Iron Mind: Welcome to the New Age

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Aldo Raine View Post
    Time under tension? Oke hier was ik niet van op de hoogte.
    Ik weet niet of je het sarcastisch bedoeld maar ander leg ik het wel uit? (norobbie)
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

    Comment


    • Originally posted by Nocerino View Post
      Ik weet niet of je het sarcastisch bedoeld maar ander leg ik het wel uit? (norobbie)
      Nee was niet sarcastisch haha. Heb het even opgezocht is nieuw voor me.
      Last edited by Aldo Raine; 15-10-2013, 23:44.
      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

      Comment


      • Originally posted by Aldo Raine View Post
        Nee was niet sarcastisch haha. Heb het even opgezocht is nieuw voor me.
        O oke, ja nee voor hun is het zo (althans niet voor iedereen, meer van een groot deel wel) werken aan hun zwakke punten. Bijvoorbeeld als je gaat benchen met full rom heb je op je lockout eigenlijk helemaal tot zeer weinig activiteit op je chest. Vandaar dat ''pompen'' tot chest failure en niet chest/schouder/triceps.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

        Comment


        • Originally posted by Aldo Raine View Post
          Toch apart om te zien dat veel van die pro's in je filmpjes vooral korte bewegingen hanteren bij het uitvoeren van hun oefeningen.
          Pro's zijn pro vanwege een reden. Zij weten in welk gedeelte van de ROM ze welke spieren accentueren. Oefeningen kunnen zij op deze manier manipuleren om optimale trainingsresultaten te kunnen behalen.

          Je kunt op deze manier je zwakke punten proberen weg te poetsen of om betere verhoudingen te doen laten ontstaan.

          Ikzelf doe dit eigenlijk niet veel bij de compounds, hooguit iets bij de legpress. Ikzelf vind namelijk dat mijn eigen niveau nog te laag is om me druk te maken over zaken zoals het inkorten van ROMs om accenten te leggen. Alles moet bij mij nog gewoon groter, aldus mijn visie van dit moment.

          Daarentegen maak ik me wel degelijk druk om TUT bij voor namelijk isolatie oefeningen. En ik heb hier zeker vooruitgang mee geboekt zowel lichamelijk (betere groei) als geestelijk (neurologische aansturing).

          Originally posted by Nocerino View Post
          TUT he

          Hey iron mind, post niet zovaak hier maar tof dat je alles zo serieus aanpakt zeg. Denk als ik wat verder ben er ook aan moet geloven.
          Hey Noc, thanks voor je reactie. Waarom probeer je het ook niet wat "serieuzer" aan te pakken. Het is soms wel wat veel werk om structuur aan te brengen in je training, voeding, maar op die manier kan je makkelijker finetunen, omdat het merendeel geen natte vinger werk is.

          Waarom zou je wachten? Je weet goed genoeg hoe je het aan moet pakken qua voeding, training, dus dat extra stapje is zo gezet, toch?
          Last edited by Iron Mind; 16-10-2013, 08:04.
          "Straight outta gym"

          Comment


          • Training van gisteravond

            PHAT; week 3

            vergeleken met week 1, omdat ik in week 2 eerst de front squat had gedaan en toen pas de deadlift. Dit kan een bete scheve verhoudingen geven qua ophoging op de front squat, maar goed.

            LB Power workout
            Rust: 3-5 minuten


            Deadlift met belt + straps
            1 x 3 160kg (-10kg, +2 reps)
            1 x 3 160kg (+2 reps)
            1 x 3 160kg (+10kg, -2 reps)
            1 x 3 155kg (+5kg, -2 reps)
            1 x 3 155kg (+5kg, -2 reps)
            1 x 3 155kg (+5kg, -1 rep)
            Echt zwaar dit, onderrug heeft het moeilijk.

            Front squat met belt
            1 x 3 100kg (+12,5kg, -2 reps)
            1 x 2 + F 100kg (+10kg, -3 reps) (ik knalde op de safety bars en verloor me evenwicht)
            1 x 3 95kg (+5kg, -2 reps)
            1 x 3 95kg (+5kg, -2 reps)
            1 x 3 95kg (+5kg, -2 reps)
            1 x 3 97,5kg (+7,5kg, -2 reps)
            Techniek moet nog steeds beter, ik kan de stang al beter vasthouden, maar het blijft lastig als ik zwaar wil gaan.

