Trainingslog Skillful058 4 daagse split

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 18% zal het wel zijn maar dat is beter te beoordelen op foto's waarbij je je spieren niet krampachtig spant.
    Cutten nu kan wel, al heb je nog niet erg veel massa. (Niet lullig bedoeld)
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Geen probleem dat je dat zegt, k weet zelf ook dondersgoed dat ik niet de breedste ben. Waar het mij wèl om gaat is dat ik mijzelf overtref en dat ik dan misschien niet breder dan iemand anders ben ja fuck it, daar is er altijd wel iemand van. t Gaat erom dat ìk vooruit blijf gaan en tot nu toe mag ik daarover niet klagen!

Is het nog wel veilig om door te blijven bulken met zo'n hoog vp dan? K wil niet dat ik volgend jaar april zo lang moet cutten dat er ook veel massa verloren gaat
      the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

• als ik het zo zie, dan vind ik het wel meevallen (vergelijk het dan natuurlijk ook met mezelf. ghehe). volgens mij kan er best nog wel veilig wat massa bij
        Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

• Aan de hand van die foto's zou ik persoonlijk gaan cutten.
          Massa verlies valt echt reuze mee hoor, je fysiek gaat er beter op worden.
          Massa winst zal ook wel meevallen als je nu door gaat met bulken, zo snel gaat het helaas niet allemaal.
          Dat betekend wel dat jij je de hele zomer gaat irriteren aan je 'buik' wat je nu al aan het doen bent.
          Laat je nu gewoon van je beste kant zien, zorg voor wat lijnen. Die 2 kg die je zou kunnen pakken haal je daarna zo weer in. Hiernaast zal je ook steeds minder van je winsten gaan zien aangezien er ook meer spek op komt te zitten. Persoonlijk vind ik dat je jouw vetpercentage nooit te hoog moet laten oplopen. En met te hoog bedoel ik 15+ procent. Het is gewoon een lange weg om dit naar beneden te werken en het motiveert niet. Hiernaast is het ook niet bevorderend voor je hormoonhuishouding.

Comment

• Originally posted by skillful058 View Post
            Geen probleem dat je dat zegt, k weet zelf ook dondersgoed dat ik niet de breedste ben. Waar het mij wèl om gaat is dat ik mijzelf overtref en dat ik dan misschien niet breder dan iemand anders ben ja fuck it, daar is er altijd wel iemand van. t Gaat erom dat ìk vooruit blijf gaan en tot nu toe mag ik daarover niet klagen!

Is het nog wel veilig om door te blijven bulken met zo'n hoog vp dan? K wil niet dat ik volgend jaar april zo lang moet cutten dat er ook veel massa verloren gaat

Je bent breder dan ik op die leeftijd.
            Je vetpercentage valt mee hoor, al zit er wel wat op je buik.
            Wat je ook kan doen, is rond onderhoud blijven eten op trainingsdagen en -300 kcal op niet-trainingsdagen.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Bedankt voor alle reacties ! Ben blij dat je hier altijd goed geholpen wordt

Ik denk dat ik me laat wegen woensdag en adhv dat gewicht een voedingsschema maak. Was laatst 85,9kg alleen vertrouw die meting niet helemaal.

Hebben jullie ook tips wat betreft macro's/refeed? Voor zover ik weet wordt er op onderhoud in de cut meestal ekv 40/40/20 gehanteerd maar op rustdagen heb ik geen idee Meer eiwitten/carbs?

Comment

• Heb op internet nagezocht, de low-carb schema's zijn vooral om zo weinig mogelijk vocht vast te houden begrijp ik? Om net dat beetje extra droog te staan. Per 1gr carb 3gr vocht.

Persoonlijk hecht ik in mijn fase van BB nog geen waarde aan deze mierenneukerij, eerst maar gewoon de basics ervaren, doen en flink knallen dan zien we wel verder. Ik heb in mijn rustdagen wel zoveel mogelijk de kcals proberen te verminderen adhv het weglaten van carbs. Hier de opzet:

-----
                85kg
                17-18%
                183cm
                Intensiteit 6-7x (5 trainen, 1 cardio)
                BMR 2023
                Onderhoud 3490

Kcal verdeling:
                Trainingsdagen: 3490, e/k/v 231,4/389,2/116,5
                Rustdagen: 3190 (-300), e/k/v 211,2/338,8/112,5
                Refeed: 3689,5 (+200), e/k/v 232,4/432/113,9

Trainingsschema:
                Dag 1: Borst/triceps (refeedschema)
                Dag 2: Rug/biceps
                Dag 3: Cardio tot 300kcal
                Dag 4: Schouders/buik
                Dag 5: Benen
                Dag 6: Rust
                ....beginnen bij dag 1
                ----

Comment

• Ik zit met hetzelfde probleem. Heb weinig massa, maar ook niet tevreden met een laagje vet voor de zomer. Dus ik ga ook maar voor een kleine cut, na de zomervakantie weer 7-9 maanden bulken! Dan komt die massa wel.

Nog succes.

