ontwikkeling. En of ik dan low blijf squatten of weer high bar ga zal me persoonlijk een worst wezen..

Ik zal het weekend eens ergens schoenen gaan passen, zodat ik weet welke maat ik moet nemen van die adidas.
                              "Straight outta gym"

Comment

Niet schrikken als je er maar 3 ziet, de 4e(vastus intermedius) kan je niet zien namelijk.
                                Ernstig noh!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X