            Standing calf raise machine
            1 x 10 full stack (-20kg, +5 reps)
            3 x 6 full stack + 20kg (+1 rep)
            2 x 5 full stack + 20kg (gelijk)

            Commentaar:
            Me onderrug krijgt het zwaar te verduren en dat merk ik aan me deadlift. Ik krijg met moeite de 160-170kg omhoog. Tijdens het opwarmen gaat het allemaal wel prima, maar als ik dan rond de 160kg kom gaat het moeizaam en kost het enorm veel energie. Me concentratie wordt ook getest, want het vergt erg veel focus om me techniek acceptabel te houden en toch me reps te halen.

            Ik hoop/vermoed dat het een kwestie van gewennig is eer dat mijn onderrug het wel aankan. Ik probeer maar te verhogen vanaf de gewichten die ik hier gebruikt heb i.p.v. telkens met de frustratie te zitten dat ik niet in de 170kg+ regio aan het liften ben, omdat ik dat niet kan trekken.

            En dan nog wel een positief puntje, ik voel me m. erector spinae wel enorm goed tijdens de deadlift en de dag erna ook.Ik voel hem tot boven in me rug, dus dat ervaar ik wel zeker als positief. Zeker omdat ik meer dikte op me rug moet/wil krijgen. De deadlift is dus ideaal voor dat doel.
            Front squat gaat ook al beter langzaamaan.

            Morgen weer rug en schouders. Love it.

            Gewicht vanochtend 80,4kg nuchter.
            "Straight outta gym"

            Comment


            • Training van gisteravond

              PHAT; week 3


              Dag 4 Back, Delts, traps hypertrofie dag
              Rust: 1-2 minuten


              Barbell row (120 sec rust)
              1 x 5 97,5kg (+2,5kg, +2 reps)
              2 x 5 97,5kg (+2 reps)

              Pull up schouder breedte (120 sec rust)
              1 x 8 + 2 cheat bw+15kg (+0-2 reps)
              1 x 6 bw+15kg +3-4 bw (-1 rep met bw+15kg)
              1 x 5 bw+15kg + 2-3 bw (gelijk)

              V-bar cable row (60 sec rust)
              1 x 8 13 gewichten (+2 gewichten, -4 reps)
              1 x 8 + 2 12 gewichten (+0-2 reps)
              1 x 8 12 + 4 11 gewichten (+1 gewicht bij de laatste 4 reps)
              Verzuring in me rug hier, echt zuur

              Face pulls (60 sec rust)
              1 x 12 5 gewichten (+2 reps)
              1 x 8 5 gew + 4 4 gew (vorige keer 1 x 6 6 gew + 4 5 gew)
              1 x 12 5 gew (+4 reps)

              Close grip pulldown onderhands (60 sec rust)
              1 x 15 54,5kg (+3 reps)
              1 x 15 54,5kg (+3 reps)
              Laatste set was niet echt heel netjes meer, hele rug was op. Pomp in me onderarmen, alles

              Overhead press (3 minuten rust)
              1 x 4 65kg (-2,5kg +2 reps)
              1 x 3 65kg (gelijk)
              1 x 3 65kg (-1 rep)

              Vanaf hier vergelijk ik de gewichten niet echt meer qua reps, aangezien dit meer uitproberen is en het perfectioneren van mijn techniek. Met als doel het vinden van de "perfecte" rep voor me side delts voor mijn lichaamsverhoudingen etc.)

              Seated db lateral raise
              6 x 8-12 8-10
              Ging niet zo dit keer

              Reverse fly machine (30 sec rust)
              1 x 6 5 gew (gelijk)
              1 x 5 5 + 1 4 gew
              2 x 8 4 gew
              2 x 12 3 gew

              Incline shrugs (60 sec rust) (gat 6 van het bankje)
              2 x 6 26kg ea
              1 x 10 22kg ea
              Hier bewust verlaagd en meer gefocust. Ik voelde me traps direct beter

              Commentaar:
              Ik was kapot op het einde van de training.Me rug en onderarmen verzuurden behoorlijk tijdens de training. Verder voelde ik me steeds slapper worden tijdens de training, waardoor de training in zijn geheel ook wat minder lekker liep. Moeite met de juiste mind-muscle connectie verkrijgen bij bepaalde oefeningen.