Comment

• Shoulder DB Press
                    12x16
                    8x18*
                    6x18

Military Press
                    12x35
                    9x40
                    7x40
                    Kon niet echt inschatten hoeveel kg ik kon aangezien ik een spontaan idee kreeg deze oefening te doen.. Lekkere oefening, hou ik erin

Lat raises
                    13x8
                    10x10
                    8x8

Front Delt Cable
                    10x5
                    10x2,5
                    Voelde niet echt goed dus maar gestopt. Ik ga deze oefening langzaam opbouwen en vooral bij schouders niet forceren

Rear Delt Cable Fly
                    10x5
                    8x5
                    8x5
                    15x2,5

Dumbell shrugs en buikspierkwartiertje gedaan.. Niet echt interessant. Vanaf nu ga ik me schouderdag zo doen:

DB Shoulder Press 3 sets
                    MP 3 sets
                    Lat raises 3 sets
                    Front raises 2/3 sets
                    Rear delt cable fly 3 sets
                    Shrugs 4 sets
                    Buik

Beviel me goed

Comment

• Morgen benen, daarna donderdag laten herstellen dus ook nog het bulkschema en vanaf vrijdag beginnen met de cut #FML. Mijn voedingsschema bestaat uit dezelfde producten als mijn bulkschema maar gewoon minder kcals. Productschema etc. vind ik dan ook wat onnodig om erbij te zetten, maar aangezien het mijn eerste cut wordt wil ik wel graag dat het allemaal goed gaat en ik hoop dat jullie mij daarbij willen helpen

Originally posted by skillful058 View Post
                      86kg

Kcal verdeling:
                      Trainingsdagen: 3490, e/k/v 231,4/389,2/116,5
                      Rustdagen: 3190 (-300), e/k/v 211,2/338,8/112,5
                      Refeed: 3689,5 (+200), e/k/v 232,4/432/113,9

Trainingsschema:
                      Dag 1: Borst/triceps (refeedschema)
                      Dag 2: Rug/biceps
                      Rustdag/cardio tot 300kcal
                      Dag 3: Schouders/buik
                      Dag 4: Benen
                      Rust
                      Op trainingsdagen en cardiodag hanteer ik onderhoud kcals. Op borstdag het refeedschema en de rustdag eet ik onder onderhoud. Ik heb nu nog twee vraagjes:

1. Misschien een domme vraag, heb het op internet opgezocht en ben niet echt tot een conclusie gekomen... Kan cardio de dag na een trainingsdag gewoon 45 minuten, niet langer? Ivm herstel e.d. Misschien dat ik mijn lichaam moet laten herstellen op een rustdag en dan niet cardio extra moet gaan doen. k Vraag het toch nog even voor de zekerheid hehe
                      2. Zijn er nog tips wat betreft macro's of het voorkomen van een hongergevoel? Heb soms in de bulk nog steeds honger dus denk echt dat dit niet gaat wennen

Bedankt!!

Comment

• Me laatste training in de bulk dus ik wilde alles geven wat ik had.. Heb ook vormcheck vids gemaakt die ik later ff post. Mijn vriendin heeft ook een ongelofelijke training neergezet.. Echt heel trots op dr!

SQ
                        12x35 wu
                        12x45 wu
                        10x60
                        8x70
                        6x80
                        4x90* !! Op naar de 100kg
                        Me vriendin heeft dr gewicht van 4x30 naar 3x55 gegooid. Ze durfde wel nu ik dr kon spotten

DL
                        10x70
                        8x80
                        6x100. Zonder straps, superchill
                        4x110*. Met straps
                        Vriendin van 5x30 naar 6x40 gegaan zonder moeite. Ik denk dat ze de 4x50 echt wel kan

Leg Press
                        15x160
                        13x200
                        8x260
                        7x300*
                        Eerste rep heel traag uitgevoerd gevolgd door snelle reps. Voel je echt heel erg en beperkt je ook wat in gewicht.. Iets gezonder qua gewicht. Me vriendin heeft de 5x200kg kunnen doen en ik was positief verrast haha Echt heel netjes

Barbell lunges
                        20x30
                        20x35
                        20x40
                        20x45
                        Op een gegeven moment krijg ik er moeite mee de stang van de grond in me nek te leggen door het gewicht.. Hoe moet ik dit doen als ik 60+kg kan lungen?

Leg curls
                        2 sets repout 40 en 45kg

Kuiten
                        4 sets op leg press: 40, 80, 100, 100

Kutte eraan was wel dat de training maar liefst 2 uur en 3 kwartier duurde. Kweet dat het veel te lang is maar we deden gewoon te traag bij SQ en DL, teveel rust. Filmpjes komen vanavond!

Comment

• Originally posted by skillful058 View Post
                          Heb op internet nagezocht, de low-carb schema's zijn vooral om zo weinig mogelijk vocht vast te houden begrijp ik? Om net dat beetje extra droog te staan. Per 1gr carb 3gr vocht.
                          Waar heb je dat gelezen?
                          "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

• Waarschijnlijk (weet niet of ik link mag plaatsen) forum van bodybuilding.com.

Comment

• Welke uitdaging is nou beter dan een vormcheck op een PR poging.. Zie hier van mij en mijn vriendin een SQ en DL. Ik heb de 3x55kg bij SQ van mijn vriendin ook gefilmd alleen bij de vierde rep faalde ze en liet ze de barbell voorover op de safety bars vallen dus uit respect kies ik dat filmpje niet

Als eerst de deadlifts

..van me vriendin

Comment

• ..van mij

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X