              Verder ben ik sowieso snel buitenadem de laatste week. Het zal me niets verbazen als ik iets onder de leden heb, aangezien een aantal mensen bij mij thuis zo ziek als een hond zijn. Een kwestie van tijd voordat ik mezelf weer door de trainingen moet slaan vanwege de extra handicap die ziek zijn heet. Tot die tijd gewoon lekker blijven gaan.

              Me onderrug voelt echt zuur aan, dus misschien doe ik maar 1 setje met de deadlift of skip ik hem helemaal of ik pak bewust lichter. Vanavond zijn de benen weer op het programma. Misschien ga ik straks wel even 1-2 uur slapen en vanavond dan ook nog 8-9uur slapen. Even zien.

              Gewicht vanochtend weer 81,5kg. Me gewicht springt de hele tijd op en neer tussen de 80,5kg en 81,5kg.
              "Straight outta gym"

              Comment


              • PHAT; week 3

                Dag 5: benen hypertrofie dag
                Rust: 1-3 minuten

                Bewust niet te gek gedaan om me onderrug even iets te sparen, maar ik wilde toch wat kg’s verplaatsen dus een soort tussenweg geprobeerd te nemen.

                Deadlift met belt, straps
                2 x 2 160kg
                1 x 3 160kg

                Wel vergelijkbare gewichten met vorige week, maar nu ging het wat makkelijker naar mijn idee. Dus me onderrug begint al te wennen aan het volume, vermoed ik.

                Front squat
                1 x 4 95kg (+5kg, -1 rep)
                1 x 5 95kg (+2 reps)
                1 x 3 95kg (gelijk; ik knalde hierbij weer op de safety bars en verloor me evenwicht :/)
                2 x 3 97,5kg (-2,5kg)
                1 x 3 97,5kg (-2,5kg)
                Volgende trainingen reps uitbouwen in de 97,5kg-100kg reprange

                Leg press en barbell lunge geskipt omwille van de tijd

                One leg extension
                3 x 8 10 gewichten (+1-2 gewichten)

                Lying leg curl (PF)
                1 x 10 8 gewichten (+2 gewichten, +2 reps)
                1 x 8 8 gewichten (+1 gewicht, -4 reps)
                1 x 6 8 gew + 1 6 gew (-2 reps)
                Plantairflexie veroorzaakt een !@#$%^% pijnlijke rek op me m. gastrocnemius.

                Seated leg curl (DF)
                1 x 15 full stack (+3 reps)
                2 x 10 full stack (+2 reps)

                Seated calf raise
                2 x 10 45kg
                1 x 10 50kg

                Standing calf raise machine
                1 x 10 full stack (+4 reps)
                2 x 8 full stack (+2 reps)

                Commentaar:

                Prima training, de deadlift gaat me al iets makkelijker af weer, maar goed. Ik doe nu ook gewoon behoorlijk veel sets per week voor de deadlift. Zo’n 9 i.p.v. 3 t.o.v. het vorige schema. En veel meer setjes voor de squat en barbell row, dus dat kost gewoon energie voor me onderrug. Desalniettemin begint me lichaam al te wennen aan het volume en begin ik ook sneller te herstellen van mijn trainingen en dat is gunstig. Verder probeer ik nog wel gewoon genoeg te slapen en hier en daar wat extra uurtjes te pakken daar waar dat kan.

                De front squat blijft ook echt een oefening van de techniek. Qua diepte zit ik ruim goed, want ik ga bijna volledig de volle diepte, maar net niet. Als ik dat wel doe knal ik op de safety bar en dan pleurt die stang zowat gelijk uit me klauwen…

                Het blijft wel een apart idee dat je zoveel kg’s lichter pakt of moet pakken bij de front squat t.o.v. de back squat, maar dat komt nu eenmaal omdat het bewegingsverloop toch anders is.

                Met me schouder durf ik het enkel nog niet aan om te gaan back squatten, dus de komende weken verwacht ik nog wel dat ik de front squat blijf doen. Op zich maakt het niet uit, zolang ik nog maar wel een variant van de squat kan blijven doen zoals de front squat. Verder heb ik eigenlijk nog steeds geen last van me schouder, maar het wordt ook niet echt beter. Kortom met me linker schouder gaat het niet beter, maar ook niet slechter. Daar valt dus vrij weinig over te zeggen verder.. Misschien dat ik eerdaags toch maar even langs de huisarts/fysio ga even kijken wat er de komende weken gaat gebeuren.
                "Straight outta gym"

                Comment


                • PHAT; week 3

                  Dag 6: borst en armen hypertrofie dag
                  Rust: 1-3 minuten

                  Bench press (180 sec rust)
                  1 x 4 + 1 met hulp 95kg (+1 rep zelf)
                  1 x 3 97,5kg (VPR, +2,5kg)
                  1 x 3 97,5kg + 1 met hulp 975,kg (+2,5kg)

                  Incline barbell press (vergelijking met week 1) (120 sec rust)
                  3 x 5 75kg (gelijk)
                  1 x 6 75kg (+5kg, +1 rep)
                  1 x 5 75kg (+5kg)

                  Incline db fly (stand 6) (60 sec rust)
                  1 x 8 14kg ea (-2kg eerste 6 reps)
                  2 x 814kg ea (gelijk)

                  Incline cable fly (60 sec rust)
                  2 x 15 20kg (+3 reps)
                  2 x 12 25kg (ongeveer gelijk)
                  Ik voel me borst hier vele malen beter met me huidige uitvoering, echt nice.

                  Cross-bench db pullover (60 sec rust)
                  1 x 8 30kg (gelijk)
                  1 x 8 30kg (+1 rep)
                  1 x 8 30kg (+3 reps)

                  Db preacher curl (60 sec rust)
                  1 x 8 14kg ea (+2 reps)
                  1 x 6 14kg ea (gelijk)
                  1 x 6 14kg ea (+1 rep)

                  Incline db curl (stand 8) (60 sec rust)
                  1 x 7 12kg ea (+1 rep)
                  1 x 5 12kg ea + 3 10kg ea (+3 reps met 10kg)
                  1 x 5 10kg + 4 8-9kg ea (ongeveer gelijk)

                  Hammer curl (60 sec rust)
                  1 x 12 9kg ea (+4-6 reps)
                  1 x 10 + 2 na wat rust 9kg ea (+1kg)
                  1 x 12 9kg ea + 3 8kg ea (+1kg)

                  Close grip bench press (120 sec rust)
                  1 x 9 75kg (+4 reps)
                  1 x 6 80kg (+5kg, +1 rep)
                  1 x 5 80kg + 2 75kg (goed; vorige keer 4 x 75kg)
                  Triceps kunnen nu al meer aan, ik begin te wennen aan het volume volgens mij..

                  EZ-bar tricep extension (60 sec rust)
                  1 x 10 30kg aan schijven (+2,5kg, -2 reps)
                  1 x 6 30kg aan schijven (gelijk)
                  1 x 8 27,5kg (goed; vorige keer 1 x 5 30kg + 3 25kg)

                  Rope pushdown (60 sec rust)
                  1 x 15 22,5kg (+2,5kg)
                  1 x 10 22,5kg + 3 20kg (+2,5kg, eerste 10 reps, -2 reps met 20kg)
                  ? x ? ?kg (set vergeten)
                  Opletten dat me delts niet teveel bij de oefening betrokken worden als ik vermoeid raak

                  Onderarmen in superset vorm gedaan

                  Barbell reverse wrist curl (rust geen idee?)
                  1 x 12 20kg (+2 reps)
                  1 x 10 20kg (+2 reps)
                  2 x 10 20kg (+4 reps)

                  Barbell Wrist curl (rust geen idee?)
                  1 x 12 40kg (+2 reps)
                  1 x 10 40kg (+2 reps)
                  1 x 8-10 40kg (+2-4 reps)
                  1 x 5 40kg (-2 reps met 40kg)
                  Na de 8ste set zagen me onderarmen er best strak uit. Helemaal opgezwollen. Het gevoel alsof ik uit me huid ga scheuren, feels so good.

                  Commentaar:

                  Lekker getraind. Het zal op deze manier niet lang meer duren, voordat ik 100kg voor reps ga drukken. Verder gaat het allemaal wel prima. Ik heb me armen de laatste tijd niet gemeten, maar voor me gevoel worden ze steeds groter en me onderarmen ook. Dus dat is mooi.

                  Misschien dat ik overigens wel 3 setjes bij de tricep isolatie oefeningen ga schrappen, omdat ik dezelfde training al 9 sets een press oefening doe en daar werken me triceps natuurlijk ook al bij. Het is niet pure noodzaak, maar dit bedacht ik me vanmiddag.

                  Gewicht vanochtend 81,8kg (niet na behoefte), dus dat schommelt weer erg.

                  Ik ben de afgelopen week niet echt veel wijs geworden uit me huidige gewicht om te bepalen of dat ik meer kcal nodig heb. Ik zal morgen eens even bekijken of ik dat nodig acht of dat ik alles gewoon even zo laat. Ik denk dat ik het laatste doe.
                  "Straight outta gym"

                  Comment


                  • Originally posted by Iron Mind View Post
                    De front squat blijft ook echt een oefening van de techniek. Qua diepte zit ik ruim goed, want ik ga bijna volledig de volle diepte, maar net niet. Als ik dat wel doe knal ik op de safety bar en dan pleurt die stang zowat gelijk uit me klauwen…
                    Dan moet je uit het rack stappen, probleem opgelost. Zo doe ik noodgedwongen, aangezien er geen kooi aanwezig is.

                    Het blijft wel een apart idee dat je zoveel kg’s lichter pakt of moet pakken bij de front squat t.o.v. de back squat, maar dat komt nu eenmaal omdat het bewegingsverloop toch anders is.
                    En het is een leuke uitdaging!

                    Met me schouder durf ik het enkel nog niet aan om te gaan back squatten, dus de komende weken verwacht ik nog wel dat ik de front squat blijf doen. Op zich maakt het niet uit, zolang ik nog maar wel een variant van de squat kan blijven doen zoals de front squat.
                    Ook een aanrader als je geen last had van je schouder.

                    Verder heb ik eigenlijk nog steeds geen last van me schouder, maar het wordt ook niet echt beter. Kortom met me linker schouder gaat het niet beter, maar ook niet slechter. Daar valt dus vrij weinig over te zeggen verder.. Misschien dat ik eerdaags toch maar even langs de huisarts/fysio ga even kijken wat er de komende weken gaat gebeuren.
                    Dat zou ik ook doen als ik jou was. Daar moet je echt niet lang mee wachten.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

                    Comment


                    • Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Dan moet je uit het rack stappen, probleem opgelost. Zo doe ik noodgedwongen, aangezien er geen kooi aanwezig is.


                      En het is een leuke uitdaging!


                      Ook een aanrader als je geen last had van je schouder.


                      Dat zou ik ook doen als ik jou was. Daar moet je echt niet lang mee wachten.
                      Ja, maar het is niet eens mijn intentie om full squat te doen bij de front squat, aangezien mijn hamstrings en vooral me gluteus erg overheersend t.o.v. me quadriceps. Een full squat zal dit enkel verergeren ben ik bang.

                      Verder is de front squat zeker een leuke uitdaging en ook al kan ik weer gaan back squatten dan zal ik de front squat er sowieso inhouden, aangezien het een zinvolle oefening is.

                      Ik zal eens kijken of dat ik aankomende week een afspraak kan laten maken bij de fysio of de huisarts. Wil ik dingen zoals foto's voor elkaar krijgen dan zal ik toch naar de huisarts moeten. Iets in mijn schouderregio kraakt namelijk bij een bepaalde beweging constant en het geluid dooft niet uit na herhaalde beweging. Ik kan het geluid erg lastig plaatsen en precieze lokalisatie van het geluid lukt me niet. Dit is voor mij toch misschien een indicatie dat er iets niet (helemaal) lekker zit. Kijken of dat ik een echo of MRI kan laten maken om in ieder geval te checken of dat het een peesprobleem is of dat het een anatomische afwijking is waar niets aan te doen is.

                      Een operatie wordt op mijn leeftijd niet gauw gedaan of er moeten hele rare dingen aangetroffen worden. Ik zit overigens ook niet te wachten op een schouderoperatie, aangezien dat zou betekenen dat ik de komende maanden (3-6 maanden?) niet meer zou kunnen trainen.

                      Ik kan je nu al vertellen dat ik dan intens ongelukkig ga worden...
                      Last edited by Iron Mind; 19-10-2013, 15:22.
                      "Straight outta gym"

                      Comment


                      • Hier een overzicht van mijn gewicht de afgelopen 2 weken.

                        6 oktober: 80,5kg
                        7 oktober: 80,5kg
                        8 oktober: 81,8kg
                        9 oktober: 81,5kg
                        10 oktober: 81,3kg
                        11 oktober: 81,5kg (niet na behoefte)
                        12 oktober: 80,5kg
                        13 oktober: 81,2kg
                        14 oktober: 81,7kg (niet na behoefte)
                        15 oktober: 80,4kg
                        16 oktober: 80,3kg
                        17 oktober: 81kg
                        18 oktober: 81,5kg (niet na behoefte)
                        19 oktober: 81,8kg (niet na behoefte)
                        20 oktober: 81,1kg

                        Gemiddeld gewicht 80,9kg zonder de meetgegevens meegeteld te hebben met niet na behoefte er achter.

                        Dat vind ik een prima gemiddelde en ik zal daarom mijn kcal niet verder ophogen en de komende week/2 weken weer aankijken wat er gaat gebeuren met mijn gewicht. Mijn kracht neemt nog toe, dus dat is ook prima. De deadlift is momenteel even een uitzondering qua PR's, maar dat is meer een kwestie van gewenning dat ik momenteel onderga, eer dat ik daar weer PR's ga zetten.

                        Kortom, geen reden om mijn huidige kcal inname (trainings + rustdagen) en/of KEV verhouding aan te passen.

                        Ik hoop voor het einde van 2013 83-84kg (met een acceptabel vet%) te wegen..
                        "Straight outta gym"

                        Comment


                        • Dat dere motivatie;

                          Jaco (de Bruyn) is fucking massief geworden, what the F. Hij was al groot, maar hier lijkt hij een stuk groter.

                          "Straight outta gym"

                          Comment


                          • PHAT; week 4
                            Vergeleken met de training van week 3

                            UB Power workout
                            Rust: 2-5 minuten


                            Werksets
                            Bench press
                            1 x 4 97,5kg (+2,5kg) (VPR!)
                            2 x 3 97,5kg (+2,5kg, -1 rep)
                            Jaja, die 100 voor reps gaat niet lang meer duren!

                            Barbell row
                            2 x 3 100kg (+5kg, -2 reps)
                            1 x 3 100kg (+2,5kg)
                            2 x 3 100kg (2 extra sets)
                            Techniek zat ook wel lekker voor mijn gevoel.

                            Incline bench press
                            1 x 3 85kg (+2,5kg, -1 rep)
                            1 x 2 + 1 met hulp 85kg (te weinig rust genomen hier) (+2,5kg, -1 rep)
                            1 x 3 85kg + 1 met hulp 85kg (geen vergelijking)

                            Chin ups neutral grip (geen vergelijking)
                            1 x 4-5 bw+30kg
                            4 x 3 bw+30kg

                            Overhead press (geen vergelijking met vorige week bij deze training)
                            1 x 3 67,5kg ((V)PR!!!)
                            2 x 3 65kg
                            In ieder geval een set een PR gezet

                            Db lateral raise
                            3-4 sets op gevoel gedaan met 7-8kg

                            Close grip bench press
                            1 x 4 87,5kg (+2,5kg)
                            1 x 3 90kg ((V)PR!!!) (+5kg, -1 rep)
                            1 x 4 87,5kg (+2,5kg)
                            Ik begin hier ook al sterker te worden, nice.

                            Barbell curl
                            1 x 5 42,5kg (gelijk)
                            2 x 3 45kg (+2,5kg, -1-3 reps)
                            Strictere uitvoering en behoorlijk trage negatieven


                            Commentaar:


                            Me kracht stijgt nog steeds lekker al zeg ik het zelf. Me gewicht was vanochtend 80,7kg nuchter, dus dat is mooi. Ik ben benieuwd hoe ik ga stijgen de komende week/weken met dezelfde hoeveelheid kcal. Ophogen kan altijd nog namelijk.

                            Verder slaap ik momenteel maar iets meer dan 6uur per nacht en dat gaat al beter, maar ik wil toch proberen wat meer te slapen ondanks de drukte om in ieder geval me lichaam genoeg tijd te geven om te herstellen.
                            Verder gaat het allemaal prima, het was eerst weer even wennen aan het volume, maar me lichaam is er al weer aardig op ingesteld heb ik het idee.

                            De progressie qua kracht is er zeker al, qua massa ook. Vetpercentage is tot nu toe ook wel iets gestegen, maar vocht vasthouden kan een erg vertekend beeld geven qua vettoename, is mijn ervaring.

                            Ik ga in ieder geval beter op dit schema dan de UD2 bulk dat zegt mijn gevoel. Qua kracht ook, qua fysieke vooruitgang kan ik geen duidelijk verschil geven, maar ook daar zegt mijn gevoel dat dit beter voor mij werkt om aan te komen. Misschien is 3x per week een spiergroep trainen met mijn manier van trainen wel overkill om te gainen met de hoeveelheid kcal die ik tot me nam. Ik heb geen idee..
                            "Straight outta gym"

                            Comment


                            • Hoe komt het dat je aan het begin van je training nog niet in staat ben om de 100 kg te drukken op je BP. Maar aan het eind van de training als je al aanzienlijk wat oefeningen hebt gehad die je triceps aanspreken wel in staat ben om de 90 kg op CGBP te drukken? Heeft dat met rust te maken of iets anders?
                              Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

                              Comment


                              • PHAT; week 4
                                vergeleken met gewichten uit week 3 (ook al was ik behoorlijk zwak vorige week)

                                LB Power workout
                                Rust: 3-5 minuten


                                Deadlift met belt + straps
                                3 x 3 172,5kg ((V)PR!!! (+12,5kg)
                                1 x 2 172,5kg (3e rep durfde ik niet aan vanwege techniek)
                                2 x 2 170kg
                                Lekker, lekker, onderrug kan al weer steeds meer aan

                                Front squat met belt
                                1 x 3 100kg (gelijk)
                                1 x 3 100kg (+1 rep)
                                3 x 3 100kg (+5kg)
                                1 x 3 100kg (+2,5kg)
                                Techniek wordt al beter heb ik het idee. PR qua volume werk op de front squat

                                Standing calf raise machine
                                1 x 8 full stack + 20kg (+20kg, -2 reps)
                                3 x 6 full stack + 20kg (gelijk)
                                1 x ? full stack (?)
                                1 x 6 full stack + 20kg + 6 full stack (+1 rep met 20kg, +6 reps full stack)


                                Commentaar:

                                Hehe, eindelijk weer een PR op de deadlift en PR qua volume werk op het fron squat. Ik verwacht daar dus ook eerdaags mee in de 100kg+ regio voor reps te squatten. Dus dat is ook mooi. Het voelt goed om ook op me lowerbody power dag weer wat PR’s te zetten. Me onderrug begin begint dus ook eindelijk te wennen aan het volume op de deadlift, squats, rows etc. Etc. Dus ik verwacht de komende tijd weer meer PR’s te kunnen gaan verbreken qua lowerbody prestaties.

                                Verder heb ik gevraagd of dat iemand op mijn rug wilde letten bij de deadlift (na 3 sets) en hij zei dat mijn bovenrug wat bolde (vooral) bij de laatste rep. Me onderrug bleef wel recht volgens hem, maar goed. Bovenrug bol is niet zo handig natuurlijk, maar minder erg dan een onderrug die bol wordt. Alhoewel ik zie wel meer mensen met een bolle bovenrug liften als ze tegen de max aan trainen. Dat wil niet zeggen dat dat goed is, maar het is geen onbekend fenomeen volgens mij.

                                Qua rugwerk merk ik wel vooruitgang, tenminste als ik mezelf van de zijkant in de spiegel beoordeel dan begint de dikte op me rug toe te nemen en ik weet zeker dat dit komt doordat ik me meer focus op zware deadlifts en barbell rows. Vooral midden op me rug zie ik vooruitgang.

                                Gotta love deadlifts
                                "Straight outta gym"

